Anasayfa

3709_7699.jpg Resimleri
 

Pornoma Dokunma!


Pin It
Sansür tartışmasında Mezzo'nun dikkatimizi çekmesiyle okuyup hayran kaldığımız sansür/porno yazısını yazan Memo, Sezyum'u da almış ve enfes bir hareket başlatmışlar birlikte:

Pornoma Dokunma!



Giriş yazısını aynen kopyalayıp yapıştırıyorum.

porno sektörü, çocuk pornosu ve pornoda kadının yeri

Porno dünya çapında büyük ve ticari bir sektör. Bu sebeple porno sektörünün insanların cinsel ihtiyaçlarını sömürmekte olduğunu söyleyebilir miyiz? Evet, söyeyebiliriz; tabi eğer her ticari sektörün insanların ihtiyaçlarını sömürdüğünü söylüyor isek. Porno sektörünün bir sömürü düzeni olduğunu söyleyen kişi komünist olsa gerektir; yiyecek sektörünün insanın beslenme ihtiyacını sömürdüğünü, otomobil sektörünün ulaşım ihtiyacını sömürdüğünü de söylüyordur. Yok eğer bunları dile getirmeksizin, bunlardan rahatsız olmaksızın sadece porno sektörünün cinselliği sömürdüğünü söylüyorsa aslen sömürüden değil cinsellikten rahatsız oluyor, sömürüyü bahane ediyor demektir. Evet, porno sektörünün cinsel duyguları ve porno çalışanlarının iş gücünü sömürdüğünü söyleyebiliriz, ama suçu pornoya atarak değil, suçun kapitalist ilişkilerde olduğunu kabul ederek söyleyebiliriz.

Çocuk pornosu suç mudur? Elbette ki suçtur. Kendi adına karar veremeyecek ve karşı koyamayacak yaştaki kişileri ticari çıkar uğruna porno filmlerde oynatmak suçtur. Ancak 'Porno' başlığı altında değil, 'Çocuk istismarı' başlığı altında suçtur. Çocukların aile içinde şiddet görmelerini önemsemeyen, aile içi cinsel tacize uğramalarını örtbas eden, çalışacak çağa gelmeden zorla ve kötü koşullarda çalıştırılmalarını ise el altından destekleyen hakim anlayışın kalkıp çocuk pornosuna karşı durmaya yüzü olmasa gerektir.

Porno filmlerde kadın aşağılanmakta mıdır? Evet, porno filmler kadını erkek egemen anlayış doğrultusunda erkeğin hizmetinde göstermektedirler. Ama romantik komedi filmleri de böyle göstermektedirler. Macera filmleri, dramlar, korku ve komedi filmleri de böyle göstermektedirler. Çünkü sadece porno dünyası değil bütün toplum erkek egemendir. Buradan yola çıkarak nasıl ki 'Sinema kötüdür' diyemezsek 'Porno kötüdür' de diyemeyiz. Burada kötü olan şey toplumun hakim anlayışıdır ve buna karşı mücadele etmenin yolu pornoyu yasaklamak yahut küçümsemek değil, macera olsun, korku olsun ve yahut porno olsun, kadının sosyal durumunu etik olarak ifade edebilecek şekilde sinema eserleri üretmektir. Şunu da unutmamak gerekir ki cinselliğini özgürce yaşayan kadınları ve porno oyuncuları gibi cinselliği meslek edinmiş kadınları "orospu" diye sınıflandırıp aşağılayan, erkek egemen anlayışın kendisidir. Hem kadının özgürleşmesinden yana olup hem de açıkça cinsel ilişkide bulunan bir kadını aşağılıyor olmak çelişkili bir durumdur ve görünüşte kadından yana olup aslında derinden benimsenmiş bulunulan erkek egemen anlayışının değerlerinin hiç de sorgulanmadığını gösterir.

Cinsel davranışlar, diğer insani davranışlar gibi olağan davranışlardır. Cinsel içerikli eserler diğer olağan eserler gibi eserlerdir. Porno sektörü diğer olağan sektörler gibi bir sektördür. Porno eserlere ait kabahatler zaten hayatın diğer alanlarında da olan kabahatlerdir ve sistemin işleyişiyle alakalıdır. Hiç bir sistem eleştirisine girişmeden, zaten her toplumsal alanda mevcut suçlar pornoya havale edilerek, cinsel içerikli eserler sırf porno olmaları bahane edilerek suçlanamaz. Kişi illa ki pornoyu suçlayacaksa pornonun kötü olduğunu kanıtlamak uğruna başka kabahatleri pornoya maletmemeli, sadece birileri görülebilir şekilde cinsel faaliyet gösteriyor diye bu eserlerden rahatsız olduğunu, bu eserleri reddetmesinin temelinde bunlardan utanıyor olmasının yattığı açıkça ifade etmelidir. Ve şunu da görmelidir ki hiç kimse kendisiyle aynı derecede utangaç olmak zorunda değil.



Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


sadi (su geçirmez balık) tekin (18 Eylül, 2008 22:39 Perşembe)
ayakta alkışlanması gereken, hazır ayaktayken de mutfaktan bi su kapıp getirilmesini gerektiren yazı..

Melih Cılga (18 Eylül, 2008 23:06 Perşembe)

Desteklenmesi gereken, doğru ve samimi bir hareket. Özellikle şu cümlenin altına ben de imzamı atarım:

"Şunu da unutmamak gerekir ki cinselliğini özgürce yaşayan kadınları ve porno oyuncuları gibi cinselliği meslek edinmiş kadınları "orospu" diye sınıflandırıp aşağılayan, erkek egemen anlayışın kendisidir."

Ayrıca, "erkek egemen anlayışının değerlerinin hiç de sorgulanmadığı" meselesine verilebilecek çarpıcı bir örnek de, "hayat kadını" deyiminin son elli altmış yıl içerisinde yaşadığı anlam kayması:

1940'ların Türkiyesi'nde "hayat kadını"nın gündelik dildeki anlamı, "kendi emeğiyle geçinen, çalışarak hayatını kazanan normal bir kadın" demekti. Ama erkek egemen zihniyet, kadınların bu sosyal başarısına tahammül edemediği için, zamanla bu deyimin "orospu" anlamını kazanması için elinden geleni yaptı ve başardı...

Meraklısı için, bu "anlam kayması"nın hikayesi burada...


tinca (19 Eylül, 2008 02:02 Cuma)
aaa tam benlik bir hareket! :))
saka bi yana, super bir yazi .

elinethuil (19 Eylül, 2008 02:24 Cuma)
hayli işgüzar..

firat® (19 Eylül, 2008 02:26 Cuma)
Sebep?

tinca (19 Eylül, 2008 02:26 Cuma)
isguzar derken? 

sadi (su geçirmez balık) tekin (19 Eylül, 2008 03:03 Cuma)
oltaya gelmeyiiin..

BigCell (19 Eylül, 2008 08:50 Cuma)
Bigu ramazan özel yayınına başlamış 1 haftadır ben kaçırmışım

dozdenoir (19 Eylül, 2008 12:14 Cuma)
yazı çok güzel bunu tüm toplumsal komplekslerinden sıyırıp kaleme almakta doğru bir özgüven. Ayrıca yasaklamak hele cinselliğe bu kadar aç olan ataerkil bir toplum olan bizler için ters tepen bir unsurdur. Karedenizdeki tecavüz hadiselerinin kuzey ülkelerinin ağırlıklı olarak bölgeye giriş yapması ile %90 oranlarında düştüğü de bir gerçektir. ( Bu istatistik üniversite yıllarından kalmadır hala aynı mı değerler bilemiyorum) 

Top ten Reviews’in yapmış olduğu istatistiklere göre ise
İnternette her saniye porno için harcanan para 3075 $ .
Her saniye 28.000 kişi porno sitelerde dolaşıyor.
Ve porno içerikli sayfa sayısı 420,000,000 kadar.
Evet rakamlar gerçekten uçuk.Özellikle sadece internette porno için harcanan para 3075$.Bu sadece saniyede harcanan para.
Yani günde ;265,680,000 $
Ve yılda; 96,973,200,000$

AstronotFehmi (19 Eylül, 2008 13:16 Cuma)
bir ara tümabder ( tüm abazalar derneği ) ve tümmastder ( tüm masturbatörler derneği ) vardı. bu onların post modern kolu sanırım.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (19 Eylül, 2008 14:22 Cuma)
tek başımızayken porno izleyip, toplum içindeyken "ya çok kaka bişi" demek mi ar damarının pürüzsüz hali de?

Yalçın (settar) Pembecioğlu (19 Eylül, 2008 14:30 Cuma)
 Osbir çekmek yasak yani?

Yalçın (settar) Pembecioğlu (19 Eylül, 2008 14:49 Cuma)
Cinsel içeriğe ulaşma özgürlüğünü savunuyorum. Pornonun tüm kötülüklerin anası gibi gösterilip gerçek ahlaksızlıkların üstünün kolayca örtülebilmesine karşıyım. İyi ve kötü kavramları da Star Wars ya da Lord of the Rings dünyasındaki gibi siyah beyaz değildir gerçek hayatta.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (19 Eylül, 2008 15:49 Cuma)
Pornonun kötü olduğunu sen düşünüyorsun. Ben değil. Senin ahlak anlayışınla benimki bir olmak zorunda değil. Sen sevişen insanları izlemek zorunda değilsin. Benim izlememe niye karşı çıkıyorsun? "Pornoma dokunma" demek herkes soyunsun demek değil ki? Benim pornoma dokunan, ahlaksızlık adı altında cinsel hayatıma da burnunu sokacak yarın, fantazilerime, tercihlerime, eğilimlerime karışacak. 

tiryaki (19 Eylül, 2008 15:58 Cuma)
 ayrıca da; pek çok farklı eğitim alanından mahrum bırakılan bu insanların farklı noktalarda aç olduklarını da ifade edebiliriz. cinsel eğitimsiz insanlar tabiki de porno ve türevleri konusunda benzeri açlığı sergiler. türkiye de nasıl saç sakal traşı olacağınızın eğitimi berberlere bile verilmemişken, bazıları kukularının nasıl traş edilebileceği konusunda gençleri bilinçlendirmeyi düşünüyor. ya da gençlere güvenli seks kitleri veriliyor. türkiye de pek çok alanda belirgin bi eğitim yok ki. dini açıdan da yok, dünyevi açıdan da yok. cinsellik de eğitimden uzakta gelişen bir olgu. bi tabu diyorlar işte ondan sonra. peki eğitimsiz insanlara porno ve alt türevlerini kontrolsüzce serbest bırakmak doğru mu? bence kesinlikle değil. ondan sonra kadın gibi değerli bir varlığa "karı" derler. kadına yönelik "en ağır ve eşsiz" küfürler üretirler... neden? eğitimsizce salt cinselliğin en kötü haliyle zamansız ve kontrolsüz tanıştıkları için. doğrunun da yanlışın da, her şeyin elbette bir doğru bir de yanlış yolu var... yanlış olarak kabul edilebilecekleri bile doğru yoldan yapmak gerektiğine inanıyorum. sansür tabiki bir çözüm değil. ama odasına bilgisayarıyla başbaşa bıraktığınız 7 yaşında bir çocuğun bir yerden istemediği yollarla porno ile tanışması da kabullenilebilir bir durum değil... gidip pornoya haddinden fazla özgürlük verilmesi için çeşitli eylemlere girmek ise gerçekten boş.

ruprect (19 Eylül, 2008 16:07 Cuma)
hahahah ya senin anan bacın olsaydı noktasına gelmişiz. Şahane olmuş

Yalçın (settar) Pembecioğlu (19 Eylül, 2008 16:18 Cuma)
Yahu olay da bu zaten :) kardeşimin, annemin, ablamın, hatta karımın bedenleri kendilerine ait ve onunla ne isterlerse yapabilirler. Benim cinsel tercihlerimi soruyorsan, ülkemizde çok yaygın olduğu bilinmesine rağmen ensest değilim. Gerçek hayatta akrabalarım beni tahrik etmiyor, dolayısıyla pornolarını izlemek de ilgimi çekmez. 

