Yorumlar
Aygül Pembecioğlu (24 Temmuz, 2009 09:18 Cuma)Google translate ile buyrun ingilizce mealleri :))
"smoking is communication"
"smoking is pleasurable"
"smoking is individuality"
bella donna (24 Temmuz, 2009 09:35 Cuma)Haberle çok bağlantılı olmasa da dün hayatımın ilk dumansız konserini izledim. Harikaydı!
Yalçın (settar) Pembecioğlu (24 Temmuz, 2009 09:40 Cuma)50 yıl öncesinin ünlülerinin sigara içmiş olması şu an için ne ifade ediyor ki?
50 yıl önce emniyet kemeri de takmıyorduk. Yine takmayalım mı? James Dean Porsche'sinden uçarak öldü. Onun kaza fotoğraflarını da havalı kampanya görsellerinde kullanalım mı?
Dünya değişiyor. John Wayne'in bir filminde akciğer kanseri teşhisinden sonra hastanede sigara içtiği sahneleri hatırlıyorum. Sigaranın sosyal kabul dönemi sona erdi. Bu değişimi kabul edemeyenlerin süreci daha sancılı geçecek.
ARTanubis (24 Temmuz, 2009 09:44 Cuma)harika!!
Aygül Pembecioğlu (24 Temmuz, 2009 09:55 Cuma)dumansız konserler, dumansız gece hayatı

penny (24 Temmuz, 2009 11:24 Cuma)Afyonum patlamadığı için mi acaba bilmiyorum ama ben bu görsellerde verilmek istenen mesajı anlamadım.
Yasak uygulanmaya başladı zaten, istediğin kadar görsel kullan reklam yap. Yine o insanlar kapalı mekanlarda, hatta şemsiye altında bile içemiyor olacak.
Ayrıca yasakla birlikte, kapalı mekanlardan kül tablası gibi çıkmıyor olmak mutlu edici.
tiryaki (24 Temmuz, 2009 11:42 Cuma) rauch club adı altında servis edilen sigara içme mekanlarının duvarlarını süslemesi açısından gayet olumlu bir çalışma olsa da, kabullenilmesi gereken mesajlar vermiş bence.
Hüseyin (husows) Ergin (24 Temmuz, 2009 12:02 Cuma)bigumigu'yu bu yüzden seviyorum. mantığın yanındayız sürekli ;)
settar ve viki çifti sizede çok özeniyorum yani. bunuda saklayamayacağım. :)
nick (24 Temmuz, 2009 16:07 Cuma)Sigara sadece sosyal statu gostergesi olarak benimseniyor iciliyor degil. Kapali mekanda insanlarin rahatsiz olmasi ve buna yonelik kisitlamalar getirilmesi hakli ve dogru bir adimdi, ancak boku cikti bir sekilde.
İsrarla sigara icen biri olarak bizlere ozel alanlar yaratilmasini istiyorum. Bu vapurda olabilir, bir barin kapali bir bolumu olabilir, orda sigara dumani icinde ickimi izmek istiyorum kapali mekanda.
Settar sana da zararli sagliksiz olan herseyi birakmani tembihliyorum, mumkunse arabaya binme, egzoz dumani yayma, benzinli araclar yasaklansin, hbryd sart olsun butun ulkelerde. Fazla yagli yemek yemek, kizartmalarda yasaklansin mumkunse. Settar im uyku duzenin yanlissa, bagisiklik sistemine en az sigara kadar etkisi var az uykunun, gunde en az 6 saat uyu hocam. Ulke genelinde herkez 1 den sorna yatmak zorunda olsun.
Alkol de zararli, o da yasak olsun. mantikli di mi?
Ozetle; kisinin baskalarina zarari, kural ve kaidelerle kontrol altina alinabilir, ama kisinin kendine zararindan size ne! sigara icilebilen barlar istiyorum bu da benm en dogal hakkim. Adam icki iciyor, ve alkol de zararli bunyeye, ama nedir sigaradan rahatsiz oluyor! yok boyle bir olay yok boyle bir mantik. Soyletmeyin adami.. ;)
hopçikitangasamuray (24 Temmuz, 2009 16:39 Cuma)Nick dediklerin doğru ama bu yukarıda bahsi edilen şeyler sigaraya karşı olup olmamak değil yapılan çalışmanın gereksizliği üzerine. Yani böyle bir yasağı şu şekilde ilanlaştırmak veya poster haline getirmek , üzerine felsefe inşa etmek saçma. Yoksa bende eski içicilerdenim ve bunu büyük bir zevkle yapardım.
penny (24 Temmuz, 2009 17:06 Cuma)Bizdeki yasa içmeyenleri korumaktan ziyade, içenleri içirtmeme odaklı.
