Anasayfa

1002_1835.jpg Resimleri
 

Kitap Okuyorum


Pin It
Geçtiğimiz ağustos sonu eylül başı aralığında, istiklal kitabevi vitrinleri her gün saat 18:30 - 22:30 arası bu -daha önce de başka bir habere yapılan yorumlarda bahsedilen- reklam çalışmasına "sahne" oldu. 

Kimseyle konuşmadan, başka bir şeyle ilgilenmeden, önünden akıp giden insan kalabalığına aldırmadan kitap okuyan kız fikri, söylenen o ki; oldukça ilgi çekmiş.

Bizzat kitabevinin sahibi tarafından tasarlanan projede canlı manken rolünü de bir tiyatro oyuncusu hanımefendi üstlenmiş. 

ps: Detay ve fotolar için jelatin e teşekkürler...




Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


eferdk (05 Ekim, 2006 03:25 Perşembe)

Okulumun taksimde olması nedeniyle sıkça gördüğüm bu kadını bir gün aynen bu şekilde pijamalarıyla önünde kahve veya çayı ile gördüm. Yalnız gördüğümün daha fazlasıda vardı :)

Kadının bir elinde kitap diğer elinde ise sigara vitrinde pijamaları ile kitap okuyor. O anda aklıma kitap okuyorsun tamam çok yararlı olay yapıyorsun hatta kitapevinin çok iyi reklamınıda yapıyorsun ama o elindeki sigara neyin nesi.

Bir taraftan yararlı bir iş yapıyorsun, sonuçta örnek olmak için çıktın oraya ama diğer taraftan sigara içerekte kötü örnek oluyorsun hatta kötü örnek olmanı geçtim yaptığın reklama zarar veriyorsun. Sigaranı git 5 dakka içerde iç sonra çık vitrinine oku kitabını.

Değilmi ama efem?


nick (05 Ekim, 2006 09:27 Perşembe)
yok degil.

sonucta bu reklam istedigin gibi ilgi cekebilirsin, ustelik konpsette, ev hali ve durumuyla kitap okumasini ongormusler, hatta abartp ara sira evdeki kadar rahat oturmali frikik vermeli,  osurmali, uzanmali etmeli vs.
bu sekilde daha dogal bir reklam olur cizilen konspete gore, buna cay sigara vs. de dahil.

ha ama bunlari yapmayaip oyle mal gibi oturup tek extra aktivite olarak sigara cay olayina giriorsan, o zaman siritir tabi ictigin sigarainn bu reklamsal aktiviteye katacagi dogal izlenim.

evet budur.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (05 Ekim, 2006 10:43 Perşembe)
Eferdk haklı, sigara olmamış bence de.

Nick'cim aynı doğallıkla uyuşturucu da kullansa olur mu yani? Sigarayı seviyosun anladık da bu aşırı normalize etme, hayatımıza sokma gayreti nedir kardeşim? Yasak işte, o kadar :)

sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Ekim, 2006 10:46 Perşembe)
pekii, bu çalışma ne kadar yaratıcı? daha önce çok örneği yok mu? çok çok hatta..

misal şahsen tanıştığım bi mobilya mağazası sahibi profilonun karşısındaki mağazasının vitrinindeki yatak odası takımında geceleri uyumaları için bi çiftle anlaşacağını söylüyordu bi aralar.. umarım yapmamıştır..

ilk akla gelen basit bi fikir ben çok sevemedim arkadaşlar. biraz daha yaratıcı olunamıyor mu ki?

Erman Sinan (05 Ekim, 2006 10:47 Perşembe)
sigara yasal olup uyusturucu yasal degildir...
ev hali dendiginde normal ev halinden bahsedilir, illegal ev hallerinden degil...
yoksa bomba yapan teroristlerde ev halini destekleyip ona gore evler yapilirdi... pimi cektiginde ust komsu rahatsiz olmasin diye degil mi? 
Biraz mantiksiz kacti be settar uyusturucu ornegin:)

c (05 Ekim, 2006 10:53 Perşembe)
bence bu işi çok önce bizim gözlemeci mantıcı nineler başlattı ama neyse : )

Yalçın (settar) Pembecioğlu (05 Ekim, 2006 11:16 Perşembe)
c, haklısın. otantizmin sahnelendiği gözlemeci teyze köşeleri bu uygulamanın atası sayılabilir bence de.

