Anasayfa

3446_7087.jpg Resimleri
 

Karşı Afişler Buraya!


Pin It
Savaş, işgal, paralı eğitim, cinsiyetçi baskılar, homofobi gibi karşı olduğumuz başlıkları içeren afişler yapıp, Barışarock Festival alanında sergileme ve herkesle paylaşma imkanınız var. Afişleri 15 Temmuz'a kadar göndermeniz gerek. Ayrıntılı bilgiyi sitesinde de bulabilirsiniz.


Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


sena (kudra) çınar (01 Temmuz, 2008 11:30 Salı)
o kadar çabaladılar da olmadı ya... bi kere gitme gafletinde bulundum leş gibi bi yer, herşey berbat, gidip sefillik çekiyorsunuz. sidik kokusu buram buram. ucuz diye meraklı bütün serseriler orda zaten iğrenç bi ortam!
gelen insanların hepsi birbirinden cins, serserileri geçtim, bi de boş filozoflarla dolu! kendini bilge sanan bi avuç...neyse....!
oraya diil afişimi saç tokamı bile vermem
tamam anladık iyi bi amaç güdülüyoda böle mi yani, bu sefillikle mi... bitsin şu festival artık ya... ya da adam gibi bişey yapsınlar hakkını vererek...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (01 Temmuz, 2008 11:44 Salı)
Açıkhava festivalinde "club" olanakları beklentisi taşımıyordun umarım kudra? :) biraz sert olmamış mı çıkışın? Barışarock dışında katılıp da övebileceğin başka açıkhava festivalleri de oldu mu?

Melquiades (01 Temmuz, 2008 12:11 Salı)
başlık ve konu ile alakalı degil ama; keşke, yazılan yorumlara göre bi puanlama sistemi olsa da, üyelerin diger isteyen üyelerin üzerinde sadece puanlama ile karsılık verilse!!! sözlü olarak degil.

sena (kudra) çınar (01 Temmuz, 2008 14:03 Salı)
hayır settar tabii ki club ortamı beklemiyorum. aslında oldukça minimalist'im; sadece temiz tuvaletler bekliyorum, içeride tinerciler görmek istemiyorum ve boş yere zırvalayan bi dolu insan istemiyorum. karşı durdukları rock'n coke mesela, sorunun cevabı... bu yıl one love'a katıldım, tertemizdi herşey ve doğru dürüst insanlar vardı, haftasonu masstivaldeyim ve biliyorum ki ne bomboş insanlar olacak orda ne de beni bekleyen kokuşmuş tuvaletler!
çıkışım sert değil bence. ben bu üykede yapılmaya çalışılan birtakım hareketlerin doğru düzgün yapılmasından yanayım, sefillik içinde değil. böylece daha çok insan katılır, daha çok destek toplanır ve birlik oluşur.
bu şekilde yapılan bi organizasyonun boş laflar etmekten hiçbir farkı yok...

Cnk (01 Temmuz, 2008 14:10 Salı)
bu tür şeyler tamamen hayatı nasıl algıladığımızla, nereden bakmak istediğimizle ve beklentilerimizle ilgilidir. kimi gidip sidik kokusuyla ilgilenirken, kimi de diğer festivallerin neredeyse onda biri kadar bütçeyle yapılan, ortak amaçla bir araya gelmiş insanların çabasıyla ortaya çıkan etkinlikle ilgilenir. su puanlama mevzusu ilginç olabilir ama nasıl uygulanacak? üzerinde çalışmak gerekir sanırım.

