Yorumlar
Yalçın (settar) Pembecioğlu (19 Mart, 2007 12:34 Pazartesi)Çok çok zekice bir hamle gerçekten de. Hybrid'in babası Toyota'dan önce F1 içinde bu duruşla algıda müthiş bir fark yaratmayı başaracaklar bence. Destekliyoruz Honda!
ARTanubis (19 Mart, 2007 13:22 Pazartesi)hazır konu"in" ken küresel ısınmayı bir reklam aracı olarak kullanarak avantaja çevirme uygulamalarına şık bir örnek...
bonus premium'un patetik "çevreci bonus" kampanyasının dev ölçekte uygulanmışı gibi geldi bana...
mezzoalto (19 Mart, 2007 14:03 Pazartesi)yine de küresel ısınmaya duruşsal bir tepki getirse de somut bir katkısı olmayan bir kampanya bence bu.."çevreci bonus"un reklamı aklı almaz derecede irrite edici olmakla beraber, küresel ısınma sorunuyla ilgili ne gibi somut farklılıklar kazandırdığını da söylüyor -çevreye saygılı kart malzemesi, ekstre göndermeme, vs gibi-, bu kampanyadaysa adımı bir araca yazdırıyorum, bunun için de para veriyorum bi de ne diyorum "küresel ısınmaya tepkisiz kalmayacağım, söz!".. eee? sembolik ama çok işlevsel değil sanki..
sadi (su geçirmez balık) tekin (19 Mart, 2007 14:27 Pazartesi)oysa ben tam tersini düşünüyorum. bonus ne sağlıyor? ekstre göndermeme.. e zaten bu uzun zamandır vardı. üstelik çevreci bir nedenle değil tamamen giderleri düşürme maksatlıydı. şimdi onu kılıfa sokmuş..
çevreci kart malzemesi? bu ne demek? geri dönüştürülebilir malzeme mi? doğal malzeme mi? ürün tasarımındaki malzeme seçimi konusunda hep çelişki yaratan bi durumdur bu; doğal malzeme kullanıp atık olarak çevreyi kirletmemek ancak doğal kaynak kullanmış olmak (misal ağaç) ya da inorganik malzeme kullanmak (misal plastik) ama akabinde atık sorunu yaşamak. hele ki geridönüşüm müessesesi sağlıklı çalışmayan bir ülke için doğa dostu malzeme kullanımı iddiası bana yeterli gelmiyor.
oysa - aramızda psikologlar varsa lütfen bi el versinler - özellikle insanların "söz vermiş olmak"dan dolayı bundan sonra seçim gerektiren durumlarda verdikleri söze uygun hareket edeceklerini düşünüyorum. arabanın üzerindeki reklam verme kısmına girmezsek eğer (1 million pixel diyen oldu mu? ) söz verme kısmı bile yeterince heyecanlı geldi bana.
abdulaziz (creaziz) şahin (19 Mart, 2007 14:31 Pazartesi)Yeşil benzin valla yeşil,biraz buğday,arpa,fazla fazla yulaf, zaten sadece ferrrarilerde kullanıyoruz.:)
mezzoalto (19 Mart, 2007 18:38 Pazartesi)bir nev-i psikolog olarak şöyle söyleyeyim: elbette söz vermek önemli bir davranış şekillendiricidir, üstelik siteye baktığımda başarılı bir yapı kullanılmış ve "küresel ısınmaya duyarlı olacağım" gibi belirsiz ve genel bir sözden ziyade spesifik sözler verdirilmiş insanlara.. bu da kişinin verdiği sözü tutmasını daha olası kılacak önemli bir etmen..
ancak insanoğlu doğru olanla canının istediği, süperegosuyla id'i arasında sürekli gidip geliyor ve her daim doğru olanı da seçmiyor.. ilk okuduğunda "yaa evet hakikaten" diyor ve ilk üç seferden sonra kağıt toplamaya üşenir, veya "ayy hiç trafik çekemem" deyip arabalarına koşar hale geliyor.. söz verdirme naif ve bilişsel tarafımızı ele aldığı için biraz zayıf kalmış, bu tip alışkanlık değişiklikleri için maalesef biraz daha davranışçı uygulamalar daha öğretici oluyor.. mesela ben sakızların karton kutularını bile kağıt çöpüne saklarken bir bakıyorum ki o çöp alakasız bir dolu şeyle doldurulmuş.. oysa ki idare belli bir miktar kağıt toplayana ödül verse veya yanlış kullanımı cezalandırsa bunlar olmaz.. okul öncesi eğitimi kıvamında ama maalesef lazım oluyor..
mezzoalto (19 Mart, 2007 18:44 Pazartesi)(sitenin log out süresi çok kısa, yazdığım bir çok şeyi baştan yazmam gerekiyor, bi de lafım çok uzun, o yüzden metni böldüm)
sonuç olarak hondanın sponsorluk almamayı ve F1 gibi bir organizasyonda tüm bir sene konuşulacak bir dikkat çekicilikte bir kampanyayla yola çıkmayı göze almış olması bile bu söz verdirme kısmına nazaran daha güçlü olmuş.. ama buna somut katkılı bir çalışma da eklenseydi, işte o zaman tam olurdu.. mesela araçlarda kullanılan materyallerin çevre dostu olması, benzin kullanımına yönelik ayarlamalar, vs.
bonus reklamı kitsch olmakla beraber daha somut örneklerle veriyor mesajını dolayısıyla daha anlaşılır ve hedefe yönelik bir kampanya yapmışlar -keşke "planeeet.. dangeeeer" da demeselermiş

- honda kampanyasındaysa biraz daha eksik birşeyler var işte.. web sayfasına git, söz ver, ingilizce bil tabi en başta.. ölme eşeğim ölme yani..
bu arada sayfadan gördüğüm kadarıyla türkler ki söz veren 500 küsur kişiyiz, kağıt toplama ve araba paylaşımı konusunda sözümüz bol ama iş hijyen ve konfora gelince orda duruyoruz.. en az söz çamaşırları 30 derecede yıkama ve termostat derecesini düşürme üzerine verilmiş.. sıcak sıcak oturucaz, sıcak sıcak yıkayacağız kardeşim.. temizlenmez başka türlü

sadi (su geçirmez balık) tekin (19 Mart, 2007 19:07 Pazartesi)ben zaten 30 dereceden fazla yıkamıyorum çamaşırlarımı.. canım çamaşırlarım canım tabiat anacım.. dur ben de gidip bi söz veriim..
bu arada evdeki tüm ampulleri tasarruf ampulleriyle değiştirdim. içim bööle bir huzurlu ki sorma gitsin.. herşey daha temiz hamsi için.. uyyy..

