Yorumlar
Yalçın (settar) Pembecioğlu (22 Haziran, 2007 11:12 Cuma)Spielberg dışında son 20 yılın es geçilmesini saçma buluyorum. Yaşlı jüriler "eski ramazanlar" modunda takılıyor sanırım. Requiem for a dream, Shawshank Redemption, ve daha nice iyi film ilk 10'da yer alabilirdi. 1 numara için hak veriyorum ama :) Orson Welles'in inanılmaz başyapıtı bugün sinemada oynasa yine gidip izlenir, eskimeyecek bir film...
yecee (22 Haziran, 2007 11:15 Cuma)settar'a katılıyorum, dün listeye bir baktım gerçekten "nerde o eski filmler mirim" tadında...
tamam seçilen 100 film de tadından yenmez ama son 30 yıl o kadar da boş geçmedi sinema açısından hani

yecee (22 Haziran, 2007 11:19 Cuma)tam listeyi ntvmsnbc de yayınladı dün:
buradan buyrun...
sadi (su geçirmez balık) tekin (22 Haziran, 2007 11:20 Cuma)ya peki zaman içinde eski filmler nasıl yer değiştirir ki.. çok saçma.. hani araya yeni film girse anliim.. modifiye mi etmişler nedir abicim kimi yiyonuz allasen..
yecee (22 Haziran, 2007 11:24 Cuma)şöyle oloor olabilir, oy veren çok önemli uzmanlar ve eleştirmenler grubunda ölenler oluur, gruba yeni katılanlar oluur, oylar değişir, sıralama altüst olur, dünya dönmeye devam eder...
sadi (su geçirmez balık) tekin (22 Haziran, 2007 11:28 Cuma)muhtemelen ööle tabi ama demek istediğim de buydu zaten.. çok saçma.. film aynı film.. nooluyo yani..
Cenk Akyıldız (22 Haziran, 2007 11:32 Cuma)'Baba' baba filmdir. Severim.
yecee (22 Haziran, 2007 11:33 Cuma)eh işte sanat algı farkı vs... bu listeleri ben hep tavsiye listesi gibi algılıyorum, seyretmediğim varsa bi kenara yazıyorum, karşıma çıkarsa üstüne atlıyorum... yoksa hangi film hangisinden iyidir konusu herkese göre değişiyo, tartışmaya bir başlıyorsun bitmiyo bitemiyoo :)
yecee (22 Haziran, 2007 11:38 Cuma)Bir de şu "Yurttaş Kane" birincilikten inecek mi, onu hep merak etmişimdir, filme bir kastım olduğundan değil, maksat hareket olsun ortamlar şenlensin, eleştirmenler birbirine girsin
fair (22 Haziran, 2007 11:41 Cuma)baba hiç eskimeyecek ve nefis bir film, yurttaş kane'le çekişir bence.. ayrıca daha birsürü film geliyor aklıma; amelie, arizona dream, dogville, fight club, özellikle old boy, hero (ayrıca zhang yimou hayranlığım da vardır), scent of a woman, lost highway, manolya, amores perros, devil's advocate, a clokwork orange, delicatessen, reservoir dogs gibi daha bisürü film var nefis olan...
Erman Sinan (22 Haziran, 2007 11:43 Cuma)Baslik Yanlis...
Amerikan yapimi En iyi 10 film olmasi gerek!
Yalçın (settar) Pembecioğlu (22 Haziran, 2007 11:51 Cuma)Erman, başlık öyleydi, asıl listede 100 film olduğu için revize ettik. SGB'yle aranızda anlaşın başlık için :)
Saklibahce (22 Haziran, 2007 11:53 Cuma)bence bu kadar tartismaya gerek bile yok, bir film olsa olsa ne kadar güzel olabilir ki. Sonucta bizim kisitli olan ömrümüzün zamanini calmiyor mu? Televizyon basinda gecirdigimiz o süreleri bir topladigimizda, kendi hayatimiz ve cevremiz icin yapabilecegimiz o kadar faydali baska isler var ki....Sinemaya gittigimde ortalama olarak 3 saatimi harciyorum, hatta bazen biraz daha erken bulusup birseyler icmeye gidiyoruz, film sonrasi da birseyler icmeye gidiyoruz:) filmin kritigini falan konusuruz. Evet belli bir sosyal iliski icine giriyoruz, dostlarimiz ile bulusuyoruz ama bunu daha üretken alanlarda da yapabiliriz.
