Yorumlar
ARTanubis (05 Şubat, 2007 09:13 Pazartesi)orijinal blogu okumasam "oops" anlamını verdiğini anlamazdım ben... türkiye'de uygulanamayacak bir reklam... tırnak işaretlerinin yönleri ters mi bana mı öyle geldi??
phoenixia (05 Şubat, 2007 09:38 Pazartesi)yupies deil de ups olarak okudum evet.. evet de ne...noldu peki...:))
dhl'in bizdeki "derhal" uygulaması aklımda yer etmiştir...
ve bence logoyu biraz büyültelim deselermiş...:))
c (05 Şubat, 2007 10:02 Pazartesi)dhl'den çok ups akılda kalıyor ilanda. olumsuz bir şey söylemeye çalışmış olsa da, ilana verdiği para ile ups e müşteri bile kazandırmış olabilir dhl.
ARTanubis (05 Şubat, 2007 10:13 Pazartesi)"DerHaL" uygulamasını pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim, reklam ajanslarının genius(!) kelime oyunlarından vazgeçtiği gün dünya daha güzel br dünya olacak... örn: yapıJAZZ, dondurma hayatı!!
ıyyyy demek istiyorum mümkünse
phoenixia (05 Şubat, 2007 10:24 Pazartesi)art.. diğer kelime oyunlarıyla aynı katagoride olduğunu düşünmüyorum.. vaktiyle de iyi bir uygulamaydı bence...
can, katılıyorum... akılda kalıcılıkları eş değerde bile olsa..
bakın ne kadar kendimize güveniyoruz, rakibimizi "kötülediğimiz" uygulamada cüce gibi logomuzun yanında onunkini dev gibi de kullanıyoruz desinler...
ı ıhh...beğenmedim işte..
Fixx (05 Şubat, 2007 10:25 Pazartesi)Olmamış ya, yani bundan sanki, UPS artık DHL şirketler bünyesine girmiş gibi bi anlam çıkıyo, o kadar belirsiz asıl anlatmak istediği şey. Oops bi ünlemdir, yani bi karakterin yapabileceği bir şeydir, direk tırnak arasına logoyu koyunca olmamış, belki o logonun üstüne bi de düşünce baloncuğu konup, onun içine de yine aynı UPS logosunu koysalar. Veya ART'ın istemediği gibi yapıp Oups yazsalar güzel bi tipografiyle... Beelki...
YTSEJAM (05 Şubat, 2007 10:26 Pazartesi)Şu anda bulamadım ama bu firmalardan birinin (UPS,DHL ya da FedEx) kolisinin içinde ucundan görünecek şekilde diğerinin kolisinin olduğu bir basın ilanı vardı. Kurumsal renklerinden belli ediyordu kendisini. Lojistik firmalarının bu birbirine saldırgan stratejileri sektöre has galiba :) Bulan ya da elinde olan varsa koysun görseli de neşelenelim :)
fake (05 Şubat, 2007 10:28 Pazartesi)bu fikrinde destekçinim art.. sosyal sorumluluk dahilinde böyle bi kampanya başlatılmalı DerHaL :)
ben oops anlamıyla okudum ve hatta dhl logosunu görmeden, ups manyak mı neden böle bişey yapmış dedim. bi qoutation'ın nasıl okuma algımı değiştirdiğine de şaştım kaldım... ince bir iş ama kaç kişiye hitabedebilir?
sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Şubat, 2007 10:31 Pazartesi)alla alla bi tek ben mi sevdim bu işi? doolittle nerdesin?
şimdi istediğiniz kadar olmamış diyin, bundan sonra her UPS arabası, zarfı, ilanı vs. gördüğünüzde onu "ups!" olarak okuyacaksınız ve güleceksiniz. bence başarılı. balonlardı başka yazılardı falan bunlar gereksiz, olabilecek en sade ve zahmetsiz şekilde dertlerini anlatmışlar.
fake (05 Şubat, 2007 10:38 Pazartesi)ben de işi beğendim zaten sgb. üstelik seninle aynı sebepten.. yine de "ama"ları olan bir iş gibi geldi.
elifbb (05 Şubat, 2007 10:41 Pazartesi)ve fakat öyle okumuyor muyduk zaten? yani birden bir aydınlanma sağlamış veya eğlendirmiş veya farklı bir şey sunmuş değil gibi geldi bana. Hatta "etraftan o kadar çok duyduk ki haydi biz de bunu yazalım bari dedik" gibi bir açıklama gelecek sanki hemen akabinde. Bundan önce veya sonra UPS için uuups dediğimde aklıma DHL mi gelecek? sanmıyorum. Bunu DHL mi söyletmiş olacak? Hiç sanmıyorum. Zaten halihazırda kullanılan ve bence artık içi geçmiş bir esprinin kendilerine de pek faydası olmayacaktır.
phoenixia (05 Şubat, 2007 10:41 Pazartesi)u'nun yu olarak okunmadığı dillerde- türkçe gibi- çoğu kişi ups diye okuyor yupies'i..ve "ups!" ünlemini bilmeden...
dolayısıyla u'yu, yu olarak okuyan dillerde daha etkili olabilir bu vurgu..
ups'in ups! diye okunup gülünmesi amaçlanmış olabilir, ama garantisini verebiliyor mu...
ytsejam..bahsettiğin uygulama bigu'da da yer almış olabilir.. anasayfadaki aramayı kullanabilirsin..
Fixx (05 Şubat, 2007 10:46 Pazartesi)Bak phoe, sen ups'leri ünlem işaretli yazınca, yukardaki alternatiflerime bi de "!"ni ekledim, sadece logonun sağına da o konulacak.... Nası
.....
sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Şubat, 2007 10:47 Pazartesi)fake, seninle yanı zamanda yazmışız. yazdıktan sonra gördüm seninkini.
elif, bu işin dhl tarafından ajansa yaptırıldığını hiç sanmıyorum. başta da dediğim gibi büyük ihtimallen viral bu. afacanın teki bile yapmış olabilir. o sebeplen, relax canım