manu (19 Mart, 2007 21:38 Pazartesi)saygıyla eğildim monitorümün karşısında. çok güsel bir proje.
Amidala (19 Mart, 2007 23:37 Pazartesi)ben garanti nin şu alengilli kart reklamını gördüğümde, her seferinde ama her seferinde "bu uygunsuz gerçek(An Inconvenient Truth) filminin fragmanı mıııı

" diye düşünüyommm, ve sonra bi el kart vs vs bi ses ve reklam bitiyor... bişi anlamıyorum reklamdan, anlam veremiyorum

bonus ile küresel ısınma bağını kuramadım, yani ben bonus kazancam, garanti onları küresel ısınmaya karşı projelere yatırcak

ben bonus larımla burger dan yemek falan yesem :) haa bilgisayarı stand by da bırakmam, tv mi üstündeki düğmeden kaparım falan bunlara okey, ama bonuslarıma dokunmayın

diğer yandan bu honda nın şeysi hoşuma gitti, sponsor logolarından vazgeçip böyle bi çalışma yapmasıyla da daha çok dikkat çekeceği kesin... bonuslarıma kimse dokunmuyo ya, sevdim o yüzden

canım bonuslarımmm
vidividi (20 Mart, 2007 10:26 Salı)Sizce devede kulak degil mi bu adim biraz gercekci olursak yakit anlaminda bir proje daha manali olabilirdi. Bna sadece gosteris gibi geliyor!
Yalçın (settar) Pembecioğlu (20 Mart, 2007 11:47 Salı)vidividi, her şey sırayla :) Avrupa'da petrol bazlı yakıtların (yani benzinin ve motorinin) kullanımı regülasyonlarla sınırlandırılmaya, hatta İzlanda gibi ülkelerde belli bir tarihten sonra tamamen yasaklanmaya başlandı bile. F1'de de temiz yakıt kullanımı konusunda hamle atılması çok sürmeyecek. Nasıl tütün reklamı olmadan F1 olabileceğini gördüysek, petrol yerine enerji şirketine dönüşen sponsorlar da göreceğiz.
Şu aşamada yapılması gereken öncelikle farkındalık yaratmak. Küresel ısınmanın ne olduğunu, nasıl önlenebileceğini bol bol konuşmalıyız. Bizim gibi kanaat önderleri önce olayı sindirecek, sonra biz arkadaşlarımıza, kapıcımıza, bakkalımıza anlatacağız.
Bu arada hybrid, yani hem petrol, hem de elektrikle çalışan motor teknolojileri konusunda Honda, Toyota'dan sonra en çok ar-ge yatırımı yapan şirketlerden birisi. Bir aksilik olmazsa Türkiye'nin ilk hybrid otomobili de bu sene ithal edilerek piyasaya sürülecek olan Honda Civic Hybrid olacak.
sadi (su geçirmez balık) tekin (20 Mart, 2007 12:09 Salı)sonra da seyret cümbüşü..
"ankara sincanda piyasaya sürülmeye hazır elli tanker sahte hidrojen ele geçirildi"
"kaçak elektrik kullanan hybrid dolum istasyonlarına baskın yapan zabıta ekipleri fuhuş çetesini çökertti"
"bostancı oto sanayide lisanssız hybrid dönüşümü yapan atölyeden çıktılar, 100 metre sonra kömür oldular"

tropical (21 Mart, 2007 00:16 Çarşamba)honda tek basina zaten yakit regulasyonlari konusunda bisey yapamazdi. sonucta soz her zaman F1 komitesinin. ancak farkindalik yaratmak konusunda cok guzel ve cok da cesur bi adim olmus.
bonus kampanyasi ise hosuma gidiyor. cunku kuresel isinmaya karsi ne kadar cok kampanya, urun, proje yapilirsa insanlar o kadar konusur, farkinda olur, biseyler yapmak icin harekete gecer. evet bakildigi zaman devede kulak gibi ama zaten bu kuresel isnmaya karsi yapilacak tek bir hareket de yok. ufak hareketler toplami ancak buyuyup bir ise yariyor.
vidividi (02 Nisan, 2007 10:16 Pazartesi)Petrol bazli yakitlar atmosere verecegi zarari fazlasiyla verdi bugune kadar ve bunun sorumlularinin basinda honda gibi motorlu tasit devleri vardi.
Ancak bizim gibi insanlarin yasayacagimiz bir dunya kalmayacak mi korkusu onlarin da her yanini burumus durumda cunku sen, ben, o olmazsa kim alacak onlarin urunlerini.
Enerji sevdasi yuzunden kanser olan milyonlarca insan, bu defa da ilac devlerinin eline dusecek. Simdi burda hondayi gunah kecisi yaptigimi dusunebilirsiniz ama ben sadece hondanin bu yaptigini cok komik buluyorum. Cok iki yuzlu bir davranis yillarca delik desik ettigi dunyayi simdi korumak zorunda oldugu icin (yine kendi mennfaati icin insanlar sadece onlarin urunlerine para odeyen objeler ).
vidividi (02 Nisan, 2007 10:21 Pazartesi)Bunlari yapiyor. Eger gercek bir adim atmak isteseydi, şimdiye kadar dünyaya verdiği zararlari bir nebzede olsa hafifletecek araştırmalar yapsaydilar. Ama olay hala enerji ve farkindaysaniz daha az zararli ama hala zararli. DEtaylarla ilgilenriken buyuk fotografi gozden kaciriyorsun bence Settar. Dunya elden gitti kutup ayilari miller boyunca bi buz kutlesi bulamazken kutuplarda, hala motorlu tasitlara ilgiyi hat safada tutma cabasi kabul edilemez. Goz boyama sadece goz boyama koskoca bir ormani kokunden kaziyip bir fidan dikmek bu!