Bilhassa Amerikan filmlerine karsi gösterilen ilgi muazzam. Peki bizim niye bir osmanli zamaninda örnegin fatihin istanbulu fethettigi ani müthis görsel efektler ile süsleyen bir filmimiz yok, neden bir arnold schwarzenegger veya tae-Bo tarzi insanlara sporu tanitan insanlarimiz yok...Bu neden kaynaklaniyor? Bilgi mi eksik, alet vs. mi eksik? Maddi imkanlar mi yok? 80 milyonluk türkiye'nin 600 yillik tarihini baska milletler bizden iyi anlatiyor.
fair (22 Haziran, 2007 11:55 Cuma)100 filmin ismini de koysa mıydım acep

gullusum (22 Haziran, 2007 11:57 Cuma)katiliyorum ermansinan. oylamayı yapan AFI olunca filmler de amerikan oluyor haliyle.
bir de şöyle bir durum var her 10 yılda bir yüzyılın en iyi 10 filmi mi seçilecek yani bi karar verin kardeşim. biz çoluğumuza çocuğumuza ne diyeceğiz???
"Anneee hani Yurttaş Kane yüzyılın en iyi filmiydi...bak şimdi "ekose eteklikli levrek balığı" diyolaaar"
"ah evladım Yurttaş kane bir melekti..."
hem ayrıca çok da bozuldum bu listede neden the usual suspects yoktur ki???
Erman Sinan (22 Haziran, 2007 11:57 Cuma)Settar... Filmleri kim belirlemis? AFI... Nedir bu AFI?
American Film Institue...
Listeye bakiyoruz bir tek yabanci film yok..
100 film dogru ama Amerikalilarin 100 filmi!
yecee (22 Haziran, 2007 12:01 Cuma)Evek başlık eksik yazılmış haklısın erman, haberin devamında yazmış fair hatta "Listenin ilk 10’unda yer alan en iyi Amerikan filmleri şunlar" diye...
fair (22 Haziran, 2007 12:04 Cuma)sadece 100 amerikan filmini seçmişler, yabancıları almamışlar.. bu kesinlikle haksızlık...çok uzun olur diye koymadım, neticede ilk 10 yeterli dedim ama bilemedim.. settar karar versin.
sadi (su geçirmez balık) tekin (22 Haziran, 2007 12:06 Cuma)ermanın sayıyla değil derdi settar, kimin belirlediği ve filmlerin amerikan olmasıyla anladıım gadarıynan..
yecee (22 Haziran, 2007 12:11 Cuma)arkadaşlar olay en iyi 100 amerikan filmi zaten...
Dünya sinemasının en iyi 100 filmini seçecek insan grubu sadece amerikalılardan oluşsa o da başka bir saçmalık olurdu... subjektif bir liste sonuç olarak, gereksiz önem ve anlam yüklemeyelim 
fair (22 Haziran, 2007 12:13 Cuma)artık bir 100 tane daha da 2000'li yıllardan seçsinler.
pin (22 Haziran, 2007 15:48 Cuma)ya biz yapasak aramızda ölee bişey ancak en iyi 10 bilemedin 15 türk fimli çıkar. gönüllü varsa başlasın saymaya. Doğrusu bu senenin en çok ödül götüren filmi de bitirdi beni yaneee. 'İklimler' aranızda sonuna kadar dayanan var mı? Allahaşkına söyleyin...
pin (22 Haziran, 2007 16:00 Cuma)o zaman sen seyrettin filmi? hiiiiiiii:))))
Ben zaten Nuri Beye laf sölemiom haaaşaaaaa Kaldı ki Mayıs Sıkıntısı izlediğim en iyi Türk filimlerinden biridir.
fair (22 Haziran, 2007 16:12 Cuma)biz arkadaşlarla aramızda mayıs kasıntısı diyoruz ona.. o ne ağır bir filmdi yaw.
pin (22 Haziran, 2007 16:19 Cuma)yaaa işte bak SGB onu bile sevmeyen varmış. O zaman sen İklimleri hiç reyretme Fair tavsiye etmem yanee...