Öte yandan burada konu birey ve özgürlük, bunu sen ben noktasında tartışmak sadece karşılıklı olarak birbirimizi daha yakından tanımamızı sağlar.

Kampanya yazısının sonuna tekrar dikkat çekmek istiyorum:
Kişi illa ki pornoyu suçlayacaksa pornonun kötü olduğunu kanıtlamak uğruna başka kabahatleri pornoya maletmemeli, sadece birileri görülebilir şekilde cinsel faaliyet gösteriyor diye bu eserlerden rahatsız olduğunu, bu eserleri reddetmesinin temelinde bunlardan utanıyor olmasının yattığı açıkça ifade etmelidir. Ve şunu da görmelidir ki hiç kimse kendisiyle aynı derecede utangaç olmak zorunda değil. 

Tiryaki, kadına karı denmesinin onu aşağıladığını düşünmek de erkek egemen kültürün bir parçası. Bir erkek kim ki  kadının değerini azaltsın ya da çoğaltsın? Kadın da erkek de şahane, depdeğerli yaratıklar. Eşitler ve biri diğerinin korumasına muhtaç değil. Kadınların erkeklere, erkeklerin kadınlara şeklinde bir davranış tanımı yapmaktansa, insanın insana davranışı olarak bakmak daha güzel bence.

tiryaki (19 Eylül, 2008 16:43 Cuma)
o karı ; karı-koca daki karı değil; "garrıya bakh bea, yavrum hepsi senin mi" kindeki karı. ayrıca devamında destekleyen "eşsiz ve ağır küfürler" de bu çağrışımı yaptırmış olsa gerek. zira pek çok dünya dilinde ülkemizde üretilmişlere denk gelen karşılıklar elde edilemiyor. çok sağlam bi sövgü kültürü geliştiği için değil bu.

Alp (pimoka) Esin (19 Eylül, 2008 16:45 Cuma)
Amanın,

Sayın hayati şentürk bizler ahlaki gelişimimizi sizin kadar tamamlayamamış insanlar olduğumuz için zaman zaman gözümüz bakmamamız gereken yerlere kayabilir, düpedüz merakta edebiliriz yada merak falan derken o korkunç dünyanın içersinde kalıp bide üstüne bunun tiryakiside olabiliriz yani lafı çok uzatmazsak başımıza bütün o kötülükleri getirebiliriz

 bütün bunlar olabilir.

ama bizler aynı zamanda yetişkiniz kararlarımızı kendimiz verebilir sonuçlarını analiz edebilir ve gerekirse sorumluluğunuda üstümüze alabiliriz bakın ahlaki gelişimimizi tamamlayamamış olmamız başımıza neler getirdi.

yine bizler yetişkin olduğumuz için ne yiyip ne içeceğimize kendimiz karar verebiliriz bazen sırf tadı güzel diye yada sarhoş ediyor diye yada sadece sevdiğimiz için bazı zararlı şeyleri yiyebilir içebiliriz kimse bize şunu yiyebilirsin bunu yiyemezsin diyemez örnek olsun kollestrolü yüksek diye bazı yiyecekleri yasaklayıp ben senin yerine baktım kötüymüş yiyemezsin diyemeyeceğimiz gibi.

sizin için iyi güzel ve doğrunun ne olduğuna karar vermiş olmanıza sizin adınıza sevindim. Ama benim için süreç henüz devam ediyor ben bu konularda henüz kesin sonuçlara ulaşabilmiş değilim ve üzerine çalışıyorum. Bu eksikliğiminde farkındayım ama yinede benim adıma sizin ulaştığınız sonuçlarla tatmin olmam sizin belirlediğiniz alanlar dışını merak etmemem olanaksız, ne yazıkki ben böyle birisiyim.

bir takım sitelerin (içlerinde henüz göremediklerimde vardır eminim) benim iyiliğim için kapatılması erişiminin engellenmesi benim gibi inkişaf etmemiş birisini kabul edersinizki tedirgin ediyor ve bu konuda aklımı başıma alamıyorum.

bütün bunları ne söylediğimin farkında olamamamdanda söylemiş olabilirim ama farkında olmanız için bir konuda ulaştığım kesin bir sonucu size iletmek isterim; çeşitli sözlüklere ve kaynak sitelere ve eş anlamlılarla ilgili sözlüklere baktım ve kurduğunuz bağlantıyı doğrulayan hiçbir şey bulamadım.

kurduğunuz hırsızlık - porno - kötülük eşleşleştirmesinden bahsediyorum. Ancak  araştırmam sırasında açıkca hırsızlığı öven bazı eserlere rastladığımı belirtmeliyim.

kötülüklerle savaşta doğru bir başlangıcın temelden yapılması gerektiğini düşündüğüm için işe şu söz konusu eserlerle robin hood ve kibar hırsız arsen lüpenle başlamanın yerinde olacağını düşündüm, umarım sizde uygun bulursunuz. böylece yavaş yavaş sıra diğer kötülüklere gelir.

başarılar diliyorum.

tiryaki (19 Eylül, 2008 16:58 Cuma)
 yalnız adamcağız, hırsızlık porno kötülük eşleştirmesi yapmadı ki... hırsızlık ya da porno nun kötülükle ilişkisi olduğundan bahsetti. her neyse, geçende de birine böyle yüklendilerdi yoktan bi sebepten sonra ben girdim araya; sgb, settar bi de birisi paso üstüme geldilerdi. ben sadece tiryaki kelimesini kullanırken porno extacy din seks komünizm ibb islam gibi şeylerin olduğu yerlerde kullanılmasının beni mutlu etmediğini söylemek istiyorum. hani markaya zarar veriyor biraz :P

BigCell (19 Eylül, 2008 17:10 Cuma)

Konuya biraz daha derinden bakmanızı rica ediyorum.

Sanırım Hayati'yi yanlış anlamışsınız,  ben Hayati'yi nasıl anladığımı kısaca aktarayım.

Pornonun gelişimi şu şekilde,

İlk önce üstsüz fotoğraflar vardı,
Ardından daha açıkları geldi
Sonrasında eşlerin olduğu kareler ve hareketli görüntüler.
Erotizm yetmedi
Soft porno çıktı
Ardından hard porno
Sonra insanlar aynı şeyleri izlemekten sıkıldı ve.
Grup sex filmleri
Farklı ırklara ait pornolar
Çocuk pornoları
Hayvanlı pornolar
Şiddet içerikli pornolar.

Bunlar da yetmedi.

Gizli kamera ile çekilmiş soyunma kabinleri
Etek altı videoları
Tuvaletten gizli çekilmiş görüntüler.
Gerçek tecavüz görüntüleri

ve hatta

Tecavüz edilirken öldürülen insanların görüntüleri satılmaya başlandı.


Neden insanlar bunu üretiyor,

Basit çünkü alan ve izleyen var.
Tüketici hep bir yenisini işin bir sonrasını istiyor.

İnsanlara porno sunulmasını yasaklamak işlerin bu noktaya ulaşmaması için bir önlem midir. Bana göre evet.

2005 yılında Amerikada Ana Haber Bülteninde şöyle bir olay gördüm.

Yaşlı bir karı koca bir de 18lik kız çıktı yayına.

Aile kızımızla gurur duyuyoruz kimse ondan daha iyi alamaz dedi.

Şaşırdım kaldım.

Meğer Kızımız   "2005 Best Anal Performance ödülünü almış"


Ben yurdumda böyle şeyler görmek istemiyorum.


Sex hizmetini yasaklamak ile pornoyu yasaklamayı lütfen birbiri ile karıştırmayın.


Tecavüz oranının düşmesini karadenizde sex hizmeti veren insan sayısının artmış olması sağlamış olabilir ama bu başarıyı porno yayın sağlayamaz.




ARTanubis (19 Eylül, 2008 17:23 Cuma)
hayretle okudum yazılanları... memonun daha ilk yazısında "işte budur!!" demiştim.. sonuna kadar destekliyorum...

porno kötüdür, ahlaksızlıktır, toplumumuzu yozlaştırmaktadır söylemlerini de gerçekten üzücü buluyor ve anlamakta zorluk çekiyorum...


braincircle (19 Eylül, 2008 17:50 Cuma)
güzel yazi.


MioCaro (19 Eylül, 2008 18:22 Cuma)
yorumlarda sapla saman birbirine karışmış. özgürlüklerin savunulması söz konusuyken belki çok fazla göze çarpmayabilir ancak farklı düşüncelere tahammülsüzlük de had safhada. benim gibi düşünmüyor musun? ne!! imkansız inanamıyorum buna! geber o zaman!

burada kimsenin (gizli gizli yapmıyorsa tabi) insan istismarının yanında yer aldığını sanmıyorum. veya savunduğunu. yazıda da geçtiği gibi kimse uç pornografik yayınlar için yaygara koparmıyor. (insan kakası yemek, canlı tecavüz görüntüleri vb)

dikkat edilmesi gereken hassas nokta, iyilik kılıfına bürünmüş ve hayatın bir parçası haline gelmiş baskılar. kadınlara yapılan milyonlarca yıldır. bir kadın eğer "iyi" bir evlilik yapmışsa adamdan sayılıyor. bütün dünyada. öyle değil mi? yoksa bu feministlerin paranoyası mı sadece? biraz düşününce öyle olduğunu göreceksiniz. ve bal gibi de biliyorsunuz böyle olduğunu. kimse aman bizim kadınımız! baskı altında bi durun diyelim demiyor? isteyen istediği kadar benim evimde hiç de öyle desin. farketmez. bu toplumsal yapıyla ilgili bir durum. ne kadar uzun mücadelelerle kadınların çalışma haklarına, seçme seçilme haklarına kavuştukları vs bu konu uzar gider. bir kadın tıpkı bir erkek gibi istediği işi yapar. eğer isteyerek yapıyorsa bu bir tercihse, birileri zorlamıyorsa. ve tabi ki kimsenin haddi değil birine tercihleri nedeniyle yaftalar yapıştırmak. sürüye dahil olmadığı için ona baskı yapmak, farklı olduğu için birilerini aynılaştırmaya çalışmak. (birilerine baskı yapacağına git dedikodu yapma, hayretle ağzı açık kalma, parmakla işaret etme haklarını kullan) kadın diye ayırmak da istemiyorum özellikle bu insanlarla ilgili sonuçta.

şimdi tam tersi bir durumdan söz ediyoruz artık. var olan özgürlüklerin elinden alınması durumu. ve bunun bir alışkanlık ve kabullenişle doğal hayatın parçası haline gelmesi. kimse ama kimse, özellikle bana hizmet etmekle görevlendirilmiş bir seçilmiş benim neyi izleyip neyi izlemeyeceğime, nereye gidip nereye gitmeyeceğime, benim ne zaman yemek yiyip ne zaman yemeyeceğime, hangi kitabı okuyup hangisini okumayacağıma karar veremez!

pornoma dokunma lan diyen kimse hadi soyunun başlıyoruz demiyor, bunlar temel hak ve hürriyetlerle ilgili. birinin benim evimin içindeki, yatak odamdaki, benim iş yerimdeki, hayatımdaki hakimiyetinin sınırlarını genişletmesiyle ilgili bir sorun bu. porno izlemeyen, midesi bulanan birilerinin de savunması gereken bir durum bu! toplumsal, politik, kültürel ve tarihi aynı zamanda.

suç kavramı da çok göreceli bir kavram doğrusu, bir çocuk pornosu tüccarından, veya insan kaçakçısından yada uyuşturucu satıcısından çalıp mağdurlarına yardım edebilme şansını yakalarsam bir dakika tereddüt etmem hırsız olmak için! ve seçilmişlerin de asıl bunlarla mücadele etmesi gerekiyor. ne yazık ki öyle değil. tüm dünyada pekçok imtiyaz ve güç sahibi adam, tam da bu nevi ticaretten nemalanıyor. ve palazlanıyor. ve biz hala daha oturup değişmiş, değişken ve değişmeye mahkum bir takım korkak değerlerin şeylerin arkasına saklanarak birbirimize tahammülsüzlüğümüzü sergiliyoruz. çok yazık. uyanmak için biraz geç kalmadık mı? kaldık.

kısaca: yasaklara karşı durmak gerek, hatta bizim işimize gelmeyenlerine bile. hatta düşünce ve değerlerimize uymayanlara bile.

toplumsal suçlarsa ayrı bir kulvar. varsa pislikleri yakalamak konusunda yapabileceğim herhangi birşey tüm mesaimi harcarım haber verin yeter.


dozdenoir (19 Eylül, 2008 19:55 Cuma)

Burada dikkat edilmesi gereken bu kadar farklı yorumun buluşmasını sağlayan düşünce özgürlüğüdür.
Yani kişisel bir özgürlük.
porno kötüdür diyebilmemiz veya porno iyidir diyebilmemiz. pornoma dokunma bir kişisel özgürlük hareketidir. Kimse katılmak zorunda değildir.

