Yorumlar
Erman Sinan (02 Ekim, 2006 17:01 Pazartesi)iyimis... (yaziya diyorum logoya degil)
(yazi daha etkili logodan onu haber yapman gerekirdi :))
ARTanubis (02 Ekim, 2006 17:14 Pazartesi)elinize sağlık... ama leylek gibi guzel bir gorselden sonra koç biraz garip karşılanıyor tabi :)
sevgiler
Yalçın (settar) Pembecioğlu (02 Ekim, 2006 18:17 Pazartesi)Tam logoya verip veriştirmek üzere habere girdim ki aşkımın yazdıklarını görüp duygulandım :) Logu bile güzel göründü Viki'min metnini okuyunca valla...
alisureyyatorun (02 Ekim, 2006 18:31 Pazartesi)yanlis anlamayin yapilan isi harcanan emegi saygiyla aniyorum. fakat bu logo olmamis. ermana katiliyorum yazitipi iyi duruyor, fakat logo hakikaten olmamis. koc amblemini alip yapi krediye yapistirilmis gibi, hatta gibi de fazla, aynen yapistirilmis. tamam "Y" harfini sembolize ettigi kesin. ama bana yapi kredi "boynuzlanmis" hissini veriyor.
fakat buyuk olasilikla bu yonetimde bulunan calisanlarin istegi gibi geliyor. koc holding in varligini, gucunu, tek elini yapi kredinin uzerinde hissetirmek icin.
her iste oldugu gibi koc holding boynuzlamaya devam ediyor. kurumsal bir kimligi her yerde bu kadar yogun bir sekilde kullanmak bir holding'e yakistiramadigim bir sey. koc holding e bagli her firmada gerek tv reklamlarinin tarzindan, gerek logo vs. calismasindan tutun bunu her yonuyle hissetiriyor. markayi ezici bir usluba sokuyor. sanki arcelik koc holding olmadan ayakta duramazmis gibi her reklamda soldan kivrilarak cikan logolari gibi. bitmek tukenmek bilmeyen bir egoyu sembolize eder gibi. ben gucluyum herseyi ben kontrol ederim edalarinda.
yakinda koc holding bizi de satin alirsa sasirmayin. bugune kadar gelen hukumetlerin bizden yillarca onu bunu borc gostererek kendi ceplerine indirdigi, halktan alinan vergiler gibi.
anlamsiz.
Yalçın (settar) Pembecioğlu (02 Ekim, 2006 18:41 Pazartesi)Logoyu değerlendirirken tamamen Koç Holding kurumsalına uygun olmasını da düşünüyorsunuz değil mi? Bu logo bağımsız bir fikir değil. Konuyla ilgili
A. Selim Tuncer'in yazısına bir göz atın. Tamam logo eskisinden de eski görünüyor ama yepyeni bir fikir değil koç kafasının yanına bu fontla kurum adı yazmak :)
tiryaki (02 Ekim, 2006 19:05 Pazartesi)ilgili haber keşke ben çıldırmadan biraz daha önce girilmiş olsaydı.çıldırdığımın resmidir,
tık tık.
alisureyyatorun (02 Ekim, 2006 19:14 Pazartesi)A. Selim Tuncer'in yazisina dayanarak burada bira unsurun atlandigini dusunuyorum
İlk olarak Turk halkinin buyuk bir kesiminde marka kimligi kavrami tam olarak olusmus degil. Yapi Kredi nin yaninda Koc logosunu goren Yapi kredi'ye yazik oldu der.
İkincisi burada logonun eski veya modadisi olmasindan bahsetmedim. Demek istedigim Koc Holding'in surekli agirligini hissetirmesi. Baska hicbir holding'de bu kadar kendini begenmislik, ovmusluk tasladigini gormedim.
Yapi Kredi gercekten iyi bir kurum. KocBank ile birleserek bunu guclendirdigini de dusunuyorum. Cok da iyi oldu. Fakat kurumsal kimlik olusturmada sorun yasandigi kesin. O kurumdan hizmet alan bir kimse kurumsal kimlige bakarak kurum hakkinda bircok onizlenime kapilacagini dusunuyorum.
