Anasayfa

4621_9814.jpg Resimleri
 

Seda Sayan'lı yeni Pepsi reklam filmi!


Pin It


Seda Sayan Pepsi’nin yeni yüzü olmuş.

Seda Sayan, Pepsi reklamlarında senaryo gereği, zor durumdaki Pepsi tüketicilerine yardım edecek bir Pepsi tır şoförünü canlandıracak.

"Pepsi Yaşatır Seni" başlığı altında sürdürülecek reklam kampanyası, reklam ajansı Alametifarika tarafından hazırlandı.

Plato Film tarafından çekilen reklam filminin yönetmenliğini ise Sinan Çetin üstlendi. Bu arada reklam filminin jingle'ını Nil Karaibrahimgil hazırladı. Seda Sayan Pepsi reklamlarında, Nil Karaibrahimgil'in sözlerine ve müziğine imza attığı parçayı seslendirecek.



Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


Aygül Pembecioğlu (12 Mayıs, 2009 17:58 Salı)
Britney Spears'a benzettim tırın içinde :P




karaasa (12 Mayıs, 2009 18:00 Salı)
turkish oprah

bb (12 Mayıs, 2009 18:02 Salı)
kenara çek bacım

hopçikitangasamuray (12 Mayıs, 2009 18:06 Salı)
izlemeden bir şey demek istemiyorum ama zaten hali hazırda tat durumundan dolayı tercih edilmeyen bir markanın tutup seda sayan'ı kendine yüz olarak seçmesi bana garip geliyor. Demek ki hedef kitleyi genişletmek ilk öncelikli hedef olarak gözüküyor ki ev kadınlarının bir numarası olarak seda sayan yanlış bir seçim değil.
Bana sorarsanız günahımı bile vermem pepsi'ye o ayrı...

dozdenoir (12 Mayıs, 2009 18:07 Salı)
@viki ??? bir 25 yaş ile kaçırdın galiba, hayır britney'i mi kötüledin, sedayı mı övdün onu anlamadım... : ) 
Turkish oprah'ımız ayşe özgün'dü. Sanırım çabuk sıkıldı bir ton deli ile uğraşmaktan. Bak sedaya taş gibi.

Pepsi ile ne kadar uyumlu bilmiyorum ama Türk halkının güvendiği ünlüler arasında ilk 3'te falan yer alıyordu seda.
Yıllardır gençleri hedef alan generation next'lerle bizi büyüten "Hepsi"ler "sezan aksu"lara sponsor olan bir marka U dönüşü yaparak 50 yaşındaki fantazi müzik sanatçısı Seda'yı nasıl seçer. Nasıl bi parasızlık, batma tehlikesidir, bilemedim. Ya da bu anadoluya açılan kapıların anahtarı mıdır? Kafam çok karışık ama Coke müslüm'ü kullandıysa ben de seda'yı kullanırım da demiş olabilir. Haydi hayırlısı.

Aygül Pembecioğlu (12 Mayıs, 2009 18:15 Salı)
dozdenoir 25 yaş fark produksiyonda toplar diye düşündüm açıkçası ;))

dozdenoir (12 Mayıs, 2009 18:20 Salı)
haahhaaha tır içinde anlamazlar bence de : )) 

buraKargın (12 Mayıs, 2009 18:24 Salı)
Seda Sayan güvenirlik sıralamasında 1.liği kaptırmıyor kimseye. Markalar da kuyrukta zaten. Hijyenik ped, halı, şampuan, temizlik malzemesi..vb beklerdim de kola içeceği aklıma gelmezdi. Pepsi ''Generation Next'' lerden, ''Refresh Everything'' moduna geçerken çok zaman geçti. Seda Sayan da yıllar geçtikçe gençleşiyor, tazeliyor kendini. Bırakalım yapsın yapacağını, satışlar artar bir süre ancak sonra devamını kim getirir onu merak ediyorum.

ermoon (12 Mayıs, 2009 19:28 Salı)
sonuçlarının ne olacağını çok merak ediyorum.
sonuçta seda ablamız halkın taa kendisi, kadınlara ölün dese ölürler vallahi, seda ablamız diyorlar başka bişi demiyorlar. peki şimdi?

bambaşka bir marka, ne dietsel ürünler, ne baklagiller..bana kalırsa pepsinin reklamından çok seda sayan için yepyeni bir dönem başlıyor :)

sena (kudra) çınar (12 Mayıs, 2009 19:43 Salı)
ya şu kadından kurtuluş yok mu türk insanına! tepeye çıkardılar iice kadını o da inmek bilmiyo tabii ki, haklı olarak! nedir bu seda sayan bağımlılığı... kadın kendini türkiyenin kurtarıcı meleği olarak görmeye başladı... ben ajanstan ayrılmadan seda sayan söylentileri dolanıyodu ama geyikti yani gerçekten kullanmışlar, inanamıyorum

meriç (zalambodont) kara (12 Mayıs, 2009 19:57 Salı)
 CİYAAAAK!

karga (12 Mayıs, 2009 20:54 Salı)
pepsi ne zaman alametifarikaya geçti?

massattack (12 Mayıs, 2009 20:58 Salı)
Geçti mi? Kesin bir şey yok ki. (Sanırım)

karaasa (12 Mayıs, 2009 21:19 Salı)
oprah konusunda şaka yapmadım danışmanları stratejik şekilde oprah modeli ile yönetiyorlarmış markasını

bknz. turkishtime mart sayısı

cleanclothes (12 Mayıs, 2009 21:31 Salı)
alametifarika - serdar erener - plato film - sinan çetin - nil karaibrahimgil...

hiç bozulmayan bir yapı... sen ben bizim oğlan :))))

cocacola içicisi olduğum ve pepsi hedef kitlesi olmadığım için memnunum... pepsi içicilerinin seda sayan ile ne yerine kondukları, nasıl konumlandırıldıkları; onların problemi... :))

adnan (alkolist) ARAZ (12 Mayıs, 2009 22:46 Salı)
pepsi 2009 da yüzsüz desenize:))

bella donna (13 Mayıs, 2009 08:38 Çarşamba)
Hayır.

cemgul (13 Mayıs, 2009 09:17 Çarşamba)
pepsiden uzak durmak için bir neden daha, tebrikler.
Markayı kırolaştırma stratejisi için de 2 kez tebrikler.

sanemkr (13 Mayıs, 2009 09:30 Çarşamba)
seda sayan kamyonu kendisi mi kullanacakmış?

tiryaki (13 Mayıs, 2009 09:36 Çarşamba)
hopçik +1.
markayı kırolaştırma stratejisi sanıyorum bir akım... ekonomik darboğaz, toplumsal yozlaşma, gerileşme, düşen eğitim ve kültür seviyesinin bir sonucu... recep ivedik gibi bir gerçek varken, turkcell gibi bir marka alıp kendini receple (bana göre) yerlere vurmaktan çekinmemişken, müslüm gürses coca colaya bırr demişken... bu tip bir girişimi sanıyorum normal karşılamak gerekiyor. pop olan buysa en pop u da seda sayandır iyi bir tercihtir. ama doğru olan ya da gerçekte olması gereken bu mudur? bence asla değil.
öteki tarafta müşfik kenter'in bir bankanın ön anlaşılmış kredi hizmetinin sesi olması da nasıl bir sivri çıkıştır anlam veremiyorum... ufff kafam çok karışık...

Aygül Pembecioğlu (13 Mayıs, 2009 09:36 Çarşamba)
Seda Sayan'ın stratejisi Oprah + Martha Steward karışımı bence. Bknz Martha gibi kendi marketing olayları da var Seda Sayan'ın.

sanemkr (13 Mayıs, 2009 09:46 Çarşamba)
evet profilodaki şubesini gördüm.
ne idüğü belirsiz şeyler satıo ve duvarlarında boy boy kendi fotoğrafları var.ayrıcaa hangi internet sitesine girsem bi kenarından çıkıo.nereye baksam seda sayan
yakında parayı basıp rüyalarımıza da giricek die korkuyorum

cleanclothes (13 Mayıs, 2009 10:10 Çarşamba)
biz toplum olarak, kurallara yorum getirebilen yegane insanlarız sanırım... örn: kapalı yerde sigara içilmezken camı açıp dibinde içeriz... emniyet bandı adı üzerindeyken, biz flaşörleri yalandan yakar gideriz... bekleme kuyruklarına rahatlıkla kaynak yaparız... vb. uzadıkça uzayabilir bu liste...
celebrity kültürümüz de yok... ünlümüz ünlü değil... kendince olabildiği kadar... kuralı yok değil, var... dev gibi markaların sorumluluğu var...

müslüm gürses, recep ivedik örnekleri çok doğru... ucundan yakalayan yani iki süper gol atan nasıl hemen büyüklerin transfer listesine giriyorsa, bu da öyle...
reklam + tv + programlara davet + jüri + tüm mecralar...

adını o dönem için kimsenin hatırlamadığı, fakat bir dönemin müzik kralı "selçuk alagöz" shubuo reklamlarında boy gösterip şarkı söyledikten sonra jürilere çağrılıp saksılar fırlattı sağa sola yumruklar vurdu masaya... programlara davet edildi tekrar... albüm çıkarttı yine...


bizim burada hiçbir şey kurala uygun değil, kitabına uydurulmuş...