Ama katılanlar benim gibi kişisel özgürlüklerinin sınırlandırıldığını hissedenlerdir.  çikolata yasaklamak gibi bir şey bu. yaşamsal bir değeri yoktur ama tatlıdır ve güzeldir onu yiyebilme özgürlüğüm durup dururken neden alınsın.

Porno iyidir kabul et artık sev onu demiyorum.
ama olay ar damarı çatlamışlıksa evet çatladı ve kişisel özgürlüğü düşünmemden utanmıyorum.
Porno utanılacak bir şey değildir. 
Hatta çalıp çırpıp insan kazıklayanlara göre daha onurlu bir meslek dalı diyebilecek kadar da rahatım.

bunu derkende üniversite yıllarında sosyoloji projemiz gereği yüzyüze mülakatlar yaptığım "hayat kadınlarının" yaşadıklarına sığınarak söylüyorum

Ben olaya yüzeysel değil zengin alt metni ile bakılması taraftarıyım. KİŞİSEL ÖZGÜRLÜKLER.

Ar damarı çatlamak :
"Utanç duyulacak şeyleri sıkılmadan yapmak, utanmayı bırakmak, yüzsüz olmak."

Alp (pimoka) Esin (19 Eylül, 2008 19:55 Cuma)
ar damarını çatlatmış birisi olmak ne demektir?

yada işe ana bacı karıştırarak meseleyi bel altına ordanda lağama  sürüklemek.

yok amerikada en iyi anal performans seçilen kızımız falan diyerek nereye gitmeye çalışıyoruz?

niye türkler sevişmiyor mu? aman burda olmasın halleri ne?

kavga çıkarmaya yada tartışmayı uzatmaya çalışmıyorum meselenin inceldiği yerlere tahammülsüzlük herkesin aynı kalınlıkta olması ile sonuclanacak çok ciddi bir durum. sadece bunu anlatmaya çalışıyorum..

porno sapkınlıktır falan diyenlere şunları hatırlatmak isterim;
tarihte kovuşturmaya uğramış çevresine zarar vermiş ve yakalanmış sapkınlarımızın dindar hatta sofu olduklarını, komşularının falan çok düzgün insandı hiç anlamadık işine gider gelirdi kimseye zararı yoktu diye bildikleri normallerden çıktığını yine bu insanların çevrelerinde arlı namuslu konularda çok sert ciddi oldukları yönünde bir fikir oluşturcak kadar çelebi davranışlar içinde olduklarını ben söylemiyorum istatistikler söylüyor.

amerikada şöyle almanyada böyle diye düşünmek işi kolaylaştırıyorsa en son almanyada yakalanan ve kendi kızına 30 küsür sene tecavüz ve işkence etmiş ve yanlış hatırlamıyorsam aynı sürede kendi kızından 4 yada beş çocuk sahibi olmuş yaratığın komşularıyla yapılan röportajları okumanızı tavsiye edebilirim, hattaa ettim bile. söyledikleri şuydu ciddi disiplinli düzgün biriydi...o şahıs eminim pornoyada karşıydı.

ayrıca bu modeller türkiyedede var daha geçenlerde 14 yaşında bir kız çocuğuna tecavüzden bir mahallenin tüm erkekleri tutuklanmadı mı? hepsi işinde gücünde insanlardı ve kendi kızları falan düşünmeden 14 yaşında bir kızla ilişkiye girmekten çekinmediler yada pipa bacayı tecavüz edip öldüren sapığımıza ne demeli tecavüz edip öldürdükten sonra pipadan çaldığı fotoğraf makinesiyle akrabasının düğününde fotoğraf çekenden bahsediyorum. düğünde gayet normal biri gibi görünmüyormuydu? ne yazıkki evet.

yukarda yazdıklarım ve daha önce yazdıklarım pornoya karşı olanların görüşlerini değiştirmek için yazılmadı böyle misyonları hiç üstüme alınmadığımı açık yüreklilikle söyleyebilirim.

Kişisel olarak pornoyla hiç karşılaşmamak hatta varlığından bile haberdar olmamak gibi bir görüşünüz olabilir bunu sizin için internet üzerinde yapabilen programlar var. ayrıca tvde gafil avlanmanızı engellemek için akıllı işaretler var kısaca dünyanın bu küçük ve istemediğiniz kısmı dışında kalan koca bir dünya var ve hepsi sizin.  hiç kimse pornoya karşı olanların fikirlerini değiştirmeye çalışmıyor yada dünyanın kalan kısmına erişmenizi engellemek üzere kurumsal önlemler almaya çalışmıyor demekki sizin özgürlükleriniz ve fikirleriniz üzerinde bir tehlike yada tahammülsüzlük söz konusu değil.

benim kişisel tahammülsüzlüğüme gelince evet bende pornoya şuna buna başka insanların işine karışmayı hak bilen insanlara karşı bir tahammülsüzlüğüm var bunu kabul ediyorum ve onlarla elimden geldiğince az görüşüyorum oluyor bitiyor.

son olarak şunu söyleyebilirim : sana ne benim ne yaptığımdan ! Bu meseleden yola çıkarak ahlaki durumumla ilgili görüş beyan edenlere şu kadarını söylemem yeterli olacaktır sanıyorum : yumurtadan çıkmadım.

dozdenoir (19 Eylül, 2008 20:03 Cuma)
teorik ve pratik olarak döllenen yumurtadan çıktın : ))
ama biz mesajı aldık. herkes kendine


Alp (pimoka) Esin (19 Eylül, 2008 20:11 Cuma)
belli oldu dimi

eftalit (19 Eylül, 2008 20:58 Cuma)
Lise çağındaki kızlara tuzak kurularak çekim yapıldığı ve çekilen görüntülerin internete verildiği bir ülkede hele ki bu nedenden öldürülen kızlar varken pornoma dokunma diye bir kampanya yapmak  fazla cüretkardan bile çok daha fazlası. "Pornoyu herkes seyrediyor" demek de düz mantığın işe yaramazlığının bir göstergesi. Cinselliğe doymamış bir milletin kısa vadede porno seyrederek veya resme bakarak bu açlığını bastırabileceğine inanmıyorum.

Uzun süre etin( yiyecek olan bildiğimiz hayvani gıda) hasretini çeken bu halkın eti bulduğu zamandan yani 40-50 yıldan beri bu açlığını piknikte,balkonda hatta plajda mangal yaparak hala doyuramadığını unutmayalım.(Halka yüksekten filan baktığım yok ama halkın da bana akşam akşam mangalın kokusunu duyurmaya hakkı yok)

Devletin birkaç senedir internet  üzerinde süren aşırı baskıcı tutumunu ben de kınıyorum. Ben de porno seyrettim çoğumuz gibi. Ve maalesef halkın pornodan ne anladığını da gördüm. O yüzden bu kampanyaya katılamayacağım. Hatta hiç hoş da karşılamadım.

özlem (19 Eylül, 2008 21:30 Cuma)
Pornunun yasaklanması tecavüz ya da tacizi bu ülkede biraz da olsa azaltacaksa yasaklanabilir elbette, hiç sesimi çıkarmam. Ancak cinsel tacizin temeli bu noktada değil ve pornonun yasaklanması tacizi azıcık da olsa etkilemeyecek bunu hepimiz biliyoruz.

Bu noktada da pornodan duyulan rahatsızlığın kaynağı nedir? Neden porno ve porno izlemek ahlaksızlık olarak tanımlanıyor, merak ediyorum.  Bu tanımlamayı yapanların getireceği açıklamaları gerçekten merak etmekteyim.

 Pornosu çekilen insan bundan memnunsa ben de izlemekten gayet memnunum. Başka insanların nasıl seviştiklerini izlemek fazlasıyla eğlenceli. Bir kadın olarak, pornoyu aşağılayıcı falan da bulmuyorum. 

Mensubu olduğum kadınlık alemini korumak konusunda bu kadar gayretkeş olmanızı hayranlıkla karşılamak isterdim. Ancak üzülerek söylüyorum ki yine olmadı; yine yanlış anlamışınız.:)

baburcum (19 Eylül, 2008 22:02 Cuma)
çocuk pornosuna hayır!

Melih Cılga (19 Eylül, 2008 22:37 Cuma)
Pornonun yasaklanmasını savunan erkeklerin çoğunun, "kadınlık alemini korumak" gibi bir dertleri falan yok: Onların hastalık derecesinde bencilce bir dertleri var sadece:

Porno seyrederek mastürbasyon yapma özgürlüğü sadece kendilerinde olsun istiyorlar. Gerçek hayatta bir kadını kendilerine bağlamayı beceremedikleri için, video ekranından kendilerine gülümseyen kadının, başka erkeklere de otuzbir malzemesi olmasını içlerine sindiremiyorlar...

Bir kadınla hayatı boyunca toplumun onayladığı meşru bir ilişki içerisinde yaşayan, ama yataktayken birkaç dakika içerisinde kendileri tatmin olunca hemen o kadının varlığını unutan erkeklerin de, pornonun yasaklanmasını isterken tek bir dertleri var aslında:

Bu ikiyüzlü hayatlarının sağladığı "hesap vermeme özgürlüğü"nü kaybetmekten korkuyorlar...



BigCell (19 Eylül, 2008 23:56 Cuma)
Melih bey malesef yanılıyorsunuz,

Karşı olduğum şey "porno sektörünün yasallaşması"

Bu sektör yasallaşınca neler olacak hiç biriniz öngöremiyorsunuz.

1 ) www.benimogretmenim.com acilacak ve de okulda öğretmeninin etek altı görüntüsünü çekip upload edenlere ödeme yapmaya başlayacak ve sitede yarışma yapılıp ayın öğretmeni seçilecek.

2 )  Amatör çekim ödemeleri için gençler partnerleri ile yaptıkları sevişmeleri gizli kamera ile çekip birbirlerinden habersiz pazarlayacaklar.

3 ) Kıt kanaat okumaya çalışan üniversite öğrencileri saati 3.000$ olan porno çekimlerinin cazibesine kapılıp her nakit ihtiyacında bu yola başvuru bir süre sonra,  "amaaan ne okuycam bak yattığım yerden kazanıyorum" psikolojisine kapılacak.

Bu öğrencilere hem sınıf arkadaşları hem de öğretmenleri artık "arkadaş" ya da "öğrenci" gözü ile bakamayacak.

Filmde ne görüyorsa o da isteyecek.

Alın size kaçınılmaz bir tecavüz vakası.

Dünün gazete manşetine bir göz atmanızı rica ediyorum.

Buyrun burada.

Bir sektörü ve sektörün getirdiklerini her yönü ile ele almak gerekir.

Ama görüyorum ki "özgür olmalı" yorumlarını yazanlar karşılarındaki ekran ile kendi bedenlerinin ötesine bakmayı başaramıyorlar.