kaldı ki, kimin tarafından söyletildiği değil, bi şekilde ups'in algısıyla ilgili bişi. sen onu benim istediğim gibi algıla da, benim adımı hatırlamasan da olur.

elifbb (05 Şubat, 2007 10:52 Pazartesi)Nereye yaptırıldı veya niye yaptırıldı kısımlarından bağımsız olarak, ve tamameeeen relaaaks olarak yazıyorum canım
ups'in algısının böyle etkileneceğini sanmıyorum demek istedim işte. ahaha uuups diye okudum bak gördün mü ne kadar komik ya da allaam çok zekice diyebileceğin bir kişi var mı etrafında allaaşkına? senin istediğin gibi algılamıyoruz yani grevdeyis

phoenixia (05 Şubat, 2007 10:54 Pazartesi)client: dhl courier services
agency: jung von matt, berlin
kaynak:haber linki
phoenixia (05 Şubat, 2007 10:56 Pazartesi)fixx.... kitap bile yazıcaz, üç harflik logodan...:))
fake (05 Şubat, 2007 11:01 Pazartesi)ee aslında ben varım elifbb... yu-pi-es'i ups! diye okumuyodum daha önce. bu ilanı görünce bi algı kayması yaşadım ve daha sonra da aklıma gelicek muhtemelen. marka hakkındaki görüşümü değiştirir mi ya da DHL'e meyletmemi sağlar mı orası ayrı. yine de evet, algımı değştirdi ve ben de yeni bi açlılım yarattı ups'in telaffuzuyla ilgili .) ve bundan sonra ups'le ufak bi aksilik dahi yaşadığımda beynimde ups'i oops'la hepten örtüştürecek ve taşıyıcı tercihimi yeniden gözden geçirmeme etkisi de olacak. olamaz mı?olabilir...

phoenixia (05 Şubat, 2007 11:06 Pazartesi)yeterince zekice yapılmamış "kötüleme" reklamları, bazı insan formatlarında,"kötülenen" firmaya meyle de sebep olabilir...
örnek mi istiyorsunuz..çok..
ee ben varım...o da yeter..he mi..
:):)
elifbb (05 Şubat, 2007 11:06 Pazartesi)aynen yorumlarımı geri alıyorum. bana çok uzak gelmişti açıkcası, ben varım dediğin için de teşekkür ederim :) iyi eglenceler dileyerek de ups zıplamamı bitiriyim :))
fake (05 Şubat, 2007 11:24 Pazartesi)pho, ben varım derken o da yeter manasında söylemedim. yanlış anlaşılma olduysa, olmasın. çok zekice vauuv! gibi bi tepkim de yok ilana karşı ama ince bi uygulamayla dokundurduğunu düşündüm, bu da ups!=ups daha önceden farkettiğim -daha doğrusu dikkat ettiğim- bi benzeşme olmadığı içindir muhtemelen. benim gibi başkaları da vardır. ama ne kadar vardır onu da zaten ilk yorumumda "kaç kişiye hitabedebilirki?" diye dile getirmiştim.
şunu da eklemek istiyorum bu benzeşmeye algım alışık olsa ilanı ben de bayat bulabilridim.
ix (05 Şubat, 2007 11:32 Pazartesi)ben direkt ups olarak okudum, dhlyi altta görünce yine anlamadım bunun ooppss karşılığı bir ups olduğunu...
phoenixia (05 Şubat, 2007 11:33 Pazartesi)tamam tamam... yanlış anlamadım, takıldım sadece...
senin algınla algılayacak kişiler olabileceğini,dil yapısını benimseyişle bağlantılı olabileceğini vs yazmıştım ben de zati...
herkes yorumları tekrar sırayla okusun en iyisi, arada kaçan satırlar oluyor..:)
registereduser (05 Şubat, 2007 14:41 Pazartesi)Şimdi bana bu konuda bir sanat yönetmeni yardımcı olursa sevinirim. Burdaki mesajı ilk bakışta ups! 'un ups'i olduğunu anlayamamamızın asıl nedeni sanırım dhl logosunun çok küçük ve mesajın bütününde yer almaması. Bu da kötü bir sanat yönetimini gösteriyor bence yani mesaj bütünlüğü yok. Bir de profesyonel bir yorum alsak güzel olucak