Şahika (serenity) Civelek (13 Mayıs, 2009 10:31 Çarşamba)
pepsi seda sayan'ı  bigu'ya haber yaptırdı ya, daha ne diyim :)) 

Alp (pimoka) Esin (13 Mayıs, 2009 11:13 Çarşamba)



eee pepsi orta ve alt sınıf ailelerin evlerine kadınların eliyle girmeye karar vermiş bunda ne fenalık var ?

bakalım deterjan, porselen ya da halı satar gibi içecek satmak işe yarayacak mı? sosyal deney tadında içecek pek güzel.

seyhan (spell) kaya (13 Mayıs, 2009 11:18 Çarşamba)
 seda sayan'ın toplumdaki konumunu ve bu saydığınız diğer etkenleri düşününce (ivedik ve turkcell, müslüm ve coca cola gibi)  mantıklı gelebilir ammmaaaa,

bazen tutmaması için sebep görülmeyen projeler çok fena çuvallayabiliyo, bunlardan biride Seda ya tamda aynı tip bi zekinin "abi süper fikir valla feci tutar bu" gibi bi dialogla ortaya attığı fedai dizisi faciası. Senaryo denemiş tutmuş (The Bodyguard) Seda tutmuş, Tamer Karadağlı tutmuş e bunların dizisi niye tutmasın dediler ama tutmadı. Yani herşey sevilen yüzü kullanmakta bitmiyo.

Konuyla ilgili basın toplantısında kendisinin dediği bi sözü ekleyerek bitirmek istiyorum :D "Bu bir sosyal proje. Yurt dışında Jennifer Lopez, Türkiye'de Seda Sayan"

Yalçın (settar) Pembecioğlu (13 Mayıs, 2009 11:46 Çarşamba)
Hülya Avşar'ın da çok patlak işi var bu yaklaşımdan dolayı. Güzel örnekti "fedai" spell, hatırlattığın için teşekkürler.

Ben filmi de çok merak ediyorum ama. Pepsi ve Coca-Cola markalarının neden havalı olmaları gerektiğinin düşünüldüğünü de kavrayamıyorum. Pepsi ameriganın şalgamıdır arkadaş. Hedef kitlen: herkes. Var mı Seda'dan daha geniş kitleye ulaşabilen seleb?

karaasa (13 Mayıs, 2009 12:23 Çarşamba)
@settar o kafalarda ki seda sayan algısında kaynaklanıyor sanırım sabahların sultanı formatıyla kadın günlerinde pepsi değil çay içirmesi bekleniyor (ki bende de o beklenti var) coca cola daki müslüm gürses örneğini bundan biraz ayırmak lazım dynadığı dönemde müslüm gürses popülerleşmekten çok elitleşmeye gidiyordu (murathan mungan albümü, ece barda sosyeteye çıkması gibi)

lowman (13 Mayıs, 2009 12:56 Çarşamba)
Otursun teyzelerle günlerde matinelerde içsin artık kolayı :)

cleanclothes (13 Mayıs, 2009 13:33 Çarşamba)
molfix "hayat kimya"  hülya avşar zehra bebeğe hamileyken sözleşme imzalamıştı...

şu an için en taze örnek; muhabbet kart mustafa sandal eşleşmesi reklamveren'in özel tercihi...

biz sibel can'la anlaştık, bu sezon onun üzerine bir kampanya düşünün diye gelen bir müşteriyle de bizzat karşılaşmışlığım var...

her şey mümkün bizim buralarda...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (13 Mayıs, 2009 13:42 Çarşamba)
seda pepsi'nin değil, serdar'ın tercihi. orası kesin.

massattack (13 Mayıs, 2009 13:52 Çarşamba)
Bir Pepsi'ci olarak bozuldum.

hopçikitangasamuray (13 Mayıs, 2009 14:33 Çarşamba)
,Açıkçası asıp kesmek istemiyorum.
Evet bu benim açımdan biraz garip ama markanın maddi menfaatleri ve rakibiyle olan sıkı çekişmesinden kaynaklanarak bir kaç adım yanına yaklaşabilmeyi göze alması noktasında biraz ister istemez duraksıyorum. Evet spell'in dediği çok doğru, kadın popüler eh adamda az değil, e çakma bir senaryo ama ortadan kaldırılan bir dizi. Her zaman halkın içinden gelen tutturabilir diye bir şey söz konusu değildir, kaldı ki seda sayan bundan son projesiyle iyi bir ders çıkarmıştır. (umarım) yalnız reklam konusunda aklıma gelen şey şu; bir kere pepsi hedef kitle olarak artık başkalarına oynuyor. kim bu başkaları evin alışverişini yapan anneler. Seda Sayan istediği kadar farklı bir senaryo ile çıksın rol aldığı hiç bir projede gençleri hedefleyemez, çünkü yaptığı işler bakımından kendini direk ev kadınlarına ve c + d kitleye endekslemiştir. Şimdi şu durumda pepsi'nin genç söylemden ziyade eve alışveriş yapan kadınlara yönelmesi bence absürt kaçmıştır. Markayı bir deterjan veya bulaşık tozu konumuna indirgemiştir. Bu kanıya nereden vardım? Açıkçası Coca Cola'nın ezelden beri izlediği aile sofrası kültürünün gerçekten aileler içinde işlemesi büyük bir başarıdır. Çünkü marka olarak sadece gençlerin değil, aynı zamanda sofraya oturulurken anne, baba ve hatta şeker hastası olmayan dede, ve ninelerinde bir bardaklık tercihi olmuştur. Ama bunu evin alışverişini yapan hanımlara referans yüzle değil, çizdiği sıcak aile görüntüsüyle başarmıştır. Şimdi bu durumda pepsi ne yapıyor? Kendisini kestirme bir yoldan alışveriş sepetlerine atacak annelere karşı bilindik onların içinden (sözde) bir isimle ayartmaya çalışıyor. Ha geriye kalıyor işin tutup tutmayacağı? Şöyle ki kadınların arasındaki potansiyel Seda Sayan durumuna baktığımızda satışlarda oynama yratabileceğini söyleyebilirim (kanımca) ama bu uzun vadede Coca Cola'nın yarattığı aile sofrası kültürünü yaşatmayacağı ve reklamların bitiminden sonra aynı tas aynı hamama döneceği kesindir. Bence bu tür çıkışlar anlık ve kısa süreli kazanımlara ama tüketicinin marka seçme noktasındaki davranışlarına kalıcı bir etki bırakmaz.

bir kanalda rastlarsam kehkeh gülüp Colayı yudumlamaktan başka hiç birşey yapamam. (bu arada Coca Cola'nın müslüm kampanyasıda benim için felakettir ama yılların dostluğuna görmezden geldim)

story (14 Mayıs, 2009 02:04 Perşembe)
  Markayı zedelemekten baska birsey yapabilecegini sanmıyorum.  Düz hesap düsünülüp Seda Sayan en güvenilir secildi , markamıza yerlestirelim denmiş gibi...Peki markanın tutarlılıgı ne olacak ? Pepsi nin gecmişiyle tamamiyle tutarsız oldugunu düsünüyorum..İtici olmus, arabesk bi yaklasım olmus tırın içinde Seda Sayan..sevemedim tüketici olarak..