Türkiye'de şu an yasaklı olan bir çok şey  "haksız menfaat" ve haksız güç elde edilmesini engelleyecek  şeyler.

Bunlara örnek olarak  "kumar" ve "porno"  gösterilebilir.

Porno görüntüler her zaman yer altı örgütler ve bazı güç merkezleri tarafından her daim şantaj malzemesi olara kullanılmıştır.

Gülben Ergen'in hbersiz çekilen porn görüntüsü neden Cem Uzan'ın özel asasından çıktı ? adam onu her akşam kendini tatmin için mi izliyordu ?

Kafanızı önünüzden kaldırın, o zaman ileriyi görme şansınız olabilir.

MioCaro (20 Eylül, 2008 00:27 Cumartesi)
BigCell gerçekten çok naiv bir yaklaşım doğrusu sizinki.

sanıyor musunuz ki birileri porno siteleri yasakladı diye zengin iş adamları grup seks yapmayacak?
bunlar insanlık tarihiyle eş zamanlı sapkınlıklar. kimine göre eğlence kiminin fantazisi üstelik.

güzellik yarışmalarının, abuk star yarışmalarının, kim sörf yaparken en iyi sakız çiğner yarışmalarının sonu geleceğine mi inanıyorsunuz porno siteleri sizin ülkenize yasaklandığında?
bu yarışmaları izleyenler çok normal insanlar. hepsi mutsuz insanlara umut dağıtmak, oyalamak amaçlı bir kurgunun parçası. bak senin gibi biri geldi ve şöhret oldu, aldı parayı döndü köşeyi. ne var yani elektrik zamlandıysa? birgün sana da çıkabilir kes söylenmeyi pompaları bunlar ve hep olacaklar.

kız öğrencilerin eskort servisi yapmayacaklarına mı inanıyorsunuz 501 kot uğruna? erkek öğrencilerin uyuşturucu satmayacaklarına mı inanıyorsunuz şu porno sitelerin kökü kazındığında?

televizyonda, gazetelerde, hatta haberlerde milyar dolarlık jipler, mücevherler, yatlar, villalar uçuşurken kimin ağzının suyu akmıyor? kim kısa yoldan paranın dibine vurup alemlerin kralı olmak derdinde değil? kaç tane haksız kazançla zengin olanın cezalandırıldığını gördünüz? kapitalizmin, tüketim toplumunun, küreselleşmenin negatif yanları bunlar. ta sanayi devrimine dayanır kökleri de.

boşversenize 2 günlük dünya kimler ne kadar ahlaki değerlerle yetiştirmiş? bunlar uç sorular hadi geçtik. kaçınız haksızlığa uğrayan bir tanıdığınız için patronuna kafa tutar? kaç kişi ortak çıkarı olmadığı halde haksızlığa uğrayanın, güçsüz olanın yanında mücadele edecek değerlere sahip? anne babaların çocuklarına verdikleri günlük öğütlere kulak kabartın daha net göreceksiniz asıl kötülüğün nereden geldiğini.

porno yasaklandığında gerçekten cep telefonlarıyla çekilen gizli görüntüler yüzünden birlikte olan taraflardan birinin canı yanmayacak mı?
yasaklı sitelere girmenin binlerce yolu yok mu sizce? bu niyetteki birinin çektiği filmi yayınlaması ne kadar zor olabilir porno siteler yasaklı diye?

babaların, amcaların, komşuların, dayıların, ayıların ve hatta kocaların kadınlara, küçücük kız ve erkek çocuklarına tecavüz etmeyeceklerine mi inanıyorsunuz internette porno yasaklandı diye?

zengin, fakir, cahil veya eğitimli farketmiyor. asıl korkutan, ve korkulması gereken bence bir de üstü örtülü olanlar. internet yasaklansa duracak mı bütün bu suçlar?

ve medyanın tıklanma, izlenme oranı artsın da paralar aksın diye yalan, uydurma haber yapamayacağına mı inanıyorsunuz?

ve hatta medyanın insanları korkutmak, seçilmiş olanların yaptıklarını haklı göstermek adına yalan haber yapmadıklarını mı? minik minik damlaların büyük büyük politikalara hizmet etmediğini mi?

bütün kötülüklerin babası olan insan aynı zamanda iyiliklerin de anası. bence özgür iradeye güvenmek gerek. riskli evet belki korkunç bir fikir ama iyi olan bu. siz kendinizi ve sevdikleriniz ancak elinizden geldiği kadar koruyabilirsiniz. gerisi o kişilerin özgür iradelerine kalmış.

BigCell (20 Eylül, 2008 00:37 Cumartesi)
Herkes zaten özgür , hiç bir şey de yasaklı değil.

Ben sadece ortalıkta dolaşan yeni Şahin K lar görmek istemiyorum.

Yılın vergi rekortmeninin  Ersan KUNERİ olmasını istemiyorum  :)




Alp (pimoka) Esin (20 Eylül, 2008 01:51 Cumartesi)
bu ülkenin en eski ve en uzun süreli vergi şampiyonu kimdi arkadaşlar? çok komik değil mi? üstelik o zamanlar internette yoktu yani vardı belkide henüz üniversiteler arası bilgi şeyiydi :)

aradaki mesafeleri açmak ve safları sıklaştırmak istemiyorum.

hayati beyin korumaya çalıştığı çocukları hayati beyin çok şaşıracağı şekilde ondan farklı düşünen insanlar olacak bu kaçınılmaz. ben babamdan ne kadar farklı düşünüyorsam o kadar buna engel olacak bir program yada bir akıllı işaret henüz üretilemedi o yüzden mesele yok.

hayati beyi anlamak monusunda bir sıkıntı çekmiyorum o sınırlarını aşıp ar haya namus falan diye saçmalamadan sadece ben hoşlanmıyorum deseydi yine olurdu aslında.

ama sınırlarını aştığı noktada birde buna çocuklarını bahane edip ben babayım siz değilsiniz dediği noktada tartışma aslında bitti çünkü artık açıklayamıyor ve bu olabilir.

orda kalsaydı keşke.

big cell senin samimiyetin konusunda ise daha fazla şüphedeyim yazdıkların sadece saçma değil tehlikeli derecede bağlantısız, rambo seyredip yan komşuyu öldürdü üçüncü sayfa haberinden kendine mazeret arıyor gibi bir halin var.

bu söylediklerin zaten oluyor ve oldu bunun için porno sitelere zaten ihtiyaç yok.bence biraz daha çalış. bi kötü haberim daha var yasallaşmasından korktuğun sektör zaten yasal hatırlatayım bu tartışmada bu yasal sektörün birileri beğenmiyor diye erişiminin parça parça engellenmesi ve kimseninde çıkıp bir şey diyememesi üzerine kurulu. porno iyi mi kötü mü diye değil.

sadi (su geçirmez balık) tekin (20 Eylül, 2008 02:05 Cumartesi)
kötüyse o kadar, dokunma işte pornoya.. çok basit..

baburcum (20 Eylül, 2008 09:33 Cumartesi)
gördüğüm kadarıyla tartışmanın temelinde kavramların herkesin kafasında farklı tanımlar oluşturması yatıyor. herkes "porno" kavramından ne anladığını, ve dolayısıyla "porno sektörü" nü nasıl tanımladığını söylerse belki daha sağlıklı bir görüş alışverişi yapılabilir.

bu tanımlamalardan sonra belki sıra "fuhuş" kavramının tanımlanmasına geçilip kafalardaki doğru veya yanlış ilişkilerin daha net ortaya konması sağlanabilir.

mesela pornoyla fuhuş arasında bir bağ var mıdır? biri diğerini içerir mi, yoksa hiç alakası yok mudur? porno sektörü- fuhuş sektörü ilişkisi var mıdır? vb....
 

AstronotFehmi (20 Eylül, 2008 14:16 Cumartesi)
işte özlenilen porno ortamı...

öyle yada böyle kendinden söz ettirmesini biliyor bu zımbırtı.

tiryaki (20 Eylül, 2008 16:08 Cumartesi)
 peh! 46 yorum içinde eğitimden bahseden tek ben olmuşum. kendimi kınadım doğrusu, ne kadar futuristik bi adammışım.

tinca (20 Eylül, 2008 16:51 Cumartesi)
biri bana pornonun neden kotu oldugunu aciklayabilir mi bi zahmet? yahu herkes evinde sevismiyor mu? basi kapali kadin da, koydeki muhtar emmi de, kapicinin karisi da? e peki sevisen insanlarin gorundugu bir film nasil bir kotuluk, ahlaksizlik doguruyor olabilir madem herkes yapiyor? hatta ve hatta sayin basbakanimiz, en az uc kere mutlaka yapmamizi ogutlemiyor mu?  kimsenin ozgurlugune dokunmayan porno ile baskalarinin ozgurluklerini, yasam alanlarini ihlal eden hirsizlik,cinayet gibi suclar arasinda nasil bir baglanti olabilir?
filmde oynayan kadinlarin erkek kardesleri, babalari var diye mi ahlaksiz? peki de o kadin gazozuna ilac atilip mi oynatilmis pornoda, kendi istegiyle degil mi? tecavuz edilmiyor ya kadina, is budur, paran budur, var misin deniyor, kadin da okey diyor. size ne?
gercekten, porno neden kotu?  pornoyu ahlaksiz bulanlar bunu bir aciklar mi? noluyor porno gorunce?  evli olmamalari mi mesele?

tinca (20 Eylül, 2008 16:54 Cumartesi)
ha bir de birinin rizasi olmadan onun sevisme ya da etek alti goruntulerini yaymak suctur. bu pornoya ozgurlukle ayni sey demek degildir. hatta ve hatta bu sebepten, porno yasallasmali ki bu tip seyler kontrol edilebilsin.

Trickster (20 Eylül, 2008 21:03 Cumartesi)
Offf bissuru sey yazmistim gonder dedigimde yok oldu cok feci yaaa !!! Tekrar ozetleyeyim

Oncelikle burada sorunun porno olmadigini bence anlamak lazim. Sorun benim yerime birinin dusunmesi birinin karar vermesi ve ben bu hakki kimseye vermem devretmem.

Porno ve ahlaksizlik konusuna gelince. Kimine gore tabii ki cok kotu birsey olabilir. Gormeme bakmama duymama yaymama gibi her turlu hakki vardir. Ama is ozgurluk konusuna gelince kimse kimsenin ozgurlugune karismamali. Ben senin ozgurluk sinirini cignemeden her turlu ozgurluge sahip olmaliyim. Ama benim ozgurlugum seni engellemiyorsa, seni herhangi bir sekilde rahatsiz etmiyorsa sen hicbir sekilde benim ozgurlugumu kisitlayamazsin. Ahlaksizlik konusuna gelince eski yunanda isteyen istedigi gibi sokak ortasinda masturbasyon yapip sevisebiliyordu. Homeseksuellik dogal birseydi. Hatta insanlar kucuk erkek cocuklarini bilge kislerin yanina gonderip yillarca onlarin yaninda kalmasini ve onlarla iliskiye girmesini istiyorlardi ki daha bilge ve daha bir erkek olsunlar. Kimse kimseye ahlaksiz demiyordu. Simdi sen gidip o insanlara ahlaksiz de, ar damarin catlamis de adamlar guler gecer sana. Ben bunlar dogrudur veya yanlistir demiyorum ama sen kendi gorusunle kendi kafanla beni yargilayamazsin.

