Yorumlar
oldiesbutuglies (17 Eylül, 2009 14:59 Perşembe)beğendim. dünyaya açılmakta olan bir firma olduğu için doğru yol gördüm "burası istanbul" karizma desen süper:) olmuş işte
banimö (17 Eylül, 2009 15:04 Perşembe)bu kampanyayı berlin, NY gibi halihazırda açılmış oldukları yerlerde de kullanacaklarmış. istanbul simgesel bir şekilde kullanılıyor sanki. ayrıca çıkış noktaları çok gerçek olduğu için oldukça beğendim!
ruprect (17 Eylül, 2009 16:05 Perşembe)işte beklediğim haber! çok güzel kampanya, pek beğenmek ben!
dozdenoir (17 Eylül, 2009 16:35 Perşembe)İstanbul'un bugüne kadar yapamadığı markalaşmayı başardı MAVİ, NY veya LA gibi amerikan şehir markalarının yanına doğru gidiyor... İstenilse negatif yönlere kolayca çekilebilecek bir kampanya olmasının yanında nedense çekmek istemiyorum. E burası istanbul...
Ancak İzmirli, Bursalı Antalyalı kitleler ne der? merak içindeyim.
ARTanubis (17 Eylül, 2009 17:58 Perşembe)cok basarılı... istanbulun gücünü arkasına alması cok zekice...
nick (18 Eylül, 2009 09:00 Cuma)ben bir hayli yapmacik buldum reklami. kapmpanya mampanya yerse... neresinde gercekcilik bunun?
Su da buyuk rahatsizlik unsuru, ilk intiba olarak, buyuk bir istanbul gorgusuzlugu hakim reklamdaki temsili arkadaslarda, kabaca diyorlar ki hicbirimiz kendimiz gibi degiliz, malin denyonun onde gideiyiz, ne tarzimiz ne fikrimiz var, trend moda kafaya kakilmaya kalkilan ne varsa hoop diye alirz uygulariz, ozentinin onde gideniyiz... Niye; burasi istanbul, iyi kotu ayirt etmeden, bana uyar mi uymaz mi demeden, bir altyapisi ideolojisi olmadan her boka atlamak boynumuzun borcu, burasi istanbul cunku.. Bu kadar mi ezik abi Mavi musterisi yani? Emo da oynatsalarmis reklamda keske, fikirtepede filan elinde tespih sallayan pis sakalli emolar var heheh, e orasi da istanbul gozum? onu da oynat.
istanbulla, istanbulluyla alakasi olmayan bir reklam. Zannedersin 80 lerde almanyaya gitmis bir suru ezik tip misali, ay aman burasi almanya ne kadar marjinallik varsa hepsini yapayim kafassinda bir suursuz kitleden olusuyor butun istanbul.
daha da giydirirdim ama, bu birsey degil, biri Hido lu turkcell 3g reklamini haber yapsin bir zahmet, asil ona sakliyorum.
geciniz.
Yalçın (settar) Pembecioğlu (18 Eylül, 2009 09:10 Cuma)Nick, tam tersi; "burası İstanbul, canımın istediğini giyerim, senin alıştıkların gibi önceden dayatılmış şablonlar burada yok" demek istiyor bana sorarsan aslında reklam. Ben bu taraftan anladım netekim.
nick (18 Eylül, 2009 09:28 Cuma)yani diyorsun ki aslinda kocalarina ana babalarina bura istanbul diyen mavi kullancisi elemanlar, muhattab olduklari kisierle dalga geciyor ti ye aliyyor?
Ben bu hissiyatin yeterince verileb,ildigini dusunmuyorum reklamda. Gayet ulan istabuldayiz resmen, inanmiyorum, hadi bir an evvel cosayim, marjinal olayim hissiyati daha baskin malesef.