Sigara'nın kullanımıyla ilgili de yasal kısıtlar var Ermancım :) 18 yaşın altına satılmaması, kapalı yerlerde içilmemesi (Şişli'de yılbaşından itibaren), bir de yanlış olan bir şeyin yasalar tarafından yasaklanmasını beklememize gerek yok karşı çıkmak için bence.

nick (05 Ekim, 2006 12:04 Perşembe)
yok canim sigara icelim icirelim degil derdim.  sigara sadece bu ulkede degil butun dunyada filmlerde vs. dogal bir insan aktivitesi durumunda, evet icki gibi, patetes kizartmesi gibi, yagli yiyecekler gibi, tehlikeli sporlar gibi riskleri ve zararlari yok degil, ama yanlis demek? oha yani kime gore neye gore yanlis?? settar sen sanirim stres olmuyorsun hic, stress sigaradan daha zararli, istanbuldan tasinman lazim abi bu durumda, istanbulda yasamak reklamci olmakda yanlis. evet abi elinde olan seyler bunlar senn, tipki sigara icmek icmemek gibi, al vikiyi bi kasabaya yerles karadenizde nihehhe.

sizlere settara ihaf edilmek uzre  su muhtesem sarki ile veda ediyorum.

duuutduuruduut dut duruutt
diitdit diriiit dit di diiiiiit
duman avcilariyiz duman duman duman
sigara içirtmeyiz hiç bir zaman
saglikli yasaaaam ugrunaaaaaa
büyük bir savaaaaas veririz
duman avcilariyiz biz
duman avcilariyiz
DUMAN DUMAN
nay nay nom hobaaa.

kaizen (05 Ekim, 2006 12:09 Perşembe)
ahaah :)

nick (05 Ekim, 2006 12:14 Perşembe)

Hizimi alamadim.




bella donna (05 Ekim, 2006 12:19 Perşembe)
sgb, yaratıcılık konusunda haklısın. belki fazla basit. ama bu en azından benim için çalışmayı daha cazip hale getirdi. sanırım başkalarında da aynı etkiyi uyandıracaktır.

sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Ekim, 2006 12:20 Perşembe)
sevgili nick, efendim şimdi şu şekilde izah edeyim..

kardeşim neden her tartışmada sigarayı bu şekilde savunuyon.. gelmiim oraya..  sitrezle padidizle nasıl aynı kefeye koyarsın sen sigarayı, çıldırtma adamı.. yolacam sakallarını tek tek, o nev-i şahsına münhaasır, kendi başına bi kişilik olan sakallarını.. hehehe..

sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Ekim, 2006 12:21 Perşembe)
bella, cazip derken? açar mısın biraz?

kaizen (05 Ekim, 2006 12:32 Perşembe)
sgb açar mısın biraz derken?

bella donna (05 Ekim, 2006 12:33 Perşembe)
beğenimi daha çok kazandı yani. yoksa kitaplar bir anda daha çok sempatimi kazanmadı.

sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Ekim, 2006 12:45 Perşembe)
bellacım, hani kitaplar bööle bi beğenini falan kazansaydı fena mı olurdu? ya da sempati.. ya da şefkat falan.. kitaplara bişi hissetmediysen o zaman amaç ne ki? ev ortamını sevdirme amaçlı bi çalışma değil ki bu. :)

bella donna (05 Ekim, 2006 13:09 Perşembe)
kitaplara fazlasıyla sempati duyan bir insanım zaten. bu sempati daha da artacak olursa sokakta yürürken bir şeyler okuyan caponlara döneceğim. aaaaa... beğendim işte arkadaşım... kitap okuduğu atmosfer, o görsel fazlasıyla hoşuma gitti ve hatta benim özel bir kitap okuma köşem neden yok diye de üzüldüm. hıh...
beğendiiiiiim! 8)

nick (05 Ekim, 2006 14:01 Perşembe)
canim sgbeem, icmein napiim. sundan dolayi karsi cikmaktayim ki, dogru veya yanlis her turlu empozisyona karsiyim kardesim. bu ve benzeri her konuda organize harekete, kampanyasal olusuma kilim. icmek istemeyen icmesin  deneyen seven takilsin heres dogrusunu yanlisini kendisi bulsun. dogma veletler yetisicek sayenizde sigara hususunda, tek tek beyinlerine girip tiryaki yapacagim onlari bende. nihahah.