Internetteki porno olayina gelince. Ben Dubai'de yasiyorum. burada internet sansurlu yasakli. Kendi belirledikleri bazi sitelere giremiyorsunuz. Tabii ki bu siteler porno siteler, propaganda siteleri vs. Ve eminim bu siteleri secenler (asagilamak icin soylemiyorum yanlis anlamayin) bir Hintli veya Filipinlidir. Simdi bu siradan benle hicbir ortak ozelligi olmayan adam benim yerime bana neyin zararli olduguna karar veriyor. Eminim karar verme sekli de once siteye giriyordur, masturbasyon yapiyordur siteye bakarak, sonra da evet ya bu site cok zararliymis bak bana zorla masturbasyon yaptirdi deyip siteyi yasakli listesine aliyordur. Boylece biz de ulasamiyoruzdur. Ya da otomatik olarak icerisinde birkac kelime gecti diye tum site yasaklaniyordur. Simdi biguda 'porno' kelimesi gecti diye bigu da yasaklanir :) Ve bu sayade bircok baska icerikli siteye de giremiyorsunuz. Saglik siteleri gibi. Simdi bir kelime Turkce bilmeyen arkadas benim icin Turk sitelerini yasakliyor. supper di mi? Simdi burada yasakli diye herkesin ar damari yerinde mi saniyorsunuz? Porno yasak diye ohhh hersey gulluk gulistanlik hatta herkes melek kimse sewismiyor gibi bir durum yok. Hatta daha kotusu var. Buradaki zenginlerin Hindistan ve uzak doguya bakire kiz avlamaya gittiklerini herkes biliyor, en azili grup seks partilerinin burada yapildigini herkes biliyor, ee tabii ki yatla uluslararasi sulara cikinca artik orasi buranin topragi olmadigi icin eski sovyet cumhuriyetleirnden onlarca kizlarla yapilacak hersey de normal. E simdi internetteki pornoyu yasakladik gercek hayattaki porno ne olacak :)

Sonucta bu insanlari toplum hayatinda bize hizmet etsinler diye seciyoruz. Bizim yerimize dusunsunler, bizim icin neyin iyi neyin kotu olduguna karar versinler diye degil. Ama tabii ki sus pus kaldigimiz icin onlar bize hizmet etmek mantigindan cikip bizim herseyimize kendilerinin karar verebileceklerini dusunuyorlar.

Size burdaki yasaklama yazisini da ekleyeyim. Yakinda siz de gormeye alisirsiniz. ama tabii herseyin bir yontemi var insan istedikten sonra herseye ulasir kimse engelleyemez. DNS olur VPN olur. Siz yasaklarsaniz sadece kendi kafanizda kendi kendinize masturbasyon yapmis olursunuz.

melekzek (21 Eylül, 2008 01:06 Pazar)
Peki google trends bu konuda ne diyor
tik tik
tik tik

Gorunuse gore 2008de porn ve sex kelimesini google da arayanlar arasinda ilk siralara oynuyor turkiye. Bunca insan kendisi gidip pornoyu ariyor, ulasmaya calisiyor. Yasakladikca "peki ne yapalim biraktim ben de" mi diyecek bu milyonlar, yoksa sokakta tuttugunu mu xxxxxxxx.... Bu bastirilmis, birikmis seksuel enerji nereye gidecek, eger butun rahatlama imkanlari elinden alinirsa.

Bir yorumum da pornonun modern bir bulus oldugunu sananlara, ya da pornonun yetmedigi icin giderek sertlestigini dusunenlere. Hollywood caddesi ustunde kucuk bir muze var, erotik muze. Tarih boyunca erotik filmlerden bolumler gosteriyor. Sasirtici bir sekilde 1930larda yapilmis film ile 2000lerde yapilmis film arasinda pek fark yok. Film dili teknigi ilerlemis sadece, ama aksiyon ayni. Kamasutraya falan deginmeyecegim bile, ama nepalde tapinaklarin ustunde hayvanli porno var. Hindistanda kajuaroda tas oymasi grup seks sahneleri gunumuzun pornocularinin yanaklarini kizartir.

ARTanubis (21 Eylül, 2008 22:44 Pazar)
melekzek cok guzel bir noktaya deginmissin... taa yukarilarda sanirim bigcellin `pornonun gelisimi`soyledir boylediri durduralim nereye gidiyoruz yorumunu okuduktan sonra yazmayi dusunmustum ben de bunlari....

mezzoalto (22 Eylül, 2008 01:12 Pazartesi)
tatilde olduğumdan tüm tartışmayı kaçırmışım, iyi ki de öyle olmuş çünkü şu anda bile okuduğum bazı şeyler karşısında dudağım uçukladı, keyfim çoktan kaçtı.. Settar haber metninde bana referans verdiğin için de çok teşekkür ederim, sonuna kadar arkasındayım kendi adıma girişimin..

o nedenle lafı dolandırmadan ana noktaları baştan açıkça ifade edeceğim:

porno kötü değildir. nokta.
porno izlemek ahlaksızlık değildir. nokta.
ahlakı benim adıma tanımlama hakkı hiç kimseye ait değildir. nokta. herkesin ahlakı kendine..
kimse kimsenin ar damarıyle ilgili teşhislerde bulunma ve bu bağlamda diğerinin bireysel özgürlüğüne müdahele etme hakkına sahip değildir. nokta. bugün "ar" damarına ilişme hakkını kendinde bulan yarın "şah" damarına da ilişmeye kalkabilir, bilmem anlatabiliyor muyum..

"yalnız başınızayken de mastürbasyon yapmayın, yapsanız da söylemeyin" denmiş yahu! oldu canım, başka arzun? Tanrı gani gani akıl fikir versin, el insaf! hangi çağda yaşıyoruz, mastürbasyonu ahlaksızlık olarak nitelendirmek nasıl bir zihniyetin tezahürüdür? (bu retorik bir soruydu tabii, ben gayet iyi biliyorum da nasıl bir zihniyetin tezahürü olduğunu, ama şimdi şu platformda bunu ifade etmek için seçeceğim kelimeler muhtemelen pek hoş kaçmayacak!!!) üzgünüm ama ben buna tahammül de edemem, saygı da duyamam, zaten sanırım bana iştahla ve teklifsizce ahlaksız diyen birilerine saygı duymam da gerekmiyor .. hepimizin doğarken taşıdığı en temel dürtüleri yok sayan, pis sayan bir yaklaşım kendi özünü reddediyor demektir.. bunun ucu namusu kirlenebilir birşey sayan, bu nedenle kızlarını kadınlarını öldüren zihniyete kadar da gider..

eğer bir kadın ve bir erkek, özgür iradeleri ile cinsel performanslarını seyrettiriyorlarsa, ve ben de bir yetişkin olarak bunu izlemek istiyorsam, size sadece susmak düşer.. bu izleyen ve izlenen haricinde hiç ama hiç kimseyi zerrece ilgilendirmez, bunun tartışılacak bir yanı yok, kendinize geliniz lütfen.. aksini iddia etmek özel hayata müdahele demektir.. başkalarının sevişmesi sizi ilgilendirmiyorsa izlemezsiniz, ama izlemek isteyenlere karışamayacağınız gibi onları ahlak ve ar kavramları ekseninde yargılayamazsınız da..

ve lütfen "gizlice çekilen etek altı görüntüleri, çocuk pornosu, gizli kamere çekimleri" vb örneklerle karşı çıkmayın çünkü tartışılan şey bu değil; "yasa dışı" birşeylerin yaygınlaştırılması filan arzulanmıyor bu girişimde.. yasa dışı birşeyler varsa bunları engelleyecek sistemler kurmak başka birşeydir, devlet babanın benim ne yapıp ne yapmayacağıma karışması başka birşeydir.. bu müdahil sürece  alkış tutan, bunu destekleyen, ve/veya buna-kendilerine karşı çıkanları ahlaksızlıkla suçlayan hiçkimsenin buna müteakip oluşabilecek herhangi ama herhangi bir bireysel hayata devlet müdahelesi karşısında tek bir söz bile etmeye hakkı olamaz, bir kez müdaheleyi kabul ettiniz mi diktaya itaat etmişsiniz demektir çünkü ve dikta ve güç hep daha fazlasını ister... daha evvel de tartıştığımız gibi: özgürlükler arasında hiyerarşi yoktur, bugün porno yasaklanır, yarın topluma açık mekanlar gibi süper belirsiz bir tanımla alkollü içki içmek almak satmak, öbür gün bakmışsınız giyip kuşandığınıza karışmaya başlamış güce sahip olanlar.. bunun asla gerçekleşmeyecek bir distopya olduğunu zannetmediğinizi, nasıl bir dönemden geçip, "içki içmeyenlerin mahalle baskısına maruz kaldığını" iddia edecek hale gelmiş bir iktidarın yönetimi altında varlığımızı sürdürmeye çalıştığımızın farkında olduğunuzu içtenlikle umarım.. o yüzden neye karşı neye taraf olduğunuzu iyi düşünün derim ben..

ve pornografi sansürünün yasadışı uygulamaları engelleyeceğini filan sanıyorsanız da sizi biraz gerçekçi olmaya davet ediyorum.. marihuananın serbest olduğu hollandada nasıl toplum yekten kafası güzel dolaşmıyorsa, pornografi serbestisiyle herkes etek altı çekimleri için tesis kurmaya elbette girişmeyecektir, neden başkalarını kötücül algılamaya bu kadar eğilimli olduğumuzu merak ediyorum doğrusu, ben kendi adıma karşımdakini kendim gibi bilirim, en azından aksi kanıtlanıncaya dek.. herşeyin başı elbette eğitimdir ama burada gördüğüm kadarıyla eğitime öncelikle yetişkinler ihtiyaç duymaktalar, çocuklar değil.. kendileri bizatihi cinsel bir aktivitenin, şehvet ve tutkunun ürünü olan kişiler -öyle olduğumuzu umarım, rutin bir üreme faaliyetinin ürünü olmaktan çok daha güzel birşey çünkü bu neticede-, ve kendileri bizatihi bunu yaşayan kişiler -büyük çoğunluğumuzun sağlıklı yetişkinler olduğu varsayımıyla-, kalkıp cinselliği ve ilintili şeyleri kirli/kötü/ahlaksızca addedip, bir de üstüne çocuklarına bu fikirleri, mastürbasyonun ahlaksızca olduğu inancıyla beraber aşılarlarsa, o çocuklar da elbette içlerindeki bastırılmışlığı uygunsuz şekillerde ifade edeceklerdir.. bunun "uygun"unu anlatabilmemiz için çocuklarımızla cinselliği konuşabilmemiz, içlerindeki enerjiyi uygun bir biçimde kanalize edecekleri mecralar önerebilmemiz gereklidir.. bunlar da elbette cinsel içerikli olacaktır, hayır yaygın inanışın aksine spor yapınca libidinal enerji "uygun" birşeye kanalize olmamaktadır, yani "çocuğu basketbol/ futbol/ karete kursuna yazdırarak" cinsel eğitim sorumluluğunuzu tamamlamış olmazsınız, sadece çocuk biraz yorulur, bir de pornografik materyale erişim için yeni bir arkadaş çevresi daha edinmiş olur.. yani cinselliğe dair herşeyi yetişkinler olarak bizler toptan reddedersek, bu çocuklardan da uygun davranışlar sergilemelerini bekleyemeyiz...

haa illa ki çocuklarımızı mutlak anlamda korumak ve cinsellik kavramından uzak tutmak, veya en azından denetleyebilmek istiyorsak, bunun için uygun bilgisayar programları var, veya sizin ebeveyn olarak koyabileceğiniz kurallar var.. devletin görevi ise "uygunsuz" için yasa koymak ve onu denetlemektir.. uygunsuz için genel geçer evrensel kurallar vardır, bunun ötesi tamamen bireysel ahlaka aittir, ve bu devleti asla ve kat'a ilgilendirmez, sizi hiç ilgilendirmez... 

tinca (22 Eylül, 2008 11:55 Pazartesi)
 ihbar webe gelen 11.494 ihbardan 6.411'inin nedeni mustehcenlik, kapatilan 853 siteden 273'unun kapatilma sebebi mustehcenlik.  ve bu istasitstiklerle, mustehcenlik en yaygin kapama sebebi olarak ortaya cikiyor, ulkemizin cinsellige bakisini da ozetliyor tabii. 
guya internette sucu, yasadisi faaliyetleri (mesela bomba yapimini, cocuk pornosunu) engellemekken amac, mustehcenlige karsi bir savas acilmis durumda. yukarida da okudugumuz gibi hirsizlikla, cinayetle, ar damari catlamislikla ayni sey porno ve mustehcenlik.
internette suc engellenmeli vs... diyenlerin, cocuk pornosu ve uyusturucudan cok mustehcenlik nedeniyle sikayette bulunmalari, ahlaki sadece belden asagisiyla olcen her zamanki zihniyetimizin bir urunu olsa gerek.

