Anasayfa

1593_3139.jpg Resimleri
 

Duvar Saati - Sıvı


Pin It
Gene bir saat haberi ile birlikteyiz, ancak saat biraz garip buıyrun bakin. inceleyin.

Kisaca tupler var renlkli su var doluyor bosaliyor filan..



Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


sadi (su geçirmez balık) tekin (09 Şubat, 2007 10:28 Cuma)
iyi hoş da bunu daha çok bi heykel olarak değerlendirmek lazım zira ben bunun hassasiyetinden emin olamam. geri mi kaldı ileri mi gitti..  bi de yaz saati uygulamasında su ekliyor muyuz? peki o mavilik aynı zamanda antifriz mi? (anti-freeeze) peki burda olsa içinden su içer miyiz? peki çişi gelen olur mu saate bakarken?

fake (09 Şubat, 2007 10:35 Cuma)

bu mavi sıvı tüpleri... çocuk bezi... hijyenik ped...   

deüşük ama estetik bulmadım. sondaki etikete katılıyorum.


Fixx (09 Şubat, 2007 10:40 Cuma)
Vallaa, ilginç bişey tabi. Ama ben bayılırım böyle, MinorityReport, AeonFlux, HL2, City17'msi şeylere. Hele bi de zaten alt tarafını brushedSteel yapmışlar ki zaten sırf o bile bi neden sevmek için.

c (09 Şubat, 2007 11:19 Cuma)
tik tak yerine gluk gluk eden saat.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Şubat, 2007 11:53 Cuma)
Ben kararsız kaldım. Tekno oyuncaklara hasta biri olarak aynen Fixx gibi eğlenceli bir ev mobilyası olduğunu düşünüyorum ama bir yandan da fonksiyon olarak fazla zorlama olabilir... Şöyle toparlıyım o zaman: bir laboratuarım ya da muayenehanem olsaydı orada bekleme salonunda çok şık dururdu... Böyle steril steril...

ARTanubis (09 Şubat, 2007 11:58 Cuma)
çok zekice... saat teknolojisinde akrep ve yelkovanın 12 saatte bir salakça dönüp durması ile sınırlı kalınması her zaman üzer beni zaten... üşenmeyip foto çekersem bir gün ben de farklı kadranlı saatlerimden örnekler koyacağım inşallah...:)

şimdilik bununla ilgilenebilirsiniz ama....bu bende var... saati okuması pek kolay değil tabe:) 
LED watchlarda Binary alt başlığı altında inceleniyor...

...

 

Doolittle (09 Şubat, 2007 12:19 Cuma)
ART saat tam olarak kac oluyo burda ?? :))

fake (09 Şubat, 2007 12:58 Cuma)
settar dediğin kullanım alanlarına gayet uygun gerçekten. tabii bekleme salonundakiler bunun saat olduğunu anlayabilirse :P 

art, akrep yelkovan'dan başka bir display mantığına kesinlikle evet.. diğer saat haberlerinden şunu örnek gösterelim hatta. haber resmindeki, starck'ın ortası boş saati de farklı bir boyut bu konuda ama bu sulu modele göre artısı sahip olduğu estetik. su saati, sadece "değişiklik" adına yapılmış gibi geldi bana... o tüp ve sıvı mantığı daha farklı şekillere de sokulsa, farklı tasarım alternatifleri yaratılsa güzel olurmuş diye düşünüyorum. sitede sadece  renk alternatifi sunabilecekleri yazıyordu yanlış bakmadıysam. 


phoenixia (09 Şubat, 2007 13:19 Cuma)
sistemin çalışma mantığını anlamak istedim...
"su doluyor boşalıyor filan" da nasıl...

ARTanubis (09 Şubat, 2007 13:24 Cuma)
kesinlikle katılıyorum, mantık olarak çok zekice olsa da tasarım ve estetik açıdan malesef oldukça zayıf bu su saati.. hele de altına 1-2-3 diye sırayla rakamların yazılmış olması iyice korkunçlaştırıyor durumu... o rakamlar olmasa şık (ve aynı zamanda işlevsel) bir iç dekorasyon elemanı olabilir... tabi fokurdamaması ve içinde pırıltılı bişeyler yüzmemesi de gerek:) öyle olursa kitsch müzesinin bekleme salonuna koyarız....

doo saati okuması zor demiştim... ama hemen yazmiim de herkes kafa yorsun biraz önce:)

