Anasayfa

4727_10128.jpg Resimleri
 

iPhone OS 3.0 ve yeni iPhone 3G S


Pin It

Bugün San Francisco'da Apple tarafından düzenlenen WWDC 2009'da (Worldwide Developers Conference) iPhone'nun yeni işletim sistemi olan iPhone OS 3.0 ve yeni iPhone 3G S tanıtıldı.

Önce iPhone OS 3.0'dan başlayalım.

17 Haziran'da dünya çapında kullanıma başlanacak olan yeni işletim sistemi iPhone'a 100'den fazla yenilik getiriyor. Bunlardan belli başlıcalarını aşağıda sıralayacağım.

- Cut, copy, paste (tüm uygulamalarda kullanılabilecek)
- Undo (tüm uygulamalarda kullanılabilecek)
- Yatay klavye (mail, sms, notes, mms dahil tüm uygulamalarda kullanılabilecek, evet yanlış okumadınız mms'de geliyor)
- MMS (ses, görüntü ve gps koordinatı yollayabileceksiniz)
- Arama (takvim, notes, email, vs tüm uygulamalarda arama yapabileceksiniz, buna sunucu üzerinde duran mailleriniz de dahil). Ana ekranınızda duran "Spotlight" sayesinde telefonunuzun tümünde, uygulamalar dahil, tek noktandan arama yapabileceksiniz.
- Artık telefonunudan direkt iTunes'a girerek müzik, film satın alabileceksiniz.
-

Streaming http audio ve video desteği ile video ve audio kalitesinde artış.
- Web sitelerine login için username ve şifre hatırlayan AutoFill özelliği.
- 30'dan fazla dil seçeneği.
- Find My iPhone: Mobile Me aboneleri telefonlarını kaybetmeleri durumunda, bilgisayarlarında telefonlarının yerini haritada bulabilecekler, isterlerse uzaktan yüksek sesle ötemesini sağlayabilecekler (sessizde olsa dahi) ve çalınması durumunda uzaktan içindeki tüm bilgileri silebilecekler, bulunması durumunda veya yenisini aldıklarında aynı bilgileri tekrar yükleyebilecekler.
- Uygulamalar için ebeveyn kontrolü ve şifreli koruma.
- iPhone ile bilgisayarınızı internete bağlayabileceksiniz. Bunu ya USB kablosu veya Bluetooth ile yapabileceksiniz. Hem Mac hem PC için geçerli olan bu özelliği kullanmak için de özel bir yazılım gerekmiyor. GSM operatörünün bu özelliği desteklemesi gerekiyor. Başlangıçta 42 ülkede 22 operatör bu özelliği destekliyor olacak.
- 3 kat hızlı Safari.
- Google Maps uygulamaların içine karıştırılabilinecek (embedding).

Ayrıca Apple yeni iPhone modeli olan iPhone 3G S'yi tanıttı, eklenen S harfi "speed" yani "sürat" içinmiş. iPhone 3G'ye çok benzeyen yeni telefonun belli başlı yenilikleri; uygulamalar daha hızlı açılıyor, yeni bir digital kamerası var, 3mp, autofocus, autoexpose, 30 fps video ve audio kayıt, auto white balance. Ayrıca yeni iPhone 3G S sesli komutlar ile de kontrol edilebilecek. Detaylar için buraya tıklayın.

Fiyatlama konusuna gelince iPhone 3G S'nin 16GB'lığı $199, 32GB'lığı $299 fiyattan 19 Haziran'dan itibaren satışa çıkacak. Bugünden  itibaren'den 8GB'lık iPhone 3G'nin fiyatı da $99'a indi.

İşte yeni iPhone 3G S'in tanıtım videosu.
 



Aşağıda iPhone 3G S'nin resminde göreceğiniz gibi 3G'den görünüm olarak bir farkı yok.


Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


sertanarig (08 Haziran, 2009 23:07 Pazartesi)
 yani bunun ustune telefon tanımam diyebiliriz :) gelsin gelsin de keşke bizde bu cihaza 299$ odeyerek sahip olabilsek :(

Yalçın (settar) Pembecioğlu (08 Haziran, 2009 23:09 Pazartesi)
Ne yalan söyliyim, cihazın tasarımında radikal değişiklik olmamasına sevindim bir 3G kullanıcısı olarak. Yeni yazılım özelliklerine ise bayıldım!

En sevdiğim özellikler: farklı iTunes hesaplarına telefondan geçiş. copy-paste, autofill... ...ve internet bağlantısı! artık viki'nin nokia e71'ine ihtiyacım yok mobilken! :D

tims@h (08 Haziran, 2009 23:27 Pazartesi)
3G ile 3G S'nin arasındaki farkları en güzel burada görebilirsiniz.

byparlak (09 Haziran, 2009 02:00 Salı)
bende gecen hafta $199 verip 3G'ye upgrade etmistim..3G-S cikti simdide :D Allahtan 30 gun icersinde oldugu icin gidip 3G-S alabiliyormusum para vermeden. Sagolsun AT&T'nin exchange policesi saglam.

tims@h (09 Haziran, 2009 09:12 Salı)
İlk reklamda video kaydı ön plana çıkarmışlar.



Hüseyin (husows) Ergin (09 Haziran, 2009 10:03 Salı)
bu yazılan fiyatlar nereye göre :) zira iphone 3g 32gb hala 1700 küsür lira hepsiburada da :)

erhan (spawnie) özkantarcı (09 Haziran, 2009 11:39 Salı)
valla kim ne derse desin, piyasada ki rakiplerine yetişmesi için 40 fırın ekmek yemesi lazım. Piyasaya çıkan 3. model deki yeniliklere bakalım.
MMS ; büyük yenilik gerçekten helal olsun.
Built-in video camera:  Hangi çağda yaşıyoruz allah'ım ya.
Arama yapabilme; şaka mı yapıyorlar!
Cut, Copy, Paste, Undo;  yok yok kamera şakası herhalde.
USB ile PC'nizi İnternete Bağlama: Çok zorlandılar mı acaba bunu yapmak için?
tamamen bir tasarım harikası olan i-phone'u, smart-phone'larda bulunması gereken temel özelliklerin çoğunu bünyesinde barındırmayan ve bunları ekledikçe bir yenilikmiş gibi millete yutturmaya çalışan Apple'ı tebirk etmek lazım zira bu cihazın bu kadar popüler olmasının açıklaması teknoloji harikası olmasında değil pazarlama harikası olmasında yatıyor.  Bu ayarda bir cihaz almaya niyetli en bilgisiz kullanıcı bile internette 10 dakika bir araştırma yapıp 2-3 tane review okursa bu cihazları neden almaması gerektiği konusunda yeterince bilgiye sahip olur!

Yalçın (settar) Pembecioğlu (09 Haziran, 2009 12:03 Salı)
rakamlarla iphone

bu tablolara bakınca tüketicinin istediğinin özellikten ziyade kullanım kolaylığı olduğunu söyleyebiliriz belki.

penny (09 Haziran, 2009 13:25 Salı)
iPhone içi boş gelsin, sadece indirebileceğiniz binlerce uygulama (aplikasyon diyenlere kılım) bile yeter.

hopçikitangasamuray (09 Haziran, 2009 14:05 Salı)
Ya bu abd deki son durum nedir? Bi ara sözleşmesiz satılıyordu hala öyle mi devam ediyor yoksa gene belli bir sözleşme yapılması gerekli mi? (eski modeller) Byparlak veya abd'de yaşayan biri bu konuda bilgi verebilir mi? Yani işin bir piçliği var mı varsa nedir çünkü 200 dolarlık alete burada en az 1.500 vermek akıl karı değil.

tims@h (09 Haziran, 2009 15:16 Salı)


agarhasan (09 Haziran, 2009 16:32 Salı)
apple tarafından düzenlenen bir konferansta, sadece symbian, palm, android gibi platformlara ait rakamlarla oluşturulmuş bir tablodan sonuç çıkarmak biraz manidar olmuş sanki. copy/paste insanlık için hayırlı olsun, büyük adım

cemgul (09 Haziran, 2009 17:27 Salı)
aramızda hala iPhone'u olmayan var mı?

hopçikitangasamuray (09 Haziran, 2009 17:37 Salı)
Benim yok. Şu zamanda gidipte 200 dolarlık telefona 1500 tl basmak bana komik geliyor arkadaşım.

cemgul (09 Haziran, 2009 17:46 Salı)
tek derdin para olsun ayıpsın koçum

hopçikitangasamuray (09 Haziran, 2009 18:03 Salı)
olayın parayla alakası yok yigenim. dünyada teknolojiyi en pahalıya alan ülkenin bir ferdi olarak gelip ülkemin servis sağlayıcılarının "zaten milleti bi güzel s...yoruz, bunlada s....iz çok mu" diyerek faiş fiyatlarla bize bunları dayatması ve bizlerinde aman teknolojiden kopmayalım, biraz da havamız olsun mantığıyla gidip telefona 1.500 tl bayılması en azından benim tarzım deil cemgül yoksa bu makinanın gerçek fiyatı 1500 tl olsaydı tabikide gider alırım. ama yeni çıkmış bir modelinin bile fiyatı 200 dolarken eski sürümüne burada 1500 tl basmak fakir fukaraya veririm o parayı daha iyi...


tims@h (09 Haziran, 2009 18:08 Salı)
Sıkça yapılan bir kıyaslama hatası ABD'deki kontratlı fiyatın Türkiye'deki kontratsız fiyatla karşılaştırılmasıdır. ABD'de $199 vererek bir iPhone alan kişi 24 ay boyunca da ortalama aylık $90'lık bir tarife paketine kendini bağlıyor. Şu anda Turkcell'e gidip 18 aylık bir kontrat yaparak 0 TL'den (yazı ile SIFIR TL'den) başlayan fiyatlarla bir iPhone 3G alabilirsiniz, detayları burada. Turkcell'in tüm paketlerinde sınırsız internet bağlantısı var, böylece emailimi kontrol ettim, surf yaptım, çok yazdı derdi yok.

Zaten iPhone'un hedef kitlesi belli. Ben en çok bu hedef kitle dışında olup da iPhone'a atıp tutanlara gülüyorum. Eğer ana haberleşme ortamınız sms ise yani konuşmaktan çok sms kullanıyorsanız, kontörünüz bitmesin diye "çağrı bırakıyorsanız" (bu çaldırıp kapatmanın kibarcasıymış, yeni öğrendim) zaten iPhone hedef kitlesi içinde değilsiniz, siz kaydıraklı Samsunglarınızla ve sabun kalıbı ebadındaki Nokialarınızla, Recebinizle, tavuğunuzla mutlu mesut devam edin.

byparlak (09 Haziran, 2009 18:10 Salı)
hopçikitangasamuray, oyle deme. Biz $199 verip 2 yillik kontrat imazliyoruz. Aylik fatura $100-$140 arasi geliyor. 2 yil icersinde kontrati iptal edersen baya bir para odemek ozrunda kaliyorsun. Amerika'da kontrol olayi kullanilmiyor Turkiye'deki gibi o yuzden butun hatlar faturali. 

Soyle bir taktik var. GoPhone diye bir plani var AT&T nin. Bu kontorlu hat ama aslinda Turkiye'deki gibi kontor sistemini kullanmiyor daha karisik. Neyse, GoPhone'dan $199'a iPhone aldirtabilirsiniz Amerika'daki tanidiklariniza boylece kontrat imzalatmadan sizinde bir tane iPhone 3G S niz olabilir. Ben ilk iPhone ciktiginda GoPhone yaptim daha sonra 3G'ye upgrade ettim. Ama ederken kontrat imzalattilar.  Baska bir detayda GoPhone'u iTunes'da aktiflestirirken SOCIAL SECURITY numarasina 000-00-000 koymalisiniz. Boylece size kontrat imzalatmadan ve social security numaranizi bilmeden bir telefon veriyor. Boylece bu hatti bir ay sonra kapattirabilir ve telefona $199 yada $99 dolara sahip olabilirsiniz. Hayirli olsun ;)

P.S. Bu taktik hala geciyormu yoksa kaldirdilarmi emin degilim. Ben zamaninda yapmistim 2 sene once.

hopçikitangasamuray (09 Haziran, 2009 18:21 Salı)
timsah son paragrafını kaideye almıyorum çünkü ezelden beri normal hatlı telefon kullanırım, o yüzden bunu tartışmanın pek anlamı yok komik kaçacak.
Ben parlak'ın bahsettiği bir şeyden bahsediyorum başından beri, madem bu işin böyle bir piçliği var bu şekilde alır hattıma bir internet paketi seçip olayı 200 dolarla halledebilirim.
Saol parlak abd'de akrabalar gelecek kendilerine bu bahsettiğin olayı anlatıcam.

tims@h (09 Haziran, 2009 18:23 Salı)
byparlak, AT&T bir süre önce iPhone'u GoPhone paketleriyle verdiği telefonlar listesinden çıkardı.

tims@h (09 Haziran, 2009 18:27 Salı)
hopçiki üstüne alınma lütfen, ben senin yorumuna cevap olarak yazmadım onları. iPhone çıktığından beri okuduğum, duyduğum tüm yorumlardan çıkarttığım gözlemlerim sadece onlar.