Yalçın (settar) Pembecioğlu (22 Haziran, 2007 16:20 Cuma)SGB anladım, oki. O bağlamda yeni cevap:
Ermancım, her ne kadar aslında başlığı değiştirmemi istemeden çok, bir mesaj vermek amacıyla söylemiş olsan da, şu açıklamayı yapmalıyım. Başlıklarda her bilginin yer almasına gerek yok. Eğer başlıkta dünya sineması gibi yanıltıcı bir bilgi yoksa ve metnin içinde de ABD filmleri olduğu bilgisi varas -ki var- başlığın daha uzun olmasına gerek yok. Yoksa "İlki 10 yıl önce yapılan en iyi 100 amerikan filmi araştırmasının yenisi yaplıdı ve işte karşısınızda sonuçlar" gibi uzayıp gidebilir eklenen bilgilerle. Bahsettiğim genel anlamda "başlık" Bigu çerçevesinde kısıtlamıyorum. Reklam başlığı için de aynı şey geçerli.
maral meral (22 Haziran, 2007 18:27 Cuma)En iyi filmlerin gerçekten, dürüstçe, ne yazık ki ABD den çıktığını kabul edelim.
Ayrıca Türk sineması kaç yıllık bir geçmişe sahip hesap etmedim ama biz de en iyileri seçebilir eski film günleri düzenleyebiliriz. bizim de çok iyi filmlerimiz var.
bu listede benim favorim de Schindler in listesi.. gerçi orada izlemediğim çok film var..
Erman Sinan (22 Haziran, 2007 23:03 Cuma)"En iyi 100 film" ile "En iyi 100 Amerikan Filmi"
Ibareleri arasinda fark yok diyorsan zaten bisey soylememe gerek yok tabi..
ben sahsen, kendim olaraktan "En iyi..." dendiginde Marsin en iyisi olarak algilamadigimdan karistirmis olabilirim!
Amerikan filmlerinin de takipcisiyiz yanliz...
byparlak (23 Haziran, 2007 03:20 Cumartesi)Ne yazikki ABD en iyi filmleri cekiyor degil hakediyolar da en iyi ler. Amerikanin nufusunu Turkiye ile oranladigin zaman bizden daha cok sinemaya gidiyorlar. Biz Osmanli iken Ingilizler ve Amerikalilar film cekiyolarmis. Adamlarda cok buyuk bir sinema kulturu var bundan dolayi cok iyi ve buyuk filmler onlarda. Sinemaya ayit butun teknik bilgiler ve tabirler adamlarin. Bu turk sanat muziginin dunyada yayginlasmasi ve en iyi 100 turk sanat sarkisinin Turkiye'den olmasina karsi olmak gibi birsey.
cemgul (23 Haziran, 2007 22:45 Cumartesi)bu lafını "biz osmanlı döneminde kafa kesiyorken onlar film cekiyormus" diye tamamlıyorum byparlak cok haklisin. amerikan filmlerini begenmeyenler osmanli ruhundan cikamamis demektir hehehe.
Erman Sinan (24 Haziran, 2007 13:05 Pazar)Eskiya Filmi IMDB kayitlarina gore
"Action" katagorisinde 24. sirada yer almakta.
Eger
"Comedy" kategorisine bakarsanaiz "Hababam Sinifi" 2. sirada bulunmakta...
IMDB'ye gore
En kotu Filmleri siralandirirsaniz eger. Ilk 10'un icinde iki tane filmimiz bulunuyor. O en kotu iki filmin Bas Rol oyuncusu Mehmet Ali Erbil'dir... Ne zaman o adam sinemaya girmis, filmlerimizin kalitesi dusmustur. Showmen'dir kendisi diyecek birseyim yok ama oyuncu degildir...
Sahsi fikrim olarak diyorum ki Amerika'lilar cok harika filmlere imza attilar ve atmaya devam ediyorlar da.