Son görselde saat kaçtır ve fotoğrafçı bu anı ölümsüzleştiriken neler anlatmak istemiştir? (500 kelime kompozisyon, süre 1 saat)

nick (09 Şubat, 2007 14:21 Cuma)

anlatayim pho, su doluyor ve de bosaliyor. ve filan.

anlamadin mi? heheh bosver sen de almayiverirsin bundan eve.


kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (09 Şubat, 2007 14:23 Cuma)
hmm , 06.21 diyor ve  doğruysa da oturup ağlamak değilse de kendimi camdan atmak istiyorum ~45dk dır bunla uğraştığım için

Doolittle (09 Şubat, 2007 14:43 Cuma)
hala anlayamadım saatin kac oldugunu ARt bu zor ötesi bi saat... :)) diyorum ya en iyisi köstekli saat iste.. hem okuması, hem tipi güzel :)

ARTanubis (09 Şubat, 2007 15:14 Cuma)
aferin KYKBK (yaw kısaltmayı hiç sevmiyorum ama nickin çok zor:)) saat 6:21.... saat 11:47 filansa çekilen işkenceyi kafanızda canlandırabilirsiniz umarım, resmen insanın matematiği gelişiyor....

neyse ki saati öğrenmek için asla koluma duran aksesuara bakmam, bilgisayar var cep telefonu var... önemli olan tasarımdır... taktığım saatin piinin bitmesi nedeniyle durmuş olduğunu akşam 9 da farkettiğim oldu :)

phoenixia (09 Şubat, 2007 15:14 Cuma)
anlasam da almayacağım zaten.. 
sadece sordum, tahmini olan, bilen birileri varsa kabaca-üstünkörü de olur- anlatabilir mi diye...

kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (09 Şubat, 2007 15:19 Cuma)


zaman zaman soran biri olduğunda normal saatleri (dijital olmayan şu akrep yelkovanlıları ) algılamada ve söylemede 2-3 sn zaman kaybı yaşayan bir insan olarak bunu daha çok  sevdiğimi (kodlamayıı anladıktan sona tabi (: ) söyleyebilirim =)

(bu arada eziyet oluyor baya yazması farkındayım , nickim mühim değil isteyen istediği gibi kısaltabilir ;) )

phoenixia (09 Şubat, 2007 15:34 Cuma)
art ya da kırmızı..hadi söleyin biriniz... 
amuda kalkmak falan mı gerek,ben ondan anlayamadım galiba..:):P

kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (09 Şubat, 2007 16:00 Cuma)
binari sayı sistemine göre bu saat ( yanlış hatırlamıyorsam bilgisayarlarda kullanılan kodlama sistemi de buydu , kimin aklına geldiyse iyi düşünmüş valla saate uygulamayı ) . yani ikilik sistem .. bizim normalde kullandığımız 10luğun 2 üzerinden yorumlanması desem yanlış olmaz heralde sade bir şekilde ifade etmek gerekirse..
hatta detayına girmek yerine saat üzerinde  göstemek daha açıklayıcı olur sanırım . şimdi  yanan her ışığı aktif diye kabul ediyoruz ve hemen üstündeki ya da altındaki sayıyı
( üsttekiler 1-2-4-8 , alttakiler 1-2-4-8-16-32 .. tabi saatte estetik dursun diye sanırım hepsi belirtilmemiş ama bunlar fix değerler zaten 2üssü 0- 2üssü 1-.. şeklinde devam eden..)
1le çarpıp (tabi 2lik sistemde lüzumsuz işlem basamağı oluyor bu :) ) elde ettiğimiz tüm sayıları topluyoruz . misal ;
4x1+2x1=6
16x1+4x1+1x1=21
yani saat 06.21 miş diyor ve mutlu oluyoruz ..

ARTanubis (09 Şubat, 2007 16:02 Cuma)
üst sıradaki ledlerin gösterdiği rakamları toplayınca saat
alt sıradaki ledlerin gösterdiği rakamları toplayınca dakikayı öğreniyoruz

binary sistemde başka tasarımlar:




nick (09 Şubat, 2007 16:04 Cuma)
 binary filan degil bu tuplu alet....basitce her tup bir saati temsilk ediyor nokta aralarida 5 nokta olduguna gore 10 ar dakika..

onu anladim su nasil dolup bosaliyor dersen de phocan, altta buyuk ihitimalle bire hidrofrumsu, bide  sivi tanki vardir, saatli bir meknizmaya bagli olarak bir tupu 1 saatte doldurup, 12 tup dolduktan sonra bosaltiyor ve gunun diger 12 saatine geciyor..