bu arada proje gorundugu kadar basit diil bence ustadim, hatta tr sartlari icin yeni bisey, yapilmamis birbirine benzemeyen fikir kaldi mi allaasen bu zamanda.

opuldunz.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (05 Ekim, 2006 14:12 Perşembe)
nick, gizli fotomu ifşa etmişsin! çok komik olmuşum ya!!! :)

sadi (su geçirmez balık) tekin (05 Ekim, 2006 14:40 Perşembe)
neyse bi sigara haberi gelirse orda konuşuruz. burda sigara savaşları yapmayalım kitap konumuz :))

nick (05 Ekim, 2006 14:48 Perşembe)
tamm, 

bence kitap okumak yanlis, kitap insanin orjinalligine  balta vuran bir ogreti ve gelisme aksiyonudur. herkes kendi oturusun dusunerek bulsun dogrulari. hadi bakalim?

skkd (05 Ekim, 2006 15:19 Perşembe)
:)

tüm ahali kendinden öncekileri yok sayıp -yok saymasına da gerek yok aslında, bilgiler kayıtlı olmadığı için istese de haberi olamayacak onlardan- doğruları kendisi bulsun demek, her yeni insan neslinin her şeye 0 dan başlaması demektir.

Erman Sinan (05 Ekim, 2006 16:56 Perşembe)
ben kitapla sigarayi her yonden baglayabilirim...
Olasi polemikler:
Sigaranin disindaki kagittan kitap yazsalar daha cok yararli olur?
Kitap okurken sigaranin kitaba dusmesi bilgiyemi, agacami zarar verir?
Kitaba cok kaptirip sigara yakiyoruz ve kitaptaki olaylari tam hissetmeye basladigimizda sigaranin cok kotu bi younunden bahsediyor bize. O zaman Sigarayi birakirmiyiz? 
Bir adaya dusseniz ve yaniniza 3 sey alacak olsaniz ve sadece 1 sey almak icin bos yeriniz olsa kitabimi? yoksa sigarayi mi tercih ederdiniz?

Gibi boyle bir takim yaratici polemiklere girilebilir...
Bilginize!

phoenixia (05 Ekim, 2006 16:59 Perşembe)
herşeyin fazlası zarar... faydalı denilen vitaminlerin de, kötü denilen sigaranın da...
nick'e katılıyorum... ama mesela bunca yazılanı okumasaydım, bi saat nick'in yazdığına benzer şeyler yazacam diye kasacaktım...-misal,yoksa nick gibi yazabilceğimi sanmam zati- :P
şimdi diyebiliyorum ki nick'e katılıyorum..
bi dakka ters giden biş var, nick'e katılıyorsam verdiğim örnekle dalı kestim.. yok kesmedim.. çünkü skkd'ye de katılıyorum... önemli olan sentez... :))
hem ben kitapları sadece kelimeleri için okuyorum, düşünceleri için deil..(bkz:sadece resimlerine bakıyorum):))

phoenixia (05 Ekim, 2006 17:04 Perşembe)
bir de canım şunu sormak istiyor... o kadın okuduğu kitabı gerçekten okuyor mu... yani kendini kitaba verebiliyor mu... bana sanki hep rol yapıyormuş gibi geliyo.. burada yanlış bir msj da iletiliyor o halde... okuyormuş gibi yapın..yani -mış gibi yaşayın...önemli olan zarftır, mazrufu boşverin diyo.. öle öle...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (05 Ekim, 2006 17:15 Perşembe)
Bir röportajda gerçekten okuduğunu ve çok keyif aldığını belirtmişti tiyatrocu kadın.