hopçikitangasamuray (09 Haziran, 2009 18:30 Salı)
ok kusuruma bakma o zaman verdiğim karşılık için timsah.
bayparlak, bu arada şöle bi duyum aldım bu normal iphone için amerikada sözleşme şartı bitiyormuş 3g çıktığından doğru bir haber midir?

byparlak (09 Haziran, 2009 18:38 Salı)
Timsah, oyle deme AT&T bunun bilinmesini istemiyor ama yapabiliyorsun. Bir cok AT&T calisina bile bu olaydan habersizdi zamaninda. Denemek lazim. Hala gecerli olabilir.

tims@h (09 Haziran, 2009 18:56 Salı)
byparlak, çok yakın bir zamanda NY'da denendi ve olmadı, o yüzden yazdım.

erhan (spawnie) özkantarcı (09 Haziran, 2009 20:03 Salı)

@ timsah: şimdi nasıl bir mantalite bu ben anlamakda zorluk çekiyorum! dünya kadar para bayılarak aldığın veya uzun süreli kontratlarla bağlandığın sözleşmelerle aldığın cep telefonunun video çekmemesi gibi "fatal" bir eksiğini "bunun hedef kitlesi zaten faturasına bakmayan cebinde parası olan adam kontörlü telefon kullanan almasın kardeşim" gibi açıklama ile yapabiliyorsunuz anlamak mümkün değil. hangi aplikasyonmuş (uygulama) bu cihazlara video çektiren bize de söyleyinde bilelim!!!!!!?????? şimdi ben telefonu alıp copy paste uygulaması, arama yapma uygulaması, usb'den internete bağlanma uygulaması, undo yapma uygulaması, yatay klavye uygulaması, kıl uygulaması, tüy uygulaması indirip kendi "kişisel" telefonum haline mi getiricem? e nerde kaldı bunun user friendly'liği???  i-phone'nun içi boştur eleştirisi her telefonda standart olması gereken,  insanların zaten cep telefonlarından & bilgisayarlardan kullanmaya alışkın olduğu bazı "uygulamaları" bünyesinde barındırmadığından ve bu eksiklerin bir çoğunun çözümününde bulunmamasındandır. video çekemiyorsun ve çözümüde yok!  yada senin deyiminle kaydıraklı Samsung veya sabun kalıbı ebadındaki Nokialara bile artık konulmayan 2.0 veya 3.0 milyon piksellik kamerası gibi... ben i-phone'nun rakamsal başarılarını tartışmıyorum zaten bunun teknolojik değil pazarlama başarısı olduğunuda daha önce belirttim. ama cihaz olarak muadillerinden fersah fersah geridedir. bu konuda partizan olmaya gerek yok....


penny (10 Haziran, 2009 09:28 Çarşamba)
Teknoloji konusunda ben biraz farklı bir pencereden bakıyorum.

Üstün teknoloji ile cep telefonunu kulağınızın içine çip olarak belki yerleştirebilirsiniz, tırnak kadar ufak üretebilirsiniz. Bunu yapmak marifet olabilir, hani bazen çıkıyor ya, Japonlar hap kadar araba yaptı gibi haberler. Evet, bunu üstün teknoloji, üretim tekniği ile yapıyor olabilirler.

Aynı şekilde iPhone'a göre fersah fersah ileride olan telefonlar -ki gerçekten teknoloji olarak ileride olmasına katılıyorum- malesef kullanıcı dostu değil.

Sadece iPhone değil, Apple ürünlerinin genel özelliği bu diyebilir miyiz ?

İlk Macbook aldığımda da paketinden çıkardığımdan itibaren, yıllarca Mac kullanmışçasına duruma hakimdim. Çünkü adamlar süper kullanıcı dostu ürünler tasarlıyorlar.

Şahsen bir ürün aldığım zaman saatlerimi kullanım klavuzu olarak harcamak istemiyorum.

iPhone alana kadar da Nokia'dan başka bir şey kullanmadım. Diğer markaların ürünlerini kurcaladığımda karnıma ağrılar giriyordu.