bu arada youtube'a girdiginizde guvenliweb sitesine gonderme yapilmasina ise diyecek soz bulamiyorum.

nilep (22 Eylül, 2008 17:10 Pazartesi)

Yorumsuz kalmak niyetindeyken ama yeter, dedirten ifadeler nedeni ile birkaç cümlede ben eklemek istedim. Dikkatimi çeken nokta çocuk pornosu, tecavüz ve diğer suç sayılan vahşet boyutundaki eylemlerin pornoyla eş tutulması. Ancak sadece belirtmek isterim ki porno bir film türüdür, hatta kendi içinde de yarılır konulu, konusuz gibi, (bkz, seksenlerin Türk sinemasında da sıklıkla görebilirsiniz, dünya ile kıyaslanmak istemiyorsanız) nasıl ki macera, aksiyon, romantik komedi... vs. gibi film türleri varsa, pornoda bu türlerden biridir. Bu durumda aksiyon seven izleyen birini nasıl yadırgamıyorsak ve yasaklamıyorsak pornoyu yasaklamak da saçma olur sanırım. Ya da aksiyon ve macera hatta korku filmlerinde ki şiddet sahnelerini nasıl dünya üzerindeki tüm cinayetlerin esin kaynağı diyip haksızlık hatta yanlış yaparsak, taciz ve cinsel vahşet boyutu taşıyan; tecavüz, çocuk pornosu gibi sapkınlıkları porno filmlerle örtüştürmek hatta bence yanlış olur. Ancak evrimlerini tamamlamamış “id” kısmında sıkışıp kalmış, ruh sağlığı bozuk kişiler nasıl macera, aksiyon filmlerinde ki şiddet sahnelerinden etkilenip adam doğruyorsa, aynı isimler porno filmlerden etkilenip sapık eylemler içine girebilir, tedavi edilmeleri gerekir. Çocukların çizgi film izleyip, oyuncakları ile oynamaları gereken yaşta nasıl korku filmi izlemeleri doğru değilse, porno izlemeleri de doğru değildir, anne baba olarak bir zahmet çocuklarına göz kulak olsunlar. Yoksa hemen hemen tüm film türleri tek tek yasaklansın mı? herkes porno izlesin denmiyor isteyen izler istemeyen izlemez, romatik komedi sevmeyen birine kimse “ aaa lütfen izle, ölümü öp demiyor, ya da bu filmleri izleyenler romantik komedi tadında bir hayat yaşamıyor” ehh o zaman sanırım porno izleyenlere de bir şey olmaz, izlemeyene de kimse “ lütfen izle” demez.
ama kısaca konu hakkındaki düşüncemin özü şudur, tüm suçların anası izlediğimiz filmler olamaz, ve porno filmler, yer yüzünde ki ve bizim toplumumuzda ki cinsel vahşetlerin sebebi olamaz ve bu vehsetlerin kayıtları ile aynı kefede değerlendirilemez. ( diye düşünüyorum.) 


mezzoalto (22 Eylül, 2008 21:20 Pazartesi)
dün gece demek isteyip de sinirden diyemediğim kalan herşeyi de nilep pek güzel ifade etmiş, tamamen katılıyorum..

melekzek (22 Eylül, 2008 21:37 Pazartesi)
Konu ile alakali bir de "the office" klibi
yu tub

şantiye (23 Eylül, 2008 01:46 Salı)
porno tüm kötülüklerin anası tabiki değildir.babasıda değildir...hatta uzaktan akrabadır bile zor denilebilir.
ancak bu pornoyu dramatize edilmiş bir protestoyla temize çıkarmaz...

cinsel ihtiyacı yeme-içme ihtiyacıyla bir görmek ilginçtir.''benim yeme içmemi sömürüyorlar,pornomu kötü oldu şimdi'' yerine '' asıl kötülüklerin annesi dincilerdir,örümcek kafalılardır'' demesi bence kampanyayı daha anlamlı ve medyatik kılardı diye düşünüyorum...

düzenli olarak porno izleyen ve nihayetini yaşayan biri olarak diyorumki,porno pek fenadır,kötüdür,e e dir,kakadır...ha neden hem yaşayan hem de  kötü diyen biriyim,çünkü yaptığıma ipek kılıf uydurmak beni samimiyetsiz kılar...

porno toplum için,ben müslümanım diyen toplum için nifak tohumudur. çünkü,osbire asılırsın,doymassın,beden bulursun doymassın,doymamanın sonuda çocuk pornosu...

nilep (23 Eylül, 2008 09:09 Salı)
yenilemekistiyorum, porno temize çıkarılacak bir şey değildir ve hala bir kapısı da cocuk pornosuna çakar diyorsa birisi, pes diyorum.

birde önümüze çıkan her konuya bu kadar kolay dini alet etmeyelim. çünkü her konuda din alet edlirse, hem artık insanların inançlarına saygısızlık boyutuna geçilir. hemde biri çıkar savunma aracı olarak kullandığınız  dinde ki saptırmaları, din adına yaptıkları ama dinle alakası bulunmayan eylemleri gayet kullanır bak bu dinde bu da var der. ( ama tabi ben bu dini saptırmış kendi çıkarları için kullanmış insanlara örnek vermiycem. mesela tutup televizyondaki hacı hocaların yaptıklarından hiç bahsetmiycem, ya da kendi sınırlarımızdan çıkıp, bizim gibi çoğunluğu değil, tamamı müsluman olan ve hatta şeriatla yönetilen ülkelerde olan sapıklıklardan da bahsetmiycem, neden çünkü pornoyla hiç bir alakası yok.)

ve yine yenilemek istiyorum porno bir film türüdür   

baburcum (23 Eylül, 2008 12:00 Salı)
pornodan önce romantik komedi yasaklansın bence...genç zihinleri bulandırıyor...

sadi (su geçirmez balık) tekin (23 Eylül, 2008 12:06 Salı)
kişisel eğilimlerimizi lütfen porno teorisi haline getirmeyelim. senin izlediğin yol çocuk pornosuna çıkıyorsa bi tedavi süreci gerekli gibi görünüyor.

"cinsel ihtiyacı yeme-içme ihtiyacıyla bir görmek ilginçtir"
bunu da anlamak mümkün değil, burada kişisel bir görüşten bahsedilmiyor, biraz araştırma kafi olacaktır.



mezzoalto (23 Eylül, 2008 12:29 Salı)
"çünkü,osbire asılırsın,doymassın,beden bulursun doymassın,doymamanın sonuda çocuk pornosu..."

bu külliyen hastalıklı bir zihniyetin ürünü olabilir ancak.. böyle bir zihniyet için porno da kötüdür, din de kötüdür, herşey "kötü" olabilir çünkü zihniyet doymamaktadır, yemek yemek bile kötü olabilir, sonu obezite.. iftarla tefrit bünyeye işlemişse, zihin sapmaya çok teşneyse, herhangi birşeyin iyi olabilmesi zaten mümkün değildir.. doyamayıp çocuk pornosuna gitme eğilimi olabileceğini ifade eden biri karşısında kelimeler kifayetsiz kalıyor..

ve anlamayanlar için açıklama: yeme içme kadar ihtiyaç olan şey "porno" değil, cinsel dürtülerin tatminidir.. ve evet öyledir, yemek içmek kadar önemlidir.. cinsel dürtülerin en ideal ve doyurucu tatmini elbette cinselliği yaşamaktan geçer (yani id'in istediği budur, bu nedenle çocuklar küçük yaşlarda erojen bölgelerini keşfe çıkarlar) ama bireyler toplumun kurallarına bağlı olarak varolmaya çalıştıklarından (yani süperego bunu böyle talep ettiğinden) dürtüleri genelde erteleme yolunu seçerler.. her acıktığımızda yemek yememeyi becerişimiz, her uykumuz geldiğinde bir köşeye kıvrılmıyor oluşumuz gibi cinselliği de pornografik materyal ve kendi kendimizi tatmin yoluyla kısmen doyurur büyük ölçüde de erteleriz, uygun ve doğru koşullar oluşana dek (bu "uygun" ve "doğru"nun da ne denli göreceli olduğunu ve toplumsal-kültürel bazda muazzam varyasyonlar gösterdiğini belirtmeme gerek yok sanırım).. yani porno amaç değil araçtır, ve o araç olmaksızın kişiler idlerini kontrol edememeye, dürtülerini bastıramamaya başlayabilirler.. kırsalda hayvanlarla cinsel ilişkiye giren, küçücük kızları cinsel meta gibi gören bireyler bu araçlara ulaşamıyor oldukları için başka ve anlaşılacağı üzere zararlı sağlıksız- metodlara yönlenmektedirler..

ve bunların hiçbiri ipek kılıf filan değildir, ben kendi zevk ve tercihlerim için kimseye kılıf uydurmak zorunda değilim.. birşeyi hem yapıp hem de kötü aslında demek diyen kişi adına oldukça hüzün vericidir, dilerim ki herkes özüyle-zevkleriyle-kendisiyle barışabilir bir gün.. ve bu "dramatik" protesto aslında bireysel hayata müdaheleyi "porno" teması ekseninde ele almaktadır.. bu kadarını göremiyor olmak şaşırtıcıdır.. merak ediyorum ne zaman devletin sadece yasak koymakla kalmayıp, yasaklanan kavramları "tanımlamaya" da başladığını ve bu tanımların kapsamının giderek genişlediğini fark edecek bazıları..

MioCaro (23 Eylül, 2008 15:05 Salı)
ne güzel oldu settar'ın bu konuyu açması ne var ne yok bütün çarpık fikirler döküldü ortaya. şimdi bir durum tesbiti yapmak gerekirse biguyu takip eden, üyelerin sosyo-kültürel, ekonomik durumları ve eğitimleri gözönüne alındığında durumun vahameti ortaya çıkmakta. Pippa Bacca tecavüzünden, aile içi şiddet ve enseste, bastırılmış cinsellik patlamalarından, "namus, töre" gibi isimler verilen cinayetlere kadar herşeyin ne kadar da birbirine bağlı, ne kadar da hassas ve paradoks birer yapıya sahip olduğu ortaya çıktı birkez daha.

şantiye (23 Eylül, 2008 15:10 Salı)
nilep;insan nefis taşır ve hangi dürtülerinin seni nereye götüreceğini bilemessin ve ben temiz pornocuyum abi garantisini veremessin...ki komşu kızına kayıp onu öldüren mahallenin birçok ''temiz çocuğu'' vardır...
bu sebeple pornografik olan her yolun seni en ensestine,en sapkınına götüreceği ihtimali yüksektir.''biz süper bireyleriz,bize bişey olmaz,sapkınlığı ailede cinsel baskı altında kalmış abazanlar yapar'' laf-ı güzaftır...ve evet porno bir kurmacadır:) özellikle vivid:)

baburcum;kesin surette katılıyorum,romantizm dürtüleri harekete geçirebilme becerisine de sahiptir..ama adam sandler kalsın be baba:)

su geçirmez balık;ben mevcut durumdan bahsediyorum.kendimden değil,ancak ileride bunun benim başımada gelmeyeceğinin garantisini kim verebilir.ya da siizn başınıza gelmeyeceğinin?tüm dünyada kol gezen cinsel rahatsızlıklardan.insanların elleri aletlerinde gezmesinden,gayrı meşru ilişki sonucu çocuklardan....vs her ne kadar marjinal laflarda olsalar mateessüf bunlar iç acıtıcı...
cinsel ihtiyacı yeme içmeyle bir görme lafım bir ironiydi.ucu cok yere dokunan bir ironi...bu bir politikacının hatalarını ''e ahmet beyinde boyu kısa'' deme şekli gibi bir aklanma bence

mezzoalto;şayet ortada bir hastalık varsa eminimki bu bende değil.ancak olabilirde.hastalık şuradaki;'''banane canım ablam vücudunu kimle paylaşırsa paylaşsın'' gibi sonu fazlasıyle nihilizme çıkan düşüncelerdir...

e tabi bunlar cinsel tercih ve anlayışlar,ben içerisinde azda olsa değer yargıları kalmış biri olarak bunları ifade ediyoum.yoksa babane kim kime....

kimin ne tercih ettiği tartışılır,ancak pornonun değer yargıları olan,inançları olan birçok insanın bulunduğu bir ortamda zararlı olduğuda su götürmezdir...