phoenixia (05 Ekim, 2006 17:32 Perşembe)
ben de tv'de izlemiştim,konuyla ilgili haber sırasında, rol yaptığım da oluyor, okuduğum da demişti... doğal bişi tabii, cama yapışıp onu seyredenler varken rol yapıyordur, kimse bakmıyorken okuyordur.. ama...
neyse uzatmayayım... peki... kitap okumak iyi bişidir.. bişi yazı dilinde kullanılmamalıdır, birşey şeklinde yazılmalıdır.. herşey güzeldir.. yaşasın hayattır...vs...

nick (06 Ekim, 2006 00:06 Cuma)
tüm ahali kendinden öncekileri yok sayıp -yok saymasına da gerek yok aslında, bilgiler kayıtlı olmadığı için istese de haberi olamayacak onlardan- doğruları kendisi bulsun demek, her yeni insan neslinin her şeye 0 dan başlaması demektir.

yani bu durumda 0 bilgiye haiz olarak buyumek icin gunumuz medeniyetinden uzakta bir adada bir yasam ongoruyor olmak gerekmekte ki, bu imkansiz, zaten okul denen hadisede de, "yasanmis olaylar, ispatlanmis gercekler" gibi teknik mevzular beyne zerkedilir ki, cumlenin bu kisminda "haa evet" die aydiginiz, uzre bahsettigim fizik kitabi okumak degidir. Teknik bilgi zaten oyle yada boyle yasam tecrubesi arttikca ogrenilen birseydir, bunu kitap okuyarak yapmak zaman kazandirr, okullar da bu ise yarar. ama insana hayata dair bir bakis acisi, tarz, durus, fikir vs. verecek olan seylerin kitaplardan geliyor olmasi, olmamis olmasindan daha iyidir denemez. Deneme yazan adamlar neden yazar ve onlarinki okunur anlamam, neden hayata dair bir cozum ortaya sunan insanlar okunur anlamam, neden ferrarisini satan bilgeden medet umulur anlamam vs.vs. Yani sinirlar ve para kalksin tum insanlik kardesce yasasin demek icin marx okumaya gerek yoktur. okuamyin kitap.insanlarla konusun muabbet edin tez atin antitez uretin tartisin, tutun icin, mey icin, gerisi gelior zaten. 

bu baglamda  bukowski denen dallama da kendisiyle celisir zaten, (yazdiklarini sagdan soldan  duydugumdan  yola cikarak) hatta, salt para icin kitap yazmistir, baska bir manasi olamaz.

alisureyyatorun (06 Ekim, 2006 00:58 Cuma)
erman olm birak entel dantel konusmalari. bana sokmez bunlar :D kitaplarla aram da pek iyi degildir burdan herkese itiraf etmis bulunuyorum bu arada. adaya dussem niye 3 sey alayim ki. nede olsa ölücem. hicbirsey almam ölümün tadini cikaririm heheh :D hem de ölümüm hizlanmis olur. daha az aci cekerim. hatta direk yanima revolver ve 6 tane mermi alir hemen oracik ta kendimi vurur iskenceden kurtulurum :P

melekzek (06 Ekim, 2006 01:03 Cuma)
eski filmlerden sigaralari edit etme planlari vardi bir ara amerikada "land of the free"de yasayanlarin. Amerikaya geldim geleli sirf "sigara, boyk" ilkelligindeki saplantilarina karsi sigaraya baslayasim geliyor....

gandy.phoebus (06 Ekim, 2006 01:40 Cuma)
bigu sigara savaşları, episode IV olmuş kaçırmışım! sahi, elifbb nerelerde? :) sigara yasal olup uyusturucu yasal degildir... bu yerel ve bugüne özgü bir durum. sigaranın yasak olduğu, veya diğer uyuşturucuların serbest olduğu durumlar da mümkün. settar'ın öne sürdüğü bir spekülasyon, o yüzden sadece "yassak kardeşim" diyerek bertaraf edemeyiz... aynı bağlamda, illegal ev halleri nelerdir merak ediyorum. evimde yaptığım hangi eylem yasadışı olabilir veya olmalıdır? ev teröristi nedir, nasıl olur? babam gazete okurken, gazeteