Anasayfa

412_534.jpg Resimleri
 

UNITED93


Pin It

Uçak, özgürlük anıtı ve ufukta yanan iki bina görünce birden şaşırdım ve sonra tuhaf oldum. Film olmaz diyordum ama yapmışlar helal olsun.

11 Eylül günü yaşananları cok güzel anlatıyor, hem de yolcuların gözünden. Yılın en duygusal filmlerinden biri olacağı kesin. Özellikle müzikleri mükemmel. Gerisini anlatmama gerek yok. Sadece fragmanı izleyin.







Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


nick (24 Mart, 2006 15:06 Cuma)
Yuzyilin teror olayi olarak bilinen bu ucakla bina yikma olayi, her nekadar Amerikanin kendi eliyle 3000 insanini oldurup, afganistan ve irak a olan dalislarini mesru gosterecek bir bahane olsa da, en azindan orada olen ve yasadigi ulkenin ne menem bir devlet oldugunu bilmeyen zavalli kurbanlarin anisina boyle bir filmin yapilmasi iyi olmus.

Malesef boyle bir filmde kaldirilamayacak tek sey, amerikan milliyetciligidir, olayin evirilip cevirilip, bak amerikaya ne yaptilar moduna sokulmasidir. Bush ile yildizi barismayan Holywood umarim artik ayyuka cikmis olan, "pentagona  fuze atilmis", gbi olayin ABD baglantisini guclendiren  soylentileri gormezden gelmez. Filmin izleyicinin  kafasinda soru isaretleri birakmasini isterdim sahsen.

Yonetmenimiz Paul Greengrass ile ilgili tek korkum ise kendisi kamerayi sabit tutamayan  aksiyon yonetmenlerinden olup, izleme ergonomimize kasdetmesi ile unludur, umalim o da cosmaz, midemiz beynimiz yerinde kalir.

ix (24 Mart, 2006 16:33 Cuma)
gereksiz.

alisureyyatorun (24 Mart, 2006 16:53 Cuma)
nick hem dediklerine katiliyorum hemde katilmiyorum. katildigim taraf amerikanin masum insanlara komplo yapmis olabilecegi gercegi. katilmadigim taraf ise son kacirilan ucak bir f16 pilotu tarafindan dusurulmek uzere havalandirilmisti. fakat pilot sonra geri cagirildi ve gorevi iptal edildi. halbuki komplo olsaydi rahatlikla o pilot o ucagi dusurup gorevini yerine getirebilirdi. film fragmanindan sonrada google dan pentagona dusen ucak hakkinda bir dizi arama yaptim. ve oraya kucuk yolcu kapasitesi yaklasik max 40 olan ozel bir ucagin dustugunu buldum. en azindan en mantikli aciklamasi buydu. cunku enkaz okadar kucuk bir alandi ki oraya bir boeing 737 nin dusmus olabilmesi imkansizdi. cekilmis olan resimlerdede ucagin parcalari ve motoru acikca gorunuyordu. google dan pentagon 9/11 yazip arama yapin birsuru tutarsiz sonucla karsilasacaksiniz. ben kendimce en mantiklisini buraya yazdim. katilmadigim bir diger noktada filmin kafalarda soru isareti birakmasi olan kismidir. sonucta bu bir sinema filmi adi ustunde bir tur aktivite yada entertainment diyelim. sonucta izleyici keyif alsin diye yapilan bir is. sinema filmini de eger objektif bir gozden izlersek ondan daha da bi keyif alacagimiz kesin. yok eger illede kendimizi bu filmin bir amerikan propagandasi imgesini kafamiza bastan kaziyip filme gideceksek hic izlemeyelim daha iyi. sonucta filmde yasananlar gercek olaylar ve olen masum insanlari ele aliyor. birde olaya bu acidan bakip ordaki insanlarin o an icin neler yasadigini hissedip filmi izlemek daha akillica ve mantikli olur. bastan milliyetcilik ile sartlanip izlemek yerine oturup bi dusunun. neden insanlar birbirini olduruyor? iste bu yuzden: milliyetcilik. hic kimse milli irk cinsiyet medeniyet ayrimi yapmadan yasasa ne teror olur ne savas nede bu tarz filmler. hersey birbirini tetikleyen unsurlardir. bu dedigim de insanlik tarihinde mumkun olmayacak birsey tabiki. bunlar disinda 11 eylul olsada olmasada amerika zaten irak a saldiri yapacakti. bu olay sadece daha erken bi tarihe alinmasini sagladi hepsi bu. burda milliyetcilik yada teror bahane degil. tamamen ekonomik cikarlar. neden: petrol. filmi ders cikarmak icin degil haz almak icin izleyin. tabi kimisi begenir begenmez o ayri bir konu.

alisureyyatorun (24 Mart, 2006 17:52 Cuma)
ek olarak: baska hicbir konuda sinemada oldugum kadar objektif ve iyimser degilimdir.

nick (24 Mart, 2006 18:36 Cuma)

Herseyden once filmlerin politik, biyografi, belgesel gibi kategorilere sahip olduklarini unutmamak gerekir.