haber thumnailindeki resimde saat 9:38 mesela..

lemn bak sen soleyince aklima geldi, gece ve gunduze ait 12 saatlik  zamanlar icin farkli renkde sivilarda guzel olabilirmis...

fake (09 Şubat, 2007 16:04 Cuma)
kırmızı, sana helal olsun diyoruz..

kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (09 Şubat, 2007 16:14 Cuma)
 teşekkür ederim , takdirinize layık olmaya devam edeceğim diyorum ,
ve ekliyorum çünkü önceki mesajda belirtmemişim hangisinden bahsettiğimi ; nick , ben tüplü olan için demedim binari sistemi  , ARTanubis in ilk fotografını koyduğu saat için dedim  ;)

ARTanubis (09 Şubat, 2007 16:25 Cuma)
nick ben de tam onu düşünüyordum, 1 tank daha eklense ve 12 ye geldiğinde farklı renkte sıvıyla 1 den tekrar başlasa çok hoş olabilirmiş.....

çift akrep ve çift yelkovanlı saatimi başka bir habere saklıyorum, hepsini bugün göstertmiyim, görgüsüz dersiniz, ehehe:)

fake (09 Şubat, 2007 17:44 Cuma)

bigumigu, dünyaca ünlü saat gurusu ARTanubis'i gururla sunar... :)


ARTanubis (09 Şubat, 2007 22:42 Cuma)
napiyim ben buyum ... karamel görünce titretirim:)

fake (09 Şubat, 2007 22:54 Cuma)
ee art, samimiyetimize dayanmayarak sana bıdılıyorum müsaadenle

phoenixia (09 Şubat, 2007 23:22 Cuma)
kırmızıcım..saygım arttı..:):)

nick.. bu durumda her 12 saatte bir,yani tüpler tam dolduktan sonra tekrar boş hale geçişinde zaman kaybı olacak..yani saat, bağıl olarak geri kalacak..dimi..

ARTanubis (09 Şubat, 2007 23:30 Cuma)
müsade ne demek fake.. teşekkürler

elifbb (10 Şubat, 2007 04:27 Cumartesi)
ben hemen bunun biralı versiyonunu yapıp resimleri yetiştiricem, kaybolmayın bi yere... :))))

çok güzelmiş yahu... ama ben bakar kalırım ööyle. bi de kesin en azından ilk 3-4 12 saatlik döngüyü dakika dakika izlerim seviye tamam mı noluo falan. derken içine balık koysak yaşar mı, sıvıya tuz katsam bişi değişir mi, bu tüplerin yeri farklı olsa da saat bir ordan bir burdan ilerlese olmaz mı deneyleri... oof of :)))

Yalçın (settar) Pembecioğlu (10 Şubat, 2007 10:50 Cumartesi)
Phoe, tam dolduktan sonra ayni sekilde yavas yavas bosalip saati gosteryeme devam ediyor bence. kum saati gibi cift yonlu yani ;)

sadi (su geçirmez balık) tekin (10 Şubat, 2007 13:19 Cumartesi)
settarcım bu pek mümkün gözükmüyor bana. mantıklı değil yani. çünkü geri giderken belli bir hızın altında boşalacağı için iler mi gidiyor geri mi geliyor anlaman için epey bi süre gözlerini dikip bakman lazım. bu işi çok çok zorlaştırır. hangi saatte olduğunu bulmak daha zorlaşır. 

bir şeye tekrar dikkat çekmek istiyorum burada. bir ürüne bakıp öle böyle fikir yürütüyoruz. o ürünün fotoğrafına. yani o ürün üretilmiş. bu demektir üzerinde baya bi kafa patlatılmış. sen burda bi bakışta onun suyu boşaltırken geri kalacağını düşünüyorsun da onu yapan adamın hiç mi aklına gelmiycek sanıyorsun. bir proje teklifi değil bir ürün söz konusu. eleştirirken biraz daha ileri bir noktadan bakın. sence o ürün suyu yenilerken geri kalıyor olsa, piyasaya çıkabilir mi? 

olmadı bi gün oturup ürün tasarım sürecini kabaca yazıcam buraya..