MioCaro (23 Eylül, 2008 15:43 Salı)
aslında birazcık okusak, yarım yamalak bilgilerle, gazete kültürüyle ahkam kesip, hüküm verme cüretini göstermek yerine ne nereden gelmiş, ne ne demektirleri kronolojik olarak birazcık inceleyecek yürekliği göstersek belki en ışık girmemiş beyinde bile bir nebze yer açılabilir, bir iki küçük soru işareti yanabilir bugüne kadar bildiklerim, bana öğretilenler ve dayatılanlar gerçek olmayabilir mi diye... Bugün karamsar bir günümdeyim ve hiç sanmıyorum öyle olacağını.

MioCaro (23 Eylül, 2008 15:43 Salı)
azıcık sorgulama yeteneğimiz olsaydı, hap gibi söyleneni hemen kabul etmek yerine kendi bilmini, ilmini, teknolojisini üretir olurduk zaten. özgür irade yokken nasıl kişisel özgürlükleri savunuruz ki zaten? saçmalık. kapatın bütün interneti müdürüm! bizim daha birkaç yüzyıl yolumuz var. hakedince açarsınız.

Alp (pimoka) Esin (23 Eylül, 2008 16:49 Salı)
sgb arada kaybolan bişiler mi var ben ne dediğini anlamadım.




Trickster (23 Eylül, 2008 18:15 Salı)
ben sunu anlamadim bir yakininiz veya komsunun kizi veya mahallenizden biri veya vilayetinizden bir kiz vucudunu baskasiyla paylasti diye size ne oluyor kuzum? dinde bile gunahi onundur. simdi o ozgur iradesiyle bu karari verdi diye siz o vucuda sahip cikip tepki gosterip hatta o vucudu ortadan kaldirarak yaptiginiz davranis normal bir davranis oluyor da, o kizin kendi istegiyle istedigini yapmasi, hatta insanlarin hickimseye zarar vermeden cesidi her ne olursa olsun film seyretmesi sapiklik oluyor? Hadi canim sen de!!!!

mezzoalto (23 Eylül, 2008 18:26 Salı)
şantiye, bu yazdığın saçmalıkların tümüne psikanalizde projeksiyon deniyor.. yani yansıtma.. aslen kendi hastalıklı zihninden rahatsız olmana rağmen bunu kabullenemediğin için sürecin herkesin yaşayabileceği birşey olduğunu iddia ediyorsun.. en azından beyanatlarından çıkan sonuç bu (çocuk esirgeme kurumlarında gönüllü çalışan, aktivist olan pedofiller veya eşcinselliği hastalık sayarak onunla savaşmaya kalkan homofobik gizli eşcinseller gibi).. oysa ki bizler akıl, beden ve ruh açısından sağlıklı bireyleriz.. dolayısıyla hayır, hiçbir zaman, hiçbir koşulda, asla, pornografi bizi enseste, pedofiliye götürmez.. sen kendinde gördüğün bu "iç acıtıcı" potansiyeli bizlere genelleyerek içini rahatlatıyor olabilirsin ama gerçeğin ne olduğu ortada.. mahallenin temiz çocuğu sandığın adamların çoğu ciddi çocukluk travmaları geçirmiş ve/veya genetik altyapılarında ciddi problemler olan ağır psikyatrik vakalardır, temiz gibi görünmeyi iyi becermeleri aslen temizken yoldan çıktıkları anlamına gelmez.. insanın kendisi üstünden bilmediği konularda bu kadar iddialı konuşması gülünç bile olamıyor şu koşullar altında..

ayrıca elbette bizim de değer yargılarımız, inançlarımız var ve seninkiler gibi ikiyüzlüce de değiller.. bizler bedenlerin bireylere ait olduğunu ve onlarla ilgili kararların ancak o bireyler tarafından verilebileceğini biliyor ve anlıyoruz.. ve yaptığımız şeylerden de utanç duymuyoruz çünkü sağlıklı dürtülerle yapıyoruz hastalıklı dürtülerle değil..

nilep (23 Eylül, 2008 18:53 Salı)
ben porno türünde filmleri pek sevmiyorum, korku filmi de sevmem bu iki tür pek ilgimi çekmiyor. fakat yorumlarımdan da anlaşıldığı gibi, serbestliğinden yanayım.
şantiye; ama sen izlediğini söylüyorsun, "kimse temiz pornocuyum diyemezde" de dedin şimdi senin hakkında ne düşünmeliyim?!!! söyelediklerinle tutumun sanki biraz çelişti.

sadi (su geçirmez balık) tekin (23 Eylül, 2008 21:39 Salı)
"komşu kızına kayıp onu öldüren" bu ne çeşit bi jargondur aman allahım aklıma mukayet ol.. kimlerle neyi tartışıyoruz..

şantiye (23 Eylül, 2008 23:31 Salı)
mezzoalto;benim psikanalizimi yapmak senin haddine değildir.ki yazdığım yazılardan böyle sonuçlar cıkarman cehaletinin yansımasıdır....
bugün dünyada suç işleyen,özellikle cinsel suç işleyen insanların hepsini travmatik vaka görmek ayrı bir cehalet.nitelikli aile ve okul eğitimi almış nice insan bir takım hastalıkların pençesine pek ala düşebilir.ben de sen de.kendinden hiçbir insan bu kadar emin olmamalı,nitekim eğer inanıyorsan kader kavramı var.


şu aşşağıdaki listenin müsebbileri öyleki senin gibi sağlıklı! dürtüleri omlayan insanlardı...

İlk önce üstsüz fotoğraflar vardı,
Ardından daha açıkları geldi
Sonrasında eşlerin olduğu kareler ve hareketli görüntüler.
Erotizm yetmedi
Soft porno çıktı
Ardından hard porno
Sonra insanlar aynı şeyleri izlemekten sıkıldı ve.
Grup sex filmleri
Farklı ırklara ait pornolar
Çocuk pornoları
Hayvanlı pornolar
Şiddet içerikli pornolar.

Bunlar da yetmedi.

Gizli kamera ile çekilmiş soyunma kabinleri
Etek altı videoları
Tuvaletten gizli çekilmiş görüntüler.
Gerçek tecavüz görüntüleri

ve hatta

Tecavüz edilirken öldürülen insanların görüntüleri satılmaya başlandı.--------------------------------


nilep;evet sanıyorum buda benim kusurum,zaten izlemedim deyip yalancı olmak istemem,izlemesem bilgi sahibi olamazdım zaten.ve o sebeple diyorumya ben de ileride cinsel dinamikleri arızalanmış,dumura uğramış bir birey olabilirim...korkmuyor değilim  hani

su geçirmez balık;:):):)konu pornoyken hangi jargonla konuşmamı arzu ederdiniz acep:):):)buna gülünür,hadi şerefe:)

sadi (su geçirmez balık) tekin (23 Eylül, 2008 23:35 Salı)
porno konuşuyoruz, çevirmiyoruz..
sen en azından inşaatın kabasını bitir de öyle konuşuruz..


şantiye (23 Eylül, 2008 23:40 Salı)
inşaatın kabası bitti,üstüne kat bile çıktım..
bu eylemin literatürü budur.

MioCaro (23 Eylül, 2008 23:49 Salı)
hepimiz endişelenmeliyiz bu haberin yorumlarında görebiliyoruz nasıl insanlarla yaşadığımızı. çocukları internetteki pornodan ziyade sokaktaki insanlardan, hatta aramızdakilerden korumak gerekiyor öncelikle.

şantiye (23 Eylül, 2008 23:57 Salı)
tabikide,ama öncelik tartışılır...madem değer yargıları değişiyor,pekala insanların zihinlerindeki önem sıralarıda değişebilir...ancak  insanlar hoşunuza gitmeyen birşeyler söylediklerinde topu hemen 'başka kötüler'' e atmakta hiç doğru değil...


mezzoalto (24 Eylül, 2008 00:08 Çarşamba)
şantiye cehaletin hüzün verici düzeyde.. şimdi senin sıralamana bakarsak şiddet içeren cinsel eylemlerin veya hayvanlarla cinsellik yaşamanın hatta grup seksin tarihçesi üstsüz resimlerden sonraya geliyor öyle mi? marquis de sade ismini duymuş muydun? eski yunan uygarlıklarından filan haberin var mı? yani cinsel içeriğin resme / sese / görüntüye dökülmesiyle eş zamanlı mı sence bu etkinlikler? seni biraz daha sarsacak sanırım ama bu bahsettiğin şeyler ve çok daha fazlası asırlardır insanoğlunun gerçekleştirdiği eylemler arasında.. ve dönem dönem neyin normal neyin sapkınlık olduğuna dair algı ve anlayış da değişmiş zaten.. ayrıca üstsüz resim çektiren, grup seks veya farklı ırklarla porno film çeviren insanlar evet gayet sağlıklı, normal insanlardır, normlarının seninkinden farklı olması onları anormal kılmaz yani.. ve bu eylemleri pedofili ile, zoofili ile aynı kefeye zaten koyamayız.. (bu arada bu kadar tiksindiğin şeye dair bu kadar detaylı bir analiz, tarihçe filan ilginç doğrusu, hani tabi yaşına istinaden bunu araştırıp yazdığını, yani somut bir incelemeye dayandırdığını varsayıyorum, bu tarihçeyi deneyimleyecek kadar yaşlı değilsin ne de olsa .. ahh freud, ne güzel bilip söylemişsin:D)

ayrıca projektif savunma mekanizmalarını analiz etmek için temel psikoloji bilgisi yeterli ki ben bu kadarını ders olarak anlatıyorum şantiye, yani ben senden farklı olarak haddimi gayet iyi bilirim.. yazılan veya söylenen herşey de analitik bir incelemenin materyali olabilir, haa ben sana gerçekten derinlemesine bir psikanaliz yapmış değilim, o yetkinlik sınırıma girmez ama açıkçası bu kadar tutarsızlık ve hastalıklı düşünce tarzından sonra girseydi de yapmak istemezdim, göreceklerim karşısında dehşete düşebilirdim sanıyorum..

bu arada insanların "nitelikli aile ve okul eğitimi" almış olmaları hasta olmayacaklarının bir göstergesi değildir, nitekim bu yüzden genetik altyapılardan da bahsetmiştim.. keşke yazmadan evvel okusan, okuduğunu anlasan, ondan sonra da mümkünse sadece bildiğin şeyler üzerine yazsan bilmediklerin hakkında da sussan.. daha az yer işgal etmiş olurduk ikimiz de.. haa illa yazıp duracaksan bu zırvaları, biraz imla biraz gramer lütfen.. çok zor değil, temel türkçe bilgisi, hani ilkokulda öğretiliyor.. maşallah "porno jargonu"nu hatmetmişsin ama iki cümleyi hatasız yazmaktan acizsin..

bir de elbette anlamamışsın, onu da anlatalım, miocaro sen gibilerden bahsediyor "aramızdakilerden korumak"tan bahsederken.. yani sen gibilerden korumak istiyoruz kendimizi ve çocuklarımızı.. sonuna kadar da katılıyorum, terbiyesizliği böylesi bir pişkinlikle sahiplenen çok az kişi olmuştur sanırım bigu tarihinde.. kimlerle aynı havayı soluduğumuzu anlamak açısından ibret verici bir deneyime dönüştün.. ve ben kendi adıma çocuğumun bu zihniyette birinin yakınında olmasındansa, playboy okumasını tercih ederim..

Alp (pimoka) Esin (24 Eylül, 2008 00:09 Çarşamba)


--Tecavüz edilirken öldürülen insanların görüntüleri satılmaya başlandı. 

Diyen arkadaşım sorabilirmiyim nerde? gerçekten artık şehir efsanesi haline gelmiş abuk subuk bir laf daha, gerçekten böyle bir suç delilinin açıkta satın alınabilecek bir yerde bi sitede falan olduğunu düşünen var mı? neden burda bize yazıyorsunuz hemen polise efbiaya falan neden ihbar etmiyorsunuz?

ben ne böyle bir şey gördüm nede duydum bunun var olduğunu söyleyenler rneden vakit kaybediyor? uyarmam gerek böyle bir şey gördünüz ve polise ihbar etmedinizse sizde suçlu duruma düşersiniz en azından vicdani olarak böyle!

yok etek altı görüntüleri satan yerler falan sizin aklınız alıyormu bunu bunlar gerçekten açıktan yasal olarak yapılabilecek şeyler mi?

kafanızda suç ve haz meselesi öyle iç içe geçmişki suç olmayan bir versiyon aklınıza gelemiyor önce basamak basamak gidelim önce cinsellik suç yada kabahat değildir bu biirr.

birisinin rızası hilafına yapılmıyorsa yetişkinler arası hiçbir eylem sapkın yada arızalı değildir suçun tanımı uğranılan zararla başlar bu ikkiii


daha devam etcem az soonaa...

sadi (su geçirmez balık) tekin (24 Eylül, 2008 00:11 Çarşamba)
evladım ordan çay getir.. mezzo ablan başladı..

şantiye (24 Eylül, 2008 00:24 Çarşamba)
mazzaalto söylediklerin yenilir yutulur cinsten değil.özelliklede son hakaretin.ben tek kelime hakaret  etmemişken bu kadar hırçınlaşmana gerek yoktu.ilmini iliklerine kadar aldığın malum

liste bana ati değildi,yukarıdan alıntı yaptım.zira sıralamasındaki farklılık ya da hata  neyi değiştirirki

mezzoalto (24 Eylül, 2008 00:42 Çarşamba)
şantiye üzgünüm ama "kaymak"tan, "koymak"tan, "ossbir" (?!) bahseden, porno jargonu olduğunu sandığı bir kenar mahalle ağzını şu ortamda metin diline dönüştüren ben değilim sensin.. porno izlemenin sonunun en nihayetinde pedofiliye, enseste varacağını iddia ederek hepimizin potansiyel birer sapkın yapan da sensin.. hakaret sadece direkt yapılmaz, pornografiye karşı olmayan herkesi ahlaksız-kötü olarak nitelendiren, pornonun nifak tohumu olduğunu iddia ederek çok daha ağır bir hakarete maruz kaldım/k ben-biz.. hepsinin üstüne dersini verdiğim konuda bana cahil diyen de gene sensin.. bunlar hakaret olmayan, yenilir yutulur cinsten ifadeler de benim kendimi ve çevremi bu ifadeleri kullananlardan korumak istemem mi hakaret? buna tepki gösterince mi hırçınlaşmış oluyorum.. öyleyse evet, hırçınım..

listeye gelince.. evet sıralama çok şey değiştirir.. çünkü sözü edilen sıralama hangi pornografik materyalin önce çıktığı meselesi değil.. o listede kınanan eylemlerin bir kısmının kınama filan gerektirmediği, ve tümünün insanlık tarihi kadar eski olduğu.. yani porno var diye olagelmedi bunlar, var oldukları için porno materyali oldular.. bu sıralamanın farkını da anlayamayacak durumdaysan, boşver o zaman, söylediğim hiçbir şeyi kavrayamayacaksın zaten demektir..

nilep (24 Eylül, 2008 00:47 Çarşamba)
şantiye, düşüncelerin beni gerçekten kokuttu ( hoş senide korkutuyomuş) o zaman daha fazla bir şey soleyemiycem, korku filmi pek sevmem demiştim.
ama üzgünüm biz derslerde pornoyu da film türü olarak ele alıyoruz, sanırım almaya da devam edicez.

mezzo, solediklerine katılıyorum ve yorumlarınla aydınlattın bizi (hoş inatla gölgede kalanlar var ama ehh onlarda kendileri bilirler :)

şantiye (24 Eylül, 2008 00:51 Çarşamba)
dolaylı olarak yaptığım şey hakaret değil,benim kötü bildiğim birçok şeyin özenli bir şekilde normalleştirilmesine olan eleştirimdir...ki bu benim fikrim..
kavramın temel premsiplerini bildiğin açık ancak cehaletin bunları bilmediğini iddia etmemden değil,pornonun topluma ne denli zararları olduğunu görememendendir.
kaymak-koymak-ossbir ise yukarıda zaten söyleniş şeylerdi,benim söylemem çok yormasın seni.

mezzoalto (24 Eylül, 2008 01:13 Çarşamba)

şantiye.. seninle normal insanlarla tartıştığım gibi tartışmaya çalışıyorum ama toplam 4 cümleden ibaret bir metinde bile sayısız tutarsızlık ve bilgisizlik örneğini, gene düzeltilme gereği dahi duyulmamış yazım hatalarıyla süslemiş birine birşey anlatmaya çalışmaktan sanırım yoruldum.. sen kötü bildiklerine cevap verince eleştiri yapmış olurken ben buna tepki verdiğimde seninle hemfikir değilim diye hem cahil olup hem de hakaret etmiş oluyorsam, ve sen bunu makul bir argümanmışcasına yazıp sunabiliyorsan, bunun ötesinde denecek bişi kalmamış demektir.. seni tanrıya havale ediyorum..

nilep, tedirginler kulübümüze hoşgeldin, insan ürperiyor değil mi? teşekkür ve rica ederim, aydınlatmak kısmının ne kadarı haddim sınırlarındadır bilemem ama yalnız olmadığımı bilmek çok güzel..


dozdenoir (24 Eylül, 2008 10:40 Çarşamba)

burada amacımız bir sonuca varmak değil aslında ama mezzoyu anlatım şekli ve sabrından dolayı kutlamak istiyorum.  

porno izleme diyenlere (dolaylı olarak pornoyu meşrulaştırıp konu yapmayın diyenlere)sormak istediğim 
tantric seks ve kamasutra hakkında da araştırma yapmamalı mıyım? bunlarda ahlaksızlık çerçevesine girer mi? 

ARTanubis (24 Eylül, 2008 11:55 Çarşamba)
mezzocum seni cok cok iyi tanımama ragmen sabrına ben bile şaştım yani:)

tartısmanın bu kadar duzeysiz ilerlemesi çok uzucu... "porno" baslıgından bagımsız olarak, bigudaki insan profillerini tanıma sansı bulduk ve "herkesi kendin gibi sanmamak" konusunda dersler aldık sanırım hepimiz...

"santiye biguma dokunma!" kampanyası mı baslatsam...

dozdenoir (24 Eylül, 2008 12:36 Çarşamba)
 
Kişisel farklılıklar da tehlikeli veya tehlikesiz hayatın bir rengidir. Herkesi kendi farklılığı ile kabul etmek zor olsa da büyük bir erdemdir diye düşünüyorum. Settar ve/veya Viki daha iyi yorumlar ama biguda kendinden bir parça bulan bir kişiyi dışlamak yerine  mezzo gibi (yer yer haklı olarak sert olsa da)  kazanmaya çalışmak daha doğru gelmekte bana... 

ARTanubis (24 Eylül, 2008 13:24 Çarşamba)
sonuna kadar katılıyorum dozdenoir ancak yukarıdaki diyaloglar cok uzucu...
aman neyse, yazılan yazılmış, bir daha bu habere girmeyi ve yeni yorum yazıldıysa okumayı düşünmüyorum...
 
eski bigucular bilir ne zaman bir habere gec yorum girip bişiler yazsam yorumlar bıçak gibi kesilir, en son bos bos konustugumla kalırım:)) bu haber de onlardan olursa ne guzel:)

MioCaro (24 Eylül, 2008 13:39 Çarşamba)
bu haber öyle olmamalı bence art, tersine herkes anlamakta zorlandığı yorumları defalarca daha okumalı ta ki anlayıncaya kadar. temel hak ve hürriyetler, özgür irade için gerekiyorsa hergün mesai ayırmalıyız. bunlar çok fazla birbirine ve başka şeylere karışmış kavramlar. herkesi kendimiz gibi sanıp herşey yolundaymış gibi simule etmemeliyiz daha fazla.

tiryaki (24 Eylül, 2008 17:22 Çarşamba)
oof amma uzamış burası. argoda bi laf vardır, hadi herkes kendi balını parmaklasın diye. bal tutan parmağını da yalarmış ayrıca... o yüzden bigu standartlarında bitsin bu. herkese benden birer tüp balparmak...

pan (24 Eylül, 2008 17:28 Çarşamba)
Ben de destek veriyorum bu kampanyaya.
Benim şeyimin derdi niye milleti geriyor kardeşim?
Ayrıca neyi engelliyorsun? Siteler orada duruyor.

Seks bu seks. Yeni çıkmadı ki. İnsan ne zaman var oldu? Hah işte o zamandan beri var bu. Yani annemizle babamız birbirine Türk filmlerindeki gibi sarılınca dünyaya gelmedik ki biz.

Sen benim sitemi engelleyeceğine git okullarda adam gibi anlat bu iş nasıl oluyor. nasıl yapılmalı. Neden 12 yaşında değil de 16-17-18 yaşında yapılsa daha iyi olur. Neden hayvanla değil de insanla yapmalıyız. Neden karşı tarafın rızasını almak önemli. Özgür irade ne?! Bunu öğret insanlara.

Kapatınca ne oluyor? Yasaklardan kime ne fayda gelmiş?
Sen küçük çocuğun gözünü kapayan ebeveyn olmaya oynuyorsun. Milyarlarca datayı ortadan kaldırmaya gücün yetmiyor/ yetmez zaten.
Benim annem babam olmaya çalışıyorsun. Devlet olarak senin görevin bu değil ki! Bilinçsizce sevişip erken yaşta çocuk sahibi olmasın gençler diye kondom dağıt. Bilinçlendirme kampanyası yap ne biliim yapıcı ol. Yasaklayıcı olacağına.

Suçu önle. Ona lafım yok. Gerekiyorsa bakması gereken porno sitelerin adreslerini sen ver, tavsiyede bulun. Yanlış siteye bakmasın böylece. Bu kadar kaynağı her gördüğün bacak gösteren siteyi kapamak için harcayacağına git Kadıköy’de “abi hayvanlı var ne istersen var“ diye dolaşan kaçak CD satıcılarını yakalamak için kullan.

Ama asıl problem farklı. Kontrol manyağı bireylerden oluşuyor dünya. Herkes bi diğerini kontrol etmeye kasıyor. Herkes iyiyi kötüyü sürekli sil baştan tanımlıyor. Toplumu yeniden yaratmaya çalışıyor kendince.

O kadar basit bir hayal de değil bu. Arkasında felsefeler, ekonomiler, politikalar, milyar dolarlar dönüyor. Sesi çıkmayan hakkını aramayan azalıyor. Eziliyor. Gerekirse yok ediliyor.

Porno deyip geçmeyin. Aslolan özgürlüktür özgürlük!


baburcum (24 Eylül, 2008 22:11 Çarşamba)
zamanında Demirel'e atfedilen bi laf geldi bütüün bu muhabbetleri okuyunca:
"efenim, genelevleri kapatalım da millet bizi mi ............?"

calucifer (24 Temmuz, 2009 17:15 Cuma)
www.ozurdiliyoruz.com

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.