Anasayfa

2527_5031.jpg Resimleri
 

Reklamcılar Derneği İlanları


Pin It
Reklamcılar Derneği, birkaç gündür çeşitli gazetelerde yayımladığı ilanlarla reklam ajanslarının hayatlarını sağlıklı bir şekilde sürdürmelerini zorlaştıran düşük komisyon oranlarına karşı savaş açtı. 

Dernek ilanlarda bir ajansın işini sağlıklı bir şekilde yapabilmesi için ödenecek komisyonun en az yüzde 8 ila yüzde 15 arasında olması gerektiğini ifade ediyor.




Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


meriç (zalambodont) kara (17 Eylül, 2007 15:48 Pazartesi)
reklam sektöründe "fikir"leri "uygulamaya" koyanların da ücretleri %8 - %15 seviyesinde kalacak mı peki? bunu sorarım bunu söylerim.

buraKargın (17 Eylül, 2007 16:09 Pazartesi)
Konuyla ilgili şu açıklamaya bakalım... Konuşmasında reklamveren-reklam ajansı ilişkilerinin sağlam temellere dayanması gerektiğini ifade eden Topçuoğlu, artık paradan para kazanma döneminin geride kaldığını, markadan, dolayısıyla fikirlerden para kazanıldığını ifade ettikten sonra, bu fikirlerin karşılığının ödenmesi gerektiğini kaydetti. Ajans komisyonlarının bazen sıfıra ve hatta eksili rakamlara düşebildiğini söyleyen Topçuoğlu şöyle devam etti: ?Ne kadar iyi ücretler alırsak o kadar nitelikli insanlar istihdam edebiliriz ve o kadar iyi fikirler üretebiliriz.?

big mac (17 Eylül, 2007 21:57 Pazartesi)
nefis güzel..cedçeveletip asılası :D cok yerinde bi muhtira olarak goruyorum.. garip garip seyler var cunku etrafta... *logo keşke siyah kullanılsaymış..:P

ARTanubis (17 Eylül, 2007 22:13 Pazartesi)
reklamcılar derneğinin okunurluğu bu kadar az, sıradan bir ilan vermesi ilginç tabii.. gazetede görüp geçmiştim.. biguda haber olmasa haberim olmazdı...

braincircle (17 Eylül, 2007 23:05 Pazartesi)
'ucuz' temasına degindikleri için ilanların yerli yerinde olduğunu düşünüyorum. şöyle demek istemiş olabilirler;
'Maliyeti kısarsak ve reklamcıya bir şey bırakmazsak elde edilecek reklamlar anca böyle olur.'

big mac (18 Eylül, 2007 01:03 Salı)
'Maliyeti kısarsak ve reklamcıya bir şey bırakmazsak elde edilecek reklamlar anca böyle olur.' buradaki "boyle" rd'nin kendi ilanlari icin mi?

sadi (su geçirmez balık) tekin (18 Eylül, 2007 01:34 Salı)
fikrin para etmesi gerektiğini birileri diğerlerine söylemeli. bu açıdan başarılı buluyroum.

big mac (18 Eylül, 2007 01:40 Salı)
bencede, eline kartvizit aldiginda kagit parcasina para verdigini dusunen insanlar var.. yasadim biliyorum... "cikletten de cikabilirdi haklisiniz." dedigimide biliyorum!!!!

braincircle (18 Eylül, 2007 01:48 Salı)
evet, yandaki ilanlar için. Ki bu dil doğru bir seçim.

big mac (18 Eylül, 2007 01:58 Salı)
dilin dogru oldugu su goturmez tabi de.. anca boyle oluru anlayamadim nyse.,

sütlü muz likörü (18 Eylül, 2007 09:26 Salı)
ahh ah, içten içe kıskandım reklamcıları, hiç değilse piyasada onların haklarını savunmaya çalışan bir dernekleri var diye.

ben gazetede görünce doğrudan ilgimi çekti, biraz okutturuyor ama olsun...