Bu kampanya hazırlanırken ne düsünülmüş merak ettim simdi..=) benim göremedigim neyi görmüsler sonucları merak ediyorum

mezzoalto (14 Mayıs, 2009 12:01 Perşembe)
ben bunu turkcell-recep ivedik eşleşmesinden daha riskli bir eşleşme olarak görüyorum.. turkcell yeni kampanyalarını duyurmak, bilinir, hatırlanır kılmak için, ve aslen varolan, işleyen, tutan, satan bir takım ürünleri daha geniş bir kitleye yaymak için bu üzücü seçimi yapmıştı (nitekim şimdi doktorlara, askerlere, öğretmenlere minik, sevimli (!) selocanlarla sesleniyor, receple değil:P).. ama pepsi benim etrafımdaki pek çok insan için coca cola olmazsa, o da belki tüketilecek bir marka, hatta "pepsi mi var, o zaman su/maden suyu/ice tea/meyva suyu alayım" diyen çok insan biliyorum, görüyorum.. katıldığım "kendi yiyeceğini-içeceğini kendin getir" türevli hiçbir etkinlikte  insanların bir pepsi ürünüyle geldiklerine şahit olmadım.. bu elbette coca cola'nın dağıtım ağının, münhasırlık anlaşmalarının ve sairesinin gücüyle de çok alakalı bişi ama sonuçta ağız tadı diye de bişi var..

bir takım zincir markalar ve lokantalar filan dışında nerede tüketildiğini tam bilemediğim, bir markette bile en son ne zaman rastladığımı hatırlamadığım bir marka pepsi, seda sayan'ın varlığı bunu nasıl kurtaracak ki? artı seda sayan, konumu gereği insanlara "bacılarım gazlı içecekleri içmeyin, çocuklarınıza içirmeyin, midenizi hasta etmeyin" demesi gereken bir güvenilirlik figürü değil mi? yani şimdi ev kadınları sırf seda içti diye kabul günlerinde pepsi ikram edip, çocuklarının bardaklarına afiyetle mi koyacaklar pepsiyi? seda sayan'ın güvenilir olması, bir hijyenik ped, bir deterjan gibi üründe çok daha fazla işe yarar muhtemelen, hatta iglo reklamlarında "bezelye" yerine "bizelye" diyen abladan çok daha inandırıcı olurdu mesela.. ama pepsi? cık.. pepsi zaten bence artık kayıp bir marka, daha fazla kaybedecek birşeyi olduğunu sanmıyorum, bu daha ziyade seda sayan için yanlış bir hamle gibi duruyor..

buraKargın (14 Mayıs, 2009 15:29 Perşembe)
Ufuk İşman'dan konuyla ilgili Pepsi'nin Sultanı, Seda Sayan! başlıklı bir yazı.

mezzoalto (14 Mayıs, 2009 15:50 Perşembe)
yazı ilginç geldi, ben pepsi'yi pepsi co. olarak algılamıyorum sanırım, o yüzden firmanın ürettiği atıştırmalıklarla birlikte ciro bazında coca cola'yı geçmesi bu reklam özelinde bana çok anlamlı bi karşılaştırma gibi gelmedi.. kolalı içecek segmentinde bana Türkiye açısından hala verimsiz bir marka gibi geliyor pepsi, dünyada seveni çoksa o başka:)

ARTanubis (14 Mayıs, 2009 16:08 Perşembe)
oyy cok uzuyor bu kadın beni yorum yazmaya usendim.. cemgul yine cok guzel ozetlemiş onu copy paste yapacagım izninizle:

pepsiden uzak durmak için bir neden daha, tebrikler.
Markayı kırolaştırma stratejisi için de 2 kez tebrikler.


jeyar (14 Mayıs, 2009 19:19 Perşembe)
memleketimin en güvenilir insanı Seda Sayan
enn büyük yönetmeni Sinan çetin
ennn şaane şarkıcısı cıngılcısı Nil
ennn reklamcı reklamcısı S Erener...

kim tutar sizi! yürü be pepsi!


dozdenoir (15 Mayıs, 2009 11:31 Cuma)
Seda'lı pepsiden tırsıyorum (ben aslında seda'dan tırsıyorum) ama satışlarına çok olumlu yansıyacağına da yüzde doksan eminim demek istiyorum.

HarsH (18 Mayıs, 2009 15:46 Pazartesi)

korkunç vede iğrenç ötesi yanlış seçim...böğğğ seda sayan bööğğ pepsi


battalion (21 Mayıs, 2009 16:31 Perşembe)
Pepsi alana Elma-Krom versinler ki anca satar Pepsi. Yakında Pepsi Max nasıl zayıflatıyor diye zırvalamaya başlar bu Seda Teyzem...

Melih Cılga (21 Mayıs, 2009 17:21 Perşembe)

Anlaşılan Serdar karşısına çıkan bütün Cola markalarını Türkleştirmeye kararlı:
“Madem Cola Turka başarılı oldu, Pepsi Turka deneyelim bu sefer de” diye yaklaşmış galiba... :)

Ne diyelim, umarım kaderleri benzemez...


buraKargın (26 Mayıs, 2009 04:24 Salı)
Günseli Özen Ocakoğlu 'nun yazısına Pepsi'den cevap gelmiş. Kısa vadeli amaçları tam da düşündüğümüz gibi.

Pepsi'den cevap: 'DNA'mızdaki kodlar değişmedi'
Geçen hafta Pepsi Cola'nın Seda Sayan'ı marka yüzü olarak seçmesine bir anlam veremediğimi yazmış ve "Hani potansiyel tüketiciniz için gelecek nesil diyordunuz, ne oldu?" demiştim. Cevap, Kolalı ve Meyveli İçecekler Pazarlama Direktörü Uğur Öğlü'den geldi. Efendim durum şuymuş: Seda Sayan, kriz dönemi için satışlara ivme kazandırmak amacıyla yapılan dönemsel promosyon çalışması için seçilmiş. Seçilirken de Pepsi'nin potansiyel tüketici kitlesinin en güvendiği isim tercih edilmiş. TNS tarafından yapılan araştırmada güvenilirlik sıralamasında; Uğur Dündar, Cem Yılmaz ve hatta Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bile Seda Sayan'ın arkasından geliyormuş. Ülkemizde ünlü sıkıntısı yokmuş, ama araştırmaların hemen hepsi Seda Sayan deyince Pepsi yetkilileri de kendi içlerinde farklı bakış açılarına sahip olsalar bile her akıllı pazarlama profesyoneli gibi rakamlara teslim olmuş. Bu arada unutmadan, Seda Sayan pek çok çıtkırıldım ünlünün aksine müthiş bir TIR şoförü de olmuş.

"Peki, 'gençliğe hitap ediyoruz' iddianız nerede?" dediğimde ise, Türkiye'de kadınlarda evlenme yaşının ortalama 21 olduğunu, 31'ine gelmiş bir annenin ergenlik çağının başlangıcında çocuğu olabileceğini, mutfakta annenin kraliçe olduğu ve satın alma kararını verdiğinden yola çıkarak gençlere dolaylı yoldanmış gibi gözükse de doğrudan hedef kitle olduğuymuş. Hele her gün bir kez 10 kontör de verince annelerin kampanyaya hayır diyemeyeceği kararına da varılmış. Sonuç mu? İlk üç günde 110 bin katılım gerçekleşmiş. Ben, pazarlamanın bir araştırmayla başlayıp bittiğine inanan birisi olarak Seda Sayan'ı, Pepsi Cola'nın yüzü olarak hâlâ içime sindiremesem de Pazarlama Direktörü Uğur Öğlü'nün hararetle savunduğu, 'Sayan doğru seçimdir' fikrine saygı duymak durumundayım.

Aygül Pembecioğlu (28 Mayıs, 2009 22:48 Perşembe)
Reklam filmini izleyen var mı?

