Yorumlar
bella donna (13 Eylül, 2007 23:07 Perşembe)siteye bakmadan hemen diyeyim; garanti musallat olan hatun kişidir aşk falan lafları geçiyorsa işin içinde.. sonradan inceleyeceğim sayfayı. içimde kalmasın istedim 8)
digitallunicorn (13 Eylül, 2007 23:11 Perşembe)şipşirin kara kara böcükler var :)) hikayesi sıradan geldi bana...
cemgul (13 Eylül, 2007 23:43 Perşembe)eski musallat haberini editledim.
byparlak (14 Eylül, 2007 01:25 Cuma)Turkiye'de suana kadar cekilen en iyi korku filmi diye duydum hadi bakalim.
big mac (14 Eylül, 2007 01:28 Cuma)grafigi guzel olmus..olmamis.. olmus.. olmamis..olmus.. olmamis..olmus.
Polka (14 Eylül, 2007 02:02 Cuma)grafigi ne demek yahu?
big mac (14 Eylül, 2007 02:04 Cuma)logotype
abdulaziz (creaziz) şahin (14 Eylül, 2007 05:37 Cuma)siteye girmeden;
"bismillahirrahmanirrahim"
tırnaklı fontlar,konuya hakim renklendirme,soldan akseden korkunç ve bir o kadar ürkünç abimiz,sağır odanın şizofren ablası da var.
"güzel bir kurgu olur yarebbim."
kaligrafdoktor (14 Eylül, 2007 05:42 Cuma)yarabbim sen dualarımı kabul et, türk sinemasından da adamakıllı bir korku filmi çıksın artık.
bu arada yazarken aklıma geldi, sinemada izlediğim en korkunç şey taş devri idi. dino koşuyordu ya hani fred çakmaktaş ın üzerine, çok korkmuş koca bir filmi ön koltuk arkasına saklanarak geçirmiştim. (bu korkunun nedeni henüz 3 yaşında olup ilk defa sinamaya gitmem olabilir galiba)
restless (14 Eylül, 2007 09:43 Cuma)Web sayfası freelance bir çalışmaya benziyor, umarım filmde aynı etkiyi yaratmaz
ix (14 Eylül, 2007 10:14 Cuma)ya ben bu tür korku filmilerinde hemen renge bakıyorum ve burdaki fragmandan gördüğüm kadarıyla istediğim renk yine yok. bir de nedense bizde fragmanı online koyalım ama quicktime/hd kesinlikle koymayalım diye bir huy var. Fragman dediğin şey insanda heyecan uyandıran, o filmin gelmesini şiddetle bekletme işine yarayan meraklandırıcı montaj değil mi?
bir de minicik ekrandan filmin nasıl olduğuna bakmak canımı sıkıyor. koyun indirilable bir şey ekranınmızda gerile gerile bakalım, elalemi çağırıp "koş lan koş şuna bak ne biçim yapmışlar adamlar" diyelim, mailleyelim, forwardlayalım. kaldı ki ezan okunurken eminim büyük bir görüntü tüyleri daha da kaldıracaktır.
benim umutsuzluğum nedense bir dabbe havasında çekilmiş gibi olması yönünde. işallah bu mini minicik görüntü yanıltıyordur gözlerimi.
not: renk menk ne la derseniz kabaca matrixteki yeşil ağırlıklı renkler, underworldde mavi ağırlıklı renkler ya filtreden ya da filmin yıkanması sırasında kullanılan malzemelerle elde ediliyor. david fincher'in böyle riskli bir yıkama yaptığını dedikodu şeklinde abilerimden duymuştum. ya tüm filmi yakıyor ya da muhteşem bir renk yakalıyormuşmuş derlerdi. (özellikle fight club ve se7en'da)
Herkesin emeğine sağlık. Sinemadaki kaliteyi alper mestçiler, cemgüller, toganlar ya da taylan biladerler daha yukarı çekecekler...
Aygül Pembecioğlu (14 Eylül, 2007 10:16 Cuma)ceeeem eski haberi online ettim.
KMC asıl haberi eklerken bence "YAPIM" kısmını önplana çıkarmak lazımdı. Filmin yapım kısmından bolca resim, storyboard ve konsept art çalışması var.
Aygül Pembecioğlu (14 Eylül, 2007 10:20 Cuma)Fragman konusuna bende katılıyorum ix'e. Şu var yanlız arkadaşlar youtube'da bu fragman (sadece cem'in eklediği -
http://www.youtube.com/user/videobug) 19.000'den fazla izlenmiş. Bunu kaldırabilecek server olayı ciddi maliyet ötesidir :(
Aydın (tetanoise) Gürer (14 Eylül, 2007 12:23 Cuma)konu itibarıyle olmasada görselliği ve ekipte tecrübesini bildiğim insanları olmasından dolayı merakla beklediğim bi film. umarım güzel olmuştur, uğraşan herkesin emeğine sağlık...
lakin merak ettiğim şey biz neden din içerikli korku filmleri çekerken sürekli "öteki" aleme kafayı takıp cinlerle filan uğraşıyoruz. yurtdışına bakınca incil'deki satır arası laflardan türetilmiş kırkbin tane kurgu yeralırken bizde ise en fazla içine şeytan giriyor cin çarpıyor... hani illa ki islami öğeleri kullanacaksak cin-peri kullanmadan yapamıyor muyuz bu işi? (misal omen filmi, misal o küçük masum çocuk hiç öcü-böcü olmadan şeytanın oğlu olabiliyorda bizim sezercikler neden olamıyor?)
sinemalara bekliyoruz artık...
gullusum (14 Eylül, 2007 12:28 Cuma)Viki lafı ağzımdan aldın, ben de şu an yapım/konsept tasarımlar kısmındayım, çıkamadım ama:) gerçekten çok etkileyici görünüyor çizimler. Biz de olsa demiyorum işte, nitekim artık bizde de var:)
heyecanla beklemekteyim...
abdulaziz (creaziz) şahin (14 Eylül, 2007 12:31 Cuma)tesadüf ya da tevafuk diye dilden dile dolaşan dini olan/olmayan halk hikayeleri de; güzel kurgularla birleştirilip, yurtdışındaki örnekleri gibi çekilebilir.
mezzoalto (14 Eylül, 2007 13:19 Cuma)o hikayeleri samanyolu tv, kanal 7 ve tgrt, münafık kullarına "ibret" olsun diye, dünyanın muhtemelen en kötü oyunculuğu, ve senaryosuyla "sır kapısı", "alemlerden öte" filan gibi isimlerle dizi gibi çekiyor:) hani komedi niyetine irdelenebilir ama ürkütücü olmadığı kesin..
oysa Kur'an'da da aynen İncil gibi oldukça akıl alıcı ayetler filan var, hakikaten seven tadında bir film çıkabilir..
cemgul (14 Eylül, 2007 15:51 Cuma)bu konuda senaryosu olan veya yazabileceğini iddia eden biri varsa aranızda yapımcılarla görüşmesini sağlarım.
cemgul (14 Eylül, 2007 15:58 Cuma)ix eleştirini dikkate alıp siteye download edilebilir yüksek kalite bir versiyon koyduralım teşekkürler. sitedeki ve youtube daki fragman (aslinda teaser) cekimler devam ederken sadece web icin yapilmisti o yuzden goruntuler ham halde. Orijinal sinema fragmanı şu anda sinemalarda dönüyor onu beğeneceğinizi umuyorum :) yakinda websitesine de orijinal fragmanı koyarız.
Aygül Pembecioğlu (14 Eylül, 2007 17:59 Cuma)Yakında => ne kadar yakında? istiyoruz merakla bekliyoruz :)))
carbendi (14 Eylül, 2007 22:03 Cuma)filmin herşeyi çok güzel olucak gibi.
film hakkında tek edişem var, o da görüntülerde alan derinliğinin az olup sinema hissinden ziyade dizi görüntüsü hissi verme olasılığı :/ işallah bole bişi ile karşılaşmayız.
emeği geçenlerin ellerine sağlık.
ilyas t (14 Eylül, 2007 22:28 Cuma)ya bu yapımcılar hiç dünya sinemasını takip etmiyor ya da izleyiciyi salak olduğu için takip etme gereği duymuyolar
cemgul (14 Eylül, 2007 23:55 Cuma)yeni fragman websitesinde izlenebilir.
kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (16 Eylül, 2007 02:32 Pazar)Ben bu filmi korka korka da olsa 4 gözle bekliyorum galiba , ilk defa umudum var yerli bir yapımdan korku kategorisinde .
Siteyi de beğendim gerçekten , tebrik ederim ilgili herkesi ama dürüst olmak gerekirse böcekler olmasaymış keşke diye geçmedi değil içimden . Şahsen böceklerin bende daha çok daha farklı konuya sahip korku / gerilim filmlerini çağrıştırdıklarını hissettim bir an . Az buçuk önceki haberden de konuyla ilgili fikir sahibi olduğumdan, tırstığım ana korku ögesi böcekten çok öte bir şey olduğundan belki de ay şükür böcek çıktı sadece diye rahatladım kendimce sayfanın yüklenmesini beklerken ..
abdulaziz (creaziz) şahin (16 Eylül, 2007 07:25 Pazar)kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız, sen korkma, o böceklerden;
" terlik haberinden hatırladığımız; tecrübeli sgb, onları bi güzel halıya desen yapar".
kmc (16 Eylül, 2007 10:45 Pazar)kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız, bocek hadisesi oylesine konmus degil, halk arasindaki soylentiye gore bir mekana cin geldiginde ortami bocek basarmis. filmde de boyle sahneler var ;)
byparlak (16 Eylül, 2007 15:44 Pazar)Bir mekana cin geldiginde ortami bocek basarmis hadisesini onceden hic duymamistim.
Fixx (16 Eylül, 2007 17:08 Pazar)Evet, D@bbe'de de değinilmemişti bu konuya hiç

phoenixia (16 Eylül, 2007 17:31 Pazar)böcek basarmış olarak değil de, böcek formunda gelirmiş diye duydumdu.. ıyyk aman neyse ne işte..
byparlak (16 Eylül, 2007 19:01 Pazar)turk insani bu tarz seyleri cok seviyor galiba..cunku insanlar boyle cin olsun hayalet olsun daha fazla ilgi gosteriyor seven sevmeyen.
byparlak (16 Eylül, 2007 19:05 Pazar)Bu arada Turkiye'de hic gerilim filmi cekildimi meraktan sormak istedim? Thriller tarzi falan. Varsa merak ettim.
Fixx (16 Eylül, 2007 19:28 Pazar)Beyza'nın Kadınları, sanırım
kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (16 Eylül, 2007 21:10 Pazar)kmc , cidden bilmiyordum . İlgiliyimdir de böyle konulara , tırsaklığım kadar merakım da had safhadadır ama hiç okumamış,duymamıştım ortamın böcekle dolduğunu teşrif ettiğinde adını anamadıklarım . Bu durumda böcekle ilgili yorumumu geri alıyor , bilgi için de teşekkür ediyorum ayrıyetten =)
rakunzell rakkadar (16 Eylül, 2007 23:10 Pazar)thriller tarzını ffalan bilmem de müjde ar'ın oynadığı teyzem filmi iyi bir psikolojik gerilimdir.. tavsiyedir..
kmc (17 Eylül, 2007 02:54 Pazartesi)şaka ya da komik değil, 1951 yapımı "Drakula İstanbul'da" çok ciddi bir roman uyarlamasıdır, tavsiye edilir.
big mac (17 Eylül, 2007 03:34 Pazartesi)ya cin min demeyin ben korkarim...
nagehan (17 Eylül, 2007 09:37 Pazartesi)arkadslar eski geyiklere geri dönsek de kapatsak şu konuyu

ix (17 Eylül, 2007 09:37 Pazartesi)evet duvarda yürüme sahneleriyle ve şaka maka draclu ve vampir filmlerinde bir ilk olan (hakikaten bir ilk) uzun köpek dişleri bu filmde kullanılmıştır. halivud da "has sektor ulan biz bunu nasıl düşünemedik" demiş hemen yükselen türk sinemasenden bu fikri araklamıştır. (ecnebiler de araklıyor anlayacağınız) yani aslında karşınıza çıkan tüm karizmatik drakulalar ve vampirler o güzel bembeyaz sipsivri dişleri istanbullu drakuladan esinlenilmiş. Hey yavrum hey. Sinema tarihi be. bu arada thrillera çok girmiyor aslında ama ben düşündükçe thrill thrill titriyorum. Türk sinema tarihinin gelmiş geçmiş en başarılı filmi (bence) "Ahh Belinda" da beni çok rahatsız eder. Müjde Ar mükemmel oynamış, fikir ve senaryo açıdan çok başarılıdır. hala izlememiş olanlarınız varsa mutlaka izlemelisiniz. Dunganga şarkısı da çocukken izleyenleriniz varsa beyinciklerinin bir köşesinde mutlaka yer etmiştir.
Fixx (17 Eylül, 2007 09:57 Pazartesi)Pulse da bayaa büyük ölçüde Dabbe'den yapılmış bi filmdi, Dabbe de yine büyük ölçüde Kairo'dan

cemgul (19 Eylül, 2007 03:21 Çarşamba)hamam cekimlerini yaparken kafam kadar hamambocekleri gorduk cok tırstık sonra filmde daha farkli bicimde kullanmaya karar verdik. hamamlarda insan disinda sadece 2 varlık bulunuyor, hamambocekleri ve cinler. onlar da hamamlari seviyor, sıcak, loş, islak ve pis yerleri tercih ediyorlar. ve en önemli ortak noktaları musallat olmak. böcekler filmdeki onlarca tırsınç alt öykünün yanında hiçbirşey aslında :) ama güzel bir motif.
Aygül Pembecioğlu (19 Eylül, 2007 19:04 Çarşamba)yeni fragmana musallat olalım lütfen :)
cemgul (17 Ekim, 2007 15:09 Çarşamba) mezzoalto (17 Ekim, 2007 18:34 Çarşamba)fragman nasıl ama nasıl olduğunu bilemiyorum ama beni korkutmadı -normalde süper ötesi tırsak biriyimdir, blair witch 2'yi izlediğimden beri ki 6-7 yıl oluyor sanırım karanlıkta uyuyamıyorum diyeyim siz anlayın olayı- ama böcek filan dediniz ben koptum.. fragmanda şöyle bir görünce böcekleri biraz irkildim ama film onlarla doluysa yok ben almayayım..
o amca fragmanın ortasında değil de karanlık zemin üstüne başında anlatsa hatta hicret sahnelerine ufak göndermeler olsa tadından yenmezmiş herhalde..
cemgul (18 Ekim, 2007 02:33 Perşembe)düşük kalite minik internet videolarıyla insanları korkutmak pek mümkün değil bu yüzden sinema var :) filmi sinemada izleyin korkmazsanız paranızı geri vericem :p
mezzoalto (18 Ekim, 2007 12:06 Perşembe)ben aslen sinemada gidip izleyemeyeceğimden web sayfalarını kurcaladığım bir kısım korku filminde -evet hepsinde değil tabii- ciddi anlamda korkup gerildiğimi hatırlıyorum.. üzgünüm ama web sayfası muadillerine pek yakın olmamış.. ama normaldir, sonuçta yurtdışında bu tip şeylere esaslı bütçeler ayrılıyor, filmin en önemli iletişim aracı haline geliyor..
aslında korkmazsam tam tersine para iade etmek istemeyebilirim çünkü konusu çok ilginç ve merak uyandırıcı ama korkmak için üstüne para vermek fikri bana hep absürd gelmiştir:) o nedenle hayal ettiğim kadar heyecan uyandırıcı/zaman zaman gerici ama daha az korkutucuysa ben daha bile memnun olabilirim:)
bir de korku kavramı herkese göre çok farklı, kimisi "korkudan delirdim" diyecek, vizyona girince de kimisi "eeah bu ne be" diyecek, korku çok zor bir janr bence.. nacizane fikrim..
cemgul (18 Ekim, 2007 13:11 Perşembe)muadilleri dediğin yabancı örneklerse uçtun diyorum mezzo.
Geçen bayramda butun ülkede tüm filmlerin toplam seyirci sayısı sadece 400 bindi. Bu acınası şartlarda, istediğin kadar para harca webin reklamın filme katkısı olduğu görülmemiştir. Webi boşver kimse sinemaya gitmiyorken büyük bütçeli filmler yapmakta hayal, önemli olan geri dönüş, yoksa bir filme 200 milyon dolar yatırabilecek yapımcılar yok değil Türkiye'de. Sinemayı sadece tv ve internetten izleyen bir toplumda korku janrı değil sinemanın varolması asıl zor olan.
cemgul (19 Ekim, 2007 01:54 Cuma)
If the film comes close to living up to the trailer this thing is EASILY going to be the best Turkish genre picture of the past five to ten years.
bu sözler aşağıdaki film festivallerinin programını yapan Todd'a ait. Musallat bu ve daha birçok korku-fantastik film festivalinde ingilizce altyazılı olarak gösterilecek. Yabancılardan bile takdir dolu sözler duymak 6 aylık yorgunluğumuzu biraz olsun alıyor.
Fantasia Festival in Montreal
www.fantasiafestival.comFantastic Fest in Austin
www.fantasticfest.comyazının devamı;
http://twitchfilm.net/site/view/a-stunning-new-theatrical-trailer-for-turkish-horror-musallat/filmle ilgilenenler için, güncel haberleri takip etmek adına Keremcan MUSALLAT facebook grubu açtı.
seon (20 Ekim, 2007 01:37 Cumartesi)öncelikle ekibi kutlamak isterim, önceki örneklerine nazaran daha profesyonel bi çalışma olmuş gibiye benziyor tabi teknik olarak ama klişeleşmiş korku unsurlarından öte marjinal yaklaşımlar olmasını beklerdim ve musallat olan şeyin (sanırım) cin olması hasebiyle dini figür ve sesler daha etkili olabilirdi, korku filminin olmazsa olması ses efektleri sanırım birçok insanı tatmin edecektir, ederde. Site üzerine konuşmak gerekirse, hollywood standartlarında ve oldukça doyurucu. Fragmanın neden HD versiyonu ve mov. olmaması da çok ilginç şahsen apple.com/trailers sayfasından sürekli filmmleri takip ederim ve ordaki fragman alternatiflerini musallat ın sitesinde de görmek isterdim.
Umarım emeğiniz karşılığını bulur ve milleti korkutursunuz :)
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.