Husows un yorumuyla eksiye baktim biraz, su guzelmis;
hatta burasi istanbul diyen arkadaslara cevaben;
"this is spartaaaa" çotaaaa..
boyfriend jean konsepti ile de tanis oldum reklam sayesinde gecen vapru beklerken bi kiz gordum altinda kendine 3 beden buyuk, guzellik sifatindan cok uzak bir pantolon vardi, ulan neden insan ozenle kendini cirkinlestirir allah allah diye baktim anlam veremedim, meger modaya uyuyormus. peeh..
ama tarih tekerrurden ibaret, 80lerde vatka takardi kadinlar, saclar bir hayli komikti, erkekler feminen giyiniyordu filan? hayir 80 lerde de komikti bunlar, simdi komik gelmiyor. hayir su an benimsedigim giyim tarzi disinda gerek baska caglara ya da baska mecralara ait gayet guzel giyim tarzlari var.
geyirim ben bunun ustune isteyen olursa. vasat bir is bu reklam olarak, abartmayalim gecelim.
dozdenoir (18 Eylül, 2009 09:57 Cuma)
Tüm bunların yanında duruş olarak tartışmalı bir duruş yaratıyor. "Burası istanbul" hazır kulağa alışa gelmiş bir söylem. "Burası istanbul, burada her şey farklıdır". "burası istanbul, alış" ( ki bu kötü şeyler başına geldiğinde -kapkaç falan- denir) İki anlamdan hangisini vurguladığı açık değil.
bu bir reklam olduğu için iyi niyetliysek pozitif, kötü niyetliysek negatif yöne çekilebilir. Reklamın tek ve büyük bir açık noktası her köşeyi kapamamış olmaması.
Yalçın (settar) Pembecioğlu (18 Eylül, 2009 10:05 Cuma)nick, malatya'da büyümüş biri olarak gençliğimde saçlarımı uzattığım için çektiklerimi, şortla sokakta dolaşınca garip bakışlara maruz kalmayı falan hatırlayınca "burası istanbul" benim için sen ne dersen de çok anlamlı. bugün bir erkek şort ve parmak arası terlikle de önce istanbul'da gezer, sonra başka kentlere yayılır bu. marjinallik olsun diye olmak zorunda değil; özgürlükle ilgili daha çok.
mavi'nin yakaladığı içgörünün ve stratejinin çok doğru bir nokta olduğunu düşünüyorum.
braincircle (18 Eylül, 2009 10:35 Cuma)-istanbul ne tarafta?
-gösterelim anam.
diyalogu geldi geçti aklımdan reklamla.
phoenixia (18 Eylül, 2009 11:27 Cuma)burası istanbul'un bendeki çağrışımı,alt anlamı burası taksim oldu...
istiklal, çeşit çeşit insan, giyim tarzı, herbirşeyin var olup kimseye garip gel(e)mediği yer.. bir nevi özgürlük alanı...
dmode (18 Eylül, 2009 11:55 Cuma)Ali Taran, Acun ile yarisma programinda juri uyesi olmus mu? cook sasirdim..kabul etmezdi boyle seyleri falan..ilginc kisilik..Yanlis duymadiysam:)
Hüseyin (husows) Ergin (18 Eylül, 2009 12:23 Cuma)settar'a da katılıyorum, nick'e de. sonuçta reklamda kullanılan insanların çoğu marjinal diye tarif edebileceğimiz insanlar ki bunların çoğu da zaten mavinin hedef kitlesi. (en azından ben öyle algıladım). etrafımda arkadaşlarıma baktığımda ise istediği gibi giyinmek isteyen reklamı çok beğendi. reklamı derinlemesine incelemeden "burası istanbul" işte moduna girdiler. muhtemelen istenen etki buydu galiba. o konuda başarılıdır bence. ama nick'e de şu bakımdan katılıyorum, doğrudur, biraz derinlemesine düşünürsek "heyt beaa, kim bana karışır" modunda asi, özenti genç havası hakim reklamda. dolayısıyla o sınıftan olmayan insanları itebiliyor. tabi bunlar tamamen öznel görüşlerim :)
cleanclothes (18 Eylül, 2009 13:42 Cuma)settar'ın dediği gibi iyi bir iç görü yakalamışlar ve gerçekten çok doğru bir strateji üzerindeler... dünden bugüne kısa soluklu bir strateji de değil bu... istanbul'un üzerine uzunca bir süredir yatırım yapıyordu mavi...