Erman Sinan (02 Nisan, 2007 10:27 Pazartesi)Cagirin butun araba firma yetkililerini, parfum saticilarini, sigara ureticilerini.
Einstein'ida cikarin mezarindan cunku atom bombasini da o yapti.
Butun bunlari alan, kullanan insanlarida cagirin...
Toplu halde harakiri yapicaz bu gelisimin suclulari olarak...
E artik milyonlarca yildan sonra hayvanlara geri birakalim degil mi dunya yi?
sadi (su geçirmez balık) tekin (02 Nisan, 2007 10:40 Pazartesi)peki önerin ne vidi? honda otomonil üretimine bi son verip bisiklet mi üretmeye başlasın?
vidividi (02 Nisan, 2007 10:43 Pazartesi)Hakikaten cok komiksiniz ya hakikaten olayi ne boyutta degelendirdiginiz nasil algiladiginiz cok acikca ortada! Benim tek yaptığım hondanin bu yaptiginin cok ahlaksizca oldugunu aciklamak icin verdigim orneklerdi sizse olayi cok farkli algilama cabasi icindesiniz!
vidividi (02 Nisan, 2007 10:46 Pazartesi)Ama su da bir gercek honda firmasinin sayesinde sadece araba saticilari degil bir cok insan para kazaniyor. O yuzden bazi cumleler bazi insanlarin canini sikabilir! Kusura bakmayin!
Erman Sinan (02 Nisan, 2007 10:46 Pazartesi)napabiliriz o zaman aciklarmisin? (gercekten merak ettim)
sadi (su geçirmez balık) tekin (02 Nisan, 2007 10:47 Pazartesi)neden ahlaksız işte? bu noktada ne yapsın? bişiler yapıyro en azından. bir çoğunun yapmadığını. neden bu iki yüzlülük olsun.
sen hayatında hiç bir hata yaptığını farkedip onu düzeltme yoluna gitmedin mi? özür dilemedin mi? telafi yoluna gitmedin mi elinden geldiğince? bu iki yüzlülük müydü?
öneri istiyorum hala. ne yapmalı honda?
vidividi (02 Nisan, 2007 10:51 Pazartesi)Benim tek anlatmak istedigim hondanin bu davranisi ovmek yerine elestirmemiz gerektigiydi! Ama ermansinan sen olaya biraz mizahi yaklasip geneli olayi icine kattin. Ama burda sorun hondanin yaptigi ahlaksizlik. Bu yuzden yirtiniyorum. Bu sahte reklamlara kanmayalim lutfennnnn!
Erman Sinan (02 Nisan, 2007 11:04 Pazartesi)Olayi geneli, yereli kalmadi artik!
Dogu tarafinda sular yukselirken bati tarafinda durum eskisi gibi kalmicak!
Esas sen Honda allah Honda diyerek biraz kucuk acidan bakiyorsun olaya. Honda filan degil suclu. Suclu bizleriz. Sen, ben, o, biz, siz, onlar....
Almayin o zaman Honda batsin, dunya kurtulsun.
Sigara almayin, Akciger kanseri olmasin kimse, Atomu parcalamayin nukleer felaketler olmasin...
Cuvaldizi kendimize, igneyi baskasina batiralim lutfen
vidividi (02 Nisan, 2007 11:11 Pazartesi)Su gecirmez balik anladigim kadariyla oneri bekliyorsun ancak ben hala honda eger hata yaptigini dusunseydi F1 den cekilmesini daha manali bulurdum. Motorlu arac markalarinin prestij kulubu haline getridigi F1 de aracin uzerine reklam almamasi sizce
AAA honda kuresel isinmanin farkina ve bi seyler yapmaya calisiyor!
ibaresini duymak icin, ne olsu reklam almayinca o arac atmosferi kirletmedi mi?
Tekrar soyluyorum onerim bu cok ahlaksizca davranisi ovmek yerine, kisacasi polyannacilik oynamak yerine gercekci olalim. Simdiye kadar siteyi takip ettigim kadariyla yeri geliyor cok agir elestirilerde bulunabiliyorsunuz. Ama bu durumu bu sekilde yorumlamaniz beni sasirtti. Reklami ilk gordugumde yorumlarda kesin hondaya agir elestiriler olacagini dusunurken bu ovgueri gorunce agzim acik kaldi. Hic boyle yorumlayacaginizi dusunmemistim!
ezgi (ezgi) turan (02 Nisan, 2007 11:11 Pazartesi)sonuçta honda bagira bagira reklamini yapiyo dimi boyle oldugu vakit ben bunun bir destek diil koskocaman bir reklam olarak goruyorum. diger bir sekildi "cevreci bonus" NE!!!! komik, yalan, zirva.
vidividi (02 Nisan, 2007 11:14 Pazartesi)Herkes kendi capinda bir seyler yapmaya calisiyor ben kimseyi gunah kecisi yapmiyorum sanirim bir iletisim sorunu var. En basinda da belirttim hondayi gunah kecisi yapma pesinde degilim. Ama erman sinan sen ise bir seyler sunmak yerine sanki dunya elden gitmis ve hepimiz olmusuz gibi konusuyorsun, belki senin dunyan cokmus olabilir ama ben hala kurtarilabilir bir dunya oldugunu dusunuoyrum ve bu yuzden elestiriyorum.
sadi (su geçirmez balık) tekin (02 Nisan, 2007 11:15 Pazartesi)haa sen f1 aracının çevreyi kirletmesinden bahsediyorsun.
haklısın o zaman.. f1 aracını çeksin honda. benzinli araç üretmeye devam etsin.
ha bu arada, kampanyanın sadece araç üzerindeki reklam kısmını görün olur mu? işin bilinçlendirme kısmını es geçelim hep birlikte.
