Yorumlar
ARTanubis (25 Haziran, 2007 14:11 Pazartesi)çok teşekkür ederim bunu haber yaptığın için... haftalardır aklımda şu parti davasına zaman bulup ta yapamadım...
eczacıbaşının bu yeni "e" logosu çıktığından beri soru işaretli bende... beğeniyor muyum beğenmiyor muyum anlamıyorum... 3 boyutlu olmasıyla ilginç olsa da uygulamada pratikte sorun çıkaracak bir durum olduğunu düşünüyorum.. ayrıca nedense bende yılan hissi yaratıyor, ve itici geliyor...
fikir olarak sanatçılar kullnarak logoyu customize etmek iyi bir fikir ancak yılan algısını güçlendirmek için özel olarak çalışılmış sanki (özellikle k görsev, z olcay..) ne dersiniz
ARTanubis (25 Haziran, 2007 14:13 Pazartesi)tüm görselleri ayrıntılı bir biçimde görmek ve alt metinleri okumak için kanyonda hala sergilenyorlar sanırım...
vikinin kenzo haberinden görseli yürütelim:) (bkz arka taraf)

fair (25 Haziran, 2007 14:13 Pazartesi)en güzeli nil'inki olmuş bence.. renkli ve "e çal hadi" de iyi bir slogan... e iyi bişi bence.. hoşuma gitti doğrusu.
pin (25 Haziran, 2007 14:50 Pazartesi)Arrtttttt! sana mail atamıom mailbox ın dolmuş O yüzden;tinklebell'in linkine girince siteye üye olun dio sonra şifremi yazmak için ana sayfaya girince de tekrar linke giremiorum. Yardım pls...
rakunzell rakkadar (25 Haziran, 2007 14:51 Pazartesi)e'yi ilk gördüğümde hiçbişie benzetemedim. ve ancak daha dikkatli baktığımda bana klozeti çağrıştırdığını fark ettim.
o an ne yapacağımı şaşırdım ve...
bence iksv'ye yakışmayan gereksiz bir uygulama. fikir de cow parade kıvamında olduğundan gayet yapıştırma/arak/falsolu duruyor..
bir de yorumlardan hüseyin abi'ninki çok ilginç. kendine e ile ilgili hedefler koymak bir yana bir ekiple çalışmış olmasına şaşkalozlaşmaktan başka birşey yapamıyorum.
burhan öçal'a gelince, onun e üstünde iki saniyeden uzun düşüneceğini sanmam.. açıklamasını ayaküstü kıvırıvermiş olmalı ((: o kesinlikle önemli işler adamı..
leonid (25 Haziran, 2007 15:44 Pazartesi)"bir e dünyası yarattık" Allaaaam niye herkes yaptığı işe böle "hayatın anlamı" tadında yaklaşıyo? "abi bize e'ye böle bikaç şekil yapın dediler biz de zaten e'nin kendisi de insandan çıkabilecek herşeye benzediği için zorlanmadık" dese ne bileyim bi yerde samimi olmaz mı? Nedir len "e dünyası?"
phoenixia (25 Haziran, 2007 16:14 Pazartesi)e'nin şekli paradoksu hatırlatırdı bana eski haliyle.. belki de bi ders sunumumda kullandığım için...:P
yeni şeklini de beğenmiştim açıkçası.. yalın haliyle daha karizmatik duruyor,ancak e döşemeleri de güzel bence..
ha tabii,hadi 23 nisan konulu resim yapıyoruz havaları yok değil ama, yine de güzel...
ARTanubis (25 Haziran, 2007 16:49 Pazartesi)anlam veremediğim 3 boyutlu logolardan biri de şudur:

sadi (su geçirmez balık) tekin (25 Haziran, 2007 16:51 Pazartesi)astra zeneca değil mi bu?
bence A ve Z harflerini mükemmelen çözmüş, ben beğeniyorum..
ix (25 Haziran, 2007 16:53 Pazartesi)ikisi de kötü...renk seçimleri de öyle... ilaç firmalarında turuncuvari renkler kullanalım olayını ben anlayamıyorum. novartiste turuncuydu sanki?
kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (25 Haziran, 2007 17:18 Pazartesi)Yavu
z Turgul ' unki oldu benim en - hatta tek desem yalan olma
z - hoşuma giden . Onda da e 'nin iki ucu arasındaki köprü oldu semboli
ze ettiği , yaptırdığı çağrışımlar ile beni çarpan .
Bir de ec
zacibasi.com 'un bu ilgili sayfasını açınca bir anda Feridun Dü
zağaç çalmaya başladı benim fonda ; '' aşk bu mu , aşk acı mı , acıtır mııı , inciiitir miiiiii ... '' diye ''aşkın e hali '' ile

.
Bir kere yerleşmiş algı mekani
zmasına işte ; Feridun Dü
zağaç 'ta son bulan bir
zincirleme reaksiyonun reaktörü gibi sanki bu sö
z öbeği . Ve öyle olduğu gibi gü
zeldi de yani öyle kalsaydı , ''sanatçıların e hali '' hiç denmeseymişti keşke ..
mezzoalto (25 Haziran, 2007 17:30 Pazartesi)bu e'nin küçük olması hiç hoşuma gitmiyor benim, grafik açıdan bu kadar köklü bir kuruma yakıştıramıyorum.. üstelik bunu görünce aklıma eczacıbaşı gelmiyor..
ARTanubis (25 Haziran, 2007 17:31 Pazartesi)aslında şık görünüyor.. ancak logonun biraz daha yalın, tekrarlanabilir bir yapısı olması beklenmez mi? aydınlatın bizi tasarımcı arkadaşlar...sgb? hakkaten merak ediyorum yaw
rakunzell rakkadar (25 Haziran, 2007 17:35 Pazartesi)bence sorun şık görünüp görünmüyor olmasından ziyade, giderek kimliksizleştirilmesi.. onun e'si bunun e'si derken eczacıbaşı arada kaynayacak gb duruyor..
yine de görünümüyle ilgili: golf'ün korkunç bir kendini dondurma sanan diş macunu adamı vardı ya, ilk çıktığı zaman; o hissiyatı yaratan 'organik atık e' kimliği var bence bunun..

sadi (su geçirmez balık) tekin (25 Haziran, 2007 17:35 Pazartesi)e daha yeni değişti de ondan mezzo.. lütfen neon kompleksi yapmayalım ayrıca... büyük har küçük harf mi olur logo işte :lol:
mezzoalto (25 Haziran, 2007 17:51 Pazartesi)olmaz mı sgb, allahaşkına parti gecesi bir senin yazdığın etiketleri düşün bir de benimkileri, yazı karakteri, harfin kimliği, bunların hepsi bir logonun uyandırdığı duyguları pekiştiren şeyler değil mi? yuvarlak hat vs sert hatlar, majiskül-miniskül farklılıkları, bunların hepsi bir logo tasarımı söz konusuyken üstünde uzun uzadıya düşünülmesi gereken konular arasında yer almıyor mu? "ehyoooo biz corporate yaşamdan sıkıldık, kendimize bir catering firması açıcaz" şeklindeki bir oluşumun logosundan değil, büyük bir geçmişi ve kurumsal yapısı olan bir koskoca bir holdingten bahsediyoruz.. koç'un arçelik'inin logo değişimi esnasında yaptığı kampanyaları ve logo hatırlatma-benimsetme çalışmalarını düşününce, bu e hikayesinde "emeksiz yemek bekleme" durumu var gibime geliyor.. üstelik rakunzell daha da önemli bi noktaya değinmiş, bu eczacıbaşının bin yıllık logosu olur da, ne kadar çeşitlersen çeşitle, tanırsın.. zaten yeni olan logoyu bi de çeşitlendirince, kurumun kimliği ortadan hepten kalkmış, logonun hatırlanabilirliği sıfırlanmış olmuyor mu?
kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (25 Haziran, 2007 17:58 Pazartesi)rakunzel rakkadar, koptum ' organik atık e ' yorumuna , süpersin :)
ama sanki biraz daha bi böyle bi yılanımsılık var o e 'nin kıvrımlarında gibime geliyor benim . hani eczacılığın sembolü yılan ~ eczacıbaşı 'nın baş harfi ilişkisi bağlamında .. bu açıdan bakınca da çok da olmadık bir logo değil sanki -sanatçı e si olmayan orjinal haliyle tabi - .
phoenixia (25 Haziran, 2007 18:05 Pazartesi)yahu nası yaygaracısınız.. :))
yeni değişti derken dün değiştirdiler,bugün üzerinde oyun oynatmıyorlar ki.. ve çok da köklü bir değişiklik değil ki..
ayrıca üzerine puantiye de koysalar buradaki e'ler=eczacıbaşı işte... diretmeyin..aaa...:))
ve ve veeee..bu uygulamaları gidip de marka kimliği içinde mi kullanıyorlar..yooo..
önüm arkam sobe..elma armut ebe...
mezzoalto (25 Haziran, 2007 18:07 Pazartesi)bana ne bana ne sevmedim:) hem ben eski logoyu da hatırlamıyorum, yenisini de tanıyamıyorum, yok kardeşim benim için eczacıbaşı:) there is no spoon:P
kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (25 Haziran, 2007 18:17 Pazartesi)there's no spoon :)) işte budur , oleyy 
e hadi buyrun , welcome to the real world 
mezzoalto (25 Haziran, 2007 18:23 Pazartesi)teşekkürler creaziz, evet ya buydu eskisi ve evet.. bence gayet hoş.. ya da ben eski kafalıyım.. belki kurum yeni logoyu hatırlatmak ve benimsetmek için biraz daha çabalasaydı o da hoş görünürdü gözüme ama ne bileyim, bu logo yenisine göre çok daha kurumsal görünüyor..
rakunzell rakkadar (25 Haziran, 2007 18:26 Pazartesi)evet ya bunumsu bişi! ahaha bence de hoş valla..
hatta creaziz, eğer bu değilse bi teklif götürebilirsin derim hihie!
abdulaziz (creaziz) şahin (25 Haziran, 2007 18:37 Pazartesi)uyruk değişmedikçe bize kuyruk muamelesi yapıyorlar.
landor,chermayeff vs. yapacak illa,sanki Türkiyede tasarımcı yok!
sadi (su geçirmez balık) tekin (25 Haziran, 2007 18:59 Pazartesi)bak mezzo, eskisini unuttuğuna göre, unutturmuşlar sana eskisinii.. ben hala hatırlarım arçeliğin eskisini mesela..
ayrıca logo kriterleri başka bişi de; kobilere küçük harf, holdinglere büyük harf tahsisi mi yapıldı, haberim yoktu doğrusu

mezzoalto (25 Haziran, 2007 19:12 Pazartesi)ay herşeyi illa tek tek açıklatıcak adam, sonra da "çok konuşuyorsun" oluyor:) yahu elbette ayşeler de gofret yiyebilir, kobiler de büyük harfli logo kullanabilir.. lakin küçük harf genelde daha hafif, daha esnek, liberal bir duygu uyandırıyor.. büyük bir reklam ajansının logosunda küçük harf de o kadar ters gelmeyebilir ama türkiyenin en büyük 5 holdinginden birine olmuyor işte, dar geliyor.. tabi bu işin "bence"si..
ayrıca eskisini görünce hatırlıyorum en azından ama yenisini her görüşümde "neyin e'siydi bu" diyorum:)
karika (25 Haziran, 2007 19:19 Pazartesi)zamaninda logo icin yapilmis aciklama da birinci agizdan soyleymis ;
Eczacıbaşı’na yeni logo Eczacıbaşı Topluluğu, 1993 yılından beri kullandığı logosunu yeniledi. Eczacıbaşı’nın “e”sinin öne çıkarıldığı, turuncu ve sıcak gri renklerinin kullanıldığı yeni logo, Topluluğun yenilikçiliğini, dinamik yapısını, insancıllığını ve toplumdaki örnek konumunu yansıtmayı hedefliyor. Üç boyutlu yeni logo, görsel tasarım alanındaki en yeni anlayışa ve günümüz dijital teknolojilerine uygun olarak tasarlandı.
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Eczacıbaşı, yeni logonun lansmanı nedeniyle yaptığı açıklamada, “Yeni logomuzun, kurumsal değerlerimizi korurken bizi geleceğe bir adım daha yaklaştıracağına, dünya pazarlarında daha ileri başarılara ulaşmamıza katkıda bulunacağına inanıyoruz” dedi
ARTanubis (25 Haziran, 2007 19:20 Pazartesi)mezzocum bu noktada sgb biraz abartmakla birlikte haklı korkarım:) ben de çok yakıştırmasam da böyle firmaların miniskül yuvarlacık harfler seçmesi, serifli fontlardan kurtulacağım diye uğraşması hep "şirin, ulaşılabilir, sizin firmanız, içimizden biri, sosyal sorumluluk projelerinin piri " gibi positioning kaygılarından kaynaklanıyor bence...eczacıbaşı hala büyük bir holding biliyorsun ama bir yandan kendini de daha yakın hissediyorsun subconscious olarak böyle "şirin" logolarla... Logo değişimi, ultra itici ve iğrenç olmasına rağmen çelik'li başarılı reklam kampanyasıyla arçelik in de benzer bir amacı olduğunu düşünüyorum
sgb cim yalınlık konusunda haklısın benim burada kastettiğim yine yalın olması ama 3 boyutlu değil de 2 boyutlu olmasıydı...ne diyorsun??
bu arada allah aşkına biri de sevabına şuna el atsın:

ARTanubis (25 Haziran, 2007 19:39 Pazartesi)
süperdi...
sadi (su geçirmez balık) tekin (25 Haziran, 2007 19:50 Pazartesi)valla artçım, şöyle; eskiden bööle rengiydi degradesiydi, uygulamasıydı bi çok kısıt vardı logo tasarlarken. lakin teknoloji ilerledi. hatırlarsın, eskiden dumanla haberleşilirdi falan..

benim zamanımda biz e-mailleri elle atardık, sonra bilgisayar çıktı, büyğk kolaylık..
bunun gibi, artık herşey çok dijital ve hızla, çok büyük hızla bu gelişiyor. dolayısıyla artık eskisi gibi dert değil üç boyutlu, degradeli, 83 renkli logolar. 3D animasyonlarıyla birlikte görsel şölen sunuyorlar, bu gerçek..
EBnin logosu mükemmel mi? bence biraz evirilip çevirilecek yerleri vardır elbet ama hangimiz mükemmeliz ki.. yani biz de keliz ona bakarsan..

benim şahsi fikrim imkanı olan firmalar üçe beşe bakmayıp aradaki farkı verip üçüncü boyuta geçsinler derim. heykel logolar görmek benim hoşuma gidiyor grafik logolardansa..

E.C.A konusunda haklısın, hala bunu kullandıklarına inanamıyorum. belki logoyu çizenin ölmesini bekliyorlar ayıp olmasın diye..
big mac (25 Haziran, 2007 19:53 Pazartesi)basarili...basarili,,,,basarili//basarili;
basarili
big mac (25 Haziran, 2007 19:58 Pazartesi)burhan ocalinki en iyisi olmus
nilin teller filan fazla olmus sadece tefle yetinseymis keske "less is more" leziz more olcakmis kerem gorsev in donuslerinde problem var, zuhal olcayda 3cuncu boyut kaybolmus.. huseyin caglayanin havuz fikride iyi holding bahcesine uygulanabilir(alakasiz biyere uygulamasinlar lutfen)
dier ikisi icin yorum yapmicam
big mac (25 Haziran, 2007 20:03 Pazartesi)e.c.a eski gorunmekle birlikte e ve c idare eder ama o "a" hic olurmu?
big mac (25 Haziran, 2007 20:11 Pazartesi)art "aslinda sik gorunuyor" diyosunya iste orda butun kurallar dusuyo...
eczacibasi gibi surekli kultur sanat etkinlikleri icerisinde gordugumuz bir kurumun logosu "logo yapma klavuzunda " yazilan herseyi redeedebilir.. tasarim birazda anarsism degilmidir?
bazi kurumlarin logolarini tranparan bile yapamazken bazi kurumlar bukelemun gibi sekilden sekle girebilir.. ve butun bunlar "gercek tasarimcilar" tarafindan "tasarlanir." sonrada uygulamaya gecilir. tasarim biseye sekil vermek degil ona ruh kazandirmaktir.
pin (25 Haziran, 2007 20:11 Pazartesi)Vitra güzel!
big mac (25 Haziran, 2007 20:18 Pazartesi)vitra super oldu
pin (25 Haziran, 2007 20:22 Pazartesi)ııı bi de;
Ben ne tasarımcılar gördüm ruhu yok, ne ruhlar gördüm tasarımcısı yok...diesim geldi
ARTanubis (25 Haziran, 2007 22:18 Pazartesi)şu değil mi.. güzel gerçekten

espirimate (25 Haziran, 2007 22:48 Pazartesi)e'lerin çok olduğu bir piyasada (e-mail, e -bay,
e -mba... ) kimliği olmayan logoya bir şeyler kazandırmaya çalıştırmaktan başka bir şey değil. Zekice düşünülmüş, iyi adamlar da seçilmiş. Eczacıbaşı'nın sanata yaklaşımı ve desteklari zaten ortada. Ama logoya ısınamadım.
SGB, derin ve teknik yorumların için teşekkürler.
mezzoalto (25 Haziran, 2007 22:54 Pazartesi)esprimate, güzel bir başka noktaya değinmişsin, katılıyorum..
ARTanubis (26 Haziran, 2007 00:04 Salı)e kızma settar eski bir haber, yoktuk biz daha o zamanlar... portakalda vitamindik daha !!

(
bkz)
tiryaki (26 Haziran, 2007 01:54 Salı)bu logonun değiştiği çok iyi oldu. çünkü tevfik uras a göre eczacıbaşı küçülüyor, küçüldükçe de logosunu küçültmüş oluyor :P beğeniorum. ama bana şiddetli bir şekilde borusan telekom un logosunu çağrıştırıyor. özellikle de iksv nin müzik festivaline eczacıbaşı yerine borusan sponsor olduktan sonra. nil in ki ve yavuz turgul unki dışında diğerleri sıradan. dikkat edilmesi gereken nokta eczacıbaşının logosunu katılımcıların müzikle eşleştirmesidir bence... eca nn logosuna gelince o daha kırk yıl değişmez tahminim. adamlar tam sayfa ilan verdi değişecek olsa şimdi değişirdi. ama bence eca için bir yenisi gelene kadar en iyisi bu.
mezzoalto (26 Haziran, 2007 09:37 Salı)bu arada eczacıbaşı'nın e'si advantage'ın a'sına da benziyor tersten.. dün size yazarken masanın üstünde extre duruyormuş ama benim tersimden.. "burada da mı çıktı e, nedir niyedir" derken fark ettim ki o e değil a imiş..
ama tiryaki'nin söylediği ile durum biraz daha makulleşebilir.. hala koca holding isminin küçük harfle logolanması tersime geliyorsa da, holdingin küçülmesi ve küçülürken daha "esnek" -oldu mu efendim:P-, daha miniskül bir logoya dönmesi de bütüncül bir anlam oluşturuyor..
ama yine iş dönüp dolaşıp bunun yeterli bilgilendirmesinin yapılmamasına geliyor.. onların da bu "sanatçılarımıza bi e verdik bakalım naapıcaklar" konulu çalışmasında da bir "biliyor musunuz bu sağda solda gördüğünüz e, eczacıbaşının e'si" şeklinde hatırlatma çabasını seziyorum.. ama bu defa da e, e olmaktan çıkmış, oyuncak olmuş..
big mac (26 Haziran, 2007 15:45 Salı)"vitra" cok narin cok naif
"banyo kulturu" yazisina ilk kez dikkat ediyorum pek iyi olmamis yukardaki logonun espaslarini rahatsiz ediyo...sag alt koseye iki punto daha kucuk bloklanabilirmiydi acaba diyorum? ama oda olmicak galiba :/
ferhat can (26 Haziran, 2007 22:20 Salı)ben logoyu sabitken hoş bulmakla birlikte 1995'in web sitelerindeki .gif ler gibi dönmeye başlayınca sevmiyorum.
böyle 3dmaxi ilk kullanmaya başlayan birisi aform bişiler yapar hemen verir ya rendera, onun gibi bence.
bir de altın sarısı yanarlı dönerli ki sormayın. işi beyaz olan bir firmaya pek gitmiyor.
braincircle (26 Haziran, 2007 22:28 Salı)adamlar yeni amblem (şu 'e' ye logo diyip durmayın yahu) hafızalara iyice girsin deyu modernist uygulamalar yapmışlar... boşverin... sevin, sevilin. küresel ısının...
elixmix2019 (29 Haziran, 2007 09:51 Cuma)Bir sıkımlık diş macunu logosuyla neler yapılıyor yarabbim...
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.