ARTanubis (18 Eylül, 2007 09:59 Salı)
5. sınıf animatedgif uyduruk bir teaser maili tasarlamak için 1500 dolar + KDV alan ajanslar var arkadaşlar malesef... fikir elbette parasal karşılığını bulmalı ama malesef biz müşteriler de o kadar saf ve teknolojiden, sanattan, tasarımdan anlamayan öküzler değiliz ; onun 1500 + KDV etmeyeceğini bilebiliyoruz... böyle örnekler malesef tüm reklamcıları kötü yönde etkiliyor ve "sağdan soldan aşırdıkları yaratıcı olmayan görsellere reklamlara binlerce dolar isteyen adamlar" damgasını yapıştırıyor.. reklamcılar müşterileri "reklamdan sanattan anlamayan steril corporate adamlar" müşteriler de reklamcıları "azıcık uğrassam bundan iyisini yaparım, ya da cikletten cıkar, yazık bişi olamayınca reklamcı olmuş" bakış açısıyla gördüğü sürece sorun yaşanır... yapılan işlere biraz saygı yeterli bence

sadi (su geçirmez balık) tekin (18 Eylül, 2007 10:16 Salı)
peki artçım yapılan işe saygı demişken, o iş için sen bi rakam takdir etsen? merak ettim göynünden kopanı :)

ix (18 Eylül, 2007 10:26 Salı)
ben çok katılmıyorum buna. müşterilerin çoğu ne istediklerini bilmiyor. neyi, nasıl isteyeceklerini belirtemiyor. bence markaların reklam ve pazarlama bölümüne ciddi şekilde ders verilmeli. hatta ilan, film fikirleri sorulmalı ve yazmaları istenmeli. tasarım dersi de verilmeli. anca böyle verimli olabilir müşteri tarafı.

üstelik mantar gibi biten reklam ajansları müşterilerine davrandığı gibi çalışanlarına da davranmalı. sonuçta çalışanlar markların reklamlarını yapıyor. geçen gün bir arkadaşım şöyle bir laf söyledi "reklamcılık dünyada mesleğini daha kötü yapman için para verilen tek meslek!" o kadar doğru ki!

haa kaldı ki reklamcılık özellikle de yaratıcılar için zor bir meslek. her ne kadar "ulan bütün gün oturuyonuz, düşünüyonuz daha ne?" anlayışıyla yaklaşılsa da işiniz asla saat 6da bitmiyor. işin komiği hiç bitmiyor. sizinle yemek yiyor, sizinle arkadaşlarınıza gidiyor, sizinle tv izliyor sizinle uyuyor. (işini iyi yapmak isteyenler için)
hatta bazen insanları görmenizi, bir yere gitmenizi engelliyor. müşteriniz 5'ten sonra evine giderken siz onun markasını daha nasıl iyi bir yere koyarım, malını nasıl daha çok satarım diye düşünüyorsunuz. ertesi sabaha iş yetiştiriyorsunuz.

saygı evet gerekli, ama bu meslek maddi açıdan da tatmin etmek zorunda!


Yalçın (settar) Pembecioğlu (18 Eylül, 2007 10:38 Salı)
Art, verdigin ornekte ajansla iliskinin suratle kesilmesi lazim zaten. Seni kazikladigini dusundugun biriyle tekrar callismak ister misin? Ajans secimlerinde de dikkat edersiniz bundan sonra :) kaldi ki, sozlesme asamasinda hangi ise ne kadar para istenecegi de konusulur ve bu konuda da anlasilir normalde. Sozlesmede olmayan bir kalem icin verilen butce astronomikse de bunun aciklamasi istenir elbette. Sonucta seni ikna edemezse zaten o butce gecerli olmaz. Ote yandan musteri kazanmak icin oyle zalim pazarliklar kabul ediyor ki ajanslar, sonradan boyle abidik gubidik butceler cikmasi normal oluyor. Adam hic biseyden para kazanamayinca ilk firsatta dosemek istiyor.