Adamlar 4 tarafı açık olsa da mekanın, tepende şemsiye varsa içemezsin diyo. Eh..
nick (24 Temmuz, 2009 17:38 Cuma)Yapilan calismaya bakis acisina gore degisir o, benim haberdeki gorsellerde gordugum sey, sigara icmenin ya da sagliksiz yasamanin bir secim olabilecegi.
Sigara icen herkes tu kaka, all time loser vb. manasina gelmiyor ki, anlamina daha yakin gorseller ve evet birincil amaci, bu duruma tepki vermeye calisan gorseller, cunkuz devlet eliyle koyulan hardcore yasaklara verebilecegin tepki, mantikli, dogru bir tepki olamiyor. Hat,rlatabliyorsun, vurgulayabiliyorsun birseyleri. Bunun icin de populist yaklasimla gerekli malzemeyi feveran etmisler ki, iyi ya da kotu den ziyade, birileri birseyler yapmis iste ne guzel!
Kimin haddine tutunun kisi ustundeki bilincli etkisini tartismak, yarin oburgun boyle konusan ben yakin arkadaslarimin vefat eden tiryaki anne babalari gibi, akciger kanseri de olabilirm, o da beni baglar, ister soverim, ister gulerim, ona da o zaman bakariz.
Ya da soyle ifade edeyim, motor gucunun yuzde 50 sini ancak kullandigimiz, arabalarimiza emniyet kemeri takmayi bir bilinc haline getirmek midir dogru olan, ya da
kaza ihtimalini ortadan kaldirmaya yonelik sistemler mi gelistirmektir, 200 basarak gitmek yerine otoyolda. Bu konudaki calismalar, teknolojiler, fikirler 50 sene sonra cikiyorsa ortaya eger (otomatik fren, otomatik takip mesafesi, uydu araciligi ile otomatik hiz limitleme vb.) bu iste baska bir sorun vardir degil mi?
Birileri sigara sirketlerinin artik bu kadar para kazanmasini istemiyor, o birileri silah tuccarligindan ve petrol parasi ustunden nemalanilmasina, savas cikmasina senaryo yazilip oynanmasina normal bakiyor. Biz de yiyoruz.. Yerse.
Yazdigim seyler dogru ama yeri degil kismina da hiic katilmiyorum tam da yeri, cunku yorumlar dahil donen muhabbetin, medeniyette cag atlamisken, hala primat kafayapisina sahibiz cik cik cik ne kadar yazik kafasina sokuluyor bu sigara yasagi muhabbeti. US de pek cok multinational sirkette, sigara icen insana asagilarak bakiliyor, 2. sinif insan muamelesi yapiliyor? Niye ki?
O zaman ben de yalan soyleyen, kariyer icin dolap ceviren, hayatini ac ve yoksullara adamamis olan, iyi annelik babalik yapmayan, ve buna benzer bir suru kriterle insanlari kaetgorize edeyim, yardirayim giydireyim?
Neye gore kime gore? Normumuz ne olsun? Kisaca bunlar geyik. Hali hazirda pek cok seyin sacma otesi gelistigi dunyamiz ve nadide hayatmizda, neyin ne kadar onemli oldugunu daha iyi belirleyelim, kendimizi kaybetmeyelim di mi?
Odev: Thank you for smoking izlenecek 2 defa.
phoenixia (25 Temmuz, 2009 00:00 Cumartesi)hayret ki nick'e katılıyorum..:)
ve..
hazır konu sigarayken, bizdeki yasanın ivedilikle düzenlenmesi gerektiğini düşünüyorum da diyeyim.. bodoslama uygulamalarda üzerimize yok...
kapalı alan diye birşey var ve tanımı öyle geniş ki, açık alan diye birşey olmadığını düşünüyor insan...
ben de kafeden, clubtan kültablası gibi kokuyor çıkmaktan rahatsız olabiliyorum..
hatta ben de metrodan iner inmez, daha yürüyen merdivenler gökyüzünü yeni görmüşken önümdekilerin sigara yakması ve tüm dumanın üzerime gelmesinden şikayetçiyim... -yasa neyi değiştirebilir-
ha bir de asansör vb dar alanlarda-sigara içmiş olsun olmasın- insanların sıkılıp öfürdeme, pöfürdemeleri sırasında nefeslerini kontrolsüzce yüzüme üfürmelerine acayip kıl oluyorum...