üstelik hondanın argesinde ne gibi yeni teknolojiler üzerine çalışıyor olduğunu hiç düşünmeye bile gerek duymadan.
vidividi (02 Nisan, 2007 11:24 Pazartesi)Hakikaten satirlar gectikte amacinizin sadece birseyler yazmak icin yazmak oldugunu dusunuyorum. Tartismayi asagilamak olarak goren komik bir bilinc ve cozumden ziyade komik adimlarla yetinenler için gercekten honda başardi herkes başardi sende başardın su geçirmez ve dünyayı kurtardın! BRAVO!!!!
Erman Sinan (02 Nisan, 2007 11:24 Pazartesi)Siteyi takip ediyormussun e o zaman buradaki insanlarin kuresel isinma konusundaki duyarliliklarini yabana atmani istemem acikcasi!
Herkes elinden geldigince biseyler yapmaya calsiiyor gibi gorunuyor buradan ama tabi bakis acilari farkli!
Reklam yapicak tabiki Honda, o kadar isci calistiriyor para kazaniyor, "nasil cevreyi daha az kirletirim" diye arastirma gelistirme (Ar-Ge) yapiyor!
onun disinde bir hayat mucadelesi veriyor ayakta kalmak icin...
Bir insanlar bir kutup ayisini buz kutlesinin uzerine koyalim, ayi yer mesela insani 3 gun sonra! Neden? Hayatta kalabilmek icin... Hah o zaman "keske buzlar erimeseydi de kacacak yerim olsaydi" diye dusunuruz.
Ortamin gerilmesinin bi manasi yok aslinda ama daha duyarli olmaliyiz diyoruz hep beraber...
Sahsen beni SGB ile ayni adaya koysan 10 gun sonra kilcik bulamazsin.
"Denizden babam ciksa yerim" heheheh 
vidividi (02 Nisan, 2007 11:38 Pazartesi)Sorun da orda ya!!!!!
Benim de anlayamadigim o ben arge yapmiyor bir seyleri degistirmeye calismiyor demiyorum ama bu reklam sadece, sadece reklam ve ahlaksizca bir reklam. Ve sizin bunu pozitif bir olay olarak algilamaniz cok aci verici sadece!
Yine de umarim ben yaniliyorumdur ve siz haklisinizdir!
sadi (su geçirmez balık) tekin (02 Nisan, 2007 11:43 Pazartesi)nedense aynı fikirdeyiz vidi. "çözümden ziyade.." şeklinde bi cümle kurman ziyadesiyle ironik olmamış mı sence de?
Yalçın (settar) Pembecioğlu (02 Nisan, 2007 11:52 Pazartesi)vidividi, Honda'nın "çevre" gündemini bizim bile tartışmalarımıza taşıyan çalışmasının sponsor maliyeti olarak ne kadar büyük bir kayıp olduğunun farkında mısın? Desen ki, iyi yapmışlar da daha fazlasını da yapmaları lazım, anlıycam seni ama; ahlaksızlık diye nitelendirmen ahkam kesmek gibi görünüyor buradan.
Belki de başka bişi anlatmaya çalıştın ama girişindeki agresyon yüzünden kaynadı gitti.
vidividi (02 Nisan, 2007 11:59 Pazartesi)Agresyonun hangi taraftan geldigini iyi degerlendirmediniz sanirim!
Evet çözüm diyorum çünkü siz istediğiniz bir cümleyi alıp onun üzerinden konuştunuz! Daha fazla reklamı manası yok.
Hepinizi ilginizden dolayı kutluyorum ama cidden herhangi bir mesaj kaygım yok : )
sadi (su geçirmez balık) tekin (02 Nisan, 2007 12:02 Pazartesi)vidi, ben hala israrcıyım. eleştiriyse eleştiri, tabi ki yapılacak ama. somut bi önerin var mı honda için formula 1 den çekilmek dışında. yani mantıklı da olmalı :)
Yalçın (settar) Pembecioğlu (02 Nisan, 2007 12:31 Pazartesi)Honda ve Toyota petrol bazlı yakıt kullanımına alternatifleri yaygınlaştırmada sandığımızdan daha başarılı ve öncüler. Toyota ilk seri üretilen hybrid modeli olan Prius'u piyasaya sürdüğünde benzini kovayla içen SUV'ler altın çağlarını yaşıyordu. Başta ciddiye alınmadılar, şimdi tüm kuzey Amerika hybrid ya da benzeri çevreci teknolojiler geliştirmeye çalışıyor. Toyota'nın Prius modelinden 3 yıl boyunca zarar ettiğini biliyor muydunuz? Bu kadar pahalı bir ar-ge'den bahsediyoruz. Bu arada dev kamyonetleri de üretmeye devam ediyor elbette Toyota. Oradan kazandığı paraları temiz gelecek için araştırmaya ve buna toplumca hazırlanılması için gerekli altyapıyı oluşturmaya çalışıyor.
Şu anda cebinizde 200.000 avronuz olsa bu parayla bir deli gibi karbon salınımı yapan bir Porsche mi almak isterdiniz, yoksa yeni çıkmaya başlayan ve henüz imajları tam oturmamış bir hybrid spor otomobili mi? 5 yıl içinde Ferrari'ler bile hybrid olmak zorunda kalacaklar desem? Bunun öncüsünün de otomotiv tarihinin en ünlü spor modellerinden biri olan Honda NSX'in selefi olacak olan yeni süper spor Honda'nın sadece hybrid olarak üreteceği yeni model olacağını söylesem?
