Anasayfa

875_1585.jpg Resimleri
 

Bira, bu kapağın altındadır.


Pin It

Efes Pilsen'in bugünkü Hürriyet'te rastladığım yarım safyalık ilanı. "Ben artık öyle bir marka oldum ki reklamlarımda adımı ve logomu dahi kullanmasam olur" diyorlar. Türkiye'de böyle kaç marka sayabilirsiniz? Zaten bira tekeli olmuş durumdalar, gerçek bir rakipleri de yok. Türkiye'de üretilen Carlsberg hariç tüm yabancı biraların üretimini de Efes yapıyor. O böyle bir marka olmayacak da ben mi olacağım.

Resmi büyütmek için üzerine tıklayınız, ilanın Hürriyet sayfasında nasıl durduğunu görmek içinse buraya tıklayınız.



Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


pınar (d.p.g) gvn (20 Ağustos, 2006 02:25 Pazar)
ilanı beğendim cesaret yönünden..
ama takıldığım şu nokta war o fotoğraf daha etkili olmazmıydı. Dizilerde sansürlenen sahneler vardır ya markanın ismi görünmesin ama ne içtiğide belli olsun gibi, işte bu sahnelerden araklama gibi duruyo, iğreti...
genel olarak güzel duruyo reklam metninide beğendim samimi olmuş...

bella donna (20 Ağustos, 2006 21:16 Pazar)
iri, kısa, öz ve çarpıcı 8)
ama metinler, pek sevmedim... "görmesek de bilmesek de o köy bizim köyümüzdür..."

Yalçın (settar) Pembecioğlu (20 Ağustos, 2006 23:00 Pazar)
Logo kullanmamak zaten buyuk bir cesaret ama marka adina bile yer vermemek gercekten de Turkiye'de bence baska kimsenin kolay kolay cesaret edemeyecegi bi is. Bravo Efes'e.

phoenixia (21 Ağustos, 2006 08:43 Pazartesi)
ben neye takıldım.. de, da(bağlaç), misin, miydi(soru eki) gibilerin bitişik yazılmasına... yapmıyo, gelmicek,yaw yazarken bilerek yapılan hatalar okumamı zorlaştırmıyorken, nedense bağlaçlar konusunda takılıyorum, anlamı etkilediği için olsa gerek... ben de imla tanrıçası değilim o ayrı..
reklam ise.. cesur, zeki ve kendine güvenli... bilmeyen varsa da, bilmesin havası...

sadi (su geçirmez balık) tekin (21 Ağustos, 2006 09:07 Pazartesi)
pho, çok haklısın. zaten o eklerin ayrı yazılmasının tek amacı okumayı kolaylaştırmak, anlamayı sağlamak. tek bacağı kısa masa gibi kalıyor yoksa cümle. ben de çok sinir oluyorum bu kurallara dikkat etmeyenlere. hepi topu iki üç tane şeyin mantığını bileceksin kardeşim :) hayır yani benim zamanımı çalmaya ne hakkın var. bazen ciddi ciddi anlam karışması oluyor, içinden çıkılmıyor cümlenin. biraz duyarlılık arkadaşlar çok rica ediyorum.. :)))

tam yedi tane z (21 Ağustos, 2006 10:38 Pazartesi)
<.... anlam karışması: ı ıhh
anlam karmaşası: hı hı

pınar (d.p.g) gvn (21 Ağustos, 2006 11:35 Pazartesi)
mesaj alınmıştır =O aynı zamanda iletilmiştir ;)

sadi (su geçirmez balık) tekin (21 Ağustos, 2006 13:42 Pazartesi)
sevgili pamuk prenzez, anlam karışması o. bu kadar anlamlarıma karışmayın yahu.. alla allaaa, yazı da yazamıycaz artık cık cık cık..

sunipeyk (21 Ağustos, 2006 15:55 Pazartesi)
bira bu kapağın altında

"Bira bu kapağın altında"
Bu reklamın orjinalini bulamadım. Ama bu kapak eski orjinal kapak.
Kapağı niye ters çevirdiklerini anlamadım.
Evet bazı markalar güçlüdür, öyle belirigin bir çizgisi vardırki , logo ve/ veya ismini kullanması gerekmez.

Bir zamanlar , bakkallar , marketler  tabelalarında marlboro kırmızı beyaz şekli kulanılıyordu, sigaranın ismi yazmıyordu- ki artık o da yasaklandı herhalde- ancak çok anlaşılıyordu.
burada kapağın tersini bu amaçla kullanıyorlarsa, kesin eksik bir şeyler var. sadece bu kapağıı gördüğümüzde bize sadece birayı , daha ötesi efes birasnı hatılatmasını bu reklam ile beklemek, sadece saflık olur.
efes kuvvetli bir marka olmasına rağmen , yetmemiş bence.
kızın elindeki o bira şiseni üzerinde etiketi olmadan kullansalar- belki biraz coca-cola özentisi olur- ama daha başarılı olabilirler. o şişe çok daha özgün bir anlatıma ve logsuz markayı , ürünü anlatmaya dah uygun.
Ha bu fikrimi kullanırlarsa- sanırım bigucular telif hakkımı aalmakta bana yardımcı olurlar: )

MaNYaK.tv (21 Ağustos, 2006 15:56 Pazartesi)
Çok başarılı bi çalışma olmuş...
:]

nick (21 Ağustos, 2006 17:36 Pazartesi)
bu reklam manupulasyon ve cevaba pek musaitmis aslinda,
diyor ya ustat gormesek de biliriz die.. hani hatun arkaplanda gousler kadrajda basrolde reklamda.

bi uzak cekim gogusler silikon, travesti ablaymis megersem.
heheh.

tam yedi tane z (22 Ağustos, 2006 09:48 Salı)

kendine güvenen her markanın  yapabileceği sıradan bir imaj reklamı ve bencede sadece şişe kullanılsa çok daha güzel olurdu onun gibi kahverengi ve tombulumsu başka şişe var mı!?!


bineger (22 Ağustos, 2006 10:47 Salı)
Başarılı bir çalışma olmuş. Şişede etiket olmasa daha ii olurdu gerçekten, ben yazıya taktim, "Görmesekte biliriz" çok açık bir ifade olmuş. Çalışmanın konseptine göre slogan çok basit kalmış. Daha kapalı bir ifade kullanılabilrdi. Örnek; "onlar bilir" :)

pınar (d.p.g) gvn (22 Ağustos, 2006 11:00 Salı)
maşallah eller kürek gibi, bir de az önce farkettim serçe parmağı da eğri :) nick'in dediği gibi bi zoomout yapmak lazım şüphelendim :))

sadi (su geçirmez balık) tekin (22 Ağustos, 2006 11:37 Salı)
efesin sporcu kızlarından biri olabilir arkadaşlar, hemen de öyle hezeyana sürüklenmeyelim..

phoenixia (23 Ağustos, 2006 13:43 Çarşamba)
olmayana ergi gibi bişi yapalım..
görmeden de bilebileceğimiz şey ancak hakkında emin olduğumuz şeylerdir.. yani birinin travesti olduğu, 'görülmeden' anlaşılamıyorsa... erkek hatta kadın bakışıyla bir kadının kadın olduğunu görmeden de bilebiliyorsak, resimdeki kişi travesti değildir... olmamalıdır..yoksa reklamın içeriğine aykırı bi kullanım olur...
evet evet..öyledir...

only1 (23 Ağustos, 2006 15:20 Çarşamba)
Marka bilinirliğini kullanarak diğerlerine meydan okumuş AG aynı cesareti Ritmix içinde gösterebilir miydi acaba?...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (23 Ağustos, 2006 15:24 Çarşamba)
Ritmix için logosuz bir reklam yapmak cesaret değil aptallık olur. Elmayla armutu karıştırmayalım :) Türkiye'de bira denince akla Efes gelirken, Ritmix'in ne olduğu bile yerleşmedi daha.

only1 (23 Ağustos, 2006 16:17 Çarşamba)

Bir türlü konumlandıramadığımız içecek denince akla ilk o geliyor.
Herkes ne olduğunu anlamaya çalışıyor.
Hangimiz o güzel şişeden Ritmix içipte ''ııyyy'' demedik ki.
Yani adı var tadı yok Ritmixxxxxx...


Yalçın (settar) Pembecioğlu (23 Ağustos, 2006 16:24 Çarşamba)
Biz öyle diyoruz ama Anadolu Grubu'nun çok ilginç bir yaklaşımı var Ritmix için. Bir yöneticinin röportajında okumuştum: Ritmix bizim pazarlama okulumuz diyorlar. Alkollü içeceklere tv reklamı yapamadıkları için Ritmix'le tv çalışmış oluyorlar.

only1 (23 Ağustos, 2006 17:07 Çarşamba)
Amacım elmayla armudu karıştırmak değil aynı firmanın bir nakit ineği için uyguladığı reklam stratejisiyle bakıma muhtaç çocuğu için uyguladığı strateji arasındaki farkı keskinleştirmekti.

msecure (24 Ağustos, 2006 15:49 Perşembe)

Ben sözleri sevmedim açıkcası. Hoşuma gitmedi daha çarpıcı olabilirdi.

Görsel olarak çalışma güzel olmuş. Kıyafetin rengi iyi seçilmiş. Gözümü bozmuyor. Şişeyi tutuşu sevmedim :).

Kapak konusunda herhalde olağanca efes yazısından ve logosundan uzak durmuşlar. Görmesekde biliriz ya göstermeyelim hiç gibi bir düşünce olmuş sanırım. :)


bella donna (26 Ağustos, 2006 10:11 Cumartesi)
bir arkadaşımın taze bir fotoğraf çalışması var ki görünce direkt reklam aklıma geldi ve buraya da koyayım dedim:



lerim69 (26 Ağustos, 2006 21:38 Cumartesi)

sevgili sunipeyk

yorumlarını okudum pek katılmıyorum
bence bir markanın yapabileceği en cesaretli reklamlardan biri... daha ne olsun Marka adı yok - logo yok - isim yok - üstelik şişe de neredeyse yok gibi . Eleştirilecek bir şeyi yok bu reklamın. üstelik unutmayın bu gerçekten bizim markamız !!!!! Kutlamak gerek tüm fikir sahiplerini


cemgul (28 Ağustos, 2006 06:00 Pazartesi)
vet cok cesurca ve tims@h'ın yorumu x 2
Amaaaa aynı cesareti klasik basın ilanı yayınlama konusunda gösterememişler bence. Gereksiz bir başlık laf olsun diye bir metin, anlamsız bir fotoğraf. O foto, başlık ve metin olmadan da bu reklam çalışır. Yarım sayfa da boşa gitmiş 3 stx25 cm falan yetermiş hehehe.
buyrun bakın bu haliyle ben anlamadım efes oldugunu diyen çıkacak mı aramızda ? :)



Yalçın (settar) Pembecioğlu (28 Ağustos, 2006 08:49 Pazartesi)
Cemgul calsima super olmus ama bence sunu atliyorsun, logo ve isim koymamak gibi cesur bir karar he sekilde buyuk bir st*cm'i hak eder. Senin tasarimini 7st * 40cm icinde gormek isterdim ben mesela ;)

cemgul (28 Ağustos, 2006 14:47 Pazartesi)

tabi cnm büyük ilana itirazımız yok parası olan markalar elbette harcasın derim ben o işin esprisi biraz hehhüh :)


phoenixia (03 Şubat, 2007 23:59 Cumartesi)
gusta'nın gazete reklamlarına rasladım,ama foto ekleyemiyorum...:( reklam metninde bardakla ilgili olan kısım hoş olmuş...:)
"Buğday birasının özel lezzetinin en iyi şekilde algılanmasını sağlamak için mutlaka ince belli, geniş ağızlı özel bardağı ile içilen Gusta'nın bardağa dökülmesi ise, ayrı bir teknik ve beceri ile gerçekleştiriliyor. Bardağın eğimi ile yarıya kadar doldurulan Gusta daha sonra tekrar doldurulmaya devam edilerek üst tarafındaki bol köpüğü elde ediliyor. Gusta'nın kremamsı bembeyaz köpüğü, bira severleri alışık olmadıkları yepyeni bir deneyime sürüklüyor."

ilanda efes'in adının geçmemesi ve sol alt köşede otoyol çağrışımlı imaj üzerindeki "lütfen bilinçli tüketiniz" ifadesi dikkatimi çekti..

Yalçın (settar) Pembecioğlu (04 Şubat, 2007 00:17 Pazar)
Hmm, tevekkeli hiç hoşlaşmamışım Gusta'yla. Nasıl içeceğimi bilmiyormuşum demek ki!

phoenixia (04 Şubat, 2007 00:31 Pazar)
hemen bi bardak ediniyoruz lütfen...beceriyle dolduruyoruz..:)
efes'in sitesini dolanırken daha önce tatmadığım ve raslamadığım efes ice'ı gördüm... 0 derecede içimi yaşatıyomuş,özel subzero dolapları varmış... 
diğer biralar için 6-8 derece demişler ideal içim sıcaklığı için..
şimdi biz sıradan biramızı buzluğa attığımızda sıfırın altında da içmiş olmuyor muyuz... sıfırın bi özelliği olsa gerek... bilemedim..:?

Yalçın (settar) Pembecioğlu (04 Şubat, 2007 00:51 Pazar)
Efes Ice'a lafım yok bak, o gayet keyifli bi'şi. Ama Gusta'nın gustonuza en ufak bir katkısı olmayacağını düşünüyorum ben. (Ritmix'i bile sevmiştim, ona göre düşünün)

elifbb (04 Şubat, 2007 00:56 Pazar)
snıf snıf... bira mı? hı? ne? :)))

ice keyifli olmasına rağmen bana çok hitap eden bi iş değildi mesela (referans kategorisine girebilirim evet... alla alla...) Gustanın ne hitabına ne kendisine kanım ısındı ayrıca. Ki buğday birası ile o "ince belli geniş ağızlı özel bardak" birleşimi çok kafa göz yararak olmuş diye düşünüyorum. yanlış bilgiler efenim. yok öyle bi ince bel zorunluluğu töbe töbeee. Köpük elde edilmesi durumu ise hemen hemen her buğday birasında, hatta çoğu arpa olayında aynıdır. sonracıımaaa gustanın köpüğü alışmadığımız bir köpük değildir, kremamsı köpükten bahsedeceksek şu dark bira çeşitleri veya farklı buğday biraları artık türkiyeye gelsindir. budur. :))))

yaşasın phoe heheheheh (başka türlü bağlayamadım :P)

phoenixia (04 Şubat, 2007 01:01 Pazar)
ritmix mi...brrrr... bak bu kıyas iyi oldu..:))

-ben bira sevmem ki niye taktıysam gusta'ya...:)))
yaşasın elif..:)) (bkz.bağlama şekilleri):D

elifbb (04 Şubat, 2007 01:07 Pazar)
ritmix seviorum dedi bi de dimi... cıks cıks cıks... :)))))

(bakma sen, sgbden korktuğumdan daha çok korkuyorum aslında settardan... neye güveniosam böyle ulu orta cıks mıks... :))))

nası bira sevmem yav? bu konuda çalışmalıyız phoe, olmaz böyle bak söyliyim heheheheh

bu arada az önce eksik bırakarak biraz haksızlık ettiğimi farkettim. gusta iyi bir girişimdir, destekliyoruz, ama eksik kalmıştır. hah buğuyu tutturduk, hah köpük bi acaip oldu diye bırakmayalım inşalla, ilerleyelim çeşitlenelim coşalım hey hey diye noktalamak istiyorum programımı.

phoenixia (04 Şubat, 2007 14:33 Pazar)
gece site gidince iştahım yarım kalmıştı..:))
şimdik elifcim durum şu,biranın tadını sevmiyor olmamın haricinde,uzun süre aynı sıvıyı litrelerce tüketememe gibi bi sorunum var..:D
istikrarım su ve çay konusunda..alkollü içeceklerde de vodka, olmadı şarap...yani hararet bastıysa su içerim,kafam güzel olsun dersem vodka...bira nedir yahu durumları..:))
deterministik bi insan da deilim ama ne bileyim...çalışalım ama biz yine de,nolcak gönüller bi olsun..:)
bi de alkollü araç kullanmayalım...(sosyal sorumluluk bağlantılı bağlayış)

ARTanubis (04 Şubat, 2007 15:53 Pazar)
birayı limon suyuyla için arkadaşlar (dilim değil bildiğiniz limon suyu) süper oluyor... hiç bira sevmeyen adam bira içer oldum ( e heryerde viski içilmiyor napiiim)

elifbb (04 Şubat, 2007 15:57 Pazar)
phoecim riciderim, bigun oturalım sırf bu alkol konusunu konuşalım (vodka kardeşliiiiiii heheheh)

art sakın kişisel alma ama birayı sevmeyen içebilsin diye çıkardılar o limon işini valla billa :P olmas kardeşim katılmaz kutsal içeceklere öyle şeyler. dimi chivascım regalcim falan hı? :))

sadi (su geçirmez balık) tekin (04 Şubat, 2007 15:58 Pazar)
art evet ben de duydum bunu hatta bi arkadaş gözlerimin önünde denemişti olm süper oluyor denesene sen de diye. ben o riski göze alamamıştım ama ilk fırsatta deneyeceğim bakalım.. olmadı başkasının birasından artık.. heheh :))

phoenixia (04 Şubat, 2007 16:10 Pazar)
kolayla da karıştırıyorlar,muhteşem felan diye... 
limon(suyu değil kendisi)+bira içimi güzelleştiriyo..ama yani yine de...:P
konuşalım güzelleşelim elifim..:)))

fake (05 Şubat, 2007 14:23 Pazartesi)
ya işten attırıcak bu bigucular beni... yorumları okudukça gaza geldim. dayanamayıp bira almaya çıkıcam o olucak. soranlara da tamamen research amaçlı içiyorum desem yerler mi?

sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Şubat, 2007 14:31 Pazartesi)
"bira bu göbeğin altındadır" demek istiyorum..

elifbb (05 Şubat, 2007 14:46 Pazartesi)
:))))))) manyak hakkaten valla billa öyf...

fake, biz toptan işi gücü bıraktık kadrolu bigu konuşkanı olduk bak gel sen de bize katıl, bütün gün allaam bu ufacık şeyden nası böyle içecekler falan yapıolar diye deneyler yapalım :))

Bu arada dün neydi neydi diye kıvranırken az önce hatıladım sayfayı; bu blogda ilginç bira bilgileri ve keyifli tarifleri yer alıyor efenim. Ara ara tavsiye ederiz, ama fazlası da zarar tabi aman diyim :P Buğday birasıyla başlayan çeşitlenme hareketinin gelişmesi dileklerimle, saygılaaar sevgileeer...

fake (05 Şubat, 2007 14:55 Pazartesi)

elifbb, ben de bigu'yu aylarca sessiz sedasız takip ettikten sonra bi açıldım pir açıldım zaten :))) 

not: şu deney fikri de kulağa çok iyi geliyor bu arada
not2: beergeek:) heueheu süper ismmiş blog için.
not3: birayı enerji içeceğiyle karıştırıp içene şahit oldum. derhal uzaklaştım ordan.
not4: not manyağı yaparım


elifbb (05 Şubat, 2007 15:04 Pazartesi)
:))) iyi ki açıldın fake bak ne mutlu olduk heyt... o diil de beni coşturursan şimdi bira tarihini falan yazabilirim aman diyim, iş miş hakkaten yalan olur sonra mazallah ibret olsun diye bizi anlatırlar bak tarih boyu. ehöm...

fake (05 Şubat, 2007 15:08 Pazartesi)

    
konuyu kapatıp yavaşça uzaklaşıyorum o zaman ehe


sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Şubat, 2007 15:10 Pazartesi)
şş gruplaşmayın..

rabitelli (05 Şubat, 2007 22:04 Pazartesi)
imaja gerek yok, yılların sloganı yetiyor. yarım sayfaya yalnızca sloganı koysalardı da aynı işi görürdü kanımca.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (08 Aralık, 2009 10:28 Salı)
Bu da başka bir tanıdık:

Dünyanın en ünlü hamburgeri

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.