Çöken mobil windows işletim sistemlerinden bahsetmek bile istemiyorum.

talcid (10 Haziran, 2009 12:32 Çarşamba)
hem 2g'yi hem de 3g'yi kullandım, kullanıyorum. 
telefona getirilen eksiklerle ilgili elestriler sanki gercekten eksiklik oldugundan degil de iphone'un gittikce popurlesmesinden duyulan rahatsızlığın dısavurulmasıyla alakalı. 

bu sınıftaki telefonlarda mms'in standart olarak sunulması beni iphone'umdan sogutmuyor. sogutmuyor cunku mms le yapabildigim herseyi zaten maille de yapabiliyorum. nokia n95'in 5 megapixellik kamerası da beni kıskandırmıyor. samsung lcd tv'lerindeki amiral serisini 1 milyon kontrast özelliğiyle donattı ama bu o seriyi sınıfının en iyisi yapmadı hala. 
starbucks'ta oturup kahvesini yudumlarken dur masaya telefonu çıkarayım da havam yerini bulsun tadındaki insanlar yuzunden populerlesme sorunu da canımı sıkmıyor. isteyen istedigini kullansın ve istedigi gibi kullansın. nedir bu en iyisi benim aletim iddiası. nokia ve diğerleri  iphone'dan iyidir, kötüdür meselesi. 
burada onemli olan ihtiyaçlarınız ve o ihtiyaçlarınız için ödeyebileceğinizdir. 
eğer bir saha elemanıysanız ve iphone'unuz varsa içindeki barkod okuyucu uygulamasıyla stok durumunun raporunu çıkarır, merkeze gönderirsiniz. bu hayatınızı ve işinizi kolaylaştırır. 
ben cep telefonumla video cekmem. olmadığı için değil. 
bunu yapabilecek daha iyi makineler oldugu icin. ama cep telefonumdan iyi cekilmiş videoları, muzik kliplerini, filmleri izlerim. bu benim bakis açımdır. 
bunun disindaki tartismalari amiga 500 mu döver, comodore 128'mi tartismasindan öte de görmüyorum. 

erhan (spawnie) özkantarcı (10 Haziran, 2009 15:45 Çarşamba)
şimdi bir yandan hem i-phone ile barkod okumaya kadar her şeyi yapabiliyor olmanın konforundan bahsedip bu cihazın ne kadar all-in-one bir cihaz olduğunu övüp hemde video çekmek gibi basit bir ihtiyaç için yanımda başka bir cihaz taşırım demek biraz kendi içinde çelişmiyor mu?

talcid (10 Haziran, 2009 16:30 Çarşamba)
çelişmiyor spawnie. ben video çekmek konusunda o konunun uzmanını tercih ediyorum, - bu benim tercihim, tercih etmeyen bir üst sürümü yükleyerek video recorder özelliğini tepe tepe kullanır. video recorder'ın olması ya da olmaması iphone'u daha iyi ya da daha kötü yapmaz. sen "40 fırın ekmek yemesi gereken iphone" yerine diğer smartphone'lara yönelebilirsin. 



erhan (spawnie) özkantarcı (10 Haziran, 2009 16:58 Çarşamba)
ne yapmam gerektiği konusunda da beni bilgilendirdiğin için teşekkür ederim. bu nasıl bir marka bağımlılığıdır anlamak mümkün değil. bende size hiç bir şekilde eleştirilimez kutsal cep telefonunuzla mutlu mesut günler dilerim....

hopçikitangasamuray (10 Haziran, 2009 18:17 Çarşamba)
Şu tartışmadan çıkardığım en iyi sonuç iphone markasının ciddi anlamda bir gönül bağlılığı yarattığı gerçeği. Hani marka sadakati böyle bir şey olsa gerek. Bu bence apple için büyün bir başarı ki tarihi bunun gibi  sayfalarca başarıyla dolu. "Yiğidi öldür hakkını ver" ama dediğim gibi fiyat noktasında ülkeler arası uygulanan farklılıkların birbirinden uç rakamları taşıması ki hesap yapınca Türkiye bunun en nitelikli örneğiyken bazı hedef kitle dışında yer alan fakat düşünüp her an markanınm kullanıcısı olmaya müsait insanlarıda sahip olduğu çelişkiler korkutmuyor da değil. Hayatım boyunca hiç bir markanın hiç bir ürününü ilk alanlardan olmadım, çünkü bunun yarardan çok büyük zararlar getirdiğine inanırım. Ama iphone markasına olan ve bundan 4 yıl öncesine kadar Nokia ne çıkaracak tartışmasını yaparken tüm değerleri (tasarım, uygulama, kullanabilirlik vs...) bir anda üstünde toplayıp lider konuma yükselip kendinden oldukça fazla söz etmesiyle hayranlığım büyüktür.