sena (kudra) çınar (01 Temmuz, 2008 14:27 Salı)
orada ortak amaçlarla biraraya gelmiş insanlar yok!!!! yıllarca greenpeace üyeliği yaptım, sınavdan çıkıp büroya gidip çalıştım. bundan başka vakıf üyeliklerim de var. asıl birlik ve beraberlik oralarda işte. barışa rock da birlik ve beraberlik falan yok, oradaki insanların neredeyse hepsi ucuz diye geliyo zaten. amaç falan yok orada sadece bedava ortam var o kadar!
birlik ve beraberlik isteyenler varsa bunu en iyi şekilde yapan vakıflar var herkesi davet ederim, boş işlerle uğraşmasın kimse bu ülkenin ve dünyanın binlerce 'gerçek' sorunu varken.
daha akıllıca bir iş yapılsın ve birileri bu vakıfları biraraya getirerek doğru düzgün bi festival yapsın ve oraya ucuz diye gelen leş kokulu insanlar yerine gerçek ten bir gayesi olan, yardım amacı güden, festivale gelip kahramanlık yapıp sonra herşeyi unutan insanlar gelmesin.
benim düşüncem budur...

greenpeace'in bürosu istiklalde, birşeyler yapmak isteyen varsa oraya gidip 'gerçekten' birşeyler yapsın, bu da tavsiyemdir arkadaşlar...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (01 Temmuz, 2008 14:40 Salı)
kudra, öfkenin sebebini anlayamıyorum. ucuz olduğunu biliyorsun, fakat beklentin yüksek olmalı ki hayalkırıklığın da böyle şiddetli olmuş. politik duruşlarının hikaye olduğuna inanıyorsan da bunu tartışmanın yolu organizasyonun eksikliklerinden başlamıyor. organizasyon eksikliği başka konu, politik duruşları başka konu. organizasyon eksikliğinin birinci sebebi de ucuzluğu muhtemelen, bunu sen de dile getirmişsin.

Santralistanbul, park orman gibi "mekan"larda yapılan konserler BarışaRock'la çok karşılaştırılabilir mi bilemem. Ben Ömerli'deki 2 H2000'e katıldım. Bir tanesinde çadırda kaldım. Yağmur yağdı, çamur içinde kaldık, seyyar tuvaletler taştı vs. Fakat anılarım hep Bush konseriinin muhteşemliği, Lamb'in sahnedeki gücü, Muse'un şovları ve eğlenmekle ilgili. Etrafımda benim gibi olmayan, benim için fazla marjinal olabilecek bir sürü insan vardı o festivallerde de ama benim gözüm onlarda değildi, çünkü müzik dinlemeye ve arkadaşlarımla eğlenmeye gelmiştim.

Etrafındaki insanlar seni bu kadar kolay kızdırabiliyorsa sokakta da zor zamanlar geçiriyor olmalısın. Kendin gibi olandan başkasına hoşgörü toplum hayatında insanı çok rahatlatan bir şey bazen.

Greenpeace'te çalışmış olmanın da senin kişiliğin hakkında bir bilgi verdiğine inanmıyorum. O kadar gönüllü bir aktivistsen BarışaRock'ta da görev alabilir ve engin tecrübelerinle organizasyona katkı sağlayabilirsin.

sena (kudra) çınar (01 Temmuz, 2008 15:27 Salı)
sinirli değilim kesinlikle... ben sadece insanların duygularının sömürülmesine karşıyım. politik duruş ve festival ayrı konuar değil çünkü bu politik amaçları olan bir festival. h2000'e ben de iki kez gittim bahsettiğin sefilliği bende çektim, bir gecede 3 kez çadır taşıdık çamurda ama o kalitesiz bir festival değildi. ayrıca marjinal diye tabir ettiğin insanlardan biri olarak görüyo bu toplum beni de, pekçok yerimde dövme var ve saçlarım da iki renk ama ben reklamcı bir aileden geliyorum, eğitimliyim ve bu dünyaya lanet olsun gibi saçma düşüncelerim de yok. benim rahatsız olduğum insanlar bunlar değil, oraya sırf ucuz diye gelenler.
adam akıllı yapsınlar şu organizasyonu desteğim sonsuz olsun. engin tecrübelerim olduğunu savunmuyorum, benim üstüme vazife diil ayrıca bu da...  anlayamıyorum yani bu kadar mı hoş bişi sömürülmek. sokakta aç yatan binlerce çocuk var, gitsin bu insanlar o çocukları okutsun, sokak hayvanlarını korusun, tema'ya greenpeace'e destek olsun. öyle festivale gidip bütün gün içip kafayı bulmakla aktivist olunmaz, söylemeye çalıştığım bu.