Duydum ki TV'de dönmeye başlamış. Web sitesini de açmışlar ama reklamlar kısmı pek yakında diyor :'(



alisureyyatorun (28 Mayıs, 2009 22:50 Perşembe)
pepsi ve seda sayan?

peki....

mezzoalto (29 Mayıs, 2009 00:53 Cuma)
ben filmi az evvel izledim tvde, özellikle biguda değil tvde sıradan tüketici gibi izlemeyi tercih ediyorum böyle tartışmalı reklamları (yes bigu üyeliği bence beni sıradışı kılıyor efendim, ön gösterimler, reklamları tvde dönmeden izleme şansı falan felan:D) .. ve şahsi fikrim reklamın çok yapmacık olduğu yönünde.. şarkı kötü, seslendirme kötü, iyi ki pepsi kullanmıyorum, çok şükür hedef kitlede değilim dedirtiyor insana.. hedef kitle ve marka memnunsa, bana şükretmek düşüyor sadece..

mezzoalto (29 Mayıs, 2009 00:56 Cuma)
bi de neymiş, çocuğun yurt masrafları için 10.000tl lazımmış, teyze o nasıl bi yurt yaa.. hangi yurt on bin lirayı peşin alıyor?

phoenixia (29 Mayıs, 2009 10:03 Cuma)
reklam, bir ürünü kullanmayan kişiyi de onu kullanmaya güdüler..hani yani...
bazı reklamlar kullanıcısı olduklarını bırakmaya dürtüyor...:)

Aydın (tetanoise) Gürer (29 Mayıs, 2009 12:23 Cuma)
hobarey, seda sayan missy elliot olmuş :)
reklamı beğendiğimi söyleyemicem... mezzo'nun tespiti çok doğru olmuş. ne bu kardeşim on bin liralık yurt :)
bide çocuk gerizekalıymış biraz sanırım, nerdeyse 30 yaşına gelmiş anca mı kazanabilmiş üniversiteyi :)
müzik nedense hakkaten bende bi get your freak on çağrışımı yaptı. neyse, hayırlısı olsun tabii bizi ilgilendirmez...

hopçikitangasamuray (29 Mayıs, 2009 12:40 Cuma)

Büyük bir Pepsi Fiyaskosu.
Bravo.Hedef kitlenize bile reklam içeriğiyle ne alaka dedirticek ilginçlikte bir saçmalık.


nick (29 Mayıs, 2009 13:27 Cuma)
pepsi ne ya? sedaya gelene kadar, once kola yapsinlar adam gibi. heheh.

Aygül Pembecioğlu (29 Mayıs, 2009 13:31 Cuma)
Pepsi Max güzeldi ya (gerçi Zero tercih ediyorum şu anda ama olsun :P)

sertanarig (29 Mayıs, 2009 13:36 Cuma)
Seda tırın içindeyken bir anda kıyafet değiştiriyo kocaaa reklamda :P  bir o dikkatimi çekti :) her kapağın altına koysalar 10.ooo i işte o zaman yaşatır bizi :P uff ne gereksiz.... 

efe efeoğlu (29 Mayıs, 2009 13:40 Cuma)
bu ne yahu felaket olmuş geçmiş olsun pepsi

valerie (mana) kozmonovic (29 Mayıs, 2009 13:52 Cuma)
alametifarika ve gereksiz uzun, hantal reklamları... sinan çetin'in iyi yönetmen olduğunu kim söylemiş aceba?
hedef kitle ne olursa olsun üründen, hikayeden vs den dolayı bi dinamizm bi akıcılık gerektiriyo bu reklam. ama o kadar iç bayıcı ki. cast'ın iticiliği de ayrı bi mevzu. kadındaki o ses!!?
reklam ayrı bayıcı müzik ayrı bayıcı... hani ünlü kısmını bi kenara koyarsak o filme nikol şerzinger'i koysan gene olmazmış.
bi de yine yönetmene bok atma sebeplerimden biri, seda sayan normalde programlarında kendi kitlesine karşı son derece doğal olabilen bi kadın. burada bu durumu kullanamayan yönetmende sorun var yine bence.

öff ayrıca ne ezik anne oğul o öyle ya tiksindim resmen. beleşçiler.

cleanclothes (29 Mayıs, 2009 14:03 Cuma)
bu special duruma en çok alice/BBDO'cular sinirleniyordur...
pepsi resmen bi gecelik ilişki yaşıyor alametifarika ile... marka sonra yine evine dönecek ama gittiği gibi olmayacak dönüşü...


zürafa (29 Mayıs, 2009 14:14 Cuma)
bu ara her markanın, kendi ajansı dışında 1-2 ajansla daha düşüp kalkma durumu var zaten. En çok da globalden dolayı mecbur kaldıkları ajansla çalışmaktan memnun kalmayanlarda görüyoruz bu durumu

Omer Azak (29 Mayıs, 2009 15:02 Cuma)
 imdattttt!!!!!! TEPSIII!!! YASATIR SENI!

ibrahim yavuz (29 Mayıs, 2009 15:25 Cuma)
Seda Sayan'ın burada "rolü" nedir ? Pepsi markasını "satmak" değil mi ?. Hımmm... Peki reklam boyunca neden bir "eğitim" kokusu alıyorum ben ? Hem de özellikle "Üniversite" ?

Aaaaa doğru tabi : http://www.sedasayanmarketing.com/index.php?p=show&pid=57&k_id=44&kn=E%F0itim

Pepsi'nin "kale arkasından" bir bilet alacağım :)

Bir de artık bıraksınlar şu "Robin Sayan" modunu. Onu zaten sabah programında paçalardan akıtırcasına yapıyor. 10.000 TL dağıtma işini Pepsi gayet güzel "tek başına" yapabilirdi Sayan'a ihtiyacı olmadan. Reklamda "yüz olarak seçilen" markanın yüzü mü yoksa SGK'mı belli değil.

buraKargın (29 Mayıs, 2009 15:35 Cuma)
Promosyon çalışması olsa dahi bu reklam filminin ''Pepsi Müdafaa''dan yırtması için hafifletici sepetlere ihtiyacı var. Sanırım...

cleanclothes (29 Mayıs, 2009 15:54 Cuma)
en bayıldığım karelerdendir kendisi...  :)))))

ağır ceza almalı, hafifletici sepetleri olsa bile kurtarmaz... sanırım... :))

Ugur (pixage) Akdemir (29 Mayıs, 2009 16:07 Cuma)
 Gelmişş geçmiş en rezalet Pepsi reklamıymış.. midem bulandı resmen..

Volkan ATAY (29 Mayıs, 2009 16:48 Cuma)
Anadoluda bu duruma şöyle bir deyişle yaklaşılır;
"caran da boynuma, gir karaoğlan koynuma..."

Akif YILMAZ (29 Mayıs, 2009 16:56 Cuma)
80'lerde çocuk olmuş , buzlukta 1 litrelik cam Pepsi şisesi patlatmış , metal kapaklarıyla minik ellerimi kesmiş birisi olarak şoktayım.

Ne oldu benim "Michael Jackson'lu" Pepsi imajıma?

Nefretimi kusmaya neresinden başlıyacağımı bilemiyorum.

Bu nasıl hedef kitle analizi , marka konumlandırması ?
Bu ne cesaretli bir popüler kültür ajitasyonu?

Bu reklamı yazan , düşünen , çeken , tasarlayan insalarla ya da Seda Sayan'la bir derdim yok.

Kimisi , "kompleks sahibi müşteri revizyonu deryasında" boğulmuş, kimisi de " gözlerimi kaparım , işimi yaparım , paramı alırım" gaflet uykusu uyurgezeri, emir kulu kontenjanından yararlanan kişiler.

Fakat böylesine büyük bir felaketi düşünen , isteyen ve onay veren zihniyet ve onu zihniyeti barındıran beyini taşıyan insanları anlamıyorum.

Bu işin karar mekanizmasında emeği geçen herkese , Türkiye'de reklam sektöründeki saçmalık çıtasını yükselttikleri için gönülden teşekkür ediyorum.



Alp (pimoka) Esin (29 Mayıs, 2009 17:14 Cuma)
ben sosyal deney tadında içecek demiştim, hopçikitangasamuray biraz daha uzun bir özet geçerek konuyu açıklamıştı c + d ye seda sayanla giden yol şeklinde; sonra pepsiden gelen açıklamayı okudum fikrim kesinleşti.

Pepsi,  coca cola'nın açtığı arayı en az masrafla ve düşünmeden kapatmaya çalışmış.

Filme Seda Sayan'ın girmesi yetmemiş kitle yanlış anlamasın bir numuneyle kendini görsün diyerek moronluk abidesi anne + çocuk eklenmiş böylece Seda Sayanla elde edebileceğiniz (biraz nadanlık sevisinde de olsa) gerçeklik fkri yerle bir olmuş

. c+d denen kesimde Seda Sayan'ın etkisi meselesi bu nokta da artık pepsiyi kurtarabilir mi bilemedim. Seda Sayan'ın medya profili ve algısı üzerine bir şeyler söyleyecek var mı acaba?

beaureve  aldığın didaktik koku birazda Seda Sayan'dan mı geliyor? eğitici abla durumları, bu bile pepsinin neden seda sayandan uzak durması gerektiğini açıklamıyor mu?

allahım ne kadar çok soru olduuu..


cnyt (29 Mayıs, 2009 17:24 Cuma)
öeeegh

ibrahim yavuz (29 Mayıs, 2009 18:06 Cuma)

Müslüm Gürses’in en azından “esprilere konu olan” bir yönü vardı. Bu yönü bize Yeşilçam dünyasından devroldu ( bknz. Pastörize sütle alkolü bırakmaya çalışan ve bu sırada kendini 80 model doğana halat ile bağlatan Müslüm Gürses veya Kırmızı biberi nasıl yarattın yarebbbimmmm diyen Müslüm Gürses ), bugünlere kadar geldi. Diğer yönden fun’ları arasında Müslüm Gürses’in bir “baba” imajı da mevcuttu. Coca-Cola bu “baba” yı bırrr’latarak her iki yönü de “sarsarak” kullanmış oldu. Müslüm Gürses “imajında” bir “devrim” önümüze konuldu. Fun’ları başta “olmadı baba” yorumlarına imza atsa da, zamanla ( Coca-Cola'nın üzerine biçtiği imaj etkiledi mi bilmiyorum ) Müslüm Gürses’in de tarz değiştirerek “düetlere”, “yeniden yorumlamalara” girmesi ile Fun’lar Müslüm “Baba” larından gördükleri bu yeni ve modernimsi kimliği benimsedi. Coca-Cola sadece 1 kampanya ile 2 yönü birden değiştirmiş oldu. Coca-Cola reklamları bizi gerçekten gülümsetti, bazen “Ne yapıyor bu Müslüm Gürses ?” diyerek kahkahalara boğdu.

 

Şimdi Pepsi ne yapıyor Seda Sayan ile ? Bildiğin “eli maşalı kadırgalı” ama bir o kadar “şefkatli ana” imajını olduğu gibi kullanıyor. Hedef kitle kimmiş ? Ev hanımları. Ev hanımı ne yapacakmış ? Gidip yavrusunun okul masrafı için Pepsi standı etrafında 7 kere tavaf edecekmiş, üzerine bir de mahalledeki hoca kadından “okunmuş” şeker alınca iş tamammış. Kalan iş, sadece evin beyine haber vermekmiş. ( Evin beyi etkisiz eleman zaten – Seda abla varken. bknz. Seda Sayan Merkez Bankası )

 

Seda Sayan imajı ile Müslüm Gürses imajını tamamen ayırmak gerek bu arada. Müslüm Gürses, Seda Sayan gibi sağdan soldan topladığı insanları ekranda “yardım yardım yardım” diye cıyaklatarak bir “sevecen ana” (!) ( 45 dakika ağlat, reklam sonrası 2 saniye tamam yapıcam de ) imajına imza atmadı.

 

Pepsi Seda Sayan’ı neden seçmiş ? “En Güvenilir” kişi imiş. Bunu kim tespit etmiş ? Bir araştırma şirketi. Nasıl tespit etmiş ? Yapılan programda sürekli olarak pancar motoru gibi habire pompalanan reklamlarla “kabartılan” imaja bakarak.

 

Seda Sayan, Pepsi kendisini seçene kadar kimlere “star” oldu ? Reckitt-Benckiser, CP Piliç vs. Bunların hepsi nedir ? “Direkt” ev kullanımına yönelik ürünler. Bu ürünler “zaten” ev hanımlarının marketlerde stand vs. gibi tanıtım yolları ile birebir etkileşim içinde olduğu ürünler. Peki Pepsi’nin markası nerelerde, hangi gönüllerde geziyor ? Bu soruya cevap verilmesin. Acı gerçek ortaya çıkacak.

 

Bu reklam kampanyası sadece Seda Sayan’a yarayacaktır. Düne kadar tüketim ürünleri, kişisel bakım ürünleri gibi alanlarda “romörkör star” olan Seda Sayan’ın Pepsi gibi bir “dünya devi” ne Türkiye sınırları içinde bile olsa “yüz” olması, Seda Sayan’ın işte o güvenilirlik listesinde adını “gerçekten sabitlemesine” yarayacaktır. Yani bu reklam kampanyası Seda Sayan’a verilmiş bir “ödüldür”. Ne yazık ki, önümüzdeki günlerde Seda Sayan bu kampanyayı bir şekilde “hatırlatarak” daha da oprah modlarına girecektir…


braincircle (29 Mayıs, 2009 20:05 Cuma)
Pepsi kaşıtır seni mi? E gerçekten doğru olmuş. Bu reklama emeği geçen herkesi tebrik ederim. Türk halkının kendisini bu kadar aciz bir varlık olarak konumlandırmasını da tebrik ederim. Cebimde hazır 10.000 tele olmadan üniversiteye gittiğim için de kendimi tebrik ederim. Bekleyeydim de pepsi alaydım.

dozdenoir (29 Mayıs, 2009 20:48 Cuma)
öğrenci kredileri ile okumuş biri olarak üniversite için 10.000 tl neye göre kime göre soruları sorarım ben de...  Satış amaçlı yapılan bir reklam genel imaja zarar vermeli mi onu tartışmalı. Benim bu filmden çıkarabildim tek sonuç Pepsi batıyordur. 
ve de bu son çırpınışlarıdır. Ayrıca Cola Zero da kapak altından 10.000 vermiyor mu? Cola salak mı? parasız mı? Seni ezmez mi pepsi? Ezer ruhun duymaz. Zaten  türkiye'de Cola'nın rakibi colaturka değil mi? Pepsi kendine ya başka bir ülke aramaya başlasın ya da yeni dinamik bir yönetici ekibi...  

Volkan ATAY (29 Mayıs, 2009 21:03 Cuma)
 Şimdi tamamen hissettiklerim çerçevesinde yorumlamak istiyorum.

Gazlı alkolsüz içecekler segmentinin lideri kim? Tabi ki Coca Cola.
Türkiye'de gazlı alkolsüz içecek tüketimi 1994 yılında 873 milyon litre iken, 2003 yılında 1.944 milyon litre seviyesine ulaşıyor. Bu ise son on yılda %9.3 bileşik büyüme oranına eşit. Bu segmentin perakende bazında büyüklüğü 1.4 Milyar dolar.

Şimdi Temmuz 2003 senesine dönelim ve Coca Cola'nın 6 kanalda başlattığı, kendilerinin "Sensory" adını verdiği reklam jenerikleri öncesi ve sonrasında, program geçişlerinde yayınlanan ve kanala göre değişen 8-12 sn arasındaki reklamları hatırlayalım. (Hani şu buzların birbirlerine çarptıklarında çıkan ses, bardağın tınısı ya da Coca Cola'yı bardağa boşalttığımızda kulağımıza çalınan hava kabarcıklarının serinletici sesi olan reklamlar).

Sensory reklamları yayına girer girmez geniş kitlelerin dikkatini çekti. Çünkü böyle bir örnek daha önce görülmemiş, yaşanmamıştı.

Peki bu 6 kanal hangisiydi hemen bir de onları hatırlayalım; Kampanya, ATV, Show, Kanal D, ardından da TGRT, CNBC-e ve NTV'de uygulandı.

Kampanyanın da etkisi ile doğal olarak öncelikle pazar büyüdü. 2003 yılının ikinci yarısında, bir önceki yılın aynı dönemine göre %16'lık bir büyüme yaşandı...

Şimdi bu veriler doğrultusunda bir manzara şekilleniyor zihnimde;
Satın alma kararını veren tüketici profili değişmese de satın alanlar değişmiştir.
İlk gençlik yıllarınızı düşünün,  
ailede kola satın alan kimlerdi?
Gençlerdi!.
Bu kolayı sofrada içmek için mi alıyorlardı?
Hayır, bireysel tüketim için alıyorlardı.
Kola sofraya taşındığında satın alan kimler oldu?
Bir süre daha gençler üstlendi bu vazifeyi.
Ama artık gençler bu işten elini çekti, yanlızca sofraya oturduğunda kola olmadığında tepki verir oldular.

Yani artık gazlı alkolsüz içecekler pazarı gençlerle olan sıcak diyaloğunu yetişkinlere kaydırdı...

Bu manzaradan hareketle sözkonusu pepsi prodüksiyonları ve yaratıcı strateji mantıklı görünüyor bana...

