Anasayfa

2239_4435.jpg Resimleri
 

Dimes vs Gatorade


Pin It
kendisiyle maç yapan 2 ünlü basketçi, 2 içecek ve 2 reklam.






Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


Aygül Pembecioğlu (23 Temmuz, 2007 00:12 Pazartesi)
ohadiyorum.com'e ekledim, tşkler cem :D

sadi (su geçirmez balık) tekin (23 Temmuz, 2007 06:37 Pazartesi)
bizde de artık teknik ilerledi, birebir aynı reklamı yapabilecek kadar amarigalılarla şeettirebiliyoruz yani takdir etmiyor değilim. ediyorum. etmiyor muyum, ediyorum..

Erman Sinan (23 Temmuz, 2007 07:48 Pazartesi)
-Abi bak burda boyle renkli ter de akiyo yapabilir miyiz?
+Himm dusunmek lazim
-Boyle fi$ne suyu gibi aksin kafadan nasil?
+Olur da leke filan birakmasi lazim, Visne suyu cikmaz.
-O da dogru... Neyse akmasin o zaman..

bilalbal (23 Temmuz, 2007 09:59 Pazartesi)
Ama arkadaşım, bana yine kompleks yapıyoruz gibi geliyo, ya da kendimi yine polyanna gibi hissediyorum. Zira, neden bizim reklam da arak olmadan düşünülmüş olmasın ki? 

Yok yok ben polyannayım galiba.

penny (23 Temmuz, 2007 10:32 Pazartesi)
Dimes, reklamın arak olduğunu biliyor mu acaba ?

ix (23 Temmuz, 2007 13:03 Pazartesi)
düşünülmüş olsun hadi arak olmasın bu. ama o boyutta da çekilmiş olsun. ya da öyle bir çekilsin ki oha lan süper çekmişler diyelim. müziğindan sloganına kadar süper olsun.

(suç memoda hidoda mahoda değil tabi onlar mj gibi kameralarla bu kadar içli dışlı değiller. filmler çekmediler.)

allah aşkına iki film alt alta duruyor ikisini de oynatın hangisi daha estetik hangisi dublajsız bir bakın. ben eminim o "nesine"  ve  "ooiiihhh" sesi  Memo'nun kendisine ait değil!

ama olmuyor ne yazık.
olmuş diyebileceğim tek film garantinin köpekli filmi.
her şeyiyle o bir reklam filmi.

abdulaziz (creaziz) şahin (23 Temmuz, 2007 13:58 Pazartesi)
dimes de times in dil sürçmeli arak versiyonu olabilir.

Polka (23 Temmuz, 2007 15:30 Pazartesi)
Ayıp valla, koskoca adamlar utanmadan sıkılmadan araklıyor...

sadi (su geçirmez balık) tekin (23 Temmuz, 2007 17:31 Pazartesi)
di mi polka.. mehmet 2.10 civarında.. bari fitbolcu, güleşçi falan kullanalardı da, daha az göze bataydı..

Polka (23 Temmuz, 2007 17:37 Pazartesi)
halterci ya da jokey de olur sgbciim, peh!

Mehmetin günahı yok valla, sistem kurbanı o sadece :)

sadi (su geçirmez balık) tekin (23 Temmuz, 2007 17:39 Pazartesi)
öyle tabi.. dediğim yerden oynayıp oyunu kanatlara yaymak gerekirdi arak farkedilmesin diye.. ha, memetokuru sever misin dersen sevmem, neden diye sorarsan, bilirim ki sormazsın.. :)

Polka (23 Temmuz, 2007 17:42 Pazartesi)
bilmessin, sorarım...

cemgul (23 Temmuz, 2007 18:43 Pazartesi)
Bu reklamın çıkış noktası gatorade reklamı olmasaydı, basketbol değil de başka spor dallarında başarılı olmuş türk sporculardan biriyle de çekilirdi yine güzel olurdu ve o zaman kimse arak olduğunu söylemezdi.

Öte yanda hiç bir basketbolcu meyve suyu içmez maçta. Meyve suyunun normal su veya maden suyundan daha zor vücuttan atıldığını bilmek için sporcu olmaya da gerek yok. Gatorade sporcu içeceği ama Dimes değil. Bu anlamda da Mehmet Okur'un popülaritesini değerlendireyim derken mantık ve inandırıcılık konusunda sınıfta kalmış reklam. Deyim yerindeyse zorla Mehmet Okur'un eline tutuşturulup çekilmiş bir Dimes reklamı.

Ne gerek vardı güzel kardeşim, fikir mi kalmadı ünlü mü kalmadı ülkede ki bi de Utah'a kadar gidip 80 kişi kasıp bunu da pazarlama stratejisinin bir parçası haline getirmekten medet umdunuz, sadece reklamın kendisinin kesmediğini farkedip.

Bu devir geçmedi mi, yıllarca süren "Sprite sizi hiçbirşey yapmaz sadece için serinleyin" benzeri yaklaşımlardan sonra hala ünlülerin eline tutuşturup "bak o aile babası efendi başarılı türk sporcusunu içerken görürse bizim millette gidip aynısını içer" gibi ilkel stratejiler mi satacak Dimes meyve suyunu? Vah türk reklamcılığı vah.

mezzoalto (23 Temmuz, 2007 19:16 Pazartesi)
valla ben marketlerde reyon reyon gezinmeyi seven bir insan olarak çocukların özellikle dimes meyvasuyu aradıklarını bizzat gözümle gördüm.. zaten daha evvel danone reklamlarında -ki o reklam serisi sanırım mehmet okur'un en başarılı kullanıldığı seriydi, omo serisi de güzel olmakla beraber "sen kazana düştün" sloganını geçen birşey çıkmadı henüz mehmet'li bir kampanyadan- çocuklara model olmuş bir adam mehmet okur; ki zaten sporcuların kullanıldığı reklamlar da genelde -beckham, ronaldo gibi pop-ikon haline gelmiş olanlarda bile- çocuk ve genç kesimi hedefler, eh meyvasuyu tüketenler de genelde onlar oluyor, son derece uygun düşünülmüş bir kampanya bu.. nitekim dimes vişne'dir, portakal'dır bunlar için mehmet okur'u kullanırken, ananas suyu, mango suyu gibi daha ziyade votka-cinle güzel giden, kokteyl yapmaya müsait olan "avantgarde" ürünlerini tanıtmak için de genç yetişkinlerin yer aldığı, parti ambiansında geçen reklamları tercih etmekteydi.. 

reklamda ünlü ve olumlu bir figür kullanmak ilkel değil klasiktir.. ve coca-cola'nın "müslüm gürses"li kampanyası ne kadar başarısızsa, dimes'in "mehmet okur"lu kampanyası o kadar başarılıdır.. reklam araktır, değildir onu bilemem; araksa da elbette çok talihsiz bir durumdur bu ama mehmet okur'un derdi değildir yani.. adam dimes'le oturmuş anlaşma yapmış, "şurda oynarım burda oynamam" diyecek hali yok zannımca.. 

ayrıca olay bu kadar irdelenmeyi gerektirmeyecek kadar basit: "ortada popüler, başarılı ve olumlu bir sporcu figürü var; meyve suyu içiyor, sen de gidip kola-gazoz içeceğine meyva suyu iç, daha iyi" ve çocuklar da bu mesajı alıyorlar, yani bence ürün, hedef kitlesine ulaşıyor, reklam arak veya orjinal, amacına ulaşmış.. elbette orjinal ve özgün olsa, "sen kazana düştün" tadı yakalasa daha iyi olurdu tabii, yani uygulamada evet oldukça üzücü, ama fikirde Türk reklamcılığı adına ahlanıp vahlanacak bir durum göremiyorum ben.. ve ne mutlu ki bizim de artık Michael Jordan gibi rol modeli sporcularımız var da, reklamlarda kullanıyoruz..

cemgul (23 Temmuz, 2007 19:28 Pazartesi)
tamam araklamaya devam edin o zaman :) hatta teşvik edin yeter ki amacına ulaşsın. pes yani bu kadar pişkinlik, hem de akademisyen cık cık cık.


mezzoalto (23 Temmuz, 2007 19:44 Pazartesi)
hey allahım hey allahım, pişkinlikle ne alakası var bunun yahu! ben "ne güzel araklamışlar, buyursun araklasınlar" mı dedim??!! uzun yazınca bu kadar mı atlanarak okunuyor acaba yazdıklarım? içinde "reklam araktır, değildir onu bilemem; araksa da elbette çok talihsiz bir durumdur bu" cümlesi geçen, "elbette orjinal ve özgün olsa, "sen kazana düştün" tadı yakalasa daha iyi olurdu tabii, yani uygulamada evet oldukça üzücü" ifadesi geçen bir metinden, sen bu anlamı nasıl çıkarıyorsun??

sen fikrin kötü ve ilkel olduğunu söylüyorsun, ben de fikrin gayet güzel ve klasik olduğunu söylüyorum (fikir: pozitif bir rol model oluşturabilecek bir karakterin, bir meyve suyu reklamında kullanılması), ve bunu eğitim bilimleri akademisyeni olarak söylüyorum, reklam ve iletişim akademisyeni olarak değil.. "basketçiler maçta meyvesuyu içmez", "reklam inandırıcı değil" , "vah reklamcılık, fikir mi kalmadı" filan diyorsun ya, itirazım o noktaya, çünkü bunların izleyici kitlesi açısından çok bir önemi de yok.. "mehmet okur meyve suyu içen başarılı bir sporcudur" nokta. önemli olan bu, ben de bundan bahsediyorum sadece..

cemgul (23 Temmuz, 2007 19:58 Pazartesi)
Yahu daha ne olcaktı Michael in eline mi verseydi Dimes'i seni reklamın arak olduğuna ikna etmek için :D
neden "bilemem" "araksa" gibi sözler kullanıyorsun? Burdan amacına hizmet ediyorsa arak kabul edilebilir anlamı çıkıyor, yorumların net ve kesin değil Hocam.

mehmet (23 Temmuz, 2007 20:07 Pazartesi)
işinize gelince we-make-money-not-art işinize gelmeyince ohadiyorum. japonlar amerikayı taklit ederek bugünlere geldiler diyip boyut katılabilir aslında ama bu işin boyutu değil rengi belirleyici unsur. dimes'in meyve suları bu kadar kötüyken, satışları patladıysa helal olsun. cem yılmaz ne kadar yaratıcıydı, sayesinde milletçe daha çok cips yemeye başladık, (bekle amerika geliyoruz, mehmet öz korur bizi zaten) onu ayakta alkışla, diğerini etik bulma. hadi canım sen de!

cemgul (23 Temmuz, 2007 20:21 Pazartesi)

biz de araklayalım amerika olalım diyosun yani asıl hadi canım sen de !


big mac (23 Temmuz, 2007 20:25 Pazartesi)
aman ya birakin... bu ulkede ne duzgunki reklamlar duzgun olucak dusunmeyen, uretmeyen bir toplum ve sararmis solmus bir ulkede yasiyoruz!!!

mehmet (23 Temmuz, 2007 20:32 Pazartesi)
hah evet araklayalım amerika olalım diyorum. mümkünse ben tek başıma alaska olmak istiyorum hatta.

sonercelik (23 Temmuz, 2007 20:33 Pazartesi)
abi dünya üstünde 5 milyar insan var her gün milyonlarca fikir cıkıyor ortaya tam buldum koydum cocugu diyorsun bir bakmıssın coktan uygulamıs elin gavuru bazende müsteri beyeniyor ve size o doneyle geliyor buna benzesin 
istiyorum diyor sizde para kacmasın diye olur yaparız diyorsun jordan ayarında adam buluyorsun popüler basketbolcu (ülkimzde) oynatıyorsun. olur okadar neyin kavgasini yapıyorsunuz hangiz kopya cekmedi bir sınavdan
hepimiz kopya cekeriz bu bize temelden veriliyor biz toplumca ezberciyiz bazende ezberlemeyiz nasıl olsa ezberleyen vardır deriz ondan kopya cekeriz 
oyüzden amcamlar paraları coktan cukkalamışlardır siz derdinize yanın

mehmet (23 Temmuz, 2007 20:36 Pazartesi)
ister inan ister inanma ben okul hayatımda hiç kopya çekmedim. bununla diil övünmek, hayıflanıyorum şimdi. o zamanlar çok ciddi bişey sanıyodum okulu.

cemgul (23 Temmuz, 2007 23:06 Pazartesi)
we-make-art-they-give-money

ARTanubis (23 Temmuz, 2007 23:21 Pazartesi)
sagolsun bigu ve ohadiyorum var da bu reklamların arak olduklarını görüp öğreniyoruz, ben sanırım bir tv programı istiyorum bu konuda ... viki settar?? siz bişiler planlayın ben de sunayım "OHADİYORUM TV"

bu aptal ve zekadan yoksun reklamı savunmanı da hakkaten anlamadım mezzo, mehmet okur ve dimes kel alaka bir ikili ve bu reklam sadece "neden" dedirtiyor bana... sırf celebrity kullanacağız diye konsepti oturmamış yüzeyel ve fazlasıyla klasik reklamlar görmekten ben de sıkıldım sanırım... mehmet okurla hijyenik ped reklamı görmek istiyorum ben... (o kullanmayacak tabii:)..nasıl olacağını da genius, "arak free" reklamcılarımız düşünsün...)
.. ya da düşündüm de reklamlarda celebrity kullanmak yasaklansın..

mezzoalto (23 Temmuz, 2007 23:44 Pazartesi)
tamam işte artcım sana kel alaka geliyor ama epey bir insana gayet alakalı geliyor demek ki reklam tutuyor, ürün satıyor vs vs.. her reklamdan zeka fışkırmasını elbette ister deli gönül ama bazen vasat ama amacına uygun çalışmalar da iş görüyor.. benim çocuklara kola-gazoz yerine meyvasuyu içirmeyi hedefleyen ve başaran bir reklamı sevmemem mümkün değil, doğam gereği.. elbette araklamasınlar -bunu yazmazsam aman diim, laf yanlış yerlere gidiyor- ama benim çıkış noktam zaten bu değil, o çıkış noktası içinde apayrı bir yan sitesi var zaten bigunun.. cem yılmaz ve cips, beyonce ve pepsi ne kadar alakalıysa, bu onlardan daha alakalı işte onu söylüyorum..

ama "celebrity reklamlarına son" diyorsan, o apayrı bir duruştur, ona bişi diyemem; ben senin kadar karşı değilim celebrity reklamlarına..

sana ilhan mansız'lı hijyenik ped reklamını verelim, ve diyelim ki "o zaten yapıldı":) bu arada o reklamın da son derece orjinal bir fikri ileri sürüyor olmasına rağmen, son derece vasat olduğunu söylemem lazım.. yani fikrin orjinalliği de olayı çözmüyor maalesef..

ARTanubis (23 Temmuz, 2007 23:54 Pazartesi)
cem yılmaz cips yiyor, beyonce de pepsi içiyor ama... mehmet okurun "kana kana" meyve suyu içmesi kafamda pek şekillenmiyor benim... ya da belki içiyordur...cici başarılı çocuk aile babası falan fıstık...

o meyve suları da ne kadar sağlıklı ya bu arada içerdikleri 12731868 adet tatlandırıcı, renklendirici, asitliği azaltıcı, koruyucu, vb maddeyle...

mezzoalto (24 Temmuz, 2007 00:01 Salı)
her halükarda gazozdan iyidir di mi yani.. üstelik katkı maddesi azaltılmış, tatlandırıcı konmayan, gayet güzel meyva suları da var dimes'in, hatta bu tartışmadan sonra ben bile bu akşam, gaza gelip kola yerine vişne suyu içtim.. üstelik seni geçelim, çocuklar inansa yeter, "bak mehmet abin gibi olsun istiyorsan boyun, kola değil portakal suyu içeceksin".. dimes değil tazesini içirsin, o da bişidir ya..

haa bence süt ve süt ürünleri çerçevesinde oynadığı reklam daha da bi güzeldi ama ilelebet de danone figürü olamıyor tabi adam.. dimes'in sütü de var sanırım, ben şimdi dimesten şöyle meyvalı süt ürünü bekliyorum, reklamında da mehmet okur, o en iyisi olur işte..

ARTanubis (24 Temmuz, 2007 00:02 Salı)
evet son nokta olur bu... üstüne de gider one-on-one curling oynar...

cemgul (24 Temmuz, 2007 00:06 Salı)
tamam hemen bir meyvalı süt reklamı bulup gönderelim Dimes'in ajansa aramasınlar boşuna.

biz mehmet okur dimes içmesin mi dedik a dostlar, madem içirceksin kararını verdin gidip gatorade den çalma kendin yap dedik.

mezzoalto (24 Temmuz, 2007 00:27 Salı)
cemgul, ilk mesajında hem "mehmet okur dimes içmesin" demişsin -yani bu meale gelen bisürü cümlen var- hem de "madem içireceksin kararını verdin gidip gatorade'den çalma" demişsin, ikincisine gayet katılıyorum, birincisine kesinlikle katılmıyorum.. tüm tartışmamız bunun üstüne kuruluydu zaten, sen bana kalkıp nedensizce "pişkin" demeseydin, buraya kadar bile gelmeyecekti ki..

cemgul (24 Temmuz, 2007 03:05 Salı)
pişkin! pişkin !  mehmet içmesin demedim, maçta meyve suyu içilmez dedim spor yapan bilir. Mehmete git sor o da içmiyordur. hadi reklam bu ya içti madem niye michaeldan arakladınız dedim. hata ettim senin bir madalya takmadığın kaldı bu arak reklama hayret edilesi bir savunma nedir yani? Haberin varolma nedeni arak olmasıydı sayende arakın faydalı birşey olduğunu söylicek kıvama kadar geldi. Buyrun söz sizin.

phoenixia (24 Temmuz, 2007 09:28 Salı)
dimes, mehmet okur'u bu cancanlı videodan önce kullanmaya başlamıştı reklamlarda.. raket ve yazılı basın uygulamalarında rastlamıştım.. 
acaba esinlenme olayı, mehmet okur'u kampanyada kullanmaya başladıktan sonra mı çıktı, eğer öyleyse reklamın "orijinali"ne sonradan rastlamış olup kullanmaları da büyük şans...:))
(ne anlattım ki)

tuuba (24 Temmuz, 2007 10:12 Salı)
oha diyoruz...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (24 Temmuz, 2007 10:37 Salı)
phoenixia, kampanya tv'de ve acikhavada eszamanli basladi. filmi sen gec gormus olmalisin.

mezzoalto (24 Temmuz, 2007 11:16 Salı)
cemgul, noolur bana tek tek alıntı yaptırma, söylediklerimi de de saptırma, senin yazdıkların da benimkiler de ortada, uğraştırmayalım birbirimizi daha fazla.. 

ahan da şiir gibi oldu be

nick (24 Temmuz, 2007 11:54 Salı)
bigunun yorum ve tesbit kalitesi genel ortalamada eskiyi aratiyor.

bu reklamin elle tutulur savunulacak tarafi yok. yanlis bir is yaparak, o isten cikacak dogrular cok gecerli olmaz. Misal cok nefis isler yapan bir illustrator ya da dijital artistsiniz, ancak butun yazilimlarinizi, imkaniniz olmasina ragmen kacak kullaniyorsunuz, ustune yaptiginiz eserler deneme vs. bile degil, cikarttiginiz eserlerden catir catir da para kazaniyorsunuz.

simdi bu durumdaki arkadasa bravo sen super isler yapiyorsun devam et demek mi gerekiyor? hayir, senn yaptigin is dunyayi kurtarmiyor eksik kalsin demek gerekiyor.

yani 1x1= 1
ama 1x0= 0

hadi gecmis olsun.

calistiran (24 Temmuz, 2007 16:30 Salı)
Valla herşey bir kenara neden reklamın inandırıcılığını tartışıyorsunuz ki? 

Bu sitede bu reklamın hedef kitlesi olan mı var yoksa biri focus group yaptı da sonuçlarını mı paylaşıyor?

Belki reklamın akabinde bir piyasa yoklaması yapılmıştır da elinizde sonuçları vardır....

Neticede reklam bir araktır araklamak da ayıptır değil mi?

tabac (25 Temmuz, 2007 03:00 Çarşamba)
dimes sonuçta ürün gamının büyük bi kısmını meyve sularının oluşturduğu bir firma, dolayısıyla bu ürünlerini tanıttığı reklamların tamamıda meyve suyunu özendirici nitelikte olacaktir. yarın öbür gün dimes kola yaparsa onuda benze stratejilerle satmaya çalışabilir. 

demeye çalıştığım sattıkları ürün gazlı içeceklerden daha sağlıklı diye reklamının arak olmasının suçlululuğunu  hafifletici bir sebep teşkil etmemelidir.

gibi geldi bana...

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.