En uygun anı beklemekteyim...

kesekagidi (10 Haziran, 2009 19:11 Çarşamba)
ortamın tartışma programına dönmesine binaen içimde oluşan bigumiguya sadece okuyucu olarak katılma yetisini aştım ve bu ilk yazıyı klavyeye almaya başladım.

sitenin konsepti ile ilintili kalma ihtiyacından mıdır yoksa başka bir sebeptenmidir bilmiyorum ama apple'ın pazarlama stratejilerine dem vurulmaya çalışılmış fakat bunu yaparken iphone yapılan kötülemeler marka bağlılığını alenen ortaya çıkartmış gördüğüm kadarıyla.

evet iphone pahalı fakat şık ama bazı özellikleri piyasadaki diğer telefonlara göre de geri. ama tüm teknoloji dünyasının en iyi dokunmatik ekranına sahip olması onu dokunmatik ekranlı (smart)telefonların zirvesine taşımıştır. ve kendine has apple özellikleri diyebileceğimiz uygulamalar ve dizayn da buna eklendiğinde apple'ın bilgisayar ve mp3 çalar dünyasındaki kendini farklı konumlandırmasına uyumludur. (bkz. mac Vs. pc). gerçi iphona rakip telefonların Türkiyede olmayışı da burada iphone iyice farklılaştırmıştır. buna karşın da apple ın amerikadaki sözleşmeli fiyatlarını buradaki sözleşmesiz fiyatlarla karşılaştırmak durumunda olmamız da dezavantajına olmuştur apple'ın tabi (not:uygulanıp uygulanmadığı meçhul çakallıklar göz önünde bulundurulmamıştır).

yani imaj hiçbirşey değildir ama susuzluk herşey

erhan (spawnie) özkantarcı (10 Haziran, 2009 19:34 Çarşamba)
hopçikitangasamuray + kesekagidi = spawnie :) hay allah razı olsun ya. hopçi hatta sana okadar katılıyorum ki! kapasınlar bütün eksiklerini, alırken hiç bir eksiğini görmezden gelmeden alalım, her şeyi tam olsun ondan sonra 1000se 1000 verelim. ben asla i-phone almam demiyorum. piyasadaki mevcut i-phone'ları asla almam diyorum. kesekağıdı sanada katılıyorum o sadece ürünün öne çıkarak kendini ispatlaması değil, markanın alt metinlerinde insanların kendileri bulmaları veya özendikleri şeyleri bulmalarında yatıyor. eminim i-phone sayesinde beyaz kablolu kulaklık satışları bile patlamıştır! neden? cebiminde ne olduğunu kim nerden bilecek varsın i-phone zannetsinler benimde havam olur mantalitesi yüzünden! e şimdi bilinci bu kadar olan bir tüketiciye de ne verirsen yer abi mantalitesinden yola çıkarak steve abimiz bir parmak bal çalalım ama kovanı sonraya saklıyalım diyerek cihazın içine standart olarak koyması gereken şeyleri bile gıdım gıdım ekleyerek yenilik olarak piyasaya sunuyor. 3G, 3GS, 3GSX-AK, 2GSLX diye uzar gider bu artık. bu hızla giderse hopçi biz 3GSX-AK dan itibaren i-phone'a geçebiliriz gibi geliyor bana... =)

talcid (10 Haziran, 2009 23:26 Çarşamba)
agza bir parmak bal çalıp kovanı sonraya saklama düşüncesini n73'den n95'e 20 tane ürün çıkaran markaya sormamız daha dogru olacak. ancak bu eleştrilen nokta bile açgözlülükle değil olsa olsa pazarlama sratejisiyle açıklanabilir.
ayrıca yukarıdaki yazımda belirttigim bir noktayı açmakta da fayda görüyorum. marka bağlılığı yüzünden körü körüne bağlanıp giden tüketicilerden biri olmak bir yana video uygulaması için bu işin profesyonelini tercih ettiğimi söylüyorum. bugüne kadar kullandığımız hangi teknolojik cihaz her açıdan dört dörtlüktü ve biz satın alma kararını öyle verdik. biraz düşünün derim. 