Burada, 2 farkli secenek var,
1) ya politik vizyonu olan, savundugu seyler olan, dozaji olculu birt sekilde ayarlanmis, gondermeleer sahip olan bir film yapilacak,
2) yada sadece ucakta ve centerda olen insanlarin, gereksizce harcanan hayatlari cokda etliye sutluye dokunmadan gosterilecek vs.

amaaa, olayin ABD halki ustundeki etkisi, halkin olaya gosterilen faillere karsi tepkisi o kadar fazla ki, bu hikayeyi terorizmin, ABD politikasinin, islam kimliginin kiyisindan gecmeden anlatmak zor. O zaman bu filmi yapmis olmanin manasi cok sonuklesiyor. Bu film politik vizyonu ve etkisi agir basan bir film olmalidir. Evet film kafalarda soru isaretleri birakmalidir, İzleyiciye orada olen insanlarin neden öldüklerini, bu olaya farkli bir acidan bakabilmelerini saglayabilmelidir. Bu mesaj ve fikir verme potansiyeli olan bir filmdir.

Ha aksi olursa ne olur, Abd nin kendini halki ve dunyanin kamuoyunda temize cikardigi, Abd halkinin kendisini dunyanin merkezi olarak gormeye devam ettigi, guzel muzik ve goruntuler esliginde izleyecegimiz, vietnam benzeri filmlerin daha iyi bir ekiple cekilmis versiyonu olacaktir ki, bu durumda ix in dedigi gibi dunyanin en gereksiz filmi cekilmis vs olur hatta malesef olacak olan budur.

Ben Abd devleti bu olayin neresinde ne kadar sorumluluk tasiyor bilemiyorum, ama olayin 3 kendini bilmez teroristin ucaklari kacirip centera ve pentagona gommesinden ibaret olmadigina adim gibi eminim. Discovery nin belgelseli var hatta, modeller vs ile anlatiyordu, bir ucak boyle bir zarar veremez diye.

Bir zamanlar nette dolasan bu link bile bazi fikirler veriyor. Etrafta bu kadar soylenti varken, bu filmi bunlardan bagimsiz olarak, ajitasyon demogasyon dizboyu sekilde cekmek kafayi kuma gommekten farksiz malesef.


alisureyyatorun (24 Mart, 2006 21:46 Cuma)
elbette filmler kendi icinde turlere ayrilacak ben bunun aksini belirten birsey yazdigimi animsamiyorum. fakat filmin turunu belirlemek icin henuz cok erken oldugunu soylemek isterim. 5 dakikalik teaser dan bunu anlamak mumkun degil. arti kin gudmeside normal. biz her nasilsak burrda pkkya kin ve nefret guduyosak, nasilsa onlara nefret besliyorsak onlarda elbette birilerine kin gudmek zorundalar, katilmadigim nokta ise tum islam alemine kin gudmeleri olanaksizdir. gudseler bile hergun biryerlerde amerikada birkac muslumanin oldugu haberi gellirdi. nasil biz pkk bayragi acmis yada onun aleyhine tezaurat yapan birini gorursek ona direk saldirarak tepki gosteriyoruz onlarda aynen cevresinde musluman oldugu anlasilan birilerine aynen oyle davranmalidir. demekki kin guddukleri yer islam aleminin icinde biryerlerde. bizde degil. soru isareti birakma konusunda ayni sekilde dusunmemisiz o konuya hic girmiyorum o yuzden. her hukumet dogal olarak kendini temize cikarma girisimini deneyecektir. fakat burda mesele bu filme gidip gidmemek degildir. isteyen gider isteyen gitmez o benim disimda bir sey. ayrica onun gibi bir suru epten gupten belgeseller var discoveryde yayinlanmis coga da peri cin ocuk bocuk yada devletin gizledigi gizli isleri aciga cikarmaya calisan seyler. arti madem belli olacak oraya bir ucak carpmadigi, bile bile onca insanin gozu onunde neden oraya fuze gondersinler. evet o linkteki animsyonu izledim ve pek inandirici gelmedi bana. cekilmis goruntulerin yetersizligi kalitesizligi vs yuzunden. ozetle amerikan fanatigi degilim hatta bush hukumetine karsiyim. sadece film hakkinda yorum yapmak icin cok erken. filmde olaylarin nasil gelistigini bile bilmiyoruz. arti bizim gibi amerikada kendi hukumetine kin guden insanlarda var. sadece dunya disiyla sinirli degildir bu kin gudme hareketi. arti filmin sitesine girip incelesiydeniz tamamen ucakta olen ailelerin destegi ile gerceklestirilmis bir proje oldugunu goreceksiniz. adam tutupda orada basbas amerikan bayragini dalgalandirmiyo. ha tabiki filmi izlemeden yine birsey diyemeyiz.