Bunun bir benzeri 3. sinif urunlerini Celik ismindeki eblek bir robotun arkasina saklayarak satmaya calisan arcelik gibi. Bu durumda insanlar arceligin ne kadar suslu olsada olsun urunlerin kotu oldugu kanaatine varmasi ve o markayi bir daha tercih etmemesi gibi. Simdi burada koc logosunu goren o marka ile baglantili tum kotu urunleri de anacagi gibi burada yapi kredinin yaninda koc'u goren'in ilk bakista ayni yanlis dusunceye kapilacagidir.
Tamam burada cok buyuk bir tezatlik ve kafa karisikliligi yarattim farkindayim.
Arcelik = Kotu urun + İyi kimlik maskelemesi
sonucunu cikaran birisi ayni seyi koc ve yapi kredi arasindada kurmaya calisacaktir. Koc'un kotu urunler yapan bir grup oldugunu anlayan birisi (her ne kadar o urunlerin kaliteli oldugunu gostermeye calismasina ragmen) koc logosunu gordugu her yerde bunu cikaracaktir.
Boynuzlu Yapi Kredi = İyi urun + Kotu kimlik.
Sonuc: Kurum kimliginde zedelenme. Musteri kaybi.
Arcelik ve Boynuzlu Yapi kredi icinde ayni durum soz konusu. Birisinin kalitesi otekisini etkileyecegi kesin. Sonuc da ikiside ayni ailenin birer urunu/hizmeti.
Sadece tartismaya katilmaya calisiyorum. Uzerime alinmadim :D
Yalçın (settar) Pembecioğlu (02 Ekim, 2006 19:24 Pazartesi)ali, logo yüzünden gerçekten müşteri kaybı olur mu sence? yoksa koç çağrışım,ı bankacılık gibi son 15 yılda yaşanan 3 ekonomik krizin ardından iyice güven kaybetmiş bir sektörde tüketicinin algısında daha "güvenilir" bir imaj yaratır mı? logoyu sevmedim ama bence 2.si...
skkd (02 Ekim, 2006 19:38 Pazartesi)bu bana şeyi hatırlattı:
ülker logosunun her mamulünün ambalajında, reklamında muhakkak belirmesini...
hıhım
ix (02 Ekim, 2006 20:03 Pazartesi)benim burda anlayamadığım şey Yapıkredinin mi sınırsız hizmetini tartışıyoruz yoksa Settarın mı?
heheheheheh 8)
sadi (su geçirmez balık) tekin (02 Ekim, 2006 20:35 Pazartesi)Ali, "Demek istedigim Koc Holding'in surekli agirligini hissetirmesi. Baska hicbir holding'de bu kadar kendini begenmislik, ovmusluk tasladigini gormedim." derken SAbancı'yı düşünüyorsun di mi? hani mesela teknoSA, toyotaSA, lasSA olan SAbancı :))
ben koç holdingin kenardan kıvrılarak ben koç'um diyen tavrını çok zarif buluyorum. sen ürünlerini sevmesen de, holdingin güçlü bir imajı var ve her holding ve grup gibi bunu vurgulamaktan keyif alacaklardır..
ikinci olarak çelik'in hikayesini biraz araştırırsan göreceksin ki, karakter müşterilerle diyalog kurmanın bir yoluydu ve gelen talepler sonucu oyuncaklarının üretilmesinden de anlaşılacağı üzere başarılı olmuştur.
ve son olarak evet, çok basit bir çözüm gibi geldi bana da. sanırım avea'nın birleşmesindeki zorluklar yaşanmıştır ve biraz da bu sebeple böyle bir logo ortaya çıkmış olabilir. tasarımcılar malesef her zaman istedikleri gibi özgür ve dolayısıyla yaratıcı olamıyorlar.