Umarim icimizden cikan Fatih Akin'lar cogalir... 1 senede 5 absurd film cikaracaklarina, 5 senede 1 saglam film cikarirlar! Iste o zaman biryerlede goruruz kendimizi!
elifbb (25 Haziran, 2007 12:04 Pazartesi)Filmleri bilemem, ama oyuncular zamanla değişebiliyorlar. Mehmet Ali Erbil aktördür, hatta Türkiye'de tiyatro sahnesinden insanların nefesini kesmeyi başarabilmiş nadir oyunculardan biridir. Son filmleri, son on yılı, son showlarını, yanlış kararlarını, çooook itici gelen halini tavrını ayrı tutmuyorum. Ben de bu son durumları dolayısıyla sevmem, ama oyuncudur kendisi ;) Hem de çok iyi bir tiyatrocudur. Her ne kadar tiyatroya geri dönmeyeceğini söylese de, tiyatro dönemini de katıp öyle değerlendirmek gerekir gibi geldi de :)
leonid (25 Haziran, 2007 16:33 Pazartesi)Bi de: Amerikan filmleri iyidir hakkaten
iki de: Bence diğer ülke filmleri ayrı bir kategoride değerlendirilmelidir, çünkü "illa amerikan sineması gibi olmayacağız" diye bi accaiplikler silsilesine boğulmuş değil midirler?
Mezzo'mun arkadaş arasında yazmış/söylemiş olduğu Film Festivali kılavuzunu hatırladım birden :-))) Bi yazsa da eğlensek...
mezzoalto (25 Haziran, 2007 16:53 Pazartesi)aha leonid'im kendine gelmiş, coşmuş işte budur ya:) okurken sesini duyuyorum sanki adamın mesajlarında, o kadar mı karakteristik olur tarzı bir insanın:) tekrar hoşgeldin demek istiyorum, geleli çok olmuş da bana yeni hoşgelmiş oldun:) elifbb'ye de -pek çok kereler olduğu gibi- tüm kalbimle katılıyorum, kesinlikle daha çok yazmalısın:)
"yüzeysel tüketici için film festivali kılavuzu"na gelince, yahoogroups'ta şubat maillerinin içinde olacak, if zamanıydı,
kendi yazımı kendim eklemeyeyim değil mi yani şimdi

fair (25 Haziran, 2007 17:47 Pazartesi)avrupa sineması da iyidir fakat lakin ağırdır.. yine de seviyoruz avrupa filmlerini.
yecee (25 Haziran, 2007 17:58 Pazartesi)@leonid, iki de için : değildirler canıms

efenim ayrıca hoşgeldinis, yorumlarınısla sefa getirdiniiiis
cemgul (25 Haziran, 2007 22:41 Pazartesi)leonid +1
Avrupayı severiz ama genelleme yapılamayacak kadar daldan dala konmuş, binbirtürlü denemeye maruz kalmış, bir batıp bir çıkmış, çok değişken, sağı solu belli olmayan bir sinemadır, hatta "bir sinema" değildir -illaki kategoriye sokacaksak- ortaya karışık fantazi şekerleme sinemadır.
-Özellikle kuzey avrupa olmak üzere- tüm avrupa sineması, Amerikan (kuzey, yani bildiğin hollywood merkezli dediğimiz, tukaka denilen) sinemasına lanet olsun demekten birçok şeyi kaçırmış, sinema sanatının nimetlerinden kendini (ve tabi izleyicileri de) mahrum bırakmış bir acayip sinemadır.
İki kıtayı birbiriyle yarıştırmadan izlendiğinde, sinemasevere çok büyük faydaları olur, keyif verir. İyi sinema iyi sinemadır, nerde çekersen çek. Örneğin Türk sinemasının sorunu nerde ya da kim tarafından çekildiği değildir. Sorun "çekilememesidir" sorunu bir beceriksizlik ve vizyonsuzluk sorunudur.
byparlak (26 Haziran, 2007 01:35 Salı)cok haklisin cem gul..
metropolist (08 Temmuz, 2007 22:55 Pazar)benim anlamadığım şey bu tip listeler 1-2 senede bir yapılır dulur. bre deyyuslar kapsamlı bi güncelleme yapmayacaksanız ne bi kaç tane yer değiştirme için bu kadar kasıyolar
tabi ki reklam
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.