sadi (su geçirmez balık) tekin (25 Mart, 2006 00:52 Cumartesi)
vay be açık oturum olmuş diz boyu bura :))

alisureyyatorun (25 Mart, 2006 01:05 Cumartesi)
buyrun sizede bir koltuk ayirdik su gecirmez balik :D

sadi (su geçirmez balık) tekin (25 Mart, 2006 01:07 Cumartesi)
oooh şuraya kıvrılıp uyuyim ben sevgili ceviz kabuğu.. bitince uyandırırsınız :)))

alisureyyatorun (25 Mart, 2006 01:11 Cumartesi)
iyigeceler :)

nick (25 Mart, 2006 04:07 Cumartesi)
tabi tabi, once filmi gorelim katiliyorum, ongordugum sey filmin  yasantimiza  birsey katmayacagi.

alisureyyatorun (25 Mart, 2006 05:04 Cumartesi)
kingkong egiticimi, hayir. ya lordoftherings hayatimiza ne katiyor, hicbisey. yada cars, oda birsey katmayacak. eh tabiki bisey katacagi yok. belgesel degilki katsin. adi ustunde sinema filmi. ne haber programi nede egitici bisey. sadece keyif ve izleyicinin hosca vakit gecirmesi icin. ister duygusal olsun ister komedi sinema bir eglence aracidir. egitim araci degildir. yasantimiza katacagi tek sey eglence olacaktir. bu kisiden kisiye degisir kimisi sever kimisi sevmez. film izlemenin de bir kurali vardir. bu film mesaj iceriyo dersen hic izleme bastan sartlanma, nasil belgeseller objektif olmak zorunda sinema dada seyirci objektif olursa filmden keyif alir. ben her turlu filmi seyretmekten keyif alirim. seyretmedigim filmler ise kalitesiz, konusuyla, cekimiyle isigiyla kotu olan filmdir. (ornek: dabbe. izlemedim ama para verip de izlemeyi de dusunmuyorum, tv de denk gelirse izlerim) gidip filmi propaganda guduyo diye izlememezlik yapmam. belgeselde begeni soz konusu degildir. bilgi amaclidir, yasaminiza faydali seyler katabilir. sinema filminde begeni one cikar herkes seyretmeyebilir. egitim amacli cekilen filme zaten belgesel denir, sinema filmi degil. UNITED93 de beni etkileyen tek sey o ucagin icindeki insanlarin o andaki ruh halleri oldu, yasadiklari korku ve gerilim ve acikli sonlari, gerisi beni hic alakadar etmez politika ekonomi siyaset kismi beni baglamaz. fragmandada goruldugu kadariyla duygusal agirlikli bir film, ne bir propaganda mesaji var nede baska bisey. tek gordugum olen 40 masum insanin yasadiklari. bundanda duygusal agirlikli bir film oldugunu varsayiyorum. resmen ates hattina dondu burasi.

alisureyyatorun (25 Mart, 2006 05:18 Cumartesi)
bu arada ix'in yukarida kullandigi "gereksiz" kelimesine bir elestiride bulunayim: sinema bir sanat isidir, eseridir. filmi izlersiniz begenmeyebilirsiniz olabilir film kotu olmustur konusu sacmadir vs. ama bir filme asla "gereksiz" dememelisiniz. sonucta o bir sanat eseridir. o eserin yapiminda calisan yonetmene, oyuncuya, emegi gecen tum ekibe bir hakaret olur. "gereksiz" sanat eseri yoktur olamaz. sanat bir hizmeti karsilamak icin uretilmis bir urun degildir. "gereksiz" urune denir, sanata degil. sanat eseri begenidir kotudur yada iyidir. ama "gereksiz" degildir. sanatta "gereksiz" yoktur. "gereksiz" sanat eseri de.

nick (25 Mart, 2006 10:33 Cumartesi)
Neden Gereksiz:
Bahsettigin filmler konu itibari ile eglendirici ve hos vakit gecirme amacli olmaya yatkin. Aksine hayatimiza hayvan gibi vizyon, hayalgucumuze ongoru katar. Buradaki film konu ve bulundugu yer itibari ile politikadan bagimsiz cekildigi takdirde, tam anlamiyla gereksiz bir film olacak. B.k yoluna niyazi sekilde ölmus insanlarin agir ve vurucu drama olarak konu yapilabilecegi o kadar cok malzeme var ki. arkaplanda kotu kokulari olan bu 9/11 hadisesine gelene kadar. Bu celiski de insanin filme olan duygusal motivasyonunu dusuruyor malesef.

