Anasayfa

 

Kuşlar yuvadan uçuyor


Pin It



Her mizah dergisinin yaşam döngüsü birbirine benziyor..gırgır-hıbır-leman-penguen filan derken...

Görünen o ki artık yeni bir dergi almaya başlıyoruz (bir sure daha Serkan Altuniğne için Penguen'i takip ettikten sonra tabii:)



Genç Penguen'ler yuvadan uçtu

Mizah dergisinin kuruluşundan beri kadroda olan 6 çizer Penguen'le yollarını ayırdı.

07.08.2007 10:18

Mizah dergisi Penguen'in altı üyesi, dergiyle yollarını ayırdı. Umut Sarıkaya, Ersin Karabulut, Yiğit Özgür, Memo Tembelçizer, Okay Gencer ve Uğur Gürsoy, derginin kurulduğu 2004 yılından beri Penguen'de çiziyordu.
Yıldızı Penguen ile parlayan çizer Yiğit Özgür, ayrılıklarının amacının yeni bir dergi çıkarmak olduğunu söyledi. Penguen ekibiyle aralarında hiçbir anlaşmazlık olmadığını, el sıkışarak ayrıldıklarını belirten Özgür, yeni kurulacak derginin henüz proje aşamasında olduğunu, ne isminin, ne de kadrosunun belirlendiğini ifade etti.
Aslında mizah dergilerindeki ilk bölünme değil bu. Gırgır'dan ayrılanlar Leman'ı, Leman'dan ayrılanlar ise Penguen'i kurmuştu. Şimdi kendi kanatlarıyla uçma sırası Penguen'in gençlerinde. Yiğit Özgür de bu geleneğin yıllardır sürdüğünü söyledi ve bu durumun bir çocuğun kendi yağıyla kavrulma isteğiyle evden ayrılması gibi değerlendirilmesini istedi
http://www.milliyet.com/2007/08/07/yasam/yas05.html


Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Ağustos, 2007 16:03 Salı)
Limon -> Leman gecisi var arada. Hatta SGB daha iyi aciklar ama asil Hibir'dir Girgir'in kemik kadrosunun ayrilip cikardigi dergi. Limon daha alternatifti o zaman. Sonra Girgir'dan Avni ve Digil cikti. Hibir, HBR Maymun oldu. Pismis Kelle de kendi halindeydi mesela... Leman ekolunun Penguen'e yansiyan ekibinden Gani Mujde'nin de oldugu Deli de super bir dergiydi. Fermuar'i cok sevemedim, yeni dergi nasil olacak bakalim...

atlantix (07 Ağustos, 2007 16:19 Salı)
takibi zor bi aktivite olmaya başladı bu.
herkes kendi dergisini çıkarsın ne alacağımızı bilelim di mi?

sadi (su geçirmez balık) tekin (07 Ağustos, 2007 16:20 Salı)
benim hatırladığım gırgır tayfasından ayrılan gençlerin hıbır ve limon olarak ikiye ayrıldığı. evet limon ve leman devamında daha sertti muhalifti. hıbır ve uzun bi süre benim de çizdiğin hbr maymun daha ılımlı, ailenizin mizah dergisi kıvamında kaldı. bu yüzden de bugün göremiyoruz kendilerini malesef.

avni de oğuz aral'ın gırgırdan sonra devam ettirdiği dergi. bir takım alavere dalaverelerle gırgırı bir şerefsize kaptırmışlardı.

jesuss (07 Ağustos, 2007 16:38 Salı)
çıkarsınlar bölünsünlerde ben gırgır zamanından beridir çıkan o kadar adamın hala gırgır şabkonunu kullanmasına şaşıyorum. komiklik ön planda, güncel kapak, sayfayı çevirirsin haftanın olaylarının yorumu, sonraki sayfa lombak sayfası yada katanamıydı neydi yazık ettii kendine kemal aratan, devamını bilirsiniz. son sayfa çiçeği burnunda. klasik şablon devam devam. bu şablonu yıkacak ve yeni bir düzen getirecek kimse yokmu ya. hiç bölünmeseler aslında daha mı iyi olur? bilemiyom

bu arada atlıyorsunuz engin ergönültaş ve pişmiş kelle yi. arada da RH+ isimli çizgiroman dergisi falan çıkmıştır. 9 sayı.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Ağustos, 2007 16:40 Salı)
limon da asil nadir'in gunes gazetesi'ne aitti. o yuzden o dergiyi birakip Leman adi altinda yeni dergi cikarttilar... Limon'un Girgir'dan ayrilan bir ekip olduguna karsi cikiyorum. Kemal Aratan, Suat Gonulay basta olmak uzere ekipten Digil'da da calisan olmustu ama Limon o zamanlarda mizah dergilerindeki absurdite ve cinsellik sinirlarini 2-3 cita oteye tasiyan dergi olmustu. Suat Gonulay'in mazbut bir koyde ogretmenlik yapan carsafli gorunumlu sapik kadin hakkindaki oykusu hala dimagimi zorlar...

