Anasayfa

1965_3897.jpg Resimleri
 

soğuk algınlığına iyi gelen ıslak mendil!!


Pin It
Türkiye'de ilaç reklamının yasak olması, ilaç şirketlerinin kendilerinin ve ürünlerinin halk tarafından da bilinirliğini arttırmak adına çeşitli taklalar atmalarına sebep oluyor.. resmini gördüğünüz çalışma artık bu hadisenin suyunun çıktığı noktalardan biri.. yakın zamanlarda Ulusoy'la herhangi bir yolculuk yaptıysanız görmüşsünüzdür; bu ıslak mendil dağıtılıyor sizlere.. ama tabi dağıtılanın ıslak mendil olduğunu anlarsanız.. yoksa muavinimizin gülerek anlattığı anekdottaki teyze durumuna düşebilirsiniz: "evladım ne zaman sıcak su da dağıtacaksın"??

işin daha vahim tarafıysa teyzenin sorusunda gizli: bu tip pseudoefedrin bazlı, suda eritilerek içilen soğuk algınlığı ilaçlarına oralet muamelesi yapan zihniyette.. neticede ilaç olan bir karışımın kahvelerde bile ikram edilen bir şey haline gelmiş olması -ki bu habere konu olan ürün bir ilktir ama türevi çok- Türk insanının ilaç kullanma davranışlarındaki "sağlıksızlığın" çok tipik bir örneği..

ıslak mendil pakedinin üstünde yazan diğer mesajlarsa evlere şenlik (makinam iyi çekmedi, okuyamazsınız belki diye yazıyorum).. sol köşede: "soğuk algınlığı ve gripal -evet gribal değil gripal- enfeksiyonlarda www.gribim.com yanınızda." yazıyor.. sağ köşedeyse: "*Nöbetçi eczaneler (buraya kadar gene neyse) *Bedava SMS (???nasıl yani??) * iPod'lar, MP3 çalarlar (promosyon da var yani!?)"

etiğin her açısından sınıfta kalan bir çalışma..



Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


msecure (11 Mayıs, 2007 13:17 Cuma)

İlaç kullanma durumu zaten bizim ülkemizde hiç iyi değil. Ağızında yara çıkan şahsiyet vardı geçen gelmiş 1000mg lık Augmentin içiyor. Yuh dedim ne yapıyorsun. E antibiyotik diyo yaraya iyi gelir. Töbeee

TYLOLHOT'ın da avrupada yasaklandığını duymuştum, ama sanırım ülkemizde hala daha seninde dediğin gibi oralet gibi davranılıyor.

Travel Hot zaten bir facia olmuş.


tuuba (11 Mayıs, 2007 14:10 Cuma)
alala nasıl ya bide bunu ulusoy kolanyalı mendil niyetine dağıtıyor. Valla ben bişi anlamadım bu insanlar napıyor  burdaki amaç ne web sitesini tanıtmakmı

Yalçın (settar) Pembecioğlu (11 Mayıs, 2007 14:12 Cuma)
Kolonyalı mendil niyetine kolonyalı mendil dağıtıyor tuuba, mendilin üzerindeki reklam Tylol'un ;)

fair (11 Mayıs, 2007 14:18 Cuma)
tylolhot'ın batıda yasaklanmasının nedeninin özellikle erkeklerde beyin kanamasına yol açtığı için olduğunu duymuştum...

phoenixia (11 Mayıs, 2007 14:30 Cuma)
gribim.com'u tıkladınız mı.. tylolhot algısı yaratmasını bir tarafa koyarsak faideli bilgiler mevcut...

tam yedi tane z (11 Mayıs, 2007 14:34 Cuma)
evet yan etkileri olduğu yasaklandığı söyleniyor ama resmen şifa iç koşmaya başla

fair (11 Mayıs, 2007 14:37 Cuma)
sıcak suyu koyunca acaip köpürüyor.. böyle fazla asitli bisi.. hiç hoşlanmıyorum açıkçası..

tam yedi tane z (11 Mayıs, 2007 14:44 Cuma)

absolute le deneyen oldu mu


rakunzell rakkadar (11 Mayıs, 2007 15:08 Cuma)

süfer bi haber olmuş bu mezzo, eline sağlık. haricinde abuk mabuk ama işe yarayan bi ilaç cidden. bira sonrası halüsinatif etkisi olduğunu duydumdu bi de bi zaman...


ayseciginalpellayadogduguan (11 Mayıs, 2007 15:26 Cuma)

baileys le iyi oluyo :))


ferhat can (11 Mayıs, 2007 15:47 Cuma)
parasetamol içerikliydi sanırım. asıl doktor gelince o söyler. gribe iyi gelmesi de tamamen semptomatik. yani aslında hastalığa hiç bir şey yapmıyor. siz iyileştim diye sağa sola koşarken hala hastasınız.

kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (11 Mayıs, 2007 18:12 Cuma)
Psödoefedrin HCl in  MAOI , bazı antidepresanlar , psikostimülan ilaçlarla alındığında kan basıncını arttırabilme gibi bir etkisi ,
bir de bunun üstüne p
arasetamolün antikoagulan ( yani kanın pıhtılaşmasını önleyici )  ilaçların etkisini arttırma durumu var ki ( gene büyük ölçüde bilinçsiz kullanım sonucu yani bu da bir yerde ) bu tip ilaçları kullanan biri öyle alelade alırsa bu ilacı da bu etkileşimlerden bihaber şekilde , kan basıncının fazlaca artması ve kanama meydana gelmesi çok da beklenmedik bir durum olmaz . ve bir de antikoagulan etki eklenince olaya o kanama da iyce bir alır başını gider  ve fair in dediği gibi öldürür de .. 
bir
az genelleme olcak ama , ilaç konusunda acaip bilinçsiz bir toplumuz ne yazık ki , danışmadan etmeden işin ehli bir insana kafamıza göre iş yapıyoruz sonra da bu ilaç kötü , bu ilaç öldürür diye kendimizi temize çıkarmaya çalışıyoruz.. e adı üstünde ilaç işte , oyuncak değil ki tabiki de öldürür düzgün kullanılmazsa .. 
ve onun d
lafı geçmişken  diyeyim ; tylol hot halusinojen değil ama sedatif yan etkisi olan bir ilaç ve alkolle de bu etki de artıyor , ondan ekstra bir sersemlik hali oluyor ama hiç de sağlıklı / tavsiye edilebiliritesi olan bir durum değil ki mekanizmasıyla oynadığımız şey sonuçta herhangi bir şey de değil ; beynimiz .. 

ama iyi ilaç bence de , semptomik memptomik insanı kendine getiriyor bir şekilde =)

rekl
ama gelinceyse güya adı tam geçmiyor diye de bahane  ediceklerdir reklam yapmıyoruz diye ama basbayağı reklam olmuş işte , adını yazmıştan da beter etmişler üstelik.. 
ama  şüphelenmedim de değil ; gerçekten firma kendi mi yapmış bunları diye .. konduramadım ben .

.. çenem fena düştü galiba bu arada ama özlemişim valla ne zamandır yazmayalı .. 

ARTanubis (12 Mayıs, 2007 22:13 Cumartesi)

ART frankfurttan bildiriyor:

mezzocum süper haber olmuş biraz daha yapmasan senin verdiğin paketten ben haber yapacaktım:)

kısaca yorum yapayım:

1- OTC (over the counter) ilaçlarla ilgili yasa çıkabilirse bu tür uygulamalara her yerde rastlayacağız
2- ilacın ismini vermiyoruz sadece hastalıkla ilgili bilgilendiriyoruz diyebilirler ama kurallara göre ilacın brandingi de kullanılamaz (bunlar dibine vurmuş:))
3- tylol hot iyi ilaçtır gribin semptomatik tedavisinde ama devlet dairlerinde memurların çotank diye açılan metal çekmecelerinde misafirlere ikram etmelik oralet tarzında tükettiklerini düşününce üzülüyor insan...

ben çıkayım da odamda eurovsion izleyeyim:) 


tiryaki (13 Mayıs, 2007 00:50 Pazar)
gribim.com ilk çıktığında inanılmaz bi data toplamışlardı. bi anket vardı, dolduruyordunuz "sürpriz hediyeniz kapınıza gelecek!" filan yazıyordu bittiğinde. sürpriz hediye neydi peki? tabii ki 52 lik deste... herbirinin arkasında gribim.com yazıyor! işte böyle... şimdilerde beleş sms servisimizden faydalanın diyormuş o da güzel.
vermidon -gripinden sonra eczanelerde tekli satılan 2. ilaçtır kendisi- un da tylol hot olayı çıkmıştı, ne oldu acaba?
tylol içip uyumak, hastalıktan kurtulmak, işte sevdiğim an budur gençler...

ecz_nu (14 Mayıs, 2007 15:39 Pazartesi)
Fair; bazı şeyleri duymuşsun ama yanlış duymuşsun. Beyin kanamasına neden olan madde fenilpropanolamin diye bir madde ve o da Tylol Hot’ın içinde olmadığı gibi Türkiye’de satılan hiçbir ilacın içinde de yok. Ayrıca erkeklerde değil bayanlarda beyin kanamasını riskini artırıyor. Bence bir şeyleri paylaşmadan önce biraz da araştırmak lazım...

fair (14 Mayıs, 2007 16:07 Pazartesi)
ben zaten duymuştum dedim.. akademik olarak kesin bir bilgi demedim ecz!

fair (14 Mayıs, 2007 16:08 Pazartesi)
ayrıca madem bayanlarda beyin kanaması riskini arttırıyor. söylemen lazım değil mi neden olduğunu?

kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (15 Mayıs, 2007 14:43 Salı)
yüksek kan basıncı da beyin kanamasının önde gelen nedenlerinden biri değil , onun gibi bu belli ilaçların bilinçsizce beraber kullanımı da kan basıncını arttırmasıyla  dolaylı olarak beyin kanamasına da sebep olamaz  ; fair de bu olasılığı hiç mi hiiiiç  bulunmayan ?! şeyleri duyup bundan bahsetmiş olamaz zaten di mi ... ¿

april (15 Mayıs, 2007 15:09 Salı)
Arkadaşlar bir kere her duyduğumuza inanmayalım. Memleket bu hale bu yüzden geliyor zaten. Ben işim gereği çok sık yurt dışına çıkan biriyim. O nedenle söylemek istiyorum ki bu tip ilaçlar, Amerika dahil bir çok ülkede yoğun olarak satılıyor. Hatta bazılarınızın bahsettiği OTC denen yasa nedeniyle yurt dışında reklamları da serbest. Eğer internetten biraz araştırma yaparsanız bu maddeleri içeren bir sürü ilaç olduğunu göreceksiniz. Hem yapmayın Allah aşkına eğer böyle bir yasaklanma olsaydı Türkiye’de satışı devam eder miydi? Sağlık Bakanlığı denen bir kurum var…

fair (15 Mayıs, 2007 15:54 Salı)
ben sadece şuna karşıyım: eğer bir ilaç "adı üstünde ilaç" sürekli olarak grip olasılığı var diye devamlı hadi bir tane de içeyim de düzeleyim şeklinde dolaşıyorsa iyi bişi değildir... ilacı doktor kontrolünde almak lazım.. sadece bunun altını çizmek istemiştim..

mezzoalto (15 Mayıs, 2007 16:24 Salı)
ve son derece de haklısın fair, kendi haberime yorum yapmayayım, yapacağımı haber metninde yaptım zaten dedim ama duramadım; arkadaşlar bu bir ilaç.. ve üstelik sadece semptom giderici bir ilaç, yani grip olduktan sonra kullanılması gerekiyor, önce değil.. olduktan sonra da hani biraz uyku yapsın, biraz baş ağrısı ve halsizliğe iyi gelsin diye kullanılacak türden bir ilaç.. yurtdışında OTC olması bunu meyveli toz içecek kategorisine sokmuyor.. bu haberdeki temel nokta da buydu: reklam yasak ama çok can sıkıcı bir biçimde ilacın reklamı yapılıyor ve bunu kimse yadırgamıyor çünkü zaten bu ilaca biz ilaç değil oralet muamelesi yapıyoruz.. ve henüz aspirin konusunda bile farklı farklı görüşlerin olduğu düşünülecek olursa "hiç de bir zararı yok" demek biraz iyimser bir yaklaşım sanırım..

keza Türkiye'de Sağlık Bakanlığı'nın yurtdışında yasaklanmış olan bir takım ilaçları yasaklama konusunda ziyadesiyle ağır davrandığı durumları geçmiş yıllardan hatırlıyorum.. ilacın hangi firmaya ait olduğu ve o firmanın bakanlıkla nasıl bir ilişki içinde olduğuna göre değişir bu tutum.. yakın zamanda yaşanan ilaç skandallarını hatırlamanızı öneririm..

Türkiye ilaç politikaları konusunda da ilginç bir ülke: OTC tabir edilen ilaçlar dahil hiçbirinin reklam yapmasına izin yok lakin zaten bütün ilaçlar OTC.. herhangi bir eczaneden kafamıza esen herhangi bir ilacı -yeşil veya kırmızı reçeteyle satılması mecburi olanlar hariç- istediğinizde almamanız gibi bir olasılık zaten yok.. Amerika'da ise doktor yazmadan 1mg antibiyotik bile alamazsın..

fair (15 Mayıs, 2007 17:01 Salı)
evet mezzo kesinlikle doğru söylüyorsun: hatta geçenlerde bir arkadaşım eczaneye gidip daha önce doktorunun grip için verdiği bir antibiyotiği aylar sonra tekrar istemiş.. şaşkın şaşkın baktım yüzüne ve yine de doktora gitmelisin dedim.. ve ne kadar acaip düşünebiliyor musunuz ağır bir antibiyotik türünü eczane kalkıp reçetesiz verebiliyor.. Türkiye'nin ilaç politikasına girersek daha çok tartışırız.. Farkında mısınız son zamanlarda birçok yaşlı insan ssk'dan ilaç alamıyor.. Mesela bir arkadaşımın annesinin dizlerinde kıkırdak erimesi var ve böyle acaip ağrıları var.. bunun için iki dizine de rahatlatıcı bir iğne vurulması gerekiyor.. bu iğneleri ssk ödemiyor düşünebiliyor musunuz? neticede ihtiyacı olduğu halde devlet ilacı vermiyor.. en başta bu politikaya karşıyım ve dahi tüm bu eczanelerin bu kadar şuursuzca insanlara ilaçları verebilmelerini şiddetle kınıyorum...

pin (15 Mayıs, 2007 17:25 Salı)
Ben yorumları okuyamıyorum bile sadece bakıyorum ve şunu düşünüyorum: 'Hepimiz birer filozof hepimiz birer prof olmuşuz' vay be! Travel Hot.

phoenixia (15 Mayıs, 2007 18:07 Salı)
ama pin sen de videoları seyredemiyosun, yorumları okuyamıyosun.. nasıl olcak böle.. ;)

mezzoalto (15 Mayıs, 2007 18:38 Salı)
yok be pin, bunlar son derece yalın akıl yürütmeler, bu kadarcığını yordayabilmek için ne filozof olmaya gerek var, ne de prof, sadece zaman lazım:) yeter ki canın yapman gerekenleri yapmak kesinlikle istemiyor olsun, tüm günü sanal alemin çeşitli mecralarında laf yetiştirirken bulabilir insan kendisini  

Amidala (16 Mayıs, 2007 13:22 Çarşamba)
yaa evet bu kadar insanın işi gücü yok mu , nası yorum yetiştiriyolar, nası sürekli haber giriyolar diye çok düşündüm... ben sizlerin hızına yetişemeyip, genelde ilk yorumları yakalayıp, devam edemiyorum  bigu sevenlerin ve sürekli yorum yapma ateşi ile yanıp tutuşanların önünde saygıyla eğiliyorum  oosssss...

tam yedi tane z (16 Mayıs, 2007 13:30 Çarşamba)

soğuk alınganlığı


mezzoalto (16 Mayıs, 2007 14:42 Çarşamba)
ne oldu ki alınacak şimdi?

tam yedi tane z (16 Mayıs, 2007 14:48 Çarşamba)

bilmem belki alınan olur, olur da haberin rengi değişir diye...


dydemoz (16 Mayıs, 2007 15:50 Çarşamba)

Yorum yapmadan evvel ortalik biraz sakinlesin diye bekledim. Bazilariniz biliyor; ben TylolHot'in firmasi Nobel İlac'ta calişiyorum. Yani burada bana da kismi bi cevap hakki dogmus oluyor.

Oncelikle kulaktan duyma bilgilere bi aciklik getirelim: TylolHot grip ve soguk alginliginin semptomatik  tedavisinde yani gribi tedavi eden degil gripsel semptomlarin tedavisinde kullanilan bir ILACtir. Ne yazik ki ülkemizdeki bilincsizlik sebebi ile TylolHot'a bir nevi C vitamini muamelesi yapilmaktadir. Her bi yeri agridiginda Aspirin yutan memleketim insaninin olayi oralet veya bitki cayi boyutuna döndürmüş olmasi, kendisinin bir ilac oldugu gercegini degiştirmez ve tum ilaclar hekim tarafindan tavsiye edildigi şekli ile kullanilmalidir.

Ikinci konu TylolHot'in yasaklanmasi mevzuu; bu asamada acikcasi firmamdan bilgi istedim ve bana TylolHot'in icerigindeki maddelerin hem dunyada hem de Turkiye'de yasal izinleri olan ve bu izinleri devam eden maddeler oldugunu ve TylolHot sadece Türkiye'de degil dünyanin pek cok ülkesinde pazarlanmakta oldugunu ve bir yasaklamaya konu olmadigini bildirmislerdir.

 

Bilgilerinize…


registereduser (18 Mayıs, 2007 01:47 Cuma)
Vay be.. ben bigucuğumdan çok uzak kalmışım bu arada bir ev hanımımız ve bir eczacımız olmuş. Absolut'u tam anlayamadım ama bailey'sle tylolhot içen piskopatımız da cabası=) Ayrıca artık TylolHotlar beleşşş =) (di mi dydemoz?=) )

tam yedi tane z (18 Mayıs, 2007 09:55 Cuma)
baileys mi, ne kadar farklı zevklere sahip insanlar var :)

nurdoncon (02 Ağustos, 2007 19:42 Perşembe)
Eskisehir'de okurken oranin sogugunu gorunce birden neye ugradigini sasiran Ege'li bunyelerimiz cok zayif dusmustu ve o gunlerde biz muntazaman griptik. Tylol Hot'in hakkini odeyemem, hatta simdi "gel bir Tylol Hot icelim, yaninda da sigaramizi tuturelim, bak cok iyi gidiyor" diyen ev arkadasimi hatirladim..bir de Tylol Hot'in sevgili milletimce cok farkli soylenis bicimleri guldurur beni. Mesela " tayluulat" diyen osmanli bir arkadasimin yaninda  "tilohot" diyen pratik bir teyzeye ve saldirgan " tolohot" canavarlarina denk geldim.

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.