erhan (spawnie) özkantarcı (10 Haziran, 2009 23:42 Çarşamba)
söylediğin de haklısın zaten bizim eleştirimizde bu noktadan yola çıkıyor. piyasada ki tüm muadiller, senin örneğinde video çekimin profesyonellerinin özelliklerini bir bir bünyesinde toplarken bu cihazda hiç bir şekilde olmaması zaten şaşırtıcı ve hayal kırıklığı yaratan. Bir yanda HD çekim yapanlar & oynatanlar bir bir piyasaya çıkıyor bu yanda 3.0 milyon piksel yaptık video çekimide ekledik biraz ilkel kalıyor! bu cihazları alınabilir kılan şeyde ne kadar çok all-in-one oldukları değilmidir. hem telefon, hem televizyon, hem gps, hem kamera, hem bilgisayar vs... vs... barkod okumuş, adım saymış, vs... bunlar hep kişiye özel ihtiyaçlar. bence cihaz default olarak her kullanıcıya, bu cihazlarda herkesin "temel" ihtiyaç duyduğu şeyleri sağlamalı. 1 tanesi bile eksikse o cihaz benim için ilkeldir. biri 3.0 pikseldir diğeri 10 milyon öbürü HD çekim yapar bunlar tercihdir isteyen istediğin alır kullanır, ama video çekmiyor kardeşim dedinmi orada durup düşünmek lazım. şimdi biz bu ürün talcid için iyimidir kötümüdür diye tartışmadığıza göre, genel olarak insanların bu cihazdan beklentileri üzerinden konuşuyoruz. yoksa başka biride çıkar GPS de ne kardeşim ben hayatta kullanmam öbüründe varda ne oluyor bence o alet tırt diyebilir!

msecure (11 Haziran, 2009 14:58 Perşembe)
Iphone video çekimi application ile yapılıyor. 3g S den bahsetmiyorum. Neyse efendim iphone kullanıcısı olarak şöyle bir kaç cümle edeyim. Piyasadaki ürünlerin kendilerine göre ya da çevredeki rekabete göre zaten eksiklikleri var. Bütün herşeyi bir yerde toplayalım mantığı zaten artık geride kaldı. Ticari zihniyet bir ürüne olan özellikleri yavaş yavaş entegre ederek piyasaya sunuşa kadar geldi. Ben hatırlıyorum ilk sony ericsson telefonumda güya herşey vardı ama aradan çok fazla zaman geçmeden entegre kameralar çıktı ve benimkisi geride kaldı. Bu hep böyle, uzun zaman önce bir sohbette cdromların aslında çok daha hızlı olanlarının prototip olarak durdukları ve piyasaya sunulmadıklarını öğrenmiştim. İşte bunun gibi bekletiliyor teknoloji. Iphone'nun tabiiki eksiklikleri olur aynı diğer markalardaki eksiklikler gibi ama gelişimi öyle bir yapılandırılmış ki siz birşeyler yükleyerek iphone özelliklerini bir nebze daha ileriye taşıyabiliyorsunuz bu da iphone' nun başarısı demektir. Ayrıca dokunmatik ekranın daha iyisini henüz görmedim. Internette iphone'nun şu su yok bu su yok çok gördüm ama bunları görmeme rağmen gidip satın almıştım, talcid yukarıda demiş ki ben video için başka aletler kullanıyorum o konuda profesyonel olan aletler çok da doğru demiş, aynı şey fotorağ çekimi içinde gerekli aslında ben telefondan fotoğraf çekmekten nefret ederim iphone da 10mp bile olsa onu kullanmam. Herşeyin kendi aleti malzemesi var onları kullanmak lazım. Yakında iphone süpürge applicationu çıkaracakmış hadi bakalım evleri temizleyecek mi görecez iphone :)

ARTanubis (12 Haziran, 2009 12:42 Cuma)
msecure o da varmıs:))

http://www.apptism.com/apps/uclean-virtual-vacuum-cleaner

iste bu yuzden seviyorum sanirim iPhone'u:)

msecure (12 Haziran, 2009 15:11 Cuma)
Aynı firma traş makinesi bile yapmış :)) İşte sonra iphone ile orayı burayı süpüremedim traş olamadım demeyin :))
Ben size diyeyim yakında iphone bizi oraya burayada ışınlar :))

tims@h (12 Haziran, 2009 16:57 Cuma)
AT&T'nin iPhone 3G S için ilk gün satışlarına ilişkin duyurusu.

cemgul (13 Haziran, 2009 02:26 Cumartesi)
gay

byparlak (13 Haziran, 2009 07:17 Cumartesi)
ben boyle at&t calisani gormedim puhahah faggot

tims@h (13 Haziran, 2009 12:11 Cumartesi)
Turkcell de kontratlı paketlerinde indirime gitmiş ve mevcut paketlere bir de Mini Paket eklemiş. Detaylar burada.

tims@h (16 Haziran, 2009 22:42 Salı)
AT&T, GoPhone paketi ile iPhone alan müşterilerine kontratlı paketlere geçmelerini gerektiğine dair SMS'ler yolluyormuş. Zira yeni yazılım yüklendikten sonra data hatlarında sıkıntı yaşayabilirlermiş. Detayları burada.