braincircle (01 Temmuz, 2008 15:30 Salı)
Hadi öpüşerek barışarak bitirelim mevzuyu...

sena (kudra) çınar (01 Temmuz, 2008 15:39 Salı)
ben kızmadım settar'a, niye kıziym ki, farklı görüşlerde olmamız gayet doğal yok küslük benim açımdan. yine de braincircle saol ama...

turkhaber (01 Temmuz, 2008 16:58 Salı)
Logoda birsey dikkatimi cekti.. Barisa karsi festival olarak algilabilir insan bunu rahatlikla.

Fixx (01 Temmuz, 2008 18:31 Salı)
Yanlış hatırlamıyosam geçen seneki barışa rock'da feci tekmeli yumruklu kavgalar çıkmıştı insanlar arasında.

kudra'ya da katılıyorum, diğerlerine de katılıyorum, festival teorik olarak güzel, ama pratikte ve küçük bi kısım insanlarda sorun var(diye duydum, gitmedim, gitmem de sanırım). Ama festivale amacı için gelen ve tam festival için uygun insanlar da yok değil(diye biliyorum yine, duyduğum kadarıyla)

sena (kudra) çınar (02 Temmuz, 2008 09:37 Çarşamba)
tabii ki amaç için gelen insanlar da var ama o kadar az ve o  kadar güçsüzler ki... dünkü olayları hepiniz duymuşsunuzdur. bana göre; bu insanlar o festivale gidip 2 günlük yitlik kahramanlara paye vericeklerine, orada sarhoş olup dünyayı kurtarmaya kalkacaklarına, gitsinler, atatürkçü düşünce derneğine üye olsunlar ve orada bu ülke için gerçekten birşeyler yapmaya çabalayan insanlara yardımcı olsunlar. işte birlik ve beraberlik budur!

dün akşam kadiköy add'ye gittim, bütün harddiskleri almışlar, 2 saat arama yapmışlar zaten. gittiğimde basın açıklaması hazırlıyorlardı. hiçbirinin korkusu yok, birlikse işte birlik... gençlik kolu sabaha kadar orada kalmaya kararlıydı, yönetim üyeleri zor ikna etti. benim tavsiyem oraya destek olmalarıdır. tabii gerçekten birşeyler yapmaya niyetleri varsa...

Cnk (02 Temmuz, 2008 09:46 Çarşamba)
bu engin bilgiler ve öğütler(!) için teşekkür ederim...

sena (kudra) çınar (02 Temmuz, 2008 10:13 Çarşamba)
bunun benim üstüme vazife olmadığını söylemiştim daha önce cnk. ayrıca söylediklerim kişisel değil, üstüne almana gerek yoktu. kişisel birşey söyliceksem, açık açık ve isim vererek söylemekten çekinmem asla, lütfen... 

arkadaşlar noldu burası böle çok gülüyorum yani herkesin bi damarı tuttu herkes bi alıngan! lütfen, hiçbirimizin göbeği birlikte kesilmedi tabii ki fikir ayrılıkları olucak. sakin olalım biraz

Cnk (02 Temmuz, 2008 11:06 Çarşamba)
hay allah sanırım yanlış anlaşıldım. ben bu başlığı afiş çalışmak isteyecek arkadaşları haberdar etmek için açmıştım. amacından şaşmasın lütfen.