Cansu (29 Mayıs, 2009 23:42 Cuma)
Her ne kadar  aile sofrasına inmiş, gençler hariç yetişkinler de artık tüketiyor denilse de bunu tüketenin çoğu gene gençlik... Maddi durumu normal ve yukarısı olan ailelerin sofrasına krizden önceki yıllarda da çoğu kez geliyordu, yeni bir şey değil. Fakat çoğu aile hayat mücadelesi sırasında  şu Pepsi reklamı şöyle  böyle olmuş diye konuşmuyor. Amaç reklam hakkında ilgi çekmek ve yeni nesli konuşturmaksa evet; bunu zevkle tüketen çoğu gencin tepkisini çekerek bayağı konuşturdular.

Yalandan kendi parasıyla yardım yaptığını söyleyen oysa sponsorların reklamını yaparak  aslında yardıma muhtaç insanlara sponsorların yardım ettiğini söylemeyene  güvenilmez.  Yoldan geçen birine sorsanız aklına güvenilir gelecek ilk ismin Seda Sayan ve türevleri olacağına sanmam. Zaten o güvenilirlik testinin de gerçek olmadığını anlamak için Einstein olmaya gerek yok.  Seda Sayan yardım yapıyor, 10 bin tl'yi de yardım amaçlı verilmesi ve onun için bu kişinin seçildiğinin de ima edilmesi abes çünkü bu bir çekiliş, bir şans sonuçta... Bence Pepsi ya sıkıştığından ya da dikkatleri daha da üzerine çekmek için bu kişiyi seçti. Her dikkat çeken reklam da iyi değildir o ayrı.

İşin trajikomik yanıysa  Pepsi dikkat çekmek için genelde taş gibi hatunlar seçerdi fakat bu sefer reklamda ikizleri bayağı sarkmış görünen bir hatun seçti. Değişik bir strateji bu da tabii:)

BaRY (30 Mayıs, 2009 01:50 Cumartesi)
Tır ve pepsiyi bir arada görünce, sakis rouvasın oynadığı pepsi reklamı aklıma geldi.


mezzoalto (30 Mayıs, 2009 02:25 Cumartesi)
bi de şu geldi aklıma: c ve d grubu için gerçek anlamda bir marka aidiyetinden söz etmek mümkün müdür? yani dia'da, bim'de markasız ürünleri -haklı olarak- daha ucuz olduğu için tercih eden, coca cola yerine "le cola" içen kitle fiyat aralığı açısından coca cola'dan çok farkı olmadığını tahmin ettiğim pepsi mi alacak sırf seda ablaları alın dedi diye..

bi de dozdenoir, yanlış anlaşılmasın, 10.000tl'lik yurtta kalmak nedir diyorum, hangi yurda taka para 10.000tl alınıyor diyorum.. yoksa total öğrenim masrafları için elbette bu önemli bi rakamdır ki bazıları kaç onbinler bayılıyor.. hoş, onları bayılanlar da zaten benzincide kontorsüz oturup seda ablaları tarafından kurtarılmayı beklemiyorlar..

burakbirer (30 Mayıs, 2009 12:12 Cumartesi)
bir markanın hedef kitlesini bu kadar aşağı görebileceğini tahmin bile edemezdim. satış esnasında ürünün satışını hızlandırmak için müşterinin var olan hayalini keşefdip bu hayal ile birlikte satış motivasyonu yaratmak tabi ki güzel ve kullanışlı bi teknik. "Pepsinin müşterisini nasıl gördüğü açıkca görülüyor" demek isterdim ama bu reklam filmini coca cola tercihinde bulunmuş, coca cola aşığı bir yaratıcı ekibin hazırladığı o kadar belli ki; cümlemi düzelterek " Yaratıcı ekibin pepsi müşterisini nasıl gördüğü o kadar fazla hissediliyor ki" şeklinde düzeltmem gerekiyor. Lokanta gazozu olmak üzeresin pepsi, kaybettiğin müşterine aile büyüğü göndererek eve çağırmayı denemektense sorununun ne olduğu ile ilgili bi stratejik rapor hazırlattır danışmanlarına derim ben nacizane:) sonra da negatif algıya savunma cevabı verirken, pozitif ucunan tut cevabın diye de ekleyim hatta, anahtar bu ;) Satış ekibine COCA COLA dan fazla MF dağıtma yetkisi vererek daha fazla lokantayı mutlu edersin en iyi ihtimalle, kaldı ki lokantalar bile satmayan yüksek mf'li pepsi yerine satan düşük mfli coca colayı tercih etmeye başlayalı yaklaşık 4 yıl oldu. Pepsiyle 10 yıllık anlaşma yapan pek çok lokanta ise el altından coca cola vermek zorunda kalmaya başladı. Seda sayan en fazla kızım evine kocana dön der, 1 hafta sonra aynı kavga aynı evde çıktıktan sonra bu kez seda sayan da bi işe yaramaz. Pepsinin satışları bu haftalığına görece artacaktır şeklinde öngörülebilir. Ötesi yok.

tinca (30 Mayıs, 2009 20:45 Cumartesi)

Seda Sayan kullanımına karşı değilim, o hedef kitle içerisinde sevilen biri.Üstelik belli bir tarzı, bir espri anlayışı olan doğal bi kadın. Ama bunu bu kadar ucuzlatmadan da yapmanın yolları var. Coca-Cola Müslüm Gürses örneğinde olduğu üzere. Seda sayan'ın kendi değerlerini, özelliklerini kullanarak, yine aynı hedef kitleye çok da eğlenceli, çok daha düzgün bir film yapılabilirdi.

Ama şu filmin Sibel Can'lı halı filmlerinden bir farkı yok. Gel gör ki, sen yerel bir halı üretici değil, koskoca dünya markası Pepsi'sin. Senerce Coca-Cola mutluluk, beraberlik derken, gençlere oynamış, farklı olmanın altını çizmiş bir markasın. Hedef kitle değisse bile marka özü aynı kalabilmeliydi.

Alamet'i Recep İvedik'te de çok eleştirdik. AMa en azından onlar, kimilerince komik bulunan bir adama sırtını dayamış, yine kimilerince komik bulunan, eli yüzü düzgün filmlerdi. Beğeniriz beğenmeyiz, İvedik'i severiz sevmeyiz ayrı konu da, o hedef kitle içerisinde ilgi çekmiş olmaları muhtemel.

Oysa bu film, baştan aşağıya fiyasko. Prodüksiyon korkunç bi kere. Cast kötü, oyunculuk kötü, diyaloglar kötü, dublaj rezalet. Fikir zaten yok. Üstelik de aynı anda o kadar çok şey oluyor ki, mesaj bile anlaşılmıyor. Hem arkada şarkı, hem dış ses, hem yazı, hem Seda Sayan'ın konuşması, hem korkunç teyze ile eblek oğlunun çemkirir gibi konuşmaları, hem turkcell-im alt yazısı... O hedef kitleye konuşuyorsun madem, mesajını net vereceksin, bin tane şey gösterip kafa karıştırmayacaksın.

Belli ki Pepsi, Coca-Cola ile rekabetten vazgeçip, Cola Turka'dan pazar payı çalmaya çalışıyor da, insanlar herhalde reklamında sırf Seda var diye, bakkallara koşup Pepsi almayacak. İzlenir bir film değil bu, hedef kitle her kim olursa olsun.Bilmiyorum belki Seda Sayan'ın programındaki product placement'lar işe yarar, onların daha büyük etki yaratacağı muhakkak.

Kitch yapmak zor iş,  ince bir çizgisi var, kaçırırsan, işi batırma riski çok yüksek. Bu durumda da öyle olmuş gibi geliyor bana, kitch olalım derken, gerçekten kötü bir film yapılmış.

Anlamak mümkün değil. o ilk üç gündeki 110 bin katılımı da reklamın başarısına değil, 10.000 TL'nin başarısına bağlıyorum şahsen ben. Katılım tabii ki olacak, güçlü bir promosyon bir kere.