hopçikitangasamuray (17 Haziran, 2009 11:44 Çarşamba)
http://www.hurriyet.com.tr/teknoloji/11884276.asp?gid=229

satış noktasında baştan beri bir şeylerin ters gittiği ortada.

tims@h (18 Haziran, 2009 16:01 Perşembe)
AT&T, iPhone 3G kullanıcıların protestolarını duydu ve geri adım attı, daha doğrusu geri adımcık attı. İşte AT&T'nin resmi açıklaması.

byparlak (18 Haziran, 2009 20:12 Perşembe)
Dun AT&T dukkanina gittim ve $199'a iPhone 3G S pre-oder verdim. AT&T benim gibi pre-order veren musterilerini 7-10 gun icersinde arayip telefonunuz 'in stock' diye haber veriyor. Yeni 3G S'i alirken eski 3G'yi goturup $199 dolarimi geri alicam. Sadece 're-stocking fee' oduyorum oda  $20.  Bedavaya degistiriyorum gibi birsey. Harika!

odonmez (22 Haziran, 2009 14:07 Pazartesi)
iphone3g kullanıyorum. bu bir teknoloji değil pazarlama harikası diyen arkadaşa cevap olsun, aa telefona bak bu nasıl bşiy diye yanıma gelen nokia n95-n96 samsung dokunmatik kullanan arkadaşlar, hayran kalıp gidiyorlar. jailbrake yapılmış olmakla birlikte, yapılmamış olsa da 10binlerce programı zaten çok para ödemeden alabiliyorsunuz. Evet tasarım ve tekonoji harikası kıskanmayınız. İşlemcisindeki güç ve yazılımındaki hız ve tasarım, ekranındaki dokunma kalitesi başka cihazda yok. Nokia için çalışmayalım nokiacılar. Nokia telefonlarının ne kadar dandik olduğunu her kullanan bilir. güçlü olsa sürekli değiştirip durmazsınız :))

odonmez (22 Haziran, 2009 14:16 Pazartesi)
asus un cep bilgisayarı vardı bende bi ara, olmaz olaydı :) bunu da hesaba katalım lütfen. o yazıyı telefonum çok güzel demek için değil, çok fazla araştırdığım için yazdım. iphoneun eksikliğini gördüğüm tek nokta, halen yol hizmetini alamamızdır. Hoş nokialar da bedavaya vermiyor ama, opet yol haritasından yola bakıp aklımda tutup sonra maps i açıp gitmem beni rahatsız etmiyor değil 

tims@h (22 Haziran, 2009 20:24 Pazartesi)
iPhone 3G S satışa çıktığı ilk haftasonu 1 milyondan fazla satmış. (kaynak: Apple)


tims@h (22 Haziran, 2009 20:28 Pazartesi)
Mossberg: iPhone 3G S 'Impressively Improved'



tims@h (22 Haziran, 2009 21:01 Pazartesi)
iPhone 3G S, iPhone 3G'den na kadar hızlı?


talcid (23 Haziran, 2009 09:27 Salı)
Hız testini ben de denedim.  Videodaki kadar tatmin edici bir fark ortaya çıkmadı. Bu arada eklenen onca yeni özellik iyi güzel de çift kameranın olmaması görüntülü konuşamayacağız anlamına geliyor.  Onu da önümüzdeki yıl görürüz herhalde. 

tims@h (23 Haziran, 2009 22:57 Salı)


tims@h (02 Temmuz, 2009 08:49 Perşembe)
Apple'dan iki yeni iPhone reklamı:



tims@h (03 Temmuz, 2009 18:48 Cuma)
Apple'dan iPhone 3GS için yeni bir reklam. Video özelliği öne çıkarılımış.


tims@h (22 Ağustos, 2009 13:56 Cumartesi)

Turkcell 28 Ağustos'ta iPhone 3GS'yi Türkiye'de satmaya başlayacakmış. Fiyatı ve/veya kontrat şartları henüz açıklanmamış. Detaylar burada.

tims@h (27 Ağustos, 2009 13:06 Perşembe)
Turkcell 28 Ağustos'da piyasaya sunacağı iPhone 3GS için fiyatları ve kontrat şartlarını açıkladı. Ayrıca iPhone 3G'nin 8GB'lik modelinde de indirime gitmişler. Detayları içeren Turkcell bültenini buradan indirebilirsiniz.




Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.