jesuss (07 Ağustos, 2007 16:43 Salı)
evet yaa kesinlikle dıgıl o zamanların bence en iyi dergisiydi

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Ağustos, 2007 16:43 Salı)
pismis kelle'yi atlamadigimi gormek icin yukaridaki yorumumu tekrar okuyunuz :) RH+ bir mizah dergisi degil, ilk aylik cizgi roman dergisiydi. Ilk haftalik cizgi roman dergimiz olan Joker'in tum sayilari hala Malatya'da odamda bir yerde duruyor :') Bu arada Deli ekibinin Limon'dan ayrildiktan sonra (Selcuk Erdem, Gani Mujde, Can Barslan vb) Deli'den once cikardiklari ve sablon olarak farkli bir deneme olan Mikrop vardi bir de. Sari degil kirmizi renk kullaniliyordu ve kare seklindeydi. O dergide cikan bir karikaturunu anlamadigim icin Selcuk Erdem'le telefonda konusmustum, hey gidi :D

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Ağustos, 2007 16:48 Salı)
Digil aslinda tamamen Oguz Aral'in Hibir tayfasina gicik olup "Avni'ye alternatif olacaksa, onu da biz cikartiriz" mantiginda cikardigi bir dergiydi. Dilekolay, Hasan Kacan'i, Ergun Gunduz'u, Irfan Sayar'i ve daha bir suru yetenekli parlak ismi kaptirmisti ve oldukca kotu olmustu genclerin ayriligi. O zaman simdiki gibi demokratik degildi mizah basini...

mehmet (07 Ağustos, 2007 16:51 Salı)
deli çok baba dergiydi hakkaten.

haftalık mizah dergisi diyince gırgır-hıbır-deli-leman-penguen voltranını anlayan bir kesim olduğunu düşünüyorum. ben de o kesimdenim.

jesuss (07 Ağustos, 2007 16:58 Salı)
ulan iki dakka gaza geldik herkes saydırdı ize yahu. sevdiğimiz konu gaza geldik işte . ben sadece belirli bi şablon var ve onun sürekli tekrarlanmasından sıkıldım. birilerin birilerinden ayrılamsı pop kız gurubu erkek gurubu olupda bölünmediği sürece sorun yok

sadi (su geçirmez balık) tekin (07 Ağustos, 2007 17:00 Salı)
pişmiş kelle de kırmızı tonlarıydı sanrım..
bi de ek olarak çıkıp format olan kemik vardır..

bi de dıgıl benim hatırladığım öykülerden light bi çizgi roman dergisiydi ağırlıklı olarak? hafızam yanıltmıyorsa..

jesuss (07 Ağustos, 2007 17:04 Salı)
olurmu baba kemal aratan galip tekin oğuz bülent morgök halil incesu ve bilimum çizerler vardı dergide. muhlis vardı levent çanganın o zamanlar çizgisi güzeldi o vardı mesela. bence çok rahat takılıp çok güzel işler çıkarmışlardır.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Ağustos, 2007 17:04 Salı)
jesuss, ustune alinma, bilgilerimi fiskirtma firsati yakaladim, kimseye acimiyorum ;) Pismis Kelle sariydi. Carsaf'tan Zalak Mahmut falan vardi orda. Bir de Engin Ergonultas'in guzel oykuleri. Aslinda Kemal Aratan da Pismis Kelle'de pismis olabilir bak...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Ağustos, 2007 17:05 Salı)
Digil'in en buyuk olayi Galip Tekin'in yazdigi, Kemal Aratan'in cizdigi "Vah Vahap Vah!" adli super oykuydu. Sonra devamini da yapti Kemal tek basina ama ilk maceranin tadini vermedi hic tabii ki :)

jesuss (07 Ağustos, 2007 17:12 Salı)
olabilir kesinlikle settar bende seninle bilgilerimi kapıştırırım. dergi sabahlama gecesini anlattıkları kemal çizimleri vardı iki sayfa. cihangirde bir ev vardı değilmi. otisinde orda olduğunu hatırlıyorum ama en çok serdar gilkaı severdim. ama engin ergönültaş gerçekten çok bilgili ve iyi bir bileği olan birisiydi. hikayeleri falan herkesin çizebileceği şeyler değildi.