Ve evet, Coca-Cola da şu sıralar kapak altında 10.000 TL promosyonu yapıyor. Bu da filmi:
http://vimeo.com/4897729

Fazla mı sakin, fazla mı temiz kaçtı ne bu Pepsi işinin yanında?


mezzoalto (31 Mayıs, 2009 02:28 Pazar)
ya reklamı izleyince yüzüme yapışan ifade ve ağzımda kalan sası tadı herkes ne güzel tasvir etti, böyle sezgisel olarak bilen birilerinin bildiği bişeyi yakalayınca, pek mutlu oluyorum amatör reklamsever biri olarak:) tinca özellikle "sibel can'lı halı reklamı" benzetmesi dört dörtlük olmuş, tamı tamına odur.. hatta sanırım sibel can'lı halı reklamı dahi ürününü bundan daha net ve sade ve belli bir mesaj örgüsü içinde temsil ediyor.. hala bunun pepsi kadar seda'nın imajına da zarar vereceğini de düşünüyorum ama benimki sadece bir tahmin..

wisuchu (31 Mayıs, 2009 21:28 Pazar)
Pepsi'nin neden Seda Sayan'ı seçtiği konusunda konusulanlar saçmamı bilmem ama belkide projenin amacıydı Hangi ortama girsem Pepsi = Seda Sayan ilişki konusuluyor. Internetteki sosyal ortamlarda en fala yorumun bu reklamlar üzerine olduğunu gördüm. Sanrım WOM stratejisinin başka bir yöntemide olabilir. Pepsi'nin hedef kitlesini genişletmek için bu ünlüyü seçtiği yorumlarınıysa kısmen katılıyorum...

Reklamın başarı haberleride geliyor ama neyin gücü; Seda Sayan'nın mı 10.000 TL'nin mi?

hopçikitangasamuray (01 Haziran, 2009 14:45 Pazartesi)
Tüm yazıları okurken aklıma sürekli "neden 10.000 TL ve neden Pepsi"  soruları geliyordu.  Evet ortada hedef kitleyle alakalı ciddi bir sorun var ki anne ve çocuk karakteriyle bu iyicene belirginleşmiş durumda. Ama durup düşündüğümde bir içecek firmasının 10.000 TL para promosyonu vermesi markayla ve ürünüyle ne kadar bağdaşmaktadır, satış ve iletişim stratejileri doğrultusunda, global anlamda ne kadar doğru bir adımdır tam olarak çıkartmadım.

Bu tür satışı arttırmaya yönelik (kesinlikle markalaşma adına imaj reklamı olamaz) kampanyalarda seçilen pazarlama stratejilerden ziyade sunulacak iletişim stratejileri ve onun ayaklarının ne kadar markayla uyumlu durduğu önemli değil midir?
Bence çok önemlidir.
Zaten marka olmanın gerekliliklerinden biriside aynen böyle bir şey değil midir?? Öyledir.

E şimdi baktığımızda Pepsi'nin Coca Cola'yla başı oldukça belada, bir şekilde satış rakamlarında birinciye oynayamasa da makul bir düzeye çekmek en öncelikli hedef gibi duruyor. Fakat bunu yaparken de ister istemez tam bir Türk mantığıyla işi kolaya vurmak marka değeriyle bağdaşmıyor. Nedir bu mantık para kozunu oynamak. Yurtdışında böyle büyük markaların sırf satışlarını yükseltmek amacıyla kolaya kaçacak adice bir işe imza attıklarını, görmedim bilmiyorum. (Lütfen şahit olan veya bilen varsa göstersin) Resmen "ne promosyon versek acaba, iphone geç, laptop off sıktı, daha dolu dolu gözüksün araba, ımmm yani olabilir ama artık eski rengi kalmadı, motosiklet, boşver Türk insanı korkar motordan, 10.0000 tl para verelimmm, ahanda budur 10.000 tl kimse hayır demez düşünsene her hafta 10.000 tl paraya bak millet kapış kapış götürür malları boru değil tiko para veriyoruz" gibi bir durum oluşmuş . Hayır bide üstüne kılıf örtmek için yok eğitim parasıymış yok yurt parasıymış. Ne yapacaksın verdiğin ödülü nereye harcadı diye takip mi edeceksin. Sen alanalen insanlara para veriyorsun ya, para para cash, tiko, gıcır gıcır 10.000 TL. peki bunu kim veriyor Pepsi

Hadi bakalım

Pepsi=.10.000 TL ödül, Pepsi=.10.000 TL ödül, Pepsi=.10.000 TL ödül, Pepsi=.10.000 TL ödül
şurada yazarken bile kötü duruyor. Hayatın coşkusunu yakalamayı söyleyen eğlenceyi lezzetle buluşturduğuna inandığımız, ve türlü süslü felsefelerle donanmış markanın yaptığı bu mudur 10.000 tl ver kurtul ve satışlarının artmasını bekle. Ya arkadaşlar kimse kusura bakmasın ama bana bu iş çok ucuz gözüktü. Maddiyat da değil maneviyat da....

lyonnais (01 Haziran, 2009 15:08 Pazartesi)
hooray! :)

tinca (01 Haziran, 2009 16:21 Pazartesi)
kriz hamleleri bunlar, baska bir promosyon ilgi cekmez cunku su anda herkesin en cok ihtiyaci olan sey para. 10.000 TL o yuzden bence.

BigCell (01 Haziran, 2009 23:36 Pazartesi)

" PEPSİ İŞETİR SENİ "

buraKargın (02 Haziran, 2009 00:50 Salı)
Pepsi demişken Coca-Cola ile olan tatlı rekabetlerini izleyelim efem!

Advertising Wars - Pepsi vs Coca Cola

rakunzell rakkadar (02 Haziran, 2009 11:20 Salı)
ben reklamı coca cola yaptırdı sanmıştım ilkin..

peki o müziği nereden bulmuşlar?
peki bir de popo çatalına benzettiğimiz yeni amblemlerine ne oldu markanın?

babam dün bu reklamı izlerken (pek kola türevi içmeyen çoksesli sanatçısı) "ben böyle gerizekalı yerine konulmak zorunda mıyım televizyon izlemek istediğimde! zalmieüthiunğı!" gibi yorumlar yaptı. yani pepsi cebini biraz doldursun diye görsel/beyinsel sorumluluklarını nasıl hiçe sayıyor anlamak güç.. (: edi: haberi yeni okudum nil insan yazmış söz müziği. yakışır.. e reklamı da sinan adam çekmiş.. evet..

Imagination (02 Haziran, 2009 13:47 Salı)
bence pepsi'nin asıl amacı lowman'ın yazdığı şey.
Hani demiş ya: "Otursun teyzelerle günlerde matinelerde içsin artık kolayı :)"

işte bunu yapsalar zaten mevcut satışlarından daha yukarı çıkmış olur bence pepsi satışları

dasaaa (03 Haziran, 2009 09:16 Çarşamba)
hmm seda sayan'la hedefledikleri kitle üzerine sinan çetin -yine çok sıradışı ve benzersiz- bir dizi çekebilir hatta..

delirmiş gün kadınları! Vakia apartmanında oturan 4dost kadının günlerde yaşadıkları ibret dolu, dostluk dolu hikayetler!

seda sayanın güvenilir olarak nitelenmesi de ayrı bir olaymış gerçi.

erdoganzi (04 Haziran, 2009 20:19 Perşembe)
Pepsi bu reklamla ikinciliğe razı olduğunu belli etti. Hele ki Coca Cola bu kadar iyi reklamlar yaparken....

cione (07 Haziran, 2009 19:00 Pazar)
Pepsinin Turkiyede hala eski logosunu kullanması enteresan..

neni (09 Haziran, 2009 12:12 Salı)
Aslında bildiğim kadarıyla, reklamda iyi bir ekip çalışmış. Reklamı Alametifarika hazırlamış. Plato Film çekmiş ve yönetmen ise Sinan Çetin. Bu arada reklam filminin jingle’ını Nil Karaibrahimgil hazırlamış. Seda Sayan, Pepsi reklamlarında Nil Karaibrahimgil’in şarkısını seslendiriyor ve bence bu anlamda gayet renkli bir çalışma olmuş...

hopçikitangasamuray (09 Haziran, 2009 13:36 Salı)
Ekip isimler anlamında zengin ve ışıltılı gözükebilir ama reklam ve marka stratejisi bakımından kampanya, rakiplerinin karşısında sağlam bir duruş sergileyememektedir. Her şey isimlerden ibaret değildir burda önemli olan markanın menfaatidir.

Buradaki tek büyük isim de PEPSİ'dir ama malesef kendileri bile bu reklamdaki ışıltılı isimlerin önüne geçmesinden rahatsız olmamışlar ki onlara kocaman bir sıfır veriyoruz bigumigu aracılığıyla

BigCell (09 Haziran, 2009 14:47 Salı)
Her pepsi reklamından sonra tuvalet kağıdı reklamı yayınlanması şart olmuş.

Match'dı Sinan Base Getir.

mezzoalto (09 Haziran, 2009 19:58 Salı)
ayrıca şahsi kanaatim nil'in bu jingle işinde iyice vasatlaştığı yönünde.. bir bellona jingle'ı nasıl kalıcı ve tematik olarak uygun/güzelse, pepsi ve maden suyu reklamlarındaki jingle'lar da o kadar kötü.. hatta maden suyu için bence özel bi çaba dahi sarfedilmemiş, cepte muhtemelen daha evvel kimbilir ne düşünerek yazdığı bir şarkıyı söyleyivermiş..

BigCell (10 Haziran, 2009 08:37 Çarşamba)
Mezzo öyle deme bak Seyfullah abi alınır sonra.


mezzoalto (10 Haziran, 2009 08:52 Çarşamba)
kim yahu seyfullah abi?:)

BigCell (10 Haziran, 2009 11:03 Çarşamba)
Masuder başkanı :)

dozdenoir (10 Haziran, 2009 12:01 Çarşamba)
nil'in pınar köfteler için yazdığı jingle'da içler acısı kaçarak uzaklaşıyoruuum....

Cansu (10 Haziran, 2009 12:57 Çarşamba)
Sonra da diyoruz bizim işlerimiz niye dünya çapında başarıya ulaşmıyor. Yabancı şarkıcılardan gördüğü ''ben farklıyım, zekiyim, güzelim'' imajını kendilerine benimsetip o inançla istediği yerde borusunu öttürüyor. Sanıyor Boğaziçi'den mezun diye kendini zeki... ÖSS'nin nasıl soru kalıbı ezber sistemi olduğunu biliyoruz. Nil Karaibrahimgil'in nasıl biri olduğunu anlamak için twitter üyeliğindeki yazılarında ''yaşıo,içio'' gibi bozuk kelimeler kullanmasından da anlayabiliriz. Zaten bizim ülke de şu var: Birisi tanınmış ve kaliteli bir geçmişe sahip üniversiteden mezunuysa tamamdır; yazarlık da yapar, film de çeker, haber sunucusu da olur. Bu işin profesyonelleriyle yapılmadığı sürece birçok alanda yıllarca kafamız şişirilmeye devam edilir.

Bunların isimlerine ve ününe bakıp onlara bu işi emanet edenlerde kabahat. Her şey sırf ünlüyle yapılınca kaliteli bir ses getirmiyor. Bıktık.

salavat (14 Haziran, 2009 00:29 Pazar)
pepsiye burdan selam cakıyorum, ayıp

midnight_poet (18 Haziran, 2009 09:48 Perşembe)
Herkese merhaba,

İlk yorumumu buraya yapayım istedim.

Seda Sayan zaten konuşulan bir ünlü olduğundan reklamı da haliyle konuşulacaktı. Üstüne üstlük bir de promosyon var. Dolayısıyla reklamın kreatifine ilişkin olumlu ya da olumsuz bir şeyler söylemek çok da doğru gelmiyor bana.

Öte yandan, Pepsi'nin -güven- algısı nedeniyle Seda Sayan'ı tercih ettiğini sanmıyorum. Burada başka bir durum var. Ülkemizde "ben bunu kullanıyorum" deyince ya da "bunu yaptım ne kadar güzel oldum" deyince ya da sadece giydiği için satışları artıran bir kaç kişi var. Bunlardan biri Seda Sayan.

Öte yandan satış niyetine marka stratejisi ihmal edilmiş olabilir. İleride Pepsi'yi rakiplerine öykünen senaryolar içinde görebiliriz....

hopçikitangasamuray (18 Haziran, 2009 12:38 Perşembe)
Bu arada 4'lü 1 litrelik özel paketlerde de Coca Cola  10.000 tl dağıtıyor. 

thinktang (22 Haziran, 2009 01:15 Pazartesi)
PEPSİ YENİ  NESLİN NESİ?


Birkaç gündür pepsi reklamını seyrediyorum. Durup kalıyorum. Kesinlikle supjektif değilim. Her zaman duygularımı kenara koyup düşünmeye çalışırım. Gene öyle yaptım. Örneğin fırat pen reklamlarına tilt oluruz ama kızmayalım zaten o bize değil ustalara yapılmış onların kalbini çalmaya çalışmış bir reklamdır.
Gelelim Pepsi'ye. Hayatımız Coca colanın Pepsi'yle yarışını seyretmekle geçti. Okul yıllarımız bu hikayeleri okuyarak. Pepsi'nin Abd'de ipleri eline alma girişimlerinden biri neydi örneğin? Evet hatırladınız. Coca-cola teee yılların markası. Haliyle onu içen kuşak artık biraz daha yaşlı. Pepsi o yüzden 'yeni neslin seçimi' diyerek bastı ayağını. Çok da iyi yaptı. Arkasına genç bir kitleyi almatabiki bunu iletişimine de yansıttı. Gençliğin idollerini reklamlarına konuk etti. Turkiye'den Aysun Kayacı, Tarkan...Jennifer Lopez, Beyonce ve David Beckham'ın Oynadığı Pepsi Reklam Filmine ne demeli... Britney Spears'la Pepsi'nin tam örtüştüğü karelerse hala aklımızda. Ve ve .... Evet 80'ler... Michael Jackson ... Pepsi'nin efsane yılları. Michael'in hem yetenekli hem serseri hem cool imajı...
Bütün bu tarihçeden sonra ne oldu peki? Pepsi Seda Sayan'la deteryan reklamlarını aratmayan tandansda bir şeyler çekti, koydu. İnanın içim acıyor çünkü bu markaya yazık oluyor. Tamam Seda iyidir hoştur. Evet yaptığı evlilikler 'Yeni neslin seçimidir'... Seda en güvenilir seçilmiştir. Ama Pepsi'nin ihtiyacı olan şey güven midir?
Pepsi'yi anneler mi alıyor? Hani bilirsiniz süt ve Tang reklamlarının yegane kahramanıdır anne figürü. Çünkü markette o sepete elini anne atacaktır. Ama lütfen 17 yaşında bir delikanlı ya da genç kız annesinin aldığı her şeye demode gözüyle bakıyor.
Bu reklamı çöpe atılmış bir para yığını olarak görüyorum. Gençlerin gözünde genç olmak konusunda hırs yapmış bir kadın tipi kullanmaksa Pepsi'nin tadını iyice kaçırmış.
Umarım artık birisi Pepsi'de ipleri eline alır.
penny (16 Ağustos, 2009 10:41 Pazar)
Pepsi'nin ramazan reklamlarında da Seda Sayan'ı görür olduk.

Reklamlar tek kelime ile <korkunç>

abdulaziz (creaziz) şahin (17 Ağustos, 2009 16:43 Pazartesi)
logo da değiştirdi ve lokal çözüm olarak; seda sayanı logo olarak kullansınlar

"pppebbssssssiiii bajıııım
"

Yalcın Atasever (21 Ağustos, 2009 01:15 Cuma)
imdaaat..! aysun kayacı 'lı pepsi reklamından sonra seda sayanla yapılan bır atak bana pepsi iç Seda Sayan'da öpecek  duygusu yaratıyor ..boug.! ıyk.!

Yalçın (settar) Pembecioğlu (21 Ağustos, 2009 08:31 Cuma)
hehe, iyiydi bu yalo. bu arada davullu filmi görmedim ben. buraya ekleyin göriyim diycem ama korkumdan hiç izlemesem mi acaba diye düşünüyorum.

Aygül Pembecioğlu (23 Kasım, 2009 17:46 Pazartesi)
Bu reklamları da ekleyelim bari (son Seda Sayan'lı reklamlar)


Telefondaki Uğur pazarlama direktörü Uğur Öğlü (resimde sağdaki)





Bu da bir önceki reklam filmi:

Yalçın (settar) Pembecioğlu (23 Kasım, 2009 19:27 Pazartesi)
parodi gibi filmler.

Buğra K. (18 Aralık, 2009 17:50 Cuma)
İzleniyor olması lazım ama tam emin değilim; eğer ki izleniyorsa, Facebook üzerinde bir de şöyle bir şey var =)

Reklamı ilk izlediğimde çok dikkatimi çekmemişti "Ne? HADEBE!" repliği, Seda Sayan'ın ağzında normal durduğu için galiba, ama baya baya absürd bir şey o ya =D


Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.