çok pek son olarak ise vikicim ellerinize sağlık, çok geçmiş olsun diyorum mir. gözümüz aydın.. :))))
agarhasan (02 Ekim, 2006 21:29 Pazartesi)biraz taraflı bi haber olmuş sanki

Aygül Pembecioğlu (02 Ekim, 2006 21:36 Pazartesi)Haberde Logo konusunda hiç yorum yok valla :)
Bu arada yeni Yapı Kredi logosunun tasarımı ivan chermayeff'e ait. Hani biz yaptık filam sanılmasın, biz sadece new media işlerini yapıyoruz...
tiryaki (02 Ekim, 2006 22:04 Pazartesi)en bişey sormak istiyorum. bu logo tasarlanmış mı??? yani bunu bir çocuk da yapabilir. Yeminle söylüyorum, madem marka kimliği bilmem ne; toptan hepsini değiştirsin yiyosa... Hadi. Yapamaz! Bakın ben büyük harf kullanmam, sinirlendim diye kullanıyorum. Migros a yapsın, tansaş ın canım logosunuda böyle yapın. Yapı kredi nin sen antetli kağıdını böyle bas, içeride böyle bas, kartviziti böyle bas. Bütün şirketlerinde böyle bas. Ama bu bi marka yaa. kültürü var geçmişi var, tarihi var... üsküdar meydanında uçup duran neon leylek gideli daha iki sene oldu. gözünüzü seveyim. benim eski arçelik logosundan kıytırttğım yapı kredi logosu buna bin basar yaa:) yani ben bu olaya kıl oldum savunan varsa mücadele de ederim yani... bu ne ya...
edit; bi ricam olcak; bilgi işlemcilere söyleseniz de bu tasarım yapılırken internet şubesi IE7 beta versiyonları desteklemio, onu da aradan çıkartsalar :) (ne pişkinlik abi yaa...)
ARTanubis (02 Ekim, 2006 22:24 Pazartesi)butun bunlari okuduktan sonra biraz once tv reklamini da izledim... logo bu kadar tartisildigina gore o da epey tartisilir herhalde:)
alisureyyatorun (02 Ekim, 2006 22:25 Pazartesi)ben soyleyecegimi dedim vallah. bu logo olmamis. kendime gore nedenlerini de saydim.
ben sabanci da gordugum musteri iliski samimiyetini koc da gormedim ki sabanci holding koc gibi sagda solda bulunan sirketleri toplayip kendine gore uyarlamiyor yada batirmiyor. sabanci kendi markasini kendisi yaratiyor.
arti markanin original kimligini bozmadan sonuna veya basina SA yazisini ekliyor ki bu gercekten yaratici fikrin bir urunu olarak goruyorum.
yapikredi yazisinin basina koc amblemi eklemek de bir yaraticilik goremiyorum.
tiryaki (02 Ekim, 2006 22:25 Pazartesi)bak o güzell :) ona hiç çamur atmadım dikkat edersen :) az şerefsiz değilim he. ama bizde böyle iyiye iyi, kötüye kötü... (tv reklamı için)
alisureyyatorun (02 Ekim, 2006 22:28 Pazartesi)tv reklamini goremedim henuz. bakalim ben camur atabilecekmiyim hehehe :D
bella donna (02 Ekim, 2006 23:14 Pazartesi)şimdi arkadaşlar, o bu değil de artık koçbanklardan worldcard faturalarımızı yatırabilecek miyiz ben bir tek bununla ilgileniyorum 8)) yanıt verebilecek biri var mı?
vikicim aman ha dikkat et, nazar olmasın 8)
alisureyyatorun (02 Ekim, 2006 23:23 Pazartesi)bella kocbanklar artik yapikredi oldu. yani kocbank subelerinin bir kismi kapatilip yakinindaki yapi kredi subesiyle birlesecek yada yapikredi subesine donusturulecek. yani worldcard faturani yine yapi krediye yatirmis olacaksin.
kocbank a gulegule, boynuzlu yapikrediye merhaba.
tiryaki (02 Ekim, 2006 23:28 Pazartesi):) beni kovcaklar bigu dan... ama bunca muhalefet in son bir kelamını yapıp suscam... bunu da görselleştiricem...