Yine ahlaksızlık mı "my earth dream" projesi? Bir şeyleri değiştirmeye başlamak kolay değil. Hem kullanım alışkanlıklarıyla, hem zihniyetlerle mücadele edilmeli. Param olsa çevreyi düşünmeyip Porsche alırdım. Fakat ileri görüşlü şirketler bu algımı da değiştirecekler, buna inanıyorum.
phoenixia (03 Nisan, 2007 08:22 Salı)misal f1 komple olayı bitirsin, tüm araçlar çevreye min.zarar verecek şekle getirilene kadar...ya da tüm fabrikalar kapansın,ta ki çevreyi koruyana kadar... (ihtiyaçları karşılayan bir fabrikayla, lüks tüketim sayabileceğimiz f1 aynı kefede olmasa da)
ütopik pek tabii, dolayısıyla bir yerden başlanması gerek,adım adım, herşey kökten çözülmüyor...
kyoto anlaşmasıyla ilgili de konuşmuştuk, çevreyi kirletiyorsan, kirliliği bertaraf etme özelliği olan faaliyetlerde de bulunacaksın...
yani aslında honda, devede kulak gibi görünse de, kyoto paralelinde hareket etmiş de oluyor.. ha aracını tamamen çekmesi daha onurlu olurdu deniliyor,ama hybrid araç teknolojosine vs. bu kadar dikkat çekebilir miydi o zaman bilemiyorum...
Erman Sinan (03 Nisan, 2007 09:22 Salı)Simdi utopikten ziyade biraz da mantiksiz su anda butun petrol tuketen araclari kapatmak! hadi evden ise bisikletle gidersin de kitalar arasi ulasim? Ekonomik problemler?
Akulu arabalarla mi gidicez gittigimiz yere?
evet ama ileride...
Ucaklar kullanmaya devam edicek ama... Yuk gemileride... Is makinalarida...
Yumurta deligin agzina gelince dusunuluyor bunlarin hepsi!
Demek istedigim Honda veya Toyota "nasil az kirletirim" diye dusunurken digerlerinin bakmasi! Gunah kecisinin F1 olmasi...
sadi (su geçirmez balık) tekin (03 Nisan, 2007 09:29 Salı)sanırım ciddi anlamda mantıklı önerisi olan çıkmayacak. bu durumda pek bişi demeye de hakkımız yok sanırsam.

phoenixia (03 Nisan, 2007 09:33 Salı)erman aslına bakarsan f1 günah keçisi olmasa da, insan düşündüğü zaman bocalıyor... take action listesini hatırlarız sanırım, mini boyutlarda, bireysel birtakım çabaların neler olabileceğini söylüyordu bize...
diyorsun ki, ben damla damla biriktirerek birşeyleri engellemeye çalışırken, çok da elzem olmayan faaliyetlerde(sadece f1 değil tabii) kova kova harcanıyor..
düşünce bu, bazen kemiği yok ki tutasın..böyle dalga dalga bir dolu şey düşünmeye başlıyorsun sonra..
öyle yani..:)
sadi (su geçirmez balık) tekin (03 Nisan, 2007 09:48 Salı)F1'i sadece bir yarış olarak ve daha da ötesi gereksiz ve fazlalık olarak görmek nasıl bir tanımlama gerektirir bilmiyroum ama olaylara belki biraz daha derin, geniş ve neden niçin soruları sorarak ve hatta olmadı yardım alarak bakmamız lazım gibi gözüküyor.
iki saatlik bir yarış, bir sezonda kaç ayak var bi hesaplayıp sonra sadece ülkemizdeki kamyonları kamyonetleri ve bilimum ayarsız muayenesiz dolaşan egsoz canavarlarını bir düşünmek belki biraz faydalı olabilir.
onu da geçtim, trafikte beklenmese aynı araç sayısıyla bile egsoz gazı salınımı ne derece değişebilirdi bunu bile düşünmek belki bize bi fayda sağlayabilir.
phoenixia (03 Nisan, 2007 10:05 Salı)doğru söylüyorsun, trafikte günlük ihtiyaçları karşılamak için bile olsa, sağlıksız durumdaki araçlar da tehlike oluşturuyor.. onların düzelmesi de bir adım...
ancak, f1'i sadece bir yarış,daha da ötesi gereksiz diye görmesem de, 10 yıl sonrasında ciddi çevre/enerji sorunları yaşayacağımızı söyleyen raporları düşününce, neden gerekli diye de sormuyor değilim...
bu durumda tanımlama ihtiyacı herkeste doğuyor..
ps:bu arada f1sever ve türkiye ayaklarına şimdiye kadar katılmış biri olarak,bu tarz kendi iç cebelleşmelerim sebebiyle bu sene gitmesem mi diye de düşündüm...
sadi (su geçirmez balık) tekin (03 Nisan, 2007 10:15 Salı)bence de yerinde bi karar olur. böylece evde oturup sağlıklı bi hesap kitap yapabilirsin.
motorsporları çok kısa bir özetle bir ar-ge çalışmasıdır aslında. fabrikalar araçlarını çeşitli koşullarda test etme imkanı bulurlar. sadece otomobil firmaları değil, yağ, lastik, benzin, yedek parça vs. de dahil.
phoenixia (03 Nisan, 2007 10:17 Salı)bazı sınırlar vardır ve aşılmaması gerekir bence...
vidividi (03 Nisan, 2007 12:13 Salı)Phonexia’nin kaygilarina sonuna kadar hak veriyorum.
Cunku artik genel gecer cözümlerden ziyade gerçek çözümlere ihtiyacı var motor teknolojilerinin.
Öncelikli olarak halihazırda bulunan ve ozona her gecen gün zarar vermeye devam eden araçlara bir çözüm üretilmeli. Olaya şu şekilde bakacak olursak, değişim bir süreç meselesi ve aniden olmuyor. Hybrid teknolojilerinin yaygınlaşmasının 5 – 10 yıl kadar olacağını öngörürsek, bu önümüzdeki yıllarda verilecek zararlarının telafisini yapılmak zorunda kalacak. Neden 10 yıl sonra telafi etmeye çalışacağımız şeyi, Honda da dahil olmak üzere, bugünden değiştirmeye çalışmıyoruz.
Phonexianın bu sene F1e gitmesem mi acaba demesi bile büyük bir adım bana sorarsanız. Çünkü dünya ve gelecek için bazı alışanlıklarımızdan vazgeçmeye başlıyoruz. Bu honda için tabi ki farklı olacak çünkü onun bu dünyada kapladığı alan ile bizim kapladığımız alan kıyaslanamaz. Bu yüzden ki Hondanın şu anda iyasada bulunan motorlu araçları için acilen bir AR-GE içine girmesi hybrid teknolojilerinden çok fazla aciliyet içermekte.
100 milyon motorlu taşıt on yıl kadar daha artarak dünyayı kirletmeye devam ederse bunun hesabını şu anda hala karar veremediğimiz gibi kim verecek? Kim çözüm üretecek bu sorunlara? Bu Mercedes, BMW, Honda, Ford... başkası değil!. Evet dünyada araçlara karşı inanılmaz bir talep var ve bunu karşılamak için ortaya çıktı bütün bu şirketler ama yıllarca sayesinde ayakta kaldıkları insanların yaşadığı bu dünyaya en azından bir çözüm boçlu değiller mi sizce?
Yalçın (settar) Pembecioğlu (03 Nisan, 2007 12:20 Salı)vidividi, üzgünüm yanılıyorsun.
çözümü şirketler değil devletler, yerel yönetimler, kamuoyu yapabilir. bir regülasyon çıkar, yasak koyulur, ona göre motor üretir herkes.
kabul edelim ki amacı kar etmek olan bir şirket toplum için değer yaratıcam diye kendi sonunu getirmez. benzinli otomobil daha ucuzken niye hybrid alalım? ona göre hybrid'lerin vergileri düşürülür mesela. bunun gibi şeyleri şirketlerden bekleyen anlayışı yaşadığımız dünyadan bir miktar kopuk buluyorum.
vidividi (03 Nisan, 2007 12:29 Salı)Bu noktada yanıldığını düşüyorum, çünkü artık milyarca dolar bütçeleri olanla şirketler devletlere borç verebilecek kapasiteye gelmiş. Şirketler istemediği sürece devletlerin artık çok fazla kozu yok elinde. Burda üretmem giderim başka yerde üretirim başka yerde satarım mantığı içindeler. Bunu göz ardı etmek biraz anlamsızca geliyor!
nick (03 Nisan, 2007 12:58 Salı) Honda kuntiz cikmis, klasik reklamlar yapmak yerine parsayi bu sekilde toplamaya calisiyor, bu ahlaksizlik mi? Hayir degili cunku kapital duzen icerisinde kendi capinda bir proje gelistirmis.
Kaldi ki hbryd vb teknolojileri dunyanin hayrina da gelistirmiyor, cunku ileriyi gorebiliyorlar, petrol rezervleri biteCek bu tip urunlere ihtiyac duyulacak bu anlamda da erken uyandilar mevzuya, bu ahlaksizlik mi? Yo gene hayir.
Vidividi, beklentin hos cani gonulden katiliyorum, ancak fazlasiyla utopik. Her ne kadar kuresel isinma karsiti yapilacak herhangi bir eylemi manasiz buluyor olsam da, Honda kendi capinda birseyler yapmaya calismis, bu proje onlari vezir etmeyecegi gibi rezil de etmeyecekdir.
vidividi (03 Nisan, 2007 14:15 Salı)Olaya nerden bakarsınız bakın sonuçta hondanın yaptığı piyasada ayakta kalmanın farklı yollarını arıyor olması!
İşte bu noktada bende diyorum ki madem küresel ısınmaya karşı ve bir şeyler geliştirmeye çalışıyor işte o zaman benim ütopik olan o şu an piyasada bulunan motor teknolojilerine bir çözüm bulunmasını desteklemsi daha manalı ve gerçekçi olacaktır. Bir noktada yanılıyorsun bence nick onlar piyasanın içinde vezir olma peşinde, madem petrol rezervlerinin tükeneceğinin farkındalar bu araştırmalar onları piyasa içinde varoluşlarını devamını getirecek hatta belki de daha ileri götürmeyecekse neden bunun peşindeler?
bolar zortar (03 Nisan, 2007 15:30 Salı)bu kampanyalarin insanlarin kuresel isinma meselesine uyanmasiyla birlikte gundeme gelmesi kokuo tabii biraz.
honda gibi bi markanin, eger gercekten bu konuyla ilgileniyor idiyse, bu konuya yilarca once el atmis olmasi gerekmez miydi?
gecen sene mi fark ettiler dunyayi erittiklerini?
ama hicbisey yapmamaktansa bisey yapiyor olmalari hos tabii.
Erman Sinan (03 Nisan, 2007 21:00 Salı)Gecen sene bu kadar "populer" degildi Kuresel isinma...
Ve yine gecen sene yapilsaydi bu haber, tek bir kisi bile yorum yapmazdi, boyle cayir cayhir konusmazdi!
Honda basarmistir :)
Kendinden konusturmustur, araba satacaktir:)
VidiVidi o kadar tutarsiz konusuyosunki bazen yazanlarin 2 ayri kisi oldugunu dusunuyorum!
* "Eger gercek bir adim atmak isteseydi, şimdiye kadar dünyaya verdiği zararlari bir nebzede olsa hafifletecek araştırmalar yapsaydilar"
* "Evet dünyada araçlara karşı inanılmaz bir talep var ve bunu karşılamak için ortaya çıktı bütün bu şirketler ama yıllarca sayesinde ayakta kaldıkları insanların yaşadığı bu dünyaya en azından bir çözüm boçlu değiller mi sizce? "
* "İşte bu noktada bende diyorum ki madem küresel ısınmaya karşı ve bir şeyler geliştirmeye çalışıyor işte o zaman benim ütopik olan o şu an piyasada bulunan motor teknolojilerine bir çözüm bulunmasını desteklemsi daha manalı ve gerçekçi olacaktır"
adam bas bas AR-GE yapiyorum, HYBRID cikariyorum, eskiden 2 birim kirletiyorsam bundan sonra 1 birim kirleticem diyor. sen hala dunya ya borcu degiller mi diyorsun!
ne diyeceginide tahmin ediyorum
"bunlar reklam, araba satmak icin yapiyor"
e yahu bu adam para kazanmazsa nereden bulacak AR-Ge icin parayi? cikartip cebinden 5 milyon dolar verecekmisin?
Sonra diyorsun "bu adamlar piyasada tutunmak icin hybrid'e gectiler cevreyle alakasi yok" arkasindan da "bu adamlar cok guclu, devlet bisey yapamiyor"
* " Şirketler istemediği sürece devletlerin artık çok fazla kozu yok elinde"
* "hondanın yaptığı piyasada ayakta kalmanın farklı yollarını arıyor olması! "
Benden bu kadar valla...
Yalçın (settar) Pembecioğlu (29 Haziran, 2007 00:41 Cuma)Honda'dan e-posta geldi, adim bu hafta sonu yarisacak aracin uzerinde olacak :)
"YOUR NAME IS ON THE CAR!
Dear myearthdreamer
We have exciting news! Your name will be on the Earth Cars at this weekend?s Grand Prix in France.
Your name will be in 4pt so it?s clearly visible with the naked eye close up, but our clever designers have applied them in such a way that our beautiful artwork still looks the same from a distance.
We have put all the names in columns and like to call it our ?Roll Call of Environmental Honour?.
In the last few weeks we have made some changes to myearthdream. The biggest change is that we have decided to make donations to the myearthdream Trust optional. The main aim of this is to allow children to make pledges and be part of the project without having to use a credit card, but it also allows us to run competitions all over the world to get more people involved in saving CO2 and saving the planet.
All of the money we have collected to date, as well as all future optional donations, will still go to great environmental causes, but if you donated to the myearthdream Trust in return for your name on the car and feel that this change is unfair, please email us at enquiries@myearthdream.com.
All of your generous donations will be distributed at the end of the season and we will update you with news of the environmental projects and organisations that benefit as soon as details are available.
We?ll also be launching a brand new website later in the season that will have many more exciting interactive features and regularly updated news about myearthdream.
We want to take this opportunity to thank you for your enthusiasm for the myearthdream project. We have been overwhelmed by the response and are grateful for all your letters and emails of support, but mostly we?re grateful for the collective difference we?re making to the planet.
That?s all for now. We hope that you?re as excited as we are to know that your names will be racing in the rest of the 2007 season Grands Prix with Jenson and Rubens"
leonid (29 Haziran, 2007 20:30 Cuma)Quote from vidividi: "Olaya nerden bakarsınız bakın sonuçta hondanın yaptığı piyasada ayakta kalmanın farklı yollarını arıyor olması!"
Bi de: Honda şu anda Türkiye'de satışa sunulan tek hybrid'i satıyor... Duydunuz mu? Sanmam. Kim alır? Bilmem. Ama "şirketlerrr, devletlerden daha büyüüük, herşey bikaç güç odağının avucunda oyuncaaak gibi dönüyooorrr" bana biraz kıyamet tellallığı gibi geldi.
Corporations vs. Mankind klişesinden sıyrılsak? Çünkü yaşadığımız düzen bir masal değil, içinde sırf iyiler ve sırf kötüler olan. Buradaki suçlayıcılığı dibine kadar götürüp siyaha yakın gri gibi görüdğümüz herşeyi elimine edersek dönelim mağara çağına. Bambaşka bir felsefeden bahsedelim ya da. Alında sanayi devrimi ile başlamış bir genel "anglosakson-protestan etiği" bakış açımızı da (evet inkar yok, hepimiz bu açıdan bakıyoruz birçok şeye, altyapılarımız bunu zorunlu kılıyor) ortadan kaldıralım isterseniz, ancak bunu yaparsak bu noktada "suçlu ayağa kalk" jargonundan kurtulmak mümkün.
Özetle:Mesela "Hayat kirli" diyerek kendini inzivaya çeken ve sadece balık avlayarak yaşayan bir münzevi eski genel müdürün herhangi bir hidyete ermişliği yoktur benim gözümde. O nedenle bırakalım "Püh sana Honda, utanmadan bi de duyarlıymış imajını veriyor" tavrını... Aslında bu tavır bile o kocaman corporation'larla aynı kampta aslında... Yemezler, daha derin bişeyler bekliyoruz - eğer burada modern çağın felsefi boyutunu tartışacaksak.
big mac (30 Haziran, 2007 14:38 Cumartesi)kuresel isinmayla ilgili yapilabilicek en dogru kampanya bu konuda insanlari bilinclendirmek ve kurumun tamaminin temiz enerji kullanma yolunda yaptigi calismalarla ornek olmasiyla mumkun olabilir.
ve tasarim tabiiki..
tasarim&tasarimci nedir? sorusunu sordugumda kendime aklima su cevap geliyo..
gercekten tasarlayan insan sadece bugunun ihtiyaclarini karsilamak uzere degil gelecegi tasarlamak uzere calisan insandir..su saatten sonra odunu bolca kullanan icmimar/entasci benzinle calisan otomobil tasarlayan tasarimci, birimlerin kendi "temiz enerjilerini" kendileri uretmeyen yapilar tasarlayan mimar vsvs.
hic tasarlamayin zaten cok tasaralandi demek geliyo...
hondanin arabasi: f1 de hybrid araba zor simdilik uzerindeki sticker suslemeden oteye gitmiyo bence
kuresel isinmadaki asil sorunun temiz enerji oldugunu biliyoruz..ve bitakim gercekler var bazilarinin hosuna gitmesede...soyleki insanoglu bugune kadar enerjiyi hep yerkabugunda aradi ve buldu bu zamani icin harika biseydi. fakat artik okadar gelistik ve ogrendikki (hala ogreniyoruz) asil enerji yukarlarda ve tertemiz. gunes bir gunde tum dunyanin 6gunluk enerji ihtiyacini karsilayabilicek enerji sagliyo ki hazir isinioken bu nimetten faydalanmak gerek..tabiki onun disinda ruzgarla enerji uretmek mumkun..hydrogen atomuyla neler yapilabilicegini yeni yeni ogreniyoruz.. temiz enerji hicte zor degil... ve buyola baskoymus bi kurum varsa bu yonde atilimlar yapmaliki bilincli insanlari cezbedebilsin bilincsiz insanlar zaten cokta fifi diye dusunduklerinden onlar icin bu turden kampanyalar cok gereksiz..
Neymis pikselmi satin alicam arabanin biyerinden nolucak dunyayimi serinleticem pikselle. (milliondollarf1) Kandirmasinlar kimseyi ayrica araba igrenc gorunuyo oyle f1 arabasi olmaz kamuflaj giymis gibi. Sacmaligin onde gideni mavi yesil bi grafik duzenleme yapsaydin bariii
gostermelik gunah cikarmalar bunlar!!
big mac (30 Haziran, 2007 14:59 Cumartesi)einstein belkide dunyayi kurtaricak bisey yapti atomun icine girerek.. ama sen nasil kullanirsan oyle ermansinan
honda simdiki hizla gidebilen temiz enerji kullanan bi f1 araci gelistirsin patentini alsin butun ekiplere satsin ve f1 bundan sonra temiz olsun ve bunun lansmani yapilsin..
honda sonra ciksin ben buldum.. benyaptim en buyuk benim desin.. ayakta alkislar sapkami cikaririm bidahada takmam..
abdulaziz (creaziz) şahin (30 Haziran, 2007 15:17 Cumartesi)küresel ısınma var,ozon tabakasındaki delik büyüyür, güneş ışınları direkt geliyor,sen yine de tak o şapkayı,
mehmet (30 Haziran, 2007 15:44 Cumartesi)her şey birbirine o kadar karışmış ki, son bir dakikasına girmiş münazır telaşıyla elde ne varsa alakalı alakasız dökülmüş ortaya.
Bu işin en az garantinin kampanyası kadar samimiyetsiz olduğunu farkedecek kadar aklı başında ve sağduyulu insanlar olduğunu düşünüyorum burada.
(yeri gelmişken dokunmadan geçemicem. garantinin reklamında "bunu biz yaptık" ardından gururla gelen "biz bunu yaptık" sözü siniruçlarıma baskı yapıyor resmen. "siz bi halt yediniz. allahtan biz karta bi dünya resmi bastık ekstre işini bıraktık da ayılar tekrar kola içip oynaştıkları günlere dönecek" mesajını bilinçten daha aşağıda duran bi yerlere çalışmak en basit ifadesiyle adice)
1. honda'nın "bıraktık reklam almayı, ondan daha fazlasını başka yerlere harcamayı. en temizi kendi tabelamızdan takılalım hazır millet yeşile maviye anne özverisiyle herşeyini adamaya hazır" düşüncesiyle bu işlere giriştiğini düşünmek acımasızca olabilir, ancak bundan çok daha masum olduklarını da düşünmüyorum. en nihayetinde we-save-money-not-life (nasıl dı o yav :)) ) di mi :)
2. honda'nın hybrid otomobillere dev yatırımlar yapıyor olması, bu hareketi daha samimi kılmıyor bence. neye ne fayda sağlıyo, kimi bilinçlendiriyo belli değil. Mevcut durumda konu hakkında hassas adama göz kırpıyor başka da birşey yok.
Bu sabah bir haber girdim google'la ilgili, onaylanırsa orda gerçekten (ya da nispeten) samimi bişey yapanların nelerle uğraştığını görebilirsiniz.
3. "bak bu uğurda dev reklamdan vazgeçtik" yaklaşımı da çok safça geldi bana. honda'nın iş başvurusu formlarında "aşkını ispat etmek için köprüden atlar mısın?" kutucuğuna benzer bişey vardır kesin. bunu marifet sanacakları almıyorlardır işe.
şimdi ise beni bigumigu'da istenmeyen adam yapabilecek serzenişime geliyorum.
reklamcıların piyasada rekabet etmediği diğer reklamcıların abuk sabuk ya da gayri samimi işlerine "ah ne cesur, ne uçuk, ne farklı, kesin var bir alameti" heyecanları, hocayı havalandırıp kendini cemaatin elbet bir gün havalanacak elemanları arasında hissetme mücadelesi beni rahatsız ediyor.
(aslında kimin ne hissettiği umrumda diil, sanırım beni ikna etmeye çalışmaları ve etraftaki kirlilik ve insanların gün geçtikçe daha da aptallaştıklarını görmek rahatsız ediyodur, o apayrı bir konu. oturup bana kilisedeki iran halısını yarım saat anlatıp niye entellektüel oyunlar oynamaya kalkıyosun ki, saçmalamışsın işte. )
çok uzatıyorum bugün cümleleri, körlerle sağırlar birbirini ağırlıyor işte çoğu zaman.
ve bu kadar sevdiğim reklam sektöründe şu işin samimiyetsizliğine olmamış diyecek adamlar omurgalarında çarkın ağırlığını taşıdıklarından bir türlü ohadiyorum demekten kurtulamayacakmışız gibi geliyor.
jesuss (30 Haziran, 2007 16:45 Cumartesi)kardeş kesinlikle katılıyorum sana. bu ve bunun gibi firmalarım bu işleri tamamen reklam stratejisi olarak görüyorum. tamamen göstermelik bence. bu açıktan yada durumadan faydalanıldığını görmek sinir bozucu esasında.
haberini bekliyorum.
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.