fake (05 Şubat, 2007 14:46 Pazartesi)pho, bu arada okumuştum ztn senin yorumlarının tamamını dogru bi nokta dillerdeki farklılık. yazdım bunu da ama o sırada yorumlar çalışmadı tabi. aklıma da şu takıldı, şimdi biz uups diye okuyoruz tamam, ya u'yu yu diye telaffuz eden diller bunu da aps diye okursa nolcak? hıı? :)))
elifbb (05 Şubat, 2007 14:59 Pazartesi)yav benim içim rahat etmedi yine kurtlanıcam arada bi saniye... şimdi öncelikle onun oops olduğunu anlamamız tırnaklardan kaynaklanmalı, logo boyunun işlevle bi ilgisi yok. duygusal tepki ifadesi kullanıcam anlamında tırnak kullandık, hadi bir de yanlış kullandık ama neyse... ben hala baktıkça upsin (:P) dhl'den daha etkin ve ön planda olduğunu, üstelik o tırnağa rağmen hiç de olumsuz falan durmadığını düşünüyorum.
oh be valla içime niye dert olduysa alla allaa :)))))
ARTanubis (05 Şubat, 2007 15:10 Pazartesi)yahu çok övünerek söylemiyorum bunları ama şöyle bir durum var:
sürekli ingilizce eğitim alarak yetişmiş bir nesil olarak bu tür bir yazıyı "upese" olarak algılamam mümkün değil..(tansu çiller "lice"ye "lis" dediğinde kesinlikle ayıplamamıştım, çünkü malesef bendeki algısı da buydu)
"Oops!" ünlemini de günlük hayatta kulllananlar sürekli ingilizce eğitim alarak yetişmiş neslin ukalaları...
bu gerçekler ışığında onu "yupies" olarak algılamaya devam edeceğim ve asla "ups" olamayacak...dhl'de "DerHaL" kampanyasıyla malesef sinirimi bozmuştu ağzıyla kuş tutsa bu imajı toparlayamaz, hele başkasına bok atarak hiç:)
şu sıralar bir ilacımızla ilgili global branding değişiklik sonrası tırnak işaretleri ve üçnoktayı belirgin olarak kullanıyoruz, epey tartışmıştık türkçedeki algısının nasıl olabileceğini....o da geldi aklıma
ARTanubis (05 Şubat, 2007 15:20 Pazartesi)"genius" kelime oyunlarına bayıldığımı söylemiş miydim wpf (water proof fish)

phoenixia (05 Şubat, 2007 15:29 Pazartesi)çifte nabızlı standart şerbet nası bi kullanım oldu art..:)))
ben beğenmedim de fikir almak açısından..:P
ARTanubis (05 Şubat, 2007 15:51 Pazartesi)"nice" çelişkiler var ya espri için herşeyi yapıyor insan:)
sorry sugeçirmezbalık'çığım (su değil geçirmez değil balık değil, sgb eh işte tolere edilebilir:))
sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Şubat, 2007 16:29 Pazartesi)hehe beni de şu sgb'ye alıştırdınız ya yani hehehe.. su geçirmez balık bana bile uzun ve gereksiz gelmiyor değil arada

tiryaki (06 Şubat, 2007 03:48 Salı)TNT doldurup patlatmak istiyorum bu haberi :)
registereduser (06 Şubat, 2007 11:48 Salı)heheeh ben de seni federal express'e bildiririm o zaman hemen yakalarlar.
leonid (07 Şubat, 2007 08:56 Çarşamba)Ben şöle diyim mi: Tırnak işaretleri Almanca'ya göre. UPS da almanca direkt yazıldığı gibi okunduğu için tam "oops" gibi okunuyor. Espri güzel, reklam kötü. Rakibin reklamını yapmak tehlikeli iş zira, bence hiçbir kendine güven derecesi de bu kadar büyük bir rekip görseliyle alta düdük kadar kendi görselini koymayı kaldırmaz. I ıh...
ARTanubis (07 Şubat, 2007 09:47 Çarşamba)süpersin leonid ben de bu tırnakları sorup duruyorum...
bu arada DHL reklamı olduğunu pek çok yorumu okuduktan sonra farketmiştim ben de..UPS yi gördüm ve geçtim...
Erman Sinan (07 Şubat, 2007 09:49 Çarşamba)UPS reklami degil miydi?
valla yorumlari tam okumadim ben!
haberde'de cok bisey yazilmamis bu konu hakkinda!
hay allah yaw

leonid++
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.