şimdilik bu kadar..
saygılarımla,
şahin (prodotu) özcan (25 Temmuz, 2009 01:13 Cumartesi)sigara içmek insanlık tarihinde biysin artık ama yeter (azalarak bitsin en azından of ki ne of )
cleanclothes (25 Temmuz, 2009 11:51 Cumartesi)her değişim döneminde mutlaka bir tepkime olacaktır, olmalıdır... doğaldır... sigara içenlere yönelik ilgili yasak katmanlı olarak uygulamaya geçirildi... ve son noktanın 19 temmuz olacağı da 18'inde belli olmadı... doğal olarak...
biz; bu toprakların insanları, uygulama hatası yapmakla meşhuruz ve tabii ki kuralları nasıl delebilirimle uğraşmak çabamız yadsınamaz... bu sebeple; kuralların uygulamaya geçirilebilme dönemleri, süreçlerin karşılıklı zorlaştırılmasıyla uzun zamanlara yayılır...
bunun bir de kış dönemi tantanası olacaktır... gerçek kapalı mekanlar zamanı... o dönemde atlatılacaktır... kısa süreli tepkimeleriyle meşhur olan bizler... alışıcaz bu duruma... o da çok zaman almaz...
tüm bu tantana; kapalı mekanlarda sigara içebilmenin rahatlığının, sigara içmeyenleri yok sayma ile yer değiştirmesi rahatsızlığı... başkasına göstermediği saygının artık kendisine de gösterilmediğini anlayan içicilerin bir anlık gerginliğidir...
kendisine özel alanlarda içen hala içer... içmeyen içmez kimse karışamaz...:))
ben bıraktım çoktan...
phoenixia (25 Temmuz, 2009 16:47 Cumartesi)cleanclothes...
verilen tepkileri "tantana" ve "bir anlık gerginlik" olarak tanımlaman, tepki veren kişilere biraz yukardan baktığın hissini verdi ki, beni rahatsız etti...
lokanta, avm vb kapalı olduğu şüphe götürmez yerlerde sigara içilmeyeceğini kabullenmiş durumdayız...
ki bazı avrupa ülkelerinde-yunanistan ve ispanya- mekanlara % değerlerle sigara içilebilen yer sunuyor... italya ve ingiltere'de ise kapalı mekanlarda hiçbir şekilde içilmiyor..
görüldüğü gibi uygulama farklılığı olabilir... tek doğru yoktur....
ayrıca,
yasaların eleştirilemez olduğunu sanmıyorum.. eksiklikleri olan ve düzenlemeler getirilmesi gereken, en azından tanımlarının belli olduğu bir yasa olmalı..
şemsiyeli bir açık alan kapalı alan sayılırken, tenteli olanın açık alan sayıldığı bir durumdayız... her yanı açıklık olduğu halde balkon altı da kapalı alan sayılıyor...
yani çözüm üretirmiş gibi görünen ama yeni sorunlar ortaya çıkaran bir yasa var...
yasalar tek tarafı değil mevcut tüm tarafların hakkını savunabilir olmalı... dolayısıyla tantana oluyor, evet...
dahası..şu hak ve özgürlükler konusunda bir o telden bir bu telden çalmakta da üstümüze yok o bahsettiğin millet olarak...
internette sansür denilince akan sular duruyor.. sigara denilince tantana, yaygara... sonuçta kanun koyucuların inisiyatifiyle, kanunların tanımladığı ölçüde özgürüz... kanun olmasın, yasa olmasın demiyorum tabii, ama eleştirmek yaygara koparmak değildir...
daha iyisi var olabilecekken kötüye hiç yoktan iyidir diye tahammül etmek gerekmez...
bırakmak, içmek, içmemek gibi sınırların ötesinden bakmak gerek bence...
cleanclothes (25 Temmuz, 2009 17:34 Cumartesi)yo yo... hiç öyle değil aslında... ilk an tepkimemiz biraz yüksektir genelde, sonrası eriyerek uzun süren bir suskunluğa dönüşür hep... haklarımız, konu popülerken aranır... konu gündemden düşerken de, kimse hakkının peşine düşmez unutur gider... kabullenir, alışır o duruma...
kanun koyucuların, kanunu nefes aralıksız katı kurallarla donatıyor olmalarında, bizlere göre davranıyor olmaları yatıyor olabilir... çünkü kurallar hep esnetilir, bi kereden bi şey olmaz denir, flaşör yakılır emniyet bandından gidilir, ambulans arkasına takılınır vs. vs.
tahminim, bu kurallar nasıl olsa uygulama süreci boyu esnetilecektir, tente, balkon altı, şemsiye ayırımları netleşecektir...