bakın o bilkom ne kadar hoş sıyrılmış... o kırmızı nokta bize boynuzu hatırlatabilir isteseler gayet tabi... ama...
alisureyyatorun (02 Ekim, 2006 23:30 Pazartesi)reklami da izledim. bildigimiz yapi kredi tarzinin disinda olmus.
ama reklami bende begendim.
bella donna (02 Ekim, 2006 23:31 Pazartesi)o zaman sorun yok 8) yaşasın boynuzlu yapıkrediler!
alisureyyatorun (02 Ekim, 2006 23:33 Pazartesi)hahaha demirdokum satildi tiryaki. ama koc bunu gizli kapakli yaptigi icin kimse bilmiyor. bildigim kadariyla vaillant veya ferrori demirdokumu aldi. yani onu listeden cikarabilirsin :P boylece kamuoyu da ogrenmis oldu.
phoenixia (02 Ekim, 2006 23:35 Pazartesi)yazı karakteri biraz daha ılıman olsaymıştı diye geçti içimden.. aciz ve nacizane olarak..
bella donna..yapıkredilerden koçbank kredi kartı borcunuzu yatırabilirsiniz...:P
edit: "herşey için çok geç kalınmıştı"..:)
tiryaki (02 Ekim, 2006 23:36 Pazartesi)nasıl ya... değil abi... belki demirdöküm grup içerisinde bir şirket satılmıştır sadece... hatta en son kocaman bi fabrika satın alıp taşıdılar, ona da çok hoş bi reklam filmi çektiler... ferroli nin yeni üretim üssü acaba demirdöküm mü oldudiyosun sen... hadi ya. bi araştıralım.
alisureyyatorun (02 Ekim, 2006 23:37 Pazartesi)yok demirdokum komple satildi panel radyator kismi ve kombi kismi ikiside gitti yada yakin zamanda gidecek. yonetimden tanidiklarim var.
duzeltme: satilma nedeni koc un tupras i gectigimiz sene en buyuk hissedari olusu nedeniyle aradaki acigi kapatmasi olarak gorunuyor. tabi baska spekulasyonlarda dolasiyor. en buyuk neden olarak bu one suruluyor. bende duyduklarimin yalancisiyim.
ama satildigi yada satilacagi gercek.
Yalçın (settar) Pembecioğlu (03 Ekim, 2006 00:08 Salı)Diger Koc logolarindan bir farkinin da boynuzlarin kirmizi degil gumus olmasi ortaya cikiyor senin bu arastirmanin sonucunda Tiryo. Ayrica tepkilerini boyle guzel sunumlarla ifade ettigin icin degil kovmak, daha bir bagrimiza bile basariz seni :) ali, filmi de kisa zamanda koyucaz buraya insallah. Filmi de benim ajansim yapti ne olsa, hehe ;)
alisureyyatorun (03 Ekim, 2006 00:11 Salı)yok filmi izledim 1 saat once onu begendim. yukarida yazmistim kacirdin sanirim settar. :)
Yalçın (settar) Pembecioğlu (03 Ekim, 2006 00:14 Salı)kacirmadim alicim, filmi de masaya yatirabilicez burada rahat rahat demek istedim ;)
alisureyyatorun (03 Ekim, 2006 00:15 Salı)ha ozaman duzeltiyorum tamam filmi 4 gozle bekliyoruz hehe.
tiryaki (03 Ekim, 2006 00:35 Salı)o zaman gümüş boynuz şerefinee... aa ne buldum. gümüş boynuz, altın boynuz, haliç :)
firat® (03 Ekim, 2006 01:23 Salı)Ya bu yabancı tasarımcı hastalığı ne zaman bitecek? Arçelik logosunu da yapan Ivan Chermayeff sanırım bundan sonra Koçların resmi tasarımcısı oldu. Milyon dolarlar (abartıyorum belki ama) böyle bir değişim için mi veriliyor? Bu logoyu bu şekilde stilize etmek için dünyaca ünlü biriyle mi çalışmak lazım? Eğer sorun iyi bir tasarımcıyla çalışmak ve isminin sağladığı prestiji kullanmaksa, acaba kaç kişi bu ismi biliyor veya sonrasında hatırlayacak ki?
cemgul (03 Ekim, 2006 06:09 Salı)ne logosu ne ivani yahu bildiğin koç grubu standart yazım şekliyle yazılmış gitmiş yeni tasarım falan yok ortamda.
Koç altınsa, yapıkredi gümüş şeklinde de bir ikincilik payesi sözkonusu gibi geldi bana. Bugün de ne tesadüf yapı kredi plazada toplantım vardı alla alla dedim yanlış binayamı geldim eski logoyu aradı gözlerim hiçbiryerde yoktu hehehe
website çok güzel elinize sağlık viki!
nick (03 Ekim, 2006 08:38 Salı)peeeh amma yazmissiniz yahu, 2 gun ise guce verdik die.
Oncelikle belirteyim agalar beyler, bu birlesme degil, kocbank bakti beceremiyor bu isi aldi guzelim yapi krediyi, kocbankla birlestirdi, ama kurumsalii ve musteri sayisi vs daha fazla oldugu icin yapi kredi adi altinda birlestirdi. Ama logoyu bu sekilde yapmasi cok eblehce oldu, bende daha onceden biliordum logonun bu sekilde olacagini hehheh.
ivan charmanyef rahmi kocun arkadasi mi ne oyle bir samimiyetleri var, adam butyun grafik isleri gozu kapali ivana verin yapsin diyor.cok yazik.
@Ali Sureyya, koc holding hakkinda yazip cizdiklerin dogru ama bir hayli subjektif yaklasimlar. bu ulkedeki musteri bilinci profili, cok koimk bir egriye sahip malum, dogru gaz ve reklamla herseyi satarsin, bir de ustune bu koc gibi bir kurulussa, insanlar boyle dusunmezler, bugun arcelik hala daha bu ulkede beyaz esya sektorunun yuzde 60 ini elinde tutuyorsa, bunun sebebi yurtcapindaki servis olanagi, 60 yillardan beri tr ilk uretici firma olmasi vs. ozellikleri var, fiyatlarida daha malum olunca, teknoloji takip etmeyen, arastirmayan, alternatifleri bilmeyen halk, garantisine servis olanaklarina bakip ismine guven duyup aliyor ve evet o halk cogunlukte bilincli musterilere gore. Boyle mi gidecek? hayir malesef boyle gitmez. degisecek. var billdiklerim elbet ama bana kalsin simdilik. : )
logo ile alakali yorum gereksiz zaten, tiryaki ve cemgulun yorumlari acikliyor mevzuyu. gerci eski yapi kredi kurumsali harcandi cok feci yazik oldu. ama yapicak bisi yok.
bu arada demirdokum satisi daha tamamlanmadi, evet satilacak ama daha satis olmadi.
ix (03 Ekim, 2006 10:59 Salı)bundan önce yapılan Koç tasarımına (ki yıllar öncedir) 500.000 USD (evet yanlış değil ama kurumsal kimlikten bahsediyorum) verildiği düşünülürse, şimdiki verilen parayı düşünmek istemeyor, o parayı değil iki tane üniversite öğrencisine 100 USD versen daha iyi bir logo yapacaklarını iddia ediyorum.
msecure (03 Ekim, 2006 12:15 Salı)
Yapı kredi en sevdiğim bankalardan biri. Şimdi kalkıp şu logoyuda yanına iliştirmişlerya soğudum birden resmen. Nedir bu ya. Hiç olmamış. Yapı kredinin karizması dağılmış. Şimdi yakında vadaalarada boynuz takarlar. (Gerçi reklam filmlerini görmedim henüz belkide takmışlardır)
alisureyyatorun (03 Ekim, 2006 12:22 Salı)reklam filminde vadaa yok :D en azindan simdilik.
nick demek istediklerimi guzel ozetlemissin. yorum destegi icin tsk. :D
duzeltme: bu arada bu haber bigu da belki de bugune kadar ki tum haberler icinde bir gunde tartismaya en cok damgasini vuran haber oldu. haber daha dun aksam eklendi 40. yoruma geldik yahu hehehe.
efe efeoğlu (04 Ekim, 2006 03:34 Çarşamba)öle yada böle yaptılar. yıllardır yapı kredi takıntım vardı ne yapsalar en iyisini onlar yapıyorlar derdim dün yeni logoyu ve reklamı gördüm. artık son zamanlarda bana daha sempatik görünmeye başlayan garantiyi bir numaraya aldım. çünkü eski yapı kredi gitti yenisi geldi dediler ozaman yeni bir bankadır ona göre değerlendiririm. tahmin edersiniz bu tip bir sürü insan olacaktır.
o kadar çok müşterisi ve şubesi olduğundan devlet bile diğer bankalar gibi el koymadı özel muamele yaptı. koç planları bence yanlıştır.
websitesi hala yapı kredi kokuyor. o güzel ve kaliteli çizgisini korumuş iyiki koç oraya el atmamış. yoksa koç bankın veya koçun bir web çizgisi yok. elinize sağlık sevgiler saygılar
eferdk (04 Ekim, 2006 04:15 Çarşamba)Bu işte sanki küçük firma sahiplerinin sahip olduğu logoyu kocaman şekilde ve heryere koyma isteği gibi birşey var.
O güzelim Yapı Kredi amblemini al yerine Koçun boynuzunu koy oldumu şimdi. Yılların amblem ve logosu sonuçta nasıl olur da bu kadar köklü bir değişime gidilebilir. Nasıl bir cesarettir.
KoçBank'ı Yapı Kredi yapıyorsan amblemini neden elliyorsun, koç boynuzunu bu denli ortaya çıkarmak, göstermek istiyorsan Yapı Kredinin bütün şubelerini kapat KoçBank yap, YapıKredi artık KoçBank oldu de daha iyidir benim gözümde.
c (04 Ekim, 2006 10:48 Çarşamba)İyi olsa bişi demiycem de, hakkatten çok kötü olmuş logo.
türkiye'de, yöneticilik mertebesindeki insanların tasarım kültürü, marka değeri, estetik gibi anlayışlardan mahrum yetişmiş olması mı acaba sorun, yoksa kendi fikrinin üzerine fikir tanımayan megalomanlıkları mı?
tibor kalman'ın bir sözü vardı çok severim. kötü müşteri senden aptal müşteridir, iyi müşteri, senden akıllı müşteridir...
tam yedi tane z (04 Ekim, 2006 14:13 Çarşamba)cık olmamış! o bold karakter oraya gitmemiş, hele boynuzlar hiç mi hiç olmamış!
Site olmuş:)
alisureyyatorun (04 Ekim, 2006 15:11 Çarşamba)napalim tasarlayan tasarlamis arkadaslar. bize de bu logoya alismak duser artik. bu saaten sonra bir 500.000 dolar daha parayi heba edip logo tasarlatacak halleri yok.
yalniz site guzel olmus viki onu soylemeyi unuttum ellerinize saglik. :)
ix (04 Ekim, 2006 16:06 Çarşamba)bu arada teleweb'in sitesi pek çalışmayı istememekte...
yeni logunun aldığı yorumların üzüntüsünden olsa gerek?
dnz (04 Ekim, 2006 17:22 Çarşamba)üzüntüden mi bilmem ama yapı kredi çalışınları da çalısmak istememekte.. bu birlesme onları o kadar yordu ki taraflı bakıyorum olaya. ayrıca logo olmamıs yorumlarına katılıyorum aynen. ne o görmemisin boynuzu olmuş. bu kadar baskın bi koç amblemi benim kafamda ki marka imajını alt üst etti. istenilende bu gibi sanırım. yeni bi imaj yaratmak.. bence uraşmaları gerekicek.. canım kardesimede(Aslı) isinde sabır diliyorum. bu geçiş sürecinde olanlar onlara oldu :(
ix (04 Ekim, 2006 22:22 Çarşamba)bugün yapı krediye çok yükleniyorum gibi olmuş ama sanırım bu yorumları hak ediyor.
öğlen dışarı çıktığımda ne yazık ki logoyu canlı görme gafletinde bulundum.
ve yalnızca bir boşlukla karşılaştım.
keşke bu logoyu Koç, Ivan Charmanyef'e vermeyip RPM ve TBWA'in deneyimli art direktörlerinin ellerine teslim etseydi. oradan eminim çok çok çok daha iyi, kurumsalına yakışan işler çıkacaktı.
yazık olmuş.
bico (04 Ekim, 2006 23:54 Çarşamba)çok kötü, yeni logoyu gördükçe sinir oluyorum.çok mu lazım mış başına koç boynuzları koymak...çok itici.anladık yani koçun olmuş, gözümüze sokmasalar olmaz sanki!!
only1 (04 Ekim, 2006 23:56 Çarşamba)Banka logolarında genellikle güvenirliği ve dinamizmi simgelemek amacıyla mavi,kırmızı ve yeşil kullanılır.Gümüş rengi kullanıldığı pek görülmez ve kullanılmasaymış daha iyi olurmuş gibi geldi bana.Kırmızı boynuz daha dinamik ve dikkat çekici bir görünüm sağlayabilirdi..Walla yadıklarımın iş görüşmemin olumsuz geçmesiyle bir ilgisi yok...:) Olmamış işte içime sinmedi...
tiryaki (05 Ekim, 2006 12:41 Perşembe)hala çıldırmış vaziyette değilim. kendimi toparlamaya çalışıyorum ama nafile. taktım bir kere ben bunu. geçen gün istiklal caddesindeki şubeye teftişe gittim. bir de ne göreyim.ürün katolaglarındaki logolar bile yeni olmasına karşın, q matic lerdeki logo hala eski logoydu. insanların beklemekten o kağıtlara çok defalar baktıklarını ve nefret ettiklerini düşünürsek, eski logoyu q matic lerden olabildiğince geç kaldırmak; mükemmel bi fikir... bakınız burada da fotoğrafı...
hem artık bize maziden kalan bir tek o var, değil mi. alıştırmalıyız kendimizi...

bella donna (05 Ekim, 2006 13:11 Perşembe)teleweb zımbırtılarındaki kırmızı leylekler de duruyordu geçen gün.
yine de ben koçbankların ahşap dekorasyonlarının yapı kredilere taşınacağını ümit ederek bu birleşimden oldukça memnunum 8)
Murat (aaMurat) Küçükyılmaz (05 Ekim, 2006 14:49 Perşembe)Artık Vadaaa larda koç olur. :)
veya Vadaa ların kafasına koçun boynuzları konur.
Erman Sinan (05 Ekim, 2006 17:19 Perşembe)Cem abininde dedigi gibi logo filan yok yaw ortada, kompozisyon bu bildigimiz seylerden yapilmis olan...
"Logo kotu olmus" yada "logo super olmus" denilecek birsey yok ortada...
Kurumsallasma cok onemli biseydir ve buyuk sirketler tarafindan yapilmasi zorunluluk kadar gereklidir hele hele aile sirketlerinde muhakkak yapilmasi gerekir. Neden mi?
Birincisi devlet gibi butceleri olmadigindan kazandiklarini harcarlar ve onun icin kazanmak zorundalardir ve evet Belediylerde bunu yaptirma ZORUNLULUKLARI vardir. (50k ustu belediyler icin)
"yonetemiyosan yoneten birini bul" en sevdigim mantiklari olup cokta dogrudur ve koklu ailelerde ego takintisini yenmenin birebir yararliligini gosterecektir.
yani o 500k dan hicbirsey logoya gitmemistir emin olun...
Tabiki logo ve kurumsallasma 500k$`in icindeyse...
phamodine (06 Ekim, 2006 00:08 Cuma)Logo ve reklam hosuma gitmedi ama müzik güzel :) Gerçi degişik bi versiyonunu kullanmışlar... İndirmek isteyenler: Eric Clapton - Leyla
tiryaki (06 Ekim, 2006 00:11 Cuma)evet müzik ve reklam metni seslendirmesi çok şekil duruo, bi indirelim bakalım famodin kardeş bu senin ilk yorum biz de azıcık kıdemli bi bigucu olarak :D hoşgeldin diyim
Erman Sinan (06 Ekim, 2006 05:34 Cuma)unplugged versiyonu harikadir leyla`nin
onu deneyin...
Buğra K. (06 Ekim, 2006 23:32 Cuma)Reklam filmini ne kadar beğensem de logo beyaz, gri gibi açık renk zemin üzerinde çok basit duruyor. Bankadan çok bir beyaz eşya markasıymışçasına hareket ediyor... Bunda boynuzların etkisi büyük olabilir tabi... =)
Not: Yanlış anlaşılmasın, beyaz eşya markalarının logolarına lafım yok, o iki cümle arka arkaya gelince öyle bir anlam çıkabilir diye belirtmek istedim =)
koyu lacivert (29 Ekim, 2006 14:44 Pazar)Bence hiç hoş olmamış eski leylek çok daha şık dururken, birden koç boynuzuna geçilince agresif olmuş. hem de biraz fazla.
oneo (10 Kasım, 2006 00:41 Cuma)Bu istif yazılım MOR-gıç'ın Türkçesi mi?
Yapık-"Red"-i ?
Alınmış Kredinin davası olmaz mı demeye
getiriyor şimdi yeni birleşik banka?
Eski leylekler de "Yuvanızı (!) ( :|=) ) yapacağız diyordu ya!
tims@h (18 Kasım, 2006 11:40 Cumartesi)Mehmet Ali Ilıcak da reklamcı olmuş. 18 Kasım Cumartesi tarihli Referans gazetesindeki röportajında da YKB'nin yeni logosuna da giydirmiş.

Röportajın tamamını okumak isteyenler
kaleye mum diksin.
alisureyyatorun (18 Kasım, 2006 15:03 Cumartesi)birsey demek istiyorum. one cikip yapi kredinin logosunu begenmediklerini soyluyorlar, aytac reklamini ileri geri elestiriyorlar, guzel yapi kredi noktasinda haklilar, aytac icin yorum yapamiycam.ammmmaa: hic kendi logolarinin ne kadar cirkin oldugunu fark etmemisler mi?
komplike (28 Kasım, 2006 23:07 Salı)@phamodine
Reklamdaki müzik için değişik bir versiyon demişsin de bu aslında Eric Clapton'lı Derek and the Dominos'un orijinal ve ilk yorumudur. Daha sonradan Eric Clapton bir de akustik versiyonunu hazırlamıştır. İkisinin de tadından yenmez bence, hele ki plaktan dinleme şansınız varsa benim gibi :)
Logo benim de içime sinmedi. Hatta komple bu birleşme içime sinmedi. Koç'un yaptığı sürüyle hata var. En başta da, logoya koç boynuzlarını kondurmaları gibi, Yapı Kredi'leri Koçbank yapıp sonra da adını YapıKredi olarak değiştirmeleri. Yapı Kredi'nin hali hazırdaki teknik alt yapısını hiçe sayarak sadece ve sadece ismini devam ettiriyorlar. Yapı Kredi müşterisi varsa aramızda iyi anlayacaktır beni :(
barracuda (11 Şubat, 2007 05:47 Pazar)hesapların düzenlenemeden yapılan bu birleşme neticesinde;
1. telefon bankacılığından yararlanamamam sebebiyle ev sahibemden,
2. digitürk faturalarını bankamatiklerden yatıramamamam sebebiyle ev arkadaşlarımdan,
umarsız kelimesinin noksansız mefhumuyla yaftalandığım
faaliyet.
aaaaaa logo çok güzel ama. önemli olan da bu değil mi?
barracuda (11 Şubat, 2007 05:49 Pazar)bu kadar mı cümle düşüklüğü olur?
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.