phoenixia (10 Şubat, 2007 14:44 Cumartesi)
sgb... (1..3..5..7..9..) öhm...
ürün,evet çıkmış... süreçlerden de geçmiş... ben, bak kimse düşünemedi ben düşündüm demiyorum...
farzedelim bu ürünü almaya gittim,amcayla ürün hakkında konuşuyoruz ve aklıma takılıyor..geri boşalırken zaman kaybı olmuyor mu diye...
o noktada amca senin verdiğin cevabı verirse almam,alana da mani olurum... cevabı,sen ,ben başkası bilmiyor olabiliriz..
ama dediğin gibi,üretilmiş bi ürünse bu soruların cevabı vardır... bnm için hayır zaman kaybına sebep olmuyor demen yeterli bi cvp değil...
senin düşündüklerini düşünebilir diğer insanlar da,bir tek sen görmüyorsun o şekilde...

settarcım..aynını ben de düşündüm.. kum sati mantığını ama, işlev bozukluğu olur dedim... zati sitesine baktığımda tekrar tamamen boşalır yazıyordu yanlış anlamadıysam...

ferhat can (10 Şubat, 2007 19:05 Cumartesi)
30 sn de boşalıyorsa soldan başlayarak 11:59:30 da boşalmaya başlar ?

takılmayın bunlara abicim hallederiz. :) çırak ! abime çay söyle.

(bütün tasarım studyolarına bir türk çalıştırma zorunluluğu getirilirse dünyanın çok daha süper bir yer olacağını düşünüyorum. en azından küllüksüz araba üretemez kimse.)

ARTanubis (11 Şubat, 2007 03:09 Pazar)
buyurun komplex bir su saati daha:


espirimate (11 Şubat, 2007 21:50 Pazar)
art- intihar edeceğim yakında- bir gün şirkete böyle bir saatle gelip duvara çaktırtırsan şaşırmam, ben de alttan tutarım:)

ARTanubis (11 Şubat, 2007 22:07 Pazar)
bilirsin yaparım mate ona göre

espirimate (11 Şubat, 2007 23:11 Pazar)
yaparsın biliyorum - korkuyorum zaten, kaşeleri basarken sanki suratıma da basacakmışsın gibi geliyor- her neyse - portalı kişileştirmeyelim. bu saatten istiyorum. promosyon olarak dağıtırız

Erman Sinan (12 Şubat, 2007 08:23 Pazartesi)
Soyle heykelcik var suyla yapilmis ve interaktif.
(Interaktif heykel demek daha dogru sanirsam)

agarhasan (12 Şubat, 2007 14:39 Pazartesi)
12000 dolar imiş efendim habere bahis su saati

OWSI -617680 (22 Şubat, 2007 09:58 Perşembe)
Bir ofisim olsa kesin koyardım
çünkü oldukça ilginç,
ilginçliğinin yanı sıra aslında zamanın yelkovan ve akrepten ibaret olmadığını gösteren bir örnek olacağı için kesin alıp koymak isterdim.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Mart, 2007 01:04 Çarşamba)
İşte tam Artanubis'imize göre bir saat, Tokyo Flash'tan:



Buradan

ARTanubis (07 Mart, 2007 10:00 Çarşamba)
evet hakkaten bu bana göre:) konsept spiral-rakam kullanmadan dijital-gri .. daha ne isteyebilirim ki.... eee doğumgünüm aralıkta haberiniz olsun...(çok varmış daha yaw....23 Nisan'da alırsınız belki??:))

ARTanubis (07 Mart, 2007 10:02 Çarşamba)
ulu rabbim bu sitede inanılmaz saatler var...settar süpersin...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Mart, 2007 10:11 Çarşamba)
anubis'imize az bile :) Bu arada sistemini direkt anladığım ilk alışılagelmedik saat oldu bu son eklediğim. O yüzden ben de sevdim :D

ARTanubis (07 Mart, 2007 12:00 Çarşamba)
ve biraz önce sipariş olayına girdim sanırım getirtiyorum caponyalardan:)

Fixx (07 Mart, 2007 18:04 Çarşamba)
Hayırlı olsun dohtorumuza, güle güle kullansın.

Fixx (09 Nisan, 2007 22:14 Pazartesi)
Ohoooooo, ben de annem kompleks saat çekmiş, geçen bi konu vardı, ona koyayım bari dediydim, bi baktım ki ART aynısını koymuş çooook önceden, neyse, o kadar upload ettik:

rakunzell rakkadar (09 Nisan, 2007 22:21 Pazartesi)
biraz eşek kadar olmuş ebatı.. haricinde, zamanla doğayı birleştirmeye bu denli kasmaya gerek yok. o kadar meraklıysak şayet doğaya, aydede ve güneşin ufka hizasından zamanı kestirebilmek güç olmasa gerek..

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.