Yorumlar
eferdk (07 Kasım, 2007 21:13 Çarşamba)Reklamını gözucuyla seyrettim diyebilirim, kendine çeken bir reklam değildi, ayrıca yapı kredi'nin Worldu olduğunu zor anlamıştım, hatta acaba demiştim. Reklam filmini nette bulan varsa tekrar bakalım şuna.
ARTanubis (07 Kasım, 2007 21:19 Çarşamba)ben lansman adına pek birşey göremiyorum; gördüğüm makyajlanmış bir branding ve kredi kartı değil de farklı saç türlerine şampuan web sitesiymiş gibi görünen ve malesef bana fazla güven vermeyen bir site...
Ana sloganda bile tırnak işareti kullanıp kart türlerinin tanıtıldığı bölümlerdeki ana metinlerde Hiç bilmediğim yerlere gitmenin heyecanını ve mutluluğunu yaşamak istiyorum, diyorsanız: Travel Club! gibi noktalama hataları da beni malesef rahatsız etti…
ix (07 Kasım, 2007 22:50 Çarşamba)kötü. hiçbir şey söylemiyorki? ykbnin bir dili vardı eskiden, şimdiyse "yaptık oldu" olmuş. world'ün biraz eski işlerine bakmak gerekiyor kanımca, ayrıca logonun sıcaklaştırılmaya çalışılması da biraz garanti bonus özentiliğini hatırlatıyor.
logo eskiden daha ağır başlıydı, daha kendindeydi.
bir de world kadınlara mı oynuyor? ben istersem? kadın isterse? valla kampanya mı bu değil mi gidip biri sormalı?
kısaca: zayıf.
tiryaki (08 Kasım, 2007 00:01 Perşembe)aha işte buu :) dedim biguya bi koysunlar açıcam ağzımı yumucam gözümü! ama anladınız siz... ben yapı kredi ye, logo değiştirdiğinden; hatta koç & uni credit e satıldığından beri üzülüyorum... bundan böyle acınası olduklarını düşünüyorum. vadaa ları öldürmeye çalışmışlar. ne yapmışlar;
ördek kılıklı hanımlar ile kılıbık görünümlü erkekler süslemiş sitelerini. logo yu sempatikleştirdiklerine katılmıyorum, küçük harften büyük harfe geçiş gibi olmuş biraz özellikle bonus un eski büyük harfli logosunu da anımsatmıyor değil. ayrıca bonus eski logosunu hâlen daha atm lerin bonus sorgulatma menüsünde kullanmakta; bunu da ayrı bir eziklik olarak görüyorum. tıpkı citibank ın Copyrigt 1985 yazan atm yazılımı gibi...
her neyse world ün yapmak istediği şey aslında kartlara özellik yükletmek. ancak özellik yükletirken para ile satma modelini geliştirebilmişler henüz. halbuki bunun bir adım ötesi çift puan uygulamasıyla özellik yükletmektir. bu konuda bonus un flexi ile bir atılım yapmasını beklemekteyim...
öte yandan; "yapı kredi 10. yaşını doldurdu, 10 yılda sınırlar değişti ama hizmette sınır yoktur hiç değişmed" gibi defalarca izleyip anlamlandırmakta güçlük çektiğim reklamları sebebiyle de yapı kredi komedikleşmiştir diyorum. ilhan irem den geliyor efendim, "komedi".
gandy.phoebus (08 Kasım, 2007 00:19 Perşembe)o kocaman WORLD yazısı, kadıncağızı ay sonunda fatura borcuyla ezecek bir canavar gibi gözüküyor.
Omer Azak (08 Kasım, 2007 01:24 Perşembe)cok yersiz bir degisiklik degildi. vadaalar son donemde en ufak reklamlarinda bile kullanildigi icin tukenmisti ve ufak capta bir degisim gerekmisti fakat bu kadar kokten ve acikcasi basiretsiz bir degisim ne ykb ne koc icin pek ic acici olmamis sanirim.
umarim uzun ve agdali bir altmetinle bu kotu isleri gazlamamislardir.
Samet ŞEVİK (08 Kasım, 2007 02:45 Perşembe)kötü bir reklam ajansı,
kötü bir lansman,
kötü bir websitesi,
kötü bir pazarlama
esperanto (08 Kasım, 2007 03:34 Perşembe)logosu büyüyünce markalar da büyüyebilseydi keşke..
yanda bulunan 5 adet kredi kartına yukarıdan aşağıya dikkatlice bakın,
bakalım aramızda WORLD yazısını okuyabilen çıkacak mı : )
bence worst yazıyor..
abdulaziz (creaziz) şahin (08 Kasım, 2007 07:01 Perşembe)eskisiyle yanyana gelemeyecek kadar kötü.
yumuşatılmış microgramma ve türevleri gibi olmuş.
narin leylek nasıl oldu da; 3d WORM oldu?
WORST, WORLD kafam karıştı.
kelime anlamını ve markanın taşıdığı değeri anlatamayan; hantal logonun, janjanla kurtarılacak tarafı yok.
msecure (08 Kasım, 2007 10:24 Perşembe)Yapıkredi bankasını oldum olası sevmişimdir fakat bu koçbank alınca bu bankayı birde kötü bir değişime uğradılar gerçekten üzülüyorum. Bu kocaman word yazıları bana hiç iyi gelmedi basit bir programla yazılmış gibi duruyor. 10 yaşındaki çocuk daha iyi bir iş çıkartırdı eminim. Yazık yazık...
ARTanubis (08 Kasım, 2007 11:16 Perşembe)sgb duygusal komedi afişi süper saptama olmuş...
"Tüm Dünya Üstüme Geliyor"
MGM sunar
Güzel, iyi bir işe sahip ancak 37 yaşında bir kadın bir türlü evlenememktedir, tüm dünya üzerine üzerine gelmektedir, ama bir gün herşey değişir..."
meriç (zalambodont) kara (08 Kasım, 2007 11:34 Perşembe)ve işte koç farkı.
sıçtınız güzelim bankanın logosuna
ve sıçtınız güzelim vadaya.
ferhat can (08 Kasım, 2007 16:04 Perşembe)ben vadayı da hiç sevmiyordum. vadalardan kurtulduğuma sevindim.
bu nasıl olmuş ?
alelade olmuş, ama benim bir bankadan aradığım şey göze hoş gelmesi değil, bana paramı versin yeter.
ziraat bankasının logosunun değiştiği gün sokağa çıkma haklımı saklı tutuyorum o ayrı.
big mac (08 Kasım, 2007 16:08 Perşembe)ben olsaydim L nin uzerine otururdum hatta yatardim filan.. 3d kasmak lazim galiba.
kemal (KAghast) şahin (08 Kasım, 2007 16:41 Perşembe)eskiden çok kopuk ve yepyeni bir lansman. Hedefleri nedir neyi elde etmek istediler sormak lazım ama? ben ilk gördüğümde hayırdır world card'da satıldı mı el mi değiştirdi duygusu yarattı. Sonra da genel olarak herkesi rahatsız eden durum beni de rahatsız etti. Koccaman, gereksiz yere büyük olan WORLD yazısı.
neden ne gerek varki diye sorasım geliyor devam?!x
big mac (08 Kasım, 2007 17:31 Perşembe)sanirim vadalarin sonu geldi!!
ARTanubis (08 Kasım, 2007 21:35 Perşembe)bak bu sevindirici vadalar kalkacaksa bu kampanyayı sonuna kadar destekliyorum... evde adam yalnız laptopının başında çalışırken öğğee diye sütunun arkasından çıkıp kaybolan vadalı reklam hala bir korku klasiğidir benim için
Cassiopeia (08 Kasım, 2007 23:18 Perşembe)
Sekerim, senin eski müşterin, benimse eski işim World malum..Üye olasım ve yazasım geldi blog'a bu sebeptendir ki...Güzel bir ortak noktamız var..Ben de konuşmayayım o yüzden :)
Çocukluğumdan kalan bir cizgi film repliği;
Üzüntü ve muzkabuğu diyeyim, sen anla ;-)
Felsefik anlamlar içerir, sen anladın beni.....
abdulaziz (creaziz) şahin (09 Kasım, 2007 06:40 Cuma)mürekkep yutmuş sevimsiz vadalar, gitti de kurtulduk.
"yeni logoya ve reklama uygun yeni karakter, sanırım;
"seğmenler, haydaaaaaa"
sen istemesen de..
ARTanubis (09 Kasım, 2007 09:51 Cuma)esperanto süper saptama, "büyük istiyorum hatta o kadar bigger ki 2x10 metre bile olabilir"

OWSI -617680 (09 Kasım, 2007 11:36 Cuma)Kanyonun önünde yerde 3D bir çalışma var. WORLD yazıyor. İlgisi vardır herhalde oda mor çünkü.
Ama bonusun aynalısının üstüne tanımıyorum ivrenç kart örneklerinin başıdır kendüsü.
Aygül Pembecioğlu (09 Kasım, 2007 12:21 Cuma)Owsi Kanyon'un ordaki çalışmayı resim çekip göndermiyor musun aaa!!! :)
big mac (09 Kasım, 2007 12:40 Cuma)bence vadalar geri gelicek benden soylemesi cok saglam kaynaktan duyum aldim boolle world ytazisina aliscaz aliscaz soora bigun vadaaaaaaaaa die geri gelceklermis kimseye soylemeyin.. unutturma takiii yapiolara
*bu mesaj okunduktan 8 sn soonra kendi kendini imha edicektir!
OWSI -617680 (09 Kasım, 2007 13:34 Cuma)haydeee e ekleyemiyorum fotoğrafı
ARTanubis (09 Kasım, 2007 13:51 Cuma)ben o korkunç yaratıkları biraz tanıdıysam her an çıkabilirler dev WORLD yazısının yanında üğğğee diyerek... oyy kabus...
OWSI -617680 (09 Kasım, 2007 13:52 Cuma)www.coroflot.com/gulseren/my_illustration
yani bugün beceriksiz tarafımdan kalktım herhalde
burdan bakabilirsiniz başka yolunu bulamadım, pavdoğn
ARTanubis (09 Kasım, 2007 13:54 Cuma)senin yerdeki yazının üstünde durduğun foton mu?
OWSI -617680 (09 Kasım, 2007 14:03 Cuma)evet;
o ve ondan sonraki iki ,
malesef güzel fotolar olmadı 
mezzoalto (09 Kasım, 2007 15:00 Cuma)ben vadaları seviodum yaa:))))
OWSI -617680 (09 Kasım, 2007 15:30 Cuma)e buraya gelirler ise yaada bu aşağıdaki alan daha da bir şenlenir ise kesin daha başarılı görüntülenecek ve herkesçiklere bildirilecektir.
fatih (indianropetrick) gül (09 Kasım, 2007 15:32 Cuma)ortaçağ savaşlarından bir farkı yok. tamamen aynı. bir kale fethediyorsun ve kaleye kendi bayrağını asıyorsun. fakat burada eski kale düzgün bir süzgeçten geçmiş, sağlam şehirli bir kimliğe sahip iken dağlılar tarafından fethedilmiş gibi duruyor. eski world logosunun dünyasının içinde bir ykb amblemi vardı. onun yerine koç boynuzunu koysan da olurdu.
bu yeni kimliği kim çalışmış bileniniz var mı? chermayeff değil herhalde?
Cassiopeia (09 Kasım, 2007 15:56 Cuma)4 ay öncesine kadar ekibin bir parçası oldğum için biliyorum.. Chermayeff değil , hayır..
ruprect (09 Kasım, 2007 16:19 Cuma)''Ben istersem'' güzel de, altı hiç doldurulamamış be yau.
kaykaycı çocuk, çamaşır asan abla ne istiyorlar tam olarak anlamadım ki ben? daha vurucu, ulaşması-gerçekleştirmesi daha zor mevzulardan daha çarpıcı fikirler bulunsaymış keşke.
bir de bir reklamda daha kaykaycı çocuk görürsem sanırım kusacağımdır. ne kaykay delisiymişiz be kardeşim.
metro bitti, rap bitti, kaykay başladı.
cemgul (10 Kasım, 2007 03:52 Cumartesi)herşey 3d olsun. kadını da 3d yapsaydınız.
reklam ajanslarındaki uyuşuk art direktorler 3d yazılımları daha yeni keşfetmeye başladığı için grafik tasarımda "mecburen back to 90's" dönemi başlamıştır, gelsin 3d logolar, hepimiz 3d yiz :)
Ugur Abi (10 Kasım, 2007 09:38 Cumartesi)Logolar hakkında birçok saptama yapıldı. Biraz da bakış açısı konusunda yorum yapılmasını öneririm. Garanti Bankası, her yaşam tarzı için ayrı marka öneriyor: Bonus, Shop & Miles; Flexi; vb... Akbank Wings kartı Axcess'in altında çıkardı, ama ayırıyor. Tümden bağımsız hale getirmeye çalışıyor. Yapı Kredi ise, tüm yaşam tarzı kartlarını tek bir marka altında, biraz "club" mantığıyla öneriyor.
Ne diyorsunuz... Ra-branding'i bir yana bırakırsanız, siz olsanız hangisini yapardınız? Nedeeeeen?
abdulaziz (creaziz) şahin (10 Kasım, 2007 10:16 Cumartesi)lamborghini gibi(mecra farklı olsa da) sofistike ve ultra lüks markalar bile en az iki model sunuyorsa; world, müşterileri sınıflandırmalı ve onları yansıtan/ihtiyaçlarına cevap veren markalar ve kartlar yapmalı diye düşünüyorum.
Aygül Pembecioğlu (10 Kasım, 2007 10:39 Cumartesi)Clublar ile sınıflandırma yapılıyor. Yeni sistemin özelliği kişiye özel hizmet gibi olması ve istediğiniz cluba üye olmanız, gereken yerde de ekstra program alabilmeniz.
Bu club ve programlar eskisi gibi size havadan gelmiyor, siz para verip seçiyorsunuz. (konuşmıycam demiştim dimi :P) Programlar ve Clublarda Turkcell mantığında. Duruma göre bir şeyler alıyorsunuz.
Benim aklıma gelen şu; Turkcell'de biliyorsunuz bilmem kaç tane tarife yapıyor. Senelerce kaç kişi bu tarifeleri takip edip benim tarifem bu dedi. (tarife tavuğu'nun çıkması da bu yüzdendi.)
Eski kartların ya da şu anki bankaların yaptığı kartların en büyük pratikliği bir şey alıp gerisini düşünmüyor olmanızdı. Şu anda World'un kartları ise daha civcivli ve beni takip et, ben sana neler yapacağım şeklinde.
Club ve program sistemi arttıkça, kart kullanımı çoğalacak mı yoksa insanları kaçıracak mı bakalım.
Bu arada World'un bu kartlar için deli gibi CRM yapması gerekiyor. Bakalım bu konuda neler yapabilecekler.
ahmetbulent (10 Kasım, 2007 15:59 Cumartesi)World'ü nasıl yapmışlar diye merak ettim Yapı Kredi web sayfasına girdim önce.
-Bulutların üstünde yoga yapan bir güzel bir kızın etrafında uçuşan yazılar ile Yapı Kredi ile ilgili haberler geçiyor.
Hıııım. Banka ve Yoga. Hııım. Üzgünüm espriyi anlamadım.
-Ama en azından sade bir web sitesi tasarım olmuş. Mavi üzerine mavi yazı kullanarak görünürlülüğü azaltmışlar, böylece insanın gözü yorulmuyor. Ama mavilerin içinde kaybolmuş menüde aradığını bulmak biraz zor oluyor.
- Sonunda bulup world yazısının üstüne tıklıyorum. Bir şey olmuyor. Bir daha, bir daha. iii iiih hiç bir şey olmuyor. Sağ tıklayıp "open in new window" desek.. aaa flash mış. Pop Up blocker yeni pencerede açmasına izin vermiyomuş. Hııım. beni burada pek istemiyorlar galiba.
-World'un sayfasına bir şekilde ulaşıyorum. Burada da bir ana sayfa güzeli var, ama logonun yanında biraz ezik kalmış.
-Yukardan yazılar aşağı doğru iniyor. "uzak değil, zor değil, hayal değil, ......"
Tamam hiç birisi değil. Peki ne? diye düşünüyorum.
"Ben istersem." yazısı çıkıyor. Sen ne istiyosun? peki
“Ben istersem” bir daha parlayıp sönüyor.
World ne yapmış? Nesi farklı artık? Öğrenmek istiyorum ama nafile.
-Viki’nin söylediği Club ve program olaylarında farklı bir şeyler yaptılar herhalde deyip “Kulüp ve Programlar” yazısına tıklıyorum. Aşağıda başka bir menü daha açılıyor. Play club’a tıklıyorum. (Demin Külüp demiyomuyduk.)
-Derken nedense üsteki menü sola kayıyor. O menü kötü oldu sen anlamıcan onu der gibi üsteki menünün bir kopyası da altta çıkıyor.
-Sayfa da kocaman “zevk almayı bilenlere özel” yazıyor. Ayrıca bıdı bıdı bir sürü yazı ... alttaki linke tıklayıp sonraki sayfaya geçelim,
-Bu sayfa kimler için sayfası imiş. Sanki bir önceki sayfada açıklamışlardı bunu ama bu sefer “hayatı dolu dolu yaşayanlara” yazıyo aynı külüpte miyiz?. Fırsatlara geçelim
-Ekranda dev gibi boş alanlar varken küçücük bir pencereye sıkıştırmışlar tüm yazıları hepsini de okuyamıyosun kaydırma çubuğunu kullanman lazım.
-Yazılarda küçük ve sıkıcı ama farklılık neymiş öğrenmeye geldim deyip okumaya çalışıyorum. Hıım nerdeyse hepsi öğrenciler için. Eee bunu daha önce “kimler için” sayfasında niye söylemediniz diye kızıyorum.
Benim ilgim bu kadar deyip çıkıyorum. Kaç tık yaptım, kaç sayfa gezdim sonuca ulaşamadım. Kulüplere üye olmam için para ödemem gerekecek bunu da world card’ın kendi sitesinde değil de bigumigu da öğreniyorum. Kalsın ben almayayım.
ATM’yi ülkeye tanıtan, telefon bankacılığını müşteriye öğreten. Bankacılık konusunda hep önde giden, bir zamanlar kendime çok yakın hissettiğim bir bankanın kendini bu kadar kötü anlatmasına üzüldüm. Oturup yazıyım dedim. Koç satın aldığından beri Yapı Kredi benim gözümde hep geriye doğru adım atıp durdu. Şimdi bir şeyler yapmaya çalışıyorlar ama zihniyetlerini ciddi değiştirmeleri gerekiyor. Bilemiyorum belki de Koç inadını bir kenara bırakmak lazım
Ugur Abi (10 Kasım, 2007 20:56 Cumartesi)Son günlerde, Yapı Kredi camiasında bazı arkadaşlar (benim birşeyler bildiğimi sanaraktan) lansman ve sonrasını nasıl bulduğumu soruyor.
Onlara söylediklerimi burada da yazayım.
• Bence lansman, öncesinde oldukça yorucu ve yoğun çabalar gerektirse de, nihayetinde kısa bir dönemi etkileyen, bir süre gündem yaratan, sonra da sadece bazılarınca anımsanan bir etkinlik. Oysa kredi kartı, onu taşıyan kişi ile birlikte yaşayan bir ürün.
• Lansman, daha sonraki uzunca bir döneme hazırlık anlamı taşıyorsa, benim merak ettiğim, bu çalışmaların neler olduğu… Önceden kart kullanıcılarını grupladınız mı? Onlar için en doğru gruplamanın, şimdi ortaya çıkardığınız club’ler olduğuna nasıl emin oldunuz? Önceden hangi müşterinizin hangi gruba daha yakın olduğu belli mi? Bunu müşteriye nasıl ileteceksiniz?
• “Elimde bir kart vardı. Şimdi bir yığın oldu” diyen müşteriye, aklını daha da karıştırmadan, “Sn. Esperanto (örneğin) siz merak etmeyiniz. Biz zaten düşündük” mü diyeceksiniz; yoksa “sen bilirsin” diyerek onu daha da karmakarışık mı bırakacaksınız?
• Normal iş yazışmaları dışında “internet + YKB” ile ilişkisi, aylık kredi kartı ekstrelerini e-mail olarak almak ve de internet şubesinden işlem yapmak olan bir kişiye, onun neden şu veya bu club’e geçmesi gerektiğini haklı gerekçelerle anlatan mesajlar hazırladınız mı? Merak ederse, kendisini bulabileceği ortamı oluşturdunuz mu?
• O size gelmezse, siz ona ne kadar gideceksiniz?
Ben Yapı Kredi projesinde yer alan arkadaşlarıma bunları soruyorum.
Özetle, viki’nin dediği gibi, “deli gibi CRM yapılmalı”. İlke olarak her seferinde, “ya sonra” diye sorarom ben.
Malum, cetvel…
esperanto (10 Kasım, 2007 21:53 Cumartesi)şimdi öncelikle cetveli görüyor ve rest diyorum : )
çalışmayı beğenmediğimi herkes gibi dile getirmiştim şimdi de world tarafına geçiyorum acaba ne oldu onları anlamaya çalışıyorum.
sonuç olarak CeReMesini biz değil world çekecek : )))
konu maddelerim uğur abi'nin konu başlıklarıyla paraleldir : )
- bu çalışma sadece bir lansman değildi... bu bir binanın dış yüzeyinin boyasının tamamen değişmesi bile değildi...yepyeni bir binaya taşındı şu an world. yani bu demektir ki yapı kredi türkiyedeki iş planını tamamen masaya yatırdı ve yepyeni bir eylem planına hem de "kaybedecek bir şeyimiz yok bizim" diyerek.
o yüzden
"vadaalarla kısa vadeli kazançlar elde edebilirdik ama kampanya üstüne kampanya mantığıyla bir yere varılmaz, uzun vadede işin tamamını ele almalıyız demiş olabilirler."
vadaalar'la birlikte uzun vade planı yaparsak da bu sefer oyuna yeni giren oyuncunun başarısı olarak görülmeme ihtimali doğabilir. prestijin de uzun vadeli bir plan olduğunu düşünürsek, Rahmi Koç'un arkaplanda söylediği repliği Türk iş dünyasının önüne bir kez daha koymuştur Koç Gurubu : ) ve şöyle demiştir.
:
BEN İSTERSEM...- Daha önce kart kullanıcıları guruplandı mı..evet guruplandı...iki çeşit müşteri profili vardı yapı krediye göre : ) birincisi çok kullananlar, ikincisi az kullananlardı : ) bir gurup için limitler neredeyse sonsuza giderken, diğer gurup da vadaalar ne vadaalayacak bu ay diye göz ucuyla kampanyaları takip ettiler. : )
Şimdi de ulen dünyada CRM diye bişi çıkmış, inovatif ve enteresan bişi artık böle olcakmış bankalar leyn : ) yani gerçekten köklü değişim dediler : )) nasıl işlenebileceği konusunda da buraya fikrimi yazacağıma TEB'in inovasyon yarışmasına form doldururum daha iyi bi seçim olur : )
- bu kategorilendirmeyi müşteriye(sayın esperantoya) şimdilik anlatmak zorunda değiller, öncelikle kendilerine somut fayda sağlamalılar, verileri işleyecek algoritmaları tamamen işler halde görmeleri gerekli. hemen herkes hmm bunun rengi güzelmiş diyerek kart almayacaksa tabii ki : )
-oluşturmadık ortamı : ) ortam kendiliğinden gelişir önce bi eve gidelim kahve fln içelim müşteriyle : ))) özetle : )) eehe
-kaçan her zaman kovalanır. emin olun banka kendini ağırdan satacak ve kaçacaktır. uzun vadeli bir program olmazsa ve kaçmazsa o zaman da bu yapıkredi nin de acı bir kaybı olacaktır. biz de daha yıllarca karşılığını tam olarak veremeyen bankaların prestijli ve gül kokan reklamlarını izleyip duracağız.
ne yazdıımı tekrar okuyacak zmnım yoktu. ama yarın temize çekip getiririm hocam : ))
Ugur Abi (10 Kasım, 2007 22:44 Cumartesi)Yarın (Pazar günü) olmaz. Tatil günü zaten yeterince ödev okuyorum. Bir tane daha istemem... Ama Pazartesi, 19.00 - 21.00 arası, Bilgi Üniv.de dersim var. Temize çekince, oraya getirilmesi gerek. :-)>
"
yepyeni bir binaya taşındı şu an world" Doğrudur. Ben de aynı şeyi söylüyorum. Bakalım bu hazırlığı iyi yapmışlar mı?
Bu rekabet ortamında "
kaybedecek bir şeyimiz yok bizim" diyemez kimse... Hele ki Garanti Bankası ile %1 civarında bir pazar payı farkı kalmışsa... (Hemen her geçen yıl, fark kapanıyor)
Demişsin ki "
Daha önce kart kullanıcıları guruplandı mı..evet guruplandı..." Eğer gerçekten sadece bu 2 gruba ayırmışlarsa, sadece

...
Banka, "
kaçan kovalanır" diye kaçarsa, yine güleriz.
Biz keyifli seyirciler için, şu WORLD olayı, daha uzun süre gündemde kalacak... Zaman zaman bunu tartışacağız.
Pazartesi bekliyorum, unutma :-)>
big mac (11 Kasım, 2007 00:07 Pazar)herkes pokerci olmus.. facebooktanmi bulasti ki :D
vadalari oldurdum.. renkleri kaldi bitek geriye karaktersiz olsada satarmi acaba ?
edix (11 Kasım, 2007 08:57 Pazar)her türlü satar aletin kendi cazip bir kart var herşeyi alabiliyorsun gir magzaya istedigin kıyafet senin diye düşünen bilnlerce insan olunca satıyor:))
3d ye de gerek yok k cell diye bi reklamda çalışmıştım itüde çekimler ve devasa 1000000milyon(sayıyla) amaç bir milyon müşterisi olan firmanın alıcılarının kimler olduğunu göstermektti sıfırın üstüne tırmanan dagcı vs tam bi komedi en son iki sıfır arasında bale yeteneklerini göstericek kızımızın sıfırların üstünden düşmesiyle mutluluğa erişmiştik:))
bella donna (11 Kasım, 2007 16:47 Pazar)ben daha genç, daha dinamik buldum.
abdulaziz (creaziz) şahin (11 Kasım, 2007 18:12 Pazar)"bella, yıllardır bu marka ve kuruma hizmet eden o güzel, o şirin leyleği huzurevine yolladılar, yerine de obez mi obez böyle; dünya gibi hizmetçi aldılar. Kurum saldı kendini, bi de boynuz taktılar."
barbarossa (12 Kasım, 2007 23:50 Pazartesi)Bu ne şiddet bu celal? Bu kadar fazla yorum, hakkınızda farklı şeyler düşündürtebilir... öylemi?
Sorarım "sen olsan nasıl yapardın?"
-World'u gerçekten baştan mı yaratırdın yoksa yeni bir banka mı kuaradın?
Biraz daha beklemek lazım sanki... Ne dersiniz? Türkçe imla kurallarına gelince ilk önce isimlerine bakmaları gereken kişiler var burda ve bir de diğer bankaların türkiş kullandığı isimlere göz atmak lazım...
barbarossa (12 Kasım, 2007 23:53 Pazartesi)exi26 !!!! tam buna örnek :)
Yunus Eren (milky) Küme (26 Kasım, 2007 03:03 Pazartesi)Pest (08/11/2007 02:45:48 AM)
kötü bir reklam ajansı,
kötü bir lansman,
kötü bir websitesi,
kötü bir pazarlama
pest arkadasımız biraz agır konusmus özellikle kötü reklam ajansı sözüne katılmıorum acaba kendisi hangi ajans oldugunu biliomu konusmadan önce?
nese konumuz bu deil bence gerekli bi deişim vadalar gittikçe kötü olmaya baslamıslardı ilk çıktıkları dönemlerde vadalar şeffaf ve sevimli yaratıklardı ama son reklamlar animasyon olarak cok kötüye gitmişti bence ii oldu deişmesi...
mehmet (26 Kasım, 2007 12:21 Pazartesi)samimi diil milky, reklam ajansı kötü iş yapmadıysa Koç mudur bu kadar kötü işlerden sorumlu kişi...
Eğer müşteri "öyle bi iş yapın ki içinde zerre samimiyet olmasın, hatta bizim alışkanlığımızdır, tüketiciyi salak yerine koyacağımızı, esas patronun kim olduğunu göstereceğimizi bilsinler. Koç'uz bu memleketin iliğini emmek için varız, lütfen bunu vurgulayalım. Özgün bişeyler üretmenize gerek yok, internette stumbleupon bilen bi jr'nız varsa o da olur, kim ne yapmışsa aynısının mor'u olsun ki duruşumuzu desteklesin" gibi bir brief verdiyse, bu kadar bütçeye bile böyle işler çıkabilir o konuda haklısın.
"Param var, gücüm var, boku mora boyar döve döve döve döve sattırırım arkadaş" anlayışının dönmesinden endişeleniyorsa insanlar. Bakar bakmaz "Koç işte!" diyorsa burada reklam ajansının hiç mi kabahati yok.
Başarısız bir iş olmuş. Uğur Abi ve Zalambodon'tun aşık atışmasında da değindikleri gibi, başarıyı neyle ölçeceğin de mühimdir. Elindeki sayılardan eli yüzü düzgün olanları allayıp pullayıp, işin doğasına göre izlemek yerine, doğayı işine geldiğine göre sunma alışkanlığıyla, şu kadar milyon kart sattık diye ortaya çıkıp reklamın başarısından bahsedecekler de olacaktır.
Lakin, geçtim reklam bilenleri, içinde olanları, buradaki herkes bu kart(lar?!?)ın hedef kitlesi (hatta bikaçı kanaat önderi) ise ve reklamı izledikten sonra cüzdanını açıp şefkatle bonus card'ını okşayıp bağrına basıyosa. Bu bile tek başına "
jar-bottomed world, you make the rocking herd get wound" şarkısını dillere pelesenk edecektir.
anitez (26 Kasım, 2007 14:36 Pazartesi)Reklam müziği sadece bana mı 4400 dizisinin giriş müziğini hatırlatıyor?
So long ago, Another life
I could feel your heart beat
It's not a dream, remember us
I can see it in your eyes
We'll find a place in time
A place in time beyond the sun
We'll find a place in time
A place in time to call our home
Yunus Eren (milky) Küme (28 Kasım, 2007 20:42 Çarşamba)cvbım mehmete ilk önce acıkca söliim yazdıgının tamamını okumadım ama yazmıs oldugun cvptan laf kalabalıgı yaptıgını anladım çünkü baska seylerde anlatmıssın ;)
kabahat tabiki koçun...parayı veren adam yapılan işi begenmese deiştirirdi ama demekki kendi fikirleri böle yapın böle olsun demişki sonuc ortada...bayık nerden geldigi bilinmeyen mor jelibon kıvamlı cinsiyeti bile belli olmayan vada demekten baska bişey bilmeyen yaratıklardan daha ii en azından...
mehmet (28 Kasım, 2007 21:58 Çarşamba)okumadan anlamak büyük haslet milky, tebrik ederim. ancak yine de okuma alışkanlığı kazanmanı tavsiye ederim. reklamcılıkla, mahalle marangozuna mobilya yaptırmak arasındaki farkları görmende faydası olacaktır.
Yunus Eren (milky) Küme (29 Kasım, 2007 04:57 Perşembe)ooo güzel bel altı vuruosun (:
ama büyüğümsün istedigini söle benim ağzım senin kadar ii laf yapmıo ya da şöyle mi desem senin kadar ii saçmalayamıorum :)
mezzoalto (20 Aralık, 2007 00:36 Perşembe)yaa vadaa'lar gitti sanıyorduk ama gitmemiş? world'ün yılbaşı kampanyalarında gene vadacıklar var:) "sen istersen" hadisesiyle birleştirmişler konsepti, yaşasın:)
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.