jesuss (07 Ağustos, 2007 17:14 Salı)
kemalin yerine başka biri çizdiği için o tadı verememişti ama.
şevket miydi hatırlamıyorum ama ismini. kemal tarzında çizmeye çalıştığı için çuvallamıştı.

sadi (su geçirmez balık) tekin (07 Ağustos, 2007 17:16 Salı)
ben pişmiş kelleyi diğerlerinden daha kırmızı hatırlıyroum...

ozgur250 (07 Ağustos, 2007 17:46 Salı)
gırgır,limon,leman.zamanla değişiyor favoriler.yiğit,ersin,umut çizgileri oturmuş,mizah anlayışları sağlam kişiler.bir an önce çıksa bari yeni dergi.

cengoman (07 Ağustos, 2007 19:05 Salı)
Söz konusu mizah dergisi olunca gırgır bir numaraydı o zamanlar ki gırgırın gırgır olduğu zamanlardı...heyecanla beklerdik..ama ne zaman ki gölge adam gırgırı aldı...ve yönetim her şeye karışmaya başladı...İşte o zaman H.B.R'ın kurulması şart olmuştu...bir gece gırgırın tuvaletinde yapılan planın ardından..büyük bir operasyonla gölge adam sansürüne takılan çizimler de alınarak...H.B.R kurulma macerasının başlangıcıdır.

ruprect (07 Ağustos, 2007 20:38 Salı)
demek ki artık 2 dergi alınacak. ne güzel.

phoenixia (07 Ağustos, 2007 21:11 Salı)
nefessiz konuşmuşsunuz hakkaten.. pas iyi yerden gelmiş..
:)

karika (07 Ağustos, 2007 21:28 Salı)
2002 - 2005 arasi Girgir da cizmeye basladim amatorden koseye super hizli bi gecis yaptim, kendimi artik asmis bi karikaturist bi merci gibi goruyodum, ne de olsa tam sayfa kosem vardi, kizlar da cok etkileniyodu bundan ... ama zamanla ilk heyecan gidip kendimi sorgulamaya basladigimda somuruldugumu anladim 2 - 2,5 yilin karsiligi 30 YTL lik bir tutardi . Gulmeyin bu bir gercek, benim icin tutku olan karikaturun manevi getirisi, hazzi inanilmazdi ama maddi karsiligi buymus, buyuden uyaninca farkettim. Girgir aliyorsaniz goreceginiz bisey vardir 4 - 5 hafta da bir ayni dergi cikar, bir dongu vardir burada ki farklar kapak, 3. sayfa siyasi karikaturleri ve somurulen yeni yetme karikaturistlerin buyuk bir hevesle cizdigi birkac karikaturden ibarettir, bu arada somuren orada calisanlar degil bilakis derginin sahibi olan sahsiyettir ( isme gerek yok ) Oguz Aral doneminden kalan cekirdek kadro ( Apti , Erdogan , Seyfi ) uc kurusa halen bu dergiyi yasatmaya calisirlar, eli opulesi insanlardir :) bu arada derginin cizerler kisminda halen yazar sembolik ismim :)

mezzoalto (08 Ağustos, 2007 00:03 Çarşamba)
settar, joker dedin ve bitirdin olayı.. bence daha iyisi hala çıkmadı.. ergün gündüz, atilla atalay, galip tekin allahım o nasıl bir kadro, nasıl güzel bi dergiydi.. hbr-hbr maymun-penguen ekolünü tercih eden bir mizah okuru olarak, ruprect'in yorumuna +1 diyorum: ne güzel, okuyacak iki dergimiz oldu, penguen hemen bitiveriyordu..