burası istanbul, başka istanbul yok... sokak ağzının sadece "burası istanbul" kısmı bile yeterli... sosyal bir kampanya değil mavinin reklamları... o sebep ihtiyacı olan kadar ilgiyi toplayabildi zaten... emeği geçenler mavi'yi hala omuzlarında taşıyorlar... gün be gün markaya değer katıyorlar... yaptığı her kampanyada bir önceki kampanyanın üzerine en az bir tuğla koyabilen marka sayısı çok değil...
eleştirirken kantarın topuzunu kaçıranlara diyecek hiçbişeyim yok... o kantarla kendileri aralarındaki bir sorun... :)
nick (18 Eylül, 2009 22:10 Cuma)Settar malatyaya gitmene gerek yok hoca, bagcilara git, sultanbeyliye git, sirkeci haydarpasadaki trenleri kullan, kadikoy, eminonu de muhtelif yerlere gir cik, sacina da basinada tipine de her turlu lafi yersin merak etme.
İstanbul nereye ozgrlukler kenti? bizler istanbulun sadece yuzde 10 unu kapsayan bir kotarilmis bolgede gezinip duruyoruz. Ama istanbul taksim istiklal bebek besiktas ve kadikoy merkezden ibaret degil. Kaldiki buralarda bile deli bir kozmopolit yapi var. Misal bagdat caddesinin ortasinda kafasina satir yiyen arkadaslarim var, beyzbol topu gibi geziyolar. Ben hala daha bagcilara gitmiyorum, cunku bahsettiginn benzeri bir olay sonrasi tepki verince, mahalle ustume yurudu..Daha bu sene 2 genc modada icki icitikleri icin dayak yedi, ramazanda oruc tutmayan, ya da normal zamanlarda icki satan bufeler sopa yedi vs. Evet burasi istanbul..Yiyorsa al birani git maltepe sahile otur ic ramazanda.. Hatirlatirlar sana istanbulu harf harf. Malatyayi ararsin. :D
Kendini ifade etmeye calisan, ama bunu bir nevi mahalle baskisindan dolayi bastirmak durumunda kalan genclerin saga sola bulabildikleri en guzel cevap burasi istanbul mu? hadi lenn derler adama. Sen goze batacak kadar aykiriliga soyunacaksin, farkligini vurgulamak istiyorsun, ama kulp olarak zekice bir cvap vermekten acizsin? demek ki bilincsizsin? demek ki sana dayatilani sahipleniyorsun.
Ama bizim reklamdaki elemanlar, sizlerin israrla soylediginzin aksine, istanbulda olmak sanki bir bokmus, istanbula gore giyinmek takinmak adettenmiscesine dile geliyorlar... temsili senaryolarin hepsinde istanbula bir yaranma istegi, takip takistirmanin sebebinin istanbulda olunmasi gibi bir hava var, yanlis olan da bu zaten
Sizin dediginiz sekilde verilen cevap ise, dikkat edin reklamda (buradaki degil diger reklam o da) sadece 2 ornek gorursunuz, anladiginiz manada burasi istanbul diye cevap veren. E peki gulum, kafana gore giyinmeyi,istedigin sekilde takip takistirmayi akil ettin de, istanbulu mu bekledin derler adama? istanbulun ozelligi ne.?
