Anasayfa

 

Zaman Gazetesi - Önyargı


Pin It

Ogilvy yine iddialı bir Zaman Gazetesi reklamı ile karşımızda. Reklamın tv'de yayınlanan değil de, tam versiyonu aşağıda.

Ogilvy'nin daha önceki Bir De Zaman Okuyun ve Yaftalama filmleri de Bigumigu'da epey tartışılmıştı. Özetle, yine herkesin kabul edeceği doğrular söylenmiş ama söyleyen Zaman olduğu için ikna etmesinin güç olduğu tartışılacak.

Bu arada reklamın sonundaki önyargı duvarını kırış sahnesi de Fiat Grande Punto lansmanında "kalıpları yıkın" sloganıyla kullanılmıştı 3 yıl önce. Daha öncesinde ise Levi's Engineered filminden biliyoruz bu duvar yıkıp özgürleşme imgesini. Çok kullanılmış da olsa etkileyici bir sahne, seviyorum.




Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


Yalçın (settar) Pembecioğlu (06 Ekim, 2009 12:14 Salı)
Ajans: Ogilvy & Mather
Yapım: Kala Film
Yönetmen: Fatih Kızılgök
Görüntü Yönetmeni: Olivier Cariou
Yaratıcı Yönetmen: Tibet Sanlıman
Marka Direktörü: Bülent Keleş

Önceki Zaman filmleri daha iyi prodüksiyonlardı sanki. Bu film kısa film tadında da olsa vermeye çalıştığı mesajı tam geçirememiş gibi hissettim ben.

dozdenoir (06 Ekim, 2009 12:22 Salı)
Herkesin cam kırmasını beklerdim... Tek adam beni kesmedi. Vikiye katılıyorum cam kırma, duvar kırma, kapı kırma sürekli kullanılan özgürlük imgeleri, e Zaman da kullanmış. Müziğin minimalliği bana bir şey vermedi.  "yaftalama" filmi olmasaymış çok konuşulan bir film olurmuş.

ARTanubis (06 Ekim, 2009 12:33 Salı)
her ne kadar "yabancı bir reklam sonuna 2 satır türkçe eklenip kullanılmış estetiği" olsa da güzel olmuş gercekten.. ama tüm konsepti cam üzerine kurup sonra görünmeyen "duvarlarımız "diyince bir garip oldu...

bu arada Zaman ne zaman logo değiştirdi yaw... ben mi atladım? kumsaatli logonun lansmanı ne zamandı?.... ne cok zaman dedim, kendimden tiksindim:)

ardaerdik (06 Ekim, 2009 12:40 Salı)
reklamda niye hiç türbanlı yok? (sondan yargılıyım)

Yalçın (settar) Pembecioğlu (06 Ekim, 2009 12:50 Salı)

dozde, haberi yapan da benim, öhö :)

art, kumsaati ve renkler aynı da galiba revizyon geçirmiş logo dediğin gibi. yine aşırı dikkatlisin :)

arda, zalam da aynı konuya değinmişti ff yazısında. önyargı sadece "bu" taraftan "o" tarafa varmış gib ibir algıya da açık film.


ardaerdik (06 Ekim, 2009 13:21 Salı)
hatta ben o kadar sondan yargılıyım ki camda yazan ZAMAN yazısını camın öbür tarafında durduğum için NAMAZ diye okuyorum..

şahin (prodotu) özcan (06 Ekim, 2009 13:32 Salı)
çayırdaki adamın görünmez duvardan başka bir de yürüyen bant problemi var :)

dozdenoir (06 Ekim, 2009 13:38 Salı)
@settar; üst üste bu kadar haber okuyunca kopmuşum benim için siz birsiniz :p

@prodotu; hem önyargı camın var hem de yerinde sayıyorsun diyor sanırım. ama diğerleri ne oldu. Keşke farklı insanlar yerine camdan geçen abi üstüne yoğunlaşsaydık... 
tek film, tek adam yerinde sayma, camdan geçememe üstüne gitseydik mesaj dağılması yaşamasaydık.

massattack (06 Ekim, 2009 15:20 Salı)
Neden bütün karakterler modern, düzgün ve çağdaş toplum normlarına uyan insanlar? Diğer kitlelerin ön yargıları yok mu?

Neden kalabalık gruptaki çocuklardan en öndeki koyu renkli t-shirt giyen ufaklık top sanki takılmadan geçmiş gibi arkasına bakıyor?

Neden "Hakimiyet kayıtsız şartsız milletindir" yazısı altındaki imza M.K.Atatürk değil de başka bir şeymiş gibi görünüyor?

Neden küçük kız kaleme uzanmaya çalışırken koridorun ışıkları sırayla kapanıyor?

Neden boşa yürüyen adamın kol düğmeleri açık?

Ben bunları merak ettim. Onun dışında emeğe saygı, ellere sağlık.

Not: Yeni logoyu çok sevemedim. Belki zamanla göz alışır.

AddWork (06 Ekim, 2009 16:59 Salı)

Filmle ilgili bir kaç yazı daha gördüm. Hepsinin altındaki yorumlar benzer. :) Filminde sonunda Zaman logosu olmasa söylenenlerin rengi ve tadı çok farklı olurdu.

Not: Görüntü yönetmenini özellikle kutlamak gerek. Çok temiz bir iş çıkmış ortaya.


Alp (pimoka) Esin (06 Ekim, 2009 19:52 Salı)
bu anlatım ve bu dil gerçekten zaman gazetesinin mi?

bu ikisi arasında ilişkisizlik benim 'taraflı' bakışımdan mı kaynaklanıyor?

filmin teknik başarısı konusunda söyleyecek bir şeyim yok gerçekten güzel.

zamanın iletişim stratejisi ile ilgili gerçekten bilgiye ihtiyacım var.

bunu bütün zaman gazetesi filmlerinden sora düşündüğümü söylemeliyim.



phoenixia (06 Ekim, 2009 22:41 Salı)
sanırım bu örneği daha önce de vermiştim..

elinizde zaman gazetesi ile kimsenin hakkınızda ne düşüneceğini umursamadan gündelik hayatınızda takıldığınız mekanlarda 1 hafta ya da 1 gün dolaşır mısınız? (sanırım ben dolaşamam)

burada sanırım ki,  gazetemiz önyargısızdır ile gazetemize önyargısız olun aynı kefede..


maral meral (06 Ekim, 2009 22:48 Salı)

massattack yorumların bir önyargı olabilir mi...

ben filmi beğendim. reklamcı değilim, okur olarak beğendim diyelim. yorumların birçoğunda da o görünmez duvar var sanki.

bir gazetenin modern ve genç kesimin ön yargısınıa takıntısından şüphelenmek de bir önyargı olabilir sanırım.

ama Zaman ın kalitesi yüksek bir iletişim sesi olduğu düşüncesindeyim.


delipeygamber (07 Ekim, 2009 10:26 Çarşamba)
einstein'ın tabu konusundaki fikrini hatırlatır, mesajı gayet yerinde ve başarılı bir reklam filmi olduğunu düşünüyorum.

ruprect (07 Ekim, 2009 13:10 Çarşamba)
Fatih Kızılgök pek iyi bir yönetmen. Ben bunu anladım.  Nev york taymsın reklamı di mi bu?

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Ekim, 2009 15:41 Çarşamba)
Bir arkadaşımın iddiasına göre 1'08"deki kız çocuğu eğitim hakkı elinden alınmış türbanlı çocuğu temsil ediyormuş.

Alp (pimoka) Esin (07 Ekim, 2009 20:27 Çarşamba)

hımmm hala merak içindeyim

tiryaki (08 Ekim, 2009 01:31 Perşembe)
o amca neden beton bloklara koşuyor? o duvarlar her halde gerekliymiş. yoksa betona gideceksin birader. kal doğayla. ooh yayla mis... beton blok özgürlük müdür? beton blok aydınlık gelecek midir? gelişme midir? tek buna kıl oldum... bi de o 1:08 de kız orta parmak gösteriyo sanki :) onun dışında prodüksiyon olsun film olsun iyi. ama bi ufak boşluk var tam olmamış.

ilkisss (08 Ekim, 2009 02:03 Perşembe)
yönetmene ve prodüksiyona hakkını vermek gerek. gayet güzel iş..

ürüne dair yorumlar çeşitlenebilir, konuşulabilir..

film güzel olmuş, fikir önceki yıllara göre daha vasat, ürüne göre daha anlamsız, sonuçsuz, altı boş, hem de çok boş..

neticede film olarak güzel, reklam olarak pek verimsiz, boş bi iş olmuş.. gerisini başka yerlerde aramak gerek!

adaimai (08 Ekim, 2009 20:11 Perşembe)
reklamın görselliği noktasında bir önceki reklamların görsel kalitesi yakalanamamış, ayrıca textler ve zaman logosu eğreti durmuş, yerini bulamamış. ve bi sürü noktadan daha eleştirebilirim.

tekniğine, görselitesine, yönetmenine canımın istediği gibi bok atabilirim, eleştirme ve tembellik hakkımı kullanabilirim o ayrı.

ama bu reklamın ideolojisini haklı çıkarmak adına camların ardından yorum yapanlara fena üzülüyorum. atıyorum renault müthiş bi reklam yaptı, herşeyi yabancılar yapmış çok tatlı olmuş falan feşmekan. acaba kim çıkar da reklamı irdelemek, mesleğini icra etmek yerine ben renoya binmem aga wolksvagen isterim der?

babalarınız kahvehanelerden kurtarmayı denedi beceremedi lütfen siz de netten kurtarmayı denemeyin. bu sadece bir reklam.

cemgul (08 Ekim, 2009 23:53 Perşembe)
ilkiss +1 massatack x2 pimoka 3 tam bir bölü iki :p

baş oyuncu süper bir karakter o da mı Türk acaba?

Alp (pimoka) Esin (09 Ekim, 2009 02:14 Cuma)

boş olamayacak kadar iyi işçilik. hayır, boş değil politik olduğu kesin gibi

peki ama hedef kitle kim? kafa kariştıran kısım, benim için düşünülmesi gereken yer orda.

sahi zaman gazetesi bu yatırımı kime yapıyor sadece ajansına mı?

bu ciddi bir sorudur belirtmeliyim.

panersin (09 Ekim, 2009 10:10 Cuma)
Öncelikle görüntü yönetmenini gerçekten kutlamak lazım,oldukça etkili,logo yorumlarına katılıyorum,acaba sonunda o logo değilde başka bir kurumun logosu olsaydı daha farklı olurmuydu bana hissetikleri.

braincircle (09 Ekim, 2009 22:52 Cuma)
ogilvy, sana laflar hazırladım.

1- müşterin senin eşindir. onu lütfen kandırmaya çalışma.

2- ne olur küçük ajansların yapabildiğini yap. ideolojik olarak desteklemediğin müşteriyle çalışma.

3- bu müşteriyi ideolojik olarak destekliyorsan eğer yaratıcı kavramını gözden geçir.

4- her çokbilmiş gibi son madde 'yok'la bitecek.

5- yok.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (30 Ekim, 2009 13:57 Cuma)
AdFreak'e haber oldu bu reklam az önce.

tiryaki (01 Ağustos, 2010 22:42 Pazar)

kasım 2006, kasım 2008 ve ekim 2009'da zaman gazetesini haber yapmışız. uzunca bir zamandır zaman gazetesi'ne doğru düzgün bakmıyorum. ergnekon ve balyoz iddialarıyla beraber bu gazete (ve dahi diğer organları) müthiş renk değiştirmiş. gerçek yüzünü ortaya sermiş. pek çokları gibi bizim http://goo.gl/M0Z3 apartmana da geliyor bu gazeteden ve bir önceki günkü gazeteyi okuyorum. 28 şubatta doğan grubu neydiyse, bugün de bu dinci basın o hâli almış. gerçekten iğrenç. ayrıca nick'in bir yorumunda dile getirdiği gerçeği saklama ihtiyacından doğan estetik ihtiyacı çok anlamlı olmuş. bu gazete sadece reklam olsun diye reklam yapıyormuş. düşünsenize, 3 yıldır milyonlarca lira ile yaptığınız imajı; maskenizi çıkararak çöpe atıyorsunuz. demek ki, bu gazeteye en çok bu ara ihtiyaç duyuyorlar.


Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.