Yalçın (settar) Pembecioğlu (08 Ağustos, 2007 00:09 Çarşamba)
Joker'in en guzel tarafi, canim Atilla Atalay'imin mizah kitaplarinda sonlarda yer bulan az mizahi metinlerinin burada kendi sayfasinda yer almasiydi. Ebekulak, Fintasfenkinator vb. Cocukluk kahramanimdi Atilla Atalay benim... 18 yasimda ilk ve tek kitap imzalattigim kisidir ayni zamanda.

mezzoalto (08 Ağustos, 2007 00:30 Çarşamba)

ve hatta o az mizahi, fena halde duygusal, ve muhteşem, fotokopilerini çektirip cüzdanımda sakladığım, yanımda dolaştırdığım, hatta sayesinde hayatımın en büyük aşkını yaşadığım o öyküleri de ergün gündüz çizerdi.. benim de canım atilla atalay.. keşke şu sıkılhan döngüsünden çıksa, gene yazsa civciv kutusu-öpücük balığı ama en çok da yalnızlık aletleri bir de seslerim.. aman be settar, tam çıkayazmıştım be depresyondan..


ARTanubis (08 Ağustos, 2007 00:33 Çarşamba)
allahım resmen mutlu oldum... işte bigu ruhu...herkesin ne cok soyleyeck seyi var ve bu dergiler herkesin hayatının ne kadar büyük ve onemli bir parcasi olmuş...
bugun bu haberi okuyup şirkette paylaşacak bir allahın kulu bulamayınca kendimi cok kotu hissetmiştim... şimdi iyiyim:)

mezzoalto (08 Ağustos, 2007 00:39 Çarşamba)
http://www.atillaatalay.netfirms.com/menu/index.html 

seçme öyküler başlığı altındakilerin birincisini okumak bile yetiyor insana.. kalanlarını okumak için bi durup nefes almak lazım..

sonercelik (08 Ağustos, 2007 19:20 Çarşamba)
abi ozgur yigit ,selcuk erdem erdil yasaroglu,m. ustun abi bu adamlar kaliteli espiriler yapiyor lar
serkan altunigne cok zayif espiriler yapiyor
ki sevenleri de anlamiyorum onun icin penguen almaya gerek yok bence

ARTanubis (08 Ağustos, 2007 19:24 Çarşamba)
serkan altuniğne zayıf mı??? adam espri trendlerini belirliyor yaw...son yıllarda çıkan en yetenekli isimlerden biri...hatta y ozgur cok kısa süren tahtını ona bile devredebilir biraz daha çaba göstermeyip iyi işler çıkarmzsa...

sadi (su geçirmez balık) tekin (08 Ağustos, 2007 19:46 Çarşamba)
art beni çok fena hayal kırıklığına uğrattın. abicim ne espri trendi allahaşkına.. sana şablonu veriim sen de aynı serkan esprilerinden yap. çok basit. hiç bi zeka da gerekmez.

hani sende yok demek istemedim yannış annama..

ARTanubis (08 Ağustos, 2007 19:49 Çarşamba)

işte ben de onu diyorum sgb, serkan şablonu yarattı adam.. nasıl bir yiğit şablonu varsa... ve malesef son 10-15 sayıdır sayıdır filan yiğit değil serkan ve uğur bende dergiyi biran önce alma okuma dürtüsü yaratan... 


ARTanubis (08 Ağustos, 2007 19:51 Çarşamba)
bu arada facebookçu bigucanlar için "penguen" grubu

sadi (su geçirmez balık) tekin (08 Ağustos, 2007 19:53 Çarşamba)
ya serkan şablonu falan değil bu kandırmayalım birbirimizi.. "ilk aklına gelen espri" şablonudur.. çok feci de tuzaktır.. derhal ordan kaçmalıdır..

bugün yiğit özgür varsa o şablondan uzaklaştığı içindir..

ARTanubis (08 Ağustos, 2007 19:56 Çarşamba)
bu kadar da küçümsemeyelim serkanı yaw... 
(burayı da chate çevirdik ya:))

sadi (su geçirmez balık) tekin (08 Ağustos, 2007 19:58 Çarşamba)
valla kimse kusura bakmasın.. neyse o..

Yalçın (settar) Pembecioğlu (08 Ağustos, 2007 22:33 Çarşamba)
Ben de uzulerek Penguen'de okuyamadigim tek cizerin Serkan oldugunu itiraf ediyorum. Ayni espri 1045 kere cizilir mi? Cevap evet. Espri hangisi derseniz: Sevgilisi tarafindan terkedilen salak erkek diyim, siz anlayin...

sadi (su geçirmez balık) tekin (08 Ağustos, 2007 22:52 Çarşamba)
tuvaletten çıktın mı sen?

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 01:57 Perşembe)
serkan konusunda art'la aynı cephedeyim, sevenlerindenim, hatta elbette daima deil ama son son yiğitten iyi olduğu inancındayım:) penguen'de gerçekten içimi kıyan tek insan fatih solmaz.. diğer herkes, çeşitli ölçülerde iyi veya kötüler ama fatih solmaz ve patates baskı??? tanrım! bu arada son sayıyı aldım, üzüldüm yahu, herşeye rağmen insan eski formatı özlüyor..

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 03:46 Perşembe)
al birini vur ötekine umarım koronun tamamı aynı fikirde değildir.. hehe..

Uğurkan (GoDLESS_FroG) Hafızoğlu (09 Ağustos, 2007 03:53 Perşembe)
Açıkcası sevindim ben bu olaya. 2-3 aydır adı geçen çizerlerin performansındaki gözle görülür düşüş acaip rahatsız ediyordu beni. Ne yiğit Özgür ne de Umut Sarıkaya ağız dolusu kahkaha attırabiliyordu ne de Ersin Karabulut deja vu yaşatıyordu, varmış birşeyler demek ki.  Serkan Altuniğne konusuna gelince; ya onun da huzuru yok son zamanlarda -ki onun için bu durum 1 seneden fazladır var- ya da gerçekten tükenmek üzere. Artık her 3 karikatüründen biri ya eşcinsellik - ki kendi tabiriyle ibnelik oluyor bu- ya da salak, geri zekalı kadınlar üzerine.

Ayrıca geçen hafta Yiğit Özgür'ün hikayesinin altında " Yiğit Özgür arkadaşımız, işini vaktinde teslim etmediği için; Lombak dergisinin 2006 yılı Kasım sayısında yer alan işini tekrar yayınlıyoruz. Özür dileriz. (PENGUEN)" diye bir yazı var.

Yazıdaki dilbilgisi hatalarını geçiyorum, daha önce onlarca defa tanık olduğumuz çizerin işini yetiştirememesi durumuyla karşı karşıya olmamıza rağmen daha önce hiç karşılaşmadığımız şekilde dergi yönetiminin "Bakın bu Yiğit denen adam işlerini yetiştirimiyor, biz sağdan soldan bulup koymsak boş bıraktıracak sayfayı, öyle de sorumsuz bir insan" demek ister gibi bir tavrını görüyoruz. Daha önce bu gibi durumlarda ya çizer kendisi bir özür not yazar da eski işini yayınlardı, ya da dergi onun ağzından bir not yazardı. Garibime gitti. Dergiyi başlangıcından beri - birkaç kişiyle birlikte- sırtlayan bir çizere bu yapılmaz be.

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 03:57 Perşembe)
not detayını güzel yakalamışsın godless.. o sıra dergiden ayrılacakların olduğunu bildiğim için garipsemedim ama olmaması gereken bir üslup. böyle durumlarda genelde yazarın-çizerin rahatsızlığından dolayı işini yayınlayamıyoruz derlerdi. hoş değil.

gullusum (09 Ağustos, 2007 10:02 Perşembe)
sgb'cim kusura bakma ben de serkan sevenlerdenim...yiğit bile arada komik olamıyordu artık. bu arada cem dinlenmiş hala ve hala gayet iyi...ben bu gruptan en cok ersin karabulut'un gitmesine üzüldüm herhalde, gönlünü koyarak hem yazıyor hem çiziyordu. galip tekin'in dergide olması bana nefes oldu resmen, hocamdır kendisi, pek sever pek saygı duyarım ayrıca. 
ama penguen'in yiğit'e notunu görmüş ve ben de bu ne demek yaw diye düşünmüştü. bi ara web sayfası konusunda da selçuk yiğit'e söylenip durmuştu. belki de büyükler eskidikçe esnekliklerini kaybediyorlar, bu açıdan bu ekibin dergiden ayrılmasının, cümle mizah susuzluğunun giderilmesi adına olumlu bir hareket olarak görüyorum. 
demem o ki dergidir çizerdir, elbet ki ayrılacak kendi görüşünü yazacak çizecek, bundan da daha doğal birşey olamaz. birden fazla dergi alma fikrine bayılıyorum şahsen, cidden penguen kesmiyordu bu arada yeni sayıyı alın, mürekkep balığı ve muşmula köşelerini okuyun, zevklenin derim...

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 10:12 Perşembe)
üzgünüz sgb, korodan 3 etti:) hatta 4 etti, yecee de sever serkan'ı, hatta kişisel olarak da sever, kendisiyle çalışmışlığı bile vardır, o yazmadı ben söyleyeyim.. ben "yiğit'e çemkirmişlerdi geçenlerde, tetikleyici olmuş olabilir" diye yazmıştım arkadaşlara.. tersiymiş demek ki, gideceğini bildikleri için çemkirmişler.. hiç hoş değil tabi bu tavır, her halükarda..  

yecee (09 Ağustos, 2007 10:20 Perşembe)
koroya alırken bize soruyorlar "kimsiniz, kimlerdensiniz, serkan'ı sever misiniz?" diye... sıkı bir penguen takipcisi olmadığım için yorum yapmadıydım filan falan...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Ağustos, 2007 10:40 Perşembe)
Serkan icin hep cok uzulurdum, yazik kim okuyo ku bu cocukcagizi diye. En azindan artik onun icin mutluyum :)

fair (09 Ağustos, 2007 10:47 Perşembe)
bir de eskiden fırt vardı hatırlıyor musunuz? o da iyi bi dergiydi..

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 11:16 Perşembe)
dört ettiler settar. kesin beş altı da ederler sıksalar.. :)

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 11:18 Perşembe)
akşama bizim tayfanın iştirak ettiği bir düğün var, sorucam orda tek tek, yarın istatistiklerle gelirim:)

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 11:22 Perşembe)
saylanmaz kiiii.. ben de bi kaç muhalif düğün gezip istatistiği tabana yayacam.. gör bak.. bana kaç çeyrek altına patlayacğının zerre önemi yok..

yecee (09 Ağustos, 2007 11:24 Perşembe)
deadline'ı ağustos sonuna koyalım, ben bayaa bir düğün gezicem o arada, su geçirmez serkan istatistikleriyle dönerim aranıza! (yazarın notu: su geçirmeyen serkan değil istatistikler olacaktır)

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 11:28 Perşembe)
tamam deadline'a kadar biz de kaş yöresinde taban çalışması yaparız, aa tabi haftaya çarşamba bir düğün daha var zaten, bayağı geniş bir gruba erişebiliriz, konda halt etmiş yanımızda:) sgb, mızıkçı gördüm seni:)

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Ağustos, 2007 11:32 Perşembe)
Nasil %47 oy almasi AKP'yi ya da herhangi baska bir partiyi basarili bir iktidar yapmiyorsa, dugun anketlerinden gelecek oylar da Serkan'i yetenekli yapmayacak. Siz seviyormussunuz, keyiflen okuyunuz efendim. Kimsenin birbirine bir sey ispat etmesine gerek yok. Karikatur beklentileri elbetteki farkli olacak.

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 11:35 Perşembe)
du bakalım elleme de bi uğraşsınlar bakalım.. hehe..

yecee (09 Ağustos, 2007 11:40 Perşembe)
anket yapıcakdık site sahibi höt dedi, şimdi mecburen halay çekicez böhüü....

abdulaziz (creaziz) şahin (09 Ağustos, 2007 11:42 Perşembe)
hybrid serkan istiyoruz

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 11:42 Perşembe)
serkan'ın yeteneğini tartışmıyoruz diye düşünüyorum ben, neticede penguen'de çizen bir adamın zaten baz bir yeteneği vardır, ötesi kişisel beğeni farkları.. ama hani ben eğleniyoruz sanıyordum, koro filan deyince siz, takıldım ben de peşine:) mesajlarımda hiçbir ispat kaygısı güdülmemektedir, yazmıyorum artık kaygılı mesaj bildiğiniz üzere:)

ARTanubis (09 Ağustos, 2007 11:42 Perşembe)
yigit ozgur için yazılan not beni de cok rahatsız etmişti.. demek herkes farketmiş.. neyse ki bu eşşekliğin üstüne en iyi işlerinden birini koymuşlar diye teselli bulmuştum...

serkanı severim dedim ortalık karıştı yaw... serkanın eşi de başörtülü olduğu için tabi...mezzo gerekli araştırmayı yapsın bakalım, sonuç alamazsak referanduma gideriz...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Ağustos, 2007 11:42 Perşembe)
Hehe, yok yav, anket sonuclarini meraklan bekliyoruz, hot der miyim hic? :P

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 11:46 Perşembe)
serkanın orada çiziyor olmasının sadece yetenekle açıklanabilir olmasına gerenk yok.. site böcüü desem? ;)

yecee (09 Ağustos, 2007 11:49 Perşembe)
hah bildim komikaze !! ay yok torpil, erdil, ayıp

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 11:56 Perşembe)
höt dedin işte:) anketten vazgeçtim, referandum istiyorum ben de, evet.. serkan'ı halk seçsin:)

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Ağustos, 2007 11:57 Perşembe)
:P~

mehmet (09 Ağustos, 2007 11:59 Perşembe)
serkan o esprileri suratıma yapmaya kalksa "birader bi çekilsene şöyle yana doğru" tadında bi tepki alabilir benden, yılda 1-2 tane esprisi olabiliyo güzel onun dışında tahammül edilmez geliyo bana. 1,2,5,10 nereye kadar aynı muhabbet!!! bu arada dün nevizade'de yiğit özgür'ü gördüm, "yeni dergi kuruyomuşsunuz" diye girip ayaküstü bigu röportajı yapacaktım, baktım o da benim gibi kalabalıktan kaçmaya çalışıyo hiç bulaşmadım. nevizade'deki yeni rakı çıkarması vardı, mevzu nedir bilen var mı?

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Ağustos, 2007 12:00 Perşembe)
penny'ye sormak lazim :)

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 12:04 Perşembe)
korocanak çok yalnızız:)

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 12:09 Perşembe)
aha halk.. konuş memet.. (konuştu zaten.. okuyunuz..)

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 12:11 Perşembe)
mehmet ve halk mı? ahahahahaha:)

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 12:13 Perşembe)
hepimiz halkız..
o doğru zamanda doğru sesi verdi sadece

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 12:14 Perşembe)
kara murat benim:)

yecee (09 Ağustos, 2007 12:15 Perşembe)
mehmet ses vermiş, hep birlikte söylüyorus : korkmaaa

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 12:18 Perşembe)
diapozom verin, bakıcam ses doğru mu değil mi:) (süper anlarım ya:P)

abdulaziz (creaziz) şahin (09 Ağustos, 2007 12:18 Perşembe)
 taş atılacak kuyu bırakmamışsınız bana

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 12:19 Perşembe)
toptan delirdik creaziz'cim, sen de gel buyur, sana buluruz el değmemiş kuyu:) "ortada kuyu var yandan geç / fazla takılma meydanda".. asabım bozuldu ay:)

mehmet (09 Ağustos, 2007 12:26 Perşembe)
mezzo hakkımda çok fazla şey öğrendin, sanırım artık yaşamana izin veremeyeceğim. nothing personal yuno :))))

mezzoalto (09 Ağustos, 2007 12:51 Perşembe)
korkuyorum:)

jesuss (09 Ağustos, 2007 13:00 Perşembe)
ohaa be ne güzel bi muhabbet oldu ya. resmen gözlerim yaşardı bu kadar insanın karikatür üzerine konuşmasına. 
serken üzerine konuşmayı saçma buldum. 
ben bu gazla bu haftaki tüm mizah dergilerini alırım lan..

ARTanubis (09 Ağustos, 2007 13:29 Perşembe)
lenn 2 dk yemege gittim muhabbet almış yürümüş...

kara murat benim...
serkan altuniğne de benim...
ayrıca da korkmayın sönmez bu şafaklarda yüzen al sancaklar...

jesuss (09 Ağustos, 2007 16:39 Perşembe)
bu arada daha önce pengueanden ayrılan büstün cüstün kardeşlerin dergisi fermuar var. onun hakkında kimse bişey demeyecekmi yahu... ?

ARTanubis (09 Ağustos, 2007 16:51 Perşembe)
settar demiş ya ilk yorumda...

"Onlar bilmezler mi ki Settar dedi mi bigu susar dinler..." (Bigu Suresi 23,5)

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 19:02 Perşembe)
"biz bigucuları ateşten yarattık; tez canlı, atik ve cevval; ve  onları okumadan yorum yazmakla sınadık.." (yusuf suresi 3,5)

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Ağustos, 2007 20:09 Perşembe)
jesuss'u carmiha germe haberi oldu bu, yine ayar aldi cocuk :P Fermuar'i sadece Emrah Ablak icin aldim 2 kere. Sonra icim acidi bir sekilde. Emrah Ablak'i olaganustu komik bulmama ragmen derginin geri kalanini okumayinca bir garip hissedip bu duyguyla basa cikmaktansa dergiyi almamaya karar verdim. Bu arada Bustun ve Custun kardes degil galiba. Hep kardes sanilmalari uzerine Ustun Kardesler diye bir dalga cikardilar. Di mi? Bilgisi olan?