Rekalmi sevenleri cevabi ile devam edelim Marka.. !! Yani istanbul o kadar medeni, o kadar asmis, hosgoruden yikiliyor, herkes keyfinde filan, E burasi istanbul burdada mi dikkat edicem canimin istedigini yaparim dimi_? Ya ksura bakmayin ama, bu kimlikle markalasmaya İzmir bence cok daha yakin. Gİdenler bilir İzmir 10 kat daha ozgur bir kent istanbuldan.
Kisaca istanbul ozgurlugunden dem vurularak marka imaji saglancak bir kent degil. Kendi kucuk soyutlanmis yasam alanlarimizdan cikip genele bakarsak daha iyi anlariz bunu.
@Cleanclothes; hocam guzel cumleni kantariyla topuzuyla aldim basimin ustune koydum.. ;) Ama takdir edersin ki burasi bigumigu. :D
horrmetler.
kemal (KAghast) şahin (19 Eylül, 2009 01:25 Cumartesi)biguyu seviyorum yaa! :) hikayesi: reklamı seyrettim. Dedim acaba milletin fikri nedir, açtım baktım çoktan haber olmuş bi posta tartışılmış bile.
Bence yaratmaya çalıştığı algı hoş ve güzel. Burası istanbul derken beklenmedik herşeyin olabileceği vurgulanmış ve tüm bunları mavi ile güzel özdeşleştirmiş.
özgürlüklüğü vurgulamak için de kullanılmamış bu. Bence tam da nick'in anlattığı ikilem üzerine çalışılmış. (Reklamdaki diyaloglarda o yönde. )
O nedenle bence çok güzel bir kampanya ve markayı çok iyi destekliyor. Mavi yapmış yapacağını
(bundan öcekii nejat işlerli mavi pek sarmamıştı beni)
tabac (19 Eylül, 2009 13:37 Cumartesi)"yazılan uzun bir yorumun logut olunuş sebebiyle silinmise sonucu yazılan kısa yorum"
anadoludan istanbula bakış, istanbulu algılayış sebebiyle ufak sehirlerdeki gençlerin "istanbullu" gözükmek isteyeceklerini düşünüyorum.
yurt dışındada tanışma faslında nereli olduğunuz sorusuna türkiye ve istanbul cevapları farklı hisler yaratır. istanbul ya gelinmiş görülmüş yada ilerde muhakkak görülmek istenen arzulanan bir şehirdir, gayet sıcak bir başlangıç olur. türkiyeden veya türk olmak ise buna yakın bir etki yaratmaz çoğu zaman.
dolayısıyla yurt dışına karşı türklük yerine istanbullu olmayı sahiplenmesi doğru bir strateji.
istanbulun içinden bakınca olumsuz yorumların çoğuna katılıyorum özenti bir hava var.
byparlak (20 Eylül, 2009 17:10 Pazar)o memo burasi new york amerika
burasinewyork.com (mavi jeans almis bunuda)
rafetin sarkisindan yola cikarak akillarina gelmis bir fikir olarak gozukuyor bu kampanya! o memo burasi istanbul turkiye..
ruprect (21 Eylül, 2009 13:32 Pazartesi)sevgili
nick, yorumlarında o kadar haklısın ki. ama haklı olduğun konular malesef reklamın - reklamcının konusu ve sorunu değil. sanatçıyla reklamcıyı hep karıştırıyoruz sanki (bazı reklamcıların sanatçı gibi hareket etmesinden de kaynaklanıyor sanırım bu durum)
bu strateji (kreatif fikirden ziyade bir strateji kampanyası çünkü bu) seni ikna etmemiş olabilir, neden ikna etmediği konusunda da çok haklı olabilirsin ama çözüm reklamcılıkta değil malesef:)
not:@
byparlak : ni york seks end di sitydeki gibi bi yer mi hakkaten? sen daha iyi bilirsin:)))
cleanclothes (21 Eylül, 2009 23:23 Pazartesi)ruprect@ yazmak istediklerimi yazmışsın, teşekkür ederim... nick'in yorumları gerçekten haklı fakat apayrı bir yöne doğru bir doğruluk...