RD'nin ilanlarinin sonunda bir musteri-ajans calisma sartlari dosyasi hazirlandigindan ve isteyenlere ucretsiz olarak gonderileceginden de bahsediliyor. Bu da cok onemli bir gelisme. Boylece musteri de neyi nasil isteyecegini, hangi konularda pazarlik gucunun oldugunu daha iyi bilecek.

Ucuza kapatilmis iyi bir ajans demek, o ajansin iyi kreatiflerinin size calismamasi demek. Aci ama gercek.

ARTanubis (18 Eylül, 2007 11:47 Salı)

hepinize katılıyorum... settarcım benim söylediğim de bu kazıklama ve nereden ne koparsam anlayışı zaten.. boyle single olaylar yüzünden sozlesmeler bozulabiliyor ve malesef sektöre de kara leke oluyor müşterinin kafasında... brief verip bütçe vermeyenleri (ehe öhe fazla yok işte:), reklamıclar derneğinin brief-debrief-konkur kurallarını değil okumak varlığını bilmeyen pazarlamacıları görüyorum... su anda aktif olarak pazarlamada çalışmasam da malesef "reklam" sanatını küçümseyerek işini yapmaya çalışan tipleri çok yaşadım, işlerin böyle yürüdüğünü (yürümeye çalıştığını) çok iyi biliyorum ve cogu zaman reklamcılara üzülüyorum.. umarım herkes hakettiğini alır... (sgbcim oyle bir ani gif email ne olursa olsun 1500 dolar etmez bence, o paraya bir ay çalışan insanlar varken bu ülkede...)


sadi (su geçirmez balık) tekin (18 Eylül, 2007 11:56 Salı)
artçım bu memlekette 400 yeteleye de bi ay çalışan insanlar var.. yani o parayı da bulamayan insanlar.. e naapıcaz peki?

Yalçın (settar) Pembecioğlu (18 Eylül, 2007 12:00 Salı)
Art, "ne koparsam kardir" zihniyetiyle calisan bi ajansla niye calisir peki bir musteri? Sahane midir isleri? Ben soyliyim, basta cok ucuz fiyat vermistir ondan ;)

Bir e-mailing'in ne kadar edecegi de yine ajansina gore degisir. Kiytirik olduguna inandigin bir ajansa bunu odemek istemezsin ama supersahane bir ajansla calistigina inaniyorsan bu bedeli verirsin. Hak ediyordur da buyuk ihtimalle (supersahane olan).

Fakat bedelleri belirlerken asgari ucret rakamlarini baz almamaliyiz. RD'nin ilanlarinda da dedigi gibi, iyi fikrin bedeli yuksek olur.

abdulaziz (creaziz) şahin (18 Eylül, 2007 15:07 Salı)

kelepiri yok mu bunun?
biraz gıdıklasak?
yap bi şey!
az daha!
ukela!


ARTanubis (18 Eylül, 2007 17:27 Salı)
buna da kabul... "iyi fikir" olursa başımın üstünde yeri var... ama bu değildi işte.. sgbcim türkiyedeki gelir dağılımının eşitsizliği değil sanırsam konu, polemik yapma..gelmiim oraya:) 400 ytlymiş... ne diyim şimdi "evet sgb bu durumda email tasarım fiyatları 400 u gecemez" mi?:)

big mac (18 Eylül, 2007 18:41 Salı)
iyi bi fikre bazen bedel bile bicilemez.. konu mail bile olsa.. milyon dolarlik bi sirketin o hassas kimligini tasiyan etkileyici bisey yapmak bukadar ucuz olmamali.. su varki rd'nin gmk'nin vsvs. sektorle ilgili daha cok calisma yapmasi gerekli, hem tuketici odakli, hem yaratici insanlar odakli. piyasada okadar cok cakal varki, haksiz kazanc saglayan etik duygularindan arinmis, kuresel savas militani olan.,, okadar cok varki virus gibiler birde bolunerek cogaliyolar.. derneklerin bu konuda biseyler yapmasi gerekli.. acil ve onemli..

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.