Sinema - Hakaret:
Sinema salt sanat eseri olmadigi gibi, isin ticari boyutu almis yurumustur. Gereksiz kelimesi bu filme neredeyse yapistirilabilecek en sahane yafta. Hatta tam aksine bir filme kotu-olmamis demek bilmemkac kisilik ekibe saygisizlik etmeye daha yakin olur. Seversin yada sevmezsin.

alisureyyatorun (25 Mart, 2006 16:39 Cumartesi)
burda oturumu kapamak en iyisidir. soz gumusse sukunet altindir. herkesi kendi dusuncesi ile basbasa birakiyorum. kimse kimsenin dusuncesini degistiremez. iyi aksamlar.

ix (27 Mart, 2006 09:35 Pazartesi)
her sinema eserini bir sanat eseri olarak görmüyorum ne yazıkki. eğer sanat eseri olsalardı filmlerin sonları halk bunu görmek istemiyor diyerek değiştirilmezdi. tamam orda çalışanların emeği var onu kabul ederim, ticari de bir getirisi mutlaka olacaktır. ama kanımca onca insanın hakikaten öldürüldüğü/katledildiği bir olayın film yapılmasını anlamıyorum ve gereksiz buluyorum. bu acıyı o insanların yakınlarına tekrar yaşatmaya hakları olduğunu da düşünmüyorum.

bu birazcık şuna benziyor bir heykeltıraşın eserine "yahu adamın pipisi gözüküyor sen onu kaldır, halk bunu görmek istemez, yerine don giydir."

örnek: 28 days later'ı izlediyseniz, bu filmin aslında farklı bittiğini öğrenirsiniz. sinemalarda ve dvdlerde "iyi son"la biten film, aslında orijinal olarak "kötü son"la bitmektedir.

bu konu hakkında benim nacizane fikrim bu... ayrıca böyle düzeyli tartışılması da çok hoşuma gitti, herkes kendi fikrini savunuyor ve güzel bir dille savunuyor.
alisureyyatorun'u ve nick'i kutluyorum 8)

alisureyyatorun (27 Mart, 2006 17:23 Pazartesi)
tesekkur ediyorum :) bende samimi olarak nick arkadasima tesekkur etmek isterim. gercekten duzeyli bir tartisma oldu. hatta basima gelen en duzeyli tartismaydi bu :D

Yalçın (settar) Pembecioğlu (02 Haziran, 2006 14:59 Cuma)
Oray Eğin'in bugünkü yazısına bakılırsa film gerçekten çok gerçekçi ve heyecan vericiymiş. Özellikle Hollywood klişelerine yer verilmediği söyleniyor.

alisureyyatorun (02 Haziran, 2006 17:14 Cuma)
koşa koşa izleyelim o zaman.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (03 Ekim, 2006 11:41 Salı)
bu film hayatımda seyrettiğim en kötü 5 filmden biri. heyecanlı falan değil. olayın tamamen komplo olduğunu iddia eden görüşleri haklı çıkarmak istercesine absürtlükte diyaloglarla dolu (orijinal kayıtlardan alınmış güya). tam anlamıyla zaman kaybı. bunu izlemek isteyenler, Loose Change - Second Edition adlı filmi izlesinler, o çok daha enteresan.

alisureyyatorun (03 Ekim, 2006 12:26 Salı)
birde bunun kardes filmi WTC'ye bakalim ozaman. ben bunu da izlemedim henuz. settar kotu diyorsa kotudur ozaman... belki de heyecandan kastettikleri ucagin bombalanmasi sahnesidir :P

Bilirkişi Raporu (03 Ekim, 2006 12:43 Salı)
TC de burada:


Bu tür kahramanlık hikayelerini ne de çok severler anlayamıyorum


alisureyyatorun (03 Ekim, 2006 12:47 Salı)
herkesin begenisi farkli tabiki. kimi macera hastasidir, kimi bilim kurgu, kimi romantizm. ben pek ayrim yapmam. fakat bugune kadar izledigim en berbat film buyuk iskender di.

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.