içinde yaşayan ile dışarıdan bakanın hissettikleri, farkettikleri aynı olamaz... olmak mecburiyetinde de değil... daha önce de demiştim, sosyal bir kampanya değil mavi... mesaj kaygısı o yönde değil... bir reklam kampanyası kendisi...
insane (23 Eylül, 2009 21:28 Çarşamba)Hido ve Nuri'li Turkcell reklamlarından bile kötü ve itici bulduğum bu reklamın bu kadar sahiplenilmesine hiç anlam veremedim. Benim aklımdan geçenleri nick sağolsun okumuş gibi yazmış. Şunu da eklemek isterim, etrafımdaki İstanbul'da yaşayan kaç insana sorduysam ya reklamın ne demek istediğini anlamamışlar ya da reklama gıcık olmuşlar.
BigCell (25 Eylül, 2009 21:40 Cuma)Birisi bana "Burası İstanbul" derse benim zihnimin tamamladığı cümleler şu şekilde.
Burası İstanbul ayak üstü böbreğini çalarlar ruhun duymaz.
Burası İstanbul ilaçlı sakızla bayıltıp belgrada götürüp xkerler.
Burası İstanbul sen yaya iken bir araç sana çarpar ve de sen can acısı ile küfredersen adam inip belinden çıkardığı silahı alnına dayar.
Burası İstanbul barın tekinde biri sana sonunda buldum seni Ahmet diye silah çeker sen ben Ahmet değilim diyene kadar adam 5 kurşunu boşaltmıştır bile karnına.
Burası İstanbul Ananı Babana satarlar parasını da senden tahsil etmeye gelirler.
vs. vs.......
resureksiyon (02 Ekim, 2009 18:13 Cuma)"burası istanbul" kampanyasinin dayanak noktası güzel gibi, ancak reklamda izledigimiz gencler (ve kendilerini onlarla ozdeslestirecegi beklenen musteri) kendilerini/tarzlarini yakin cevrelerine, ailelerine vs, karsi savunmak durumundalar. Bu da sahsen bende kampanyanin (ve dogal olarak Mavi'nin) hedef grubunun, cevresi ile uyumsuz, jenerasyon farklarindan kaynaklanan problemler yasayan, ozellikle kulturel ve/veya ekonomik anlamda alt/alt-orta grup oldugu fikrini uyandirdi. Evet Mavi oryantallesmeden, İstanbul'u markasi ile ozdeslestirmek icin daha onceleride bazı isler yapmisti, ancak bu son kampanya bende itici bir etki birakti. İsin produksiyon kalitesi de kurtaramiyor ne yazik ki.
abdulaziz (creaziz) şahin (02 Ekim, 2009 18:27 Cuma)bunla ilgili komik fikirlerim var ama; cast yok, çekim yapacak birileri yok, yok, yok,
varsa, varım desin yahu!
Aygül Pembecioğlu (17 Kasım, 2009 21:23 Salı)‘Burası İstanbul!’ 2. reklam filmi! valerie (mana) kozmonovic (25 Kasım, 2009 00:50 Çarşamba)kuşak şatışması klişesine girmeden değil bence, o klişeye banıp banıp çıkarmışlar kampanyayı.
"burası istanbul" hedef kitleyi ya da istanbul'u sahiplenmiyor. tam tersi dışardan girmeye çalışıyor. "burası istanbul" cümlesini zaten istanbullu olan ve zaten bu tür giyinen bir genç insan kullanmaz ki. benim kafamda canlandırdıkları 1 sene önce istanbul'a taşradan taşınmış ve yeni bir görünüm edinmiş, ailesine de bunu kanıtlamaya çalışan bir tip. son derece varoş. yapmacık bir empati de cabası. "bakın sizi anlıyoruz" bu kadar alenen göze sokulmamalı.
"burası istanbul"dan çıkışla farklı ve güzel bir noktada olgunlaştırılabilirmiş fikir.
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.