6 ay öncesine kadar sigara tüketen birisiydim ben de... kanun gereği bırakmadım :) istedim ve bıraktım...
mezzoalto (26 Temmuz, 2009 00:57 Pazar)ben hayatım boyunca hiç sigara içmedim.. barlara girdiğimde dumanaltı olmayı geçtim ama gözlerimin dumandan yaşla dolmasına da sinir olduğumu söyleyebilirim.. yeni duştan çıkıp bindiğim taksiden kültablası gibi inmenin veya azıcık temiz hava alayım diye üst katına çıktığım vapurda duman solumanın can sıkıcılığı konusuna da katılıyorum.. bunların hepsi tamam.. ama.. bu yasa faşizan bir yasa.. ve sadece gücünün yetebileceğini düşündüğü zaman tepkiselleşme ve bunu aşırılaştırma konusunda en ufak bir beis görmeyen yurdum insanının içindeki canavarı uyandırması an meselesi (örneklerini belediye otobüslerinde cep telefonu kullanımı konusunda gördük, aslen telefonun abs fren sistemine öyle zarar filan vermediği çeşitli yerlerde ifade edilir ve hatta şöför bile telefon kullanırken aniden sosyal sorumlu kesilen vatandaşlarımız çalan telefon karşısında bile dehşetengiz tepkiler verir hale geldiler..).. üstelik bugün okudum ve çok hak verdim: bu işten en karlı çıkanlar denetimciler olacak diyordu biri.. rüşvetini verene göz yumacak, vermeyen küçük esnafın canına okuyacak..
herşeyin ötesinde sigara içenlerin sigara içme haklarına ne olacak? ab uyumu diyip duruyorlar, ab sınırlarında pek çok farklı uygulama var, ki ne olursa olsun en mantıklısı mekanlar içinde tamamen yalıtılmış sigara içilen bölgeler veya sigara içilmesi serbest olan mekanlar yaratmak değil mi?
bir de kanun koyucularımızın emniyet kemeri, trafik kuralları vb gibi yılda gerçekten binlerce insanımızı direkt olarak kaybettiğimiz konularda göstermesi gereken katılığı sadece sigara konusunda göstermesi biraz tuhaf değil mi? pasif içicilikten kanser olan insan sayısı mı daha çok yoksa karadeniz bölgesinde çernobil sonrası maruz kaldıkları nükleer yayıntıdan dolayı, veya ülkenin çeşitli yerlerinde madenlerde, kot taşlama atölyelerinde sağlıksız koşullarda çalıştıkları için kanser olanların sayısı mı? bunu "bırakalım üç beş kişi de pasif içicilikten kanser olsun" anlamında söylemediğim anlaşılıyor umarım, ben sadece hassasiyetin samimiliğini sorguluyorum..
bolar zortar (26 Temmuz, 2009 19:45 Pazar)sigara içmeyen bir birey olarak diskoda barda sigara içilmemesini ne gariptir ki yadırgıyorum...sigarayı üzerimize sinmesin daha temiz kokalım diye mi yasakladılar sizce? ya da memleketimde "second hand smoking" ilginliği vardı da bizim mi haberimiz yoktu?
kötü bi koku alıyorum ve bu sigara dumanı değil.
gullusum (26 Temmuz, 2009 21:41 Pazar)Küçük esnaf bu konuda şimdiden çözüm arayışına gitmeye
başlamış.
Almanya'da durum bir aşama daha ileride, küçük esnaf, iş çıkışı birasını içmeye gelen insanlara yasak yüzünden hizmet verememeye başlayınca (Türkiye'den farklı olarak Almanya'da hala duvar reklamı bile kullanabiliyor bu arada) kapılarına 'burada sigara içilir, şikayette bulunmayın' yazıları ile konuklarını önceden uyarmaya başladılar. Yanlış bilmiyorsam bu durum şu an kanunen de onaylanmış durumda (bazı eyaletlerde).
şahin (prodotu) özcan (26 Temmuz, 2009 22:03 Pazar)Almanya daki durum; sigara içilen bölüm ayıramayacak metre karedeki işletmeler için tanınan bi hak. ayrıca işletmesini sadece üyelerin gireceği sigara içilen halka kapalı bi kulup yapan yerlerde de sigara içmek serbes. miş.
nick (27 Temmuz, 2009 09:22 Pazartesi)US de bazi barlarda ve strip clublarda sigara serbesttir.
Dubai ve bazi avrupa ulkelerinde, barlarda gece 01:00 den sonra sigara serbesttir.
Avrupa da bazi ulkelerde, kapali alanda sigara icilebilen mekanlar acilmistir. (Gullusum un yazdigi uzere)
Vapruda sigara dumani solumamak bir haksa, solumak da haktir, ve sigara icilebilen, acik alanda tutun kullanicilari icin bir yer tahsis edilmesi sarttir.
Bu olayin pek yasayla filan alakasi yok, biraz isletme ve markalarla da alakali. Misal Tuketici kanununa gore, 1 ay icinde aldiginiz mali kosulsuz iade hakkiniz varken, Benetton da bu kanun islemez, adamlar kasalarin yanina A4 boyutunda keyfe keder iade olmaz, sadece degisim olur. diye yazmis.
Barlardaki sigara yasagi bir hukumet politikasidir, alkol tuketimi azalmak amacli. Sigaradan rahatsz olan yesilayci arkadaslarin neden alkol kullandiklarini zaten anlamam mumkun degil. O da zararli.
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.