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 20:20 Perşembe)
yok yok baya kardeşler. cengiz bülentin abisi, her ne kadar bülent daha ön planda olsa da. (alakasız bişi dedim biliyorum)

jesuss (09 Ağustos, 2007 20:36 Perşembe)
bülent arabacıoğlu en kahraman rıdvan ditorum ozaman. bide gaddar davut. birde kemal aratanın kuzudişli kahramanı (ismini unuttum). 
bülent arabacıoğlu hakkında bi bilginiz varmı peki gençler yoksa settar ilk yorumunda demişti diyip tekrar başamı döneyim?
çizgiroman konusunda niye ayar alayım yahu çok accaip gaza geldim atladık işte balıklama :))

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 20:39 Perşembe)
bülent arabacıoğlu müthiş orta sayfa çizeriydi gırgırdaki. müthiç bir bilek nefis bir netlik ve zeka. aynı zamanda tipitip karakterinin de yaratıcısı çizeri. kent şekerleme bünyesinde çalışıyor son zamanda bi değişiklik olmadıysa. grafik departmanının başında.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Ağustos, 2007 20:48 Perşembe)
Biri Kuzudis mi dedi! Ihtiyatsiz Adaaaam!!! :D SGB, Bulent Arabacioglu Tipitip'in de mi cizeriydi? A negzel! ;)

sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Ağustos, 2007 20:54 Perşembe)
ahaha evet settarcım aynen öyle. çok avrupai bi çizgisi var değil mi :)

peace :)

mezzoalto (10 Ağustos, 2007 01:22 Cuma)
yaa tipitip'i de yeniden çıkarmışlar, biz 3-4 ay önce keşfedip çıldırdıydık, ama içindeki karikatürler eski tipitip gibi deil, hem evlenip barklanmış çoluk çocuğa karışmış tipitip, hem de formu değişmiş, modernize edilmiş, olmamış.. sakızın da tadını biraz revize etmişler, hevesimizin tamamı deilse de bir kısmı kursağımızda kalmıştı.. yine de koca koca insanlar "ehiheaoh" deyip kendimizi nostaljiye vermiştik.. aynı etkiyi yaratan başka ürünler için bkz. şemsiye çikolata bkz. polo şeker (o da geri döndü:P) keşke "big babol" da geri dönse, hele de karpuzlusu.. mmmm!

konudan bu kadar uzaklaşmak da görülmemiştir herhalde, aaa tüh alkol-ankara havası-halay derken anketi unuttum bak:D

Uğurkan (GoDLESS_FroG) Hafızoğlu (10 Ağustos, 2007 02:07 Cuma)
Ben biraz daha uzaklaşayım konudan.

Bir ara Panda'nın şapkalı dondurması vardı, ne oldu ona?
nette en ufak bir emaresi yok dondurmanın, ne görseli ne de hakkında söylenmiş birşey.
Konuya Dönelim;

Bu haftaki penguen neden o kadar boş geldi bana?
Size de oldu mu?

jesuss (10 Ağustos, 2007 14:14 Cuma)
peki bu hıbır dergisinin biz karikatürü nasıl çiziyoruz diye bi ek yapmışlardı. içinde çizerler biz şöyle beyle çiziyoruz diye yapılmış bi ek. küçük bişeydi içinde bülent arabacı oğlu sarkis ergün gündüz falan vardı. o eki alanınız varmı? :))) allaaaam konulara bak yahu...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (29 Ağustos, 2007 23:12 Çarşamba)
iste yuvadan ucan kuslarin yeni dergisi:

http://www.uykusuzdergi.com/

kadro da soyle;
Yiğit Özgür
Umut Sarıkaya
Ersin Karabulut
Uğur Gürsoy
Ender Yıldızhan
Vedat Özdemiroğlu
Yılmaz Aslantürk
Memo Tembelçizer
Engin Günaydın
Barış Uygur
Deniz Ensari
Yavuz Öztürk
Fırat Budacı
Oky

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.