sena (kudra) çınar (02 Temmuz, 2008 11:18 Çarşamba)
evet haklısın cnk. aslında yanlış anlaşılcak bişi yok herşeyi gayet açık yazmışsın. konuşmayı buraya ben çektim ilk yazdıım yazıyla çünkü bu festivali emre aydın dinlemekle eşdeğer görüyorum. daha iyi olabilir ve gerçek bi amaca yönelik olabilirdi ama nese yani sen net bi şekilde yazmışsın sonuç olarak. gereksiz uzadı. gören görmüştür zaten afiş olayını merak etme...  

efe efeoğlu (02 Temmuz, 2008 21:33 Çarşamba)
evet festivalde bir çok problem var. ikinci senesinde gitseydiniz aslında barışarockın ulaşmak istediği noktayı görürdünüz. ancak katılım büyüdükçe kontrolden çıktı ve festivali büyütme çabaları malesef pek becerilemedi. hem kötü organizasyon yapıyorlar hem hatalarını kabul etmiyorlar. ben festival organizasyonuna başvurdum ancak karar mekanizmasında seni doğru düzgün dinlemiyorlar bile. ben de vazgeçtim. şu anda da oraya gelen kitlenin amacı sapmış durumda.

bütün bunlara rağmen tek bir şey biliyorum. o da festivali organize edenler bunu gayet saf ve iyi bir niyetle yapıyorlar. o yüzden her ne kadar beğenmesemde her sene gidiyorum. bu sene de gideceğim.

birileri festival düzenleyecek, birileri sivil toplum kuruluşlarına katılacak, birileri sokağa çıkıp eylem yapacak, kimileri de başka bir yol bulup onunla dünyadaki bir sürü saçmalığa dur demek için sesini yükseltecek.

ARTanubis (03 Temmuz, 2008 01:11 Perşembe)
vay be amma tartışma çıkmış:)

ee afiş yapan var mı??
(haberi asıl amacına çekmeye çalışan patetik yorum örneği)

stQrm (03 Temmuz, 2008 13:31 Perşembe)
Logoda renk seçimi pek hoşuma gitmedi "Barışa karşı festival" gibi bir algı uyandırıyor.

mezzoalto (03 Temmuz, 2008 16:16 Perşembe)
yukarıda turkhaber de aynı şeyi söylemişti ve ben de katılıyorum, fazlasıyla "barışa karşı festival" havası olmuş, ki dikkat çeksin diye seçilen kırmızı kan ve savaşı çağrıştıması itibariyle barış kelimesine ekstradan yakışmamış.. 

ayrıca takip ettiğim tartışma ile ilgili bir çift de ben bişiler demek istedim.. iyi niyet ve politik duruşun bazı şeylerin acemice ve özensizce yapılmasına açıklama veya bahane olmadığına inanıyorum.. son derece düşük bütçelerle yapılan pek çok irili ufaklı organizasyona katıldım veya çalıştım, ve bildiğim şudur ki: bir organizasyon kendi potansiyel hedef kitlesini oluşturur ve sürdürür.. itişip tepişmeyi, içip kusmayı, kavga çıkarmayı ve bunu politik bir söylem çerçevesinde yapmayı tercih edenlere organizasyon tavır koyarsa hem ucuz hem de tertipli ve düzgün bir katılımcı profiline sahip festivaller düzenlenebilir, ama "eyooo muhalif olmak/alternatif olmak böyle herşeye trip atmak, herşeye karşı olmak, sürekli çemkirmek ve içme/birlikte olma adabına kesinlikle uymamaktır" diyen ergen zihniyetine müdahele edilmez -ki bu zihniyet maalesef sadece ergenlerde değil, bilimum yetişkinde de ziyadesiyle gözlemlenebilir bişi artık, ergenlik gitgide daha uzun bir süreç halini alıyor bence- ve "fesitval ortamıda olur bunlar" denirse, barışarock insanların bir tercih çerçevesinde katıldıkları birşey olmaktan çıkar, ekonomik mecburiyetlerde iştirak ettikleri bir eğlenceye dönüşür, ekonomik ferahlamanın ilk çıkışında uzaklaşılan.. bunun da festivalin ne varlığına ne amacına bir katkısı olamaz diye düşünüyorum.. 

eğer ben hemen heryerde barışarock ile ilgili neredeyse yüzde elli oranında olumsuz şeyler okurken/duyarken zeytinli'deki benzer ucuzluk ve iyiniyet çabalarıyla örülü festival için yüzde seksen oranında olumlu geribildirimle karşılaşıyorsam, barışarock ekibinin "rock n coke'a karşı" olmanın ötesinde bişiler söyleyebilmesi ve yapabilmesi gerekir, yoksa "karşı" olmanın sonsuz hafifliği tek başına yetmiyor maalesef birşeyleri yürütebilmek için, malumunuz çarşı da herşeye karşıydı.. 

bu arada haberin amacı böyle bir fırsatın olduğunu duyurmaktı değil mi? evet duyurdu.. hatta bu tartışma süregeldikçe de duyurmaya devam ediyor çünkü haber aktif kalıyor.. yani tartışma bence haberin amacına ziyadesiyle hizmet ediyor.. tam aksine eğer kudra hiçbirşey dememiş olsaydı, muhtemelen herkesin tıkladığı sonra da geçtiği bir habere dönüşecek ve çoktan bigunun derinliklerine gömülmüş olacaktı.. nitekim anasayfadan düşmesine 2 haber kalmış..

sena (kudra) çınar (03 Temmuz, 2008 17:12 Perşembe)
katılıyorum, her kelimesine hem de...
(belki de benim de kendimi anlatabilmem için bu kadar uzun yazmam gerekirdi :))

dionysiac (08 Temmuz, 2008 11:32 Salı)
Düzenlenen tüm Barışarocklara katılan biri olarak bir kaç şey söylemeden duramayacağım. Bu arada düzenlenen diğer festivallerin neredeyse hepsine de katıldım. Herkesce yanlış algılanan bir durum var, Barışarock'ı ortaya çıkaran fikir, hadi rock'n'coke'a karşı bir festival yapalım değildi. Doğuş amacı yapılan haksızlıklara karşı çıkmak olan bir müzik türünün, sadece bir müzik türü değil, başlıbaşına bir kültür olan Rock müziğin isminin Coca Cola gibi bir firmaya reklam mecrası edilmesi idi herşey başlatan aslında. Festivalin adı başka olup da belki Coca Cola sponsorlar arasında gözükseydi, belki bu organizasyon yapılmayacaktı. Ama iyi ki de yapılmış.

Barışarock'taki organizasyon bozukluklarından festivale katılan biri olarak ben de rahatsızım ama bunları bahane edip festivali küçümseyenlere, isterlerse bugünlere bir efsane olarak kalmış Woodstock Festivali'nin ne koşullarda yapıldığını bi incelemelerini diliyorum. Amacım tabi ki bir kıyas değil.

Çıkan olaylara gelince, amacım bir karalama yapma değil burada, çok başarılı olduğunu herkese söylediğim One Love'ın bu senesinde de çok ciddi bir kavga gözlerimin önünde vuku buldu. Alkolün ve insanın bu kadar olduğu her yerde, hangi gelir düzeyinden insanlar olursa olsun bir takım olaylar çıkması kaçınılmaz olacaktır.

Bu sene korkmayıp birkaç saatliğine uğrarsanız, Barışarock'ın taraflı olduğunu artık çocukların bile anladığı sevgili basınımızın göstermeye çalıştığı gibi, bir serseri grubun içip içip sapıttığı bir mahşer yeri değil de, sivil toplum kuruluşlarının, sendikalı olduğu için işten çıkarılan kola işçilerinin, ahlaka aykırı diye kapatılmaya çalışan gay-lezbiyen topluluklarının, kollektif çabayla çıkarılmaya çalışılan bir çok dergi ve yayının, Greenpeace'ten tutun da bir çok çevre örgütünün, amatör tiyatroların kendini kitlelere tanıtmaya çalıştığı bir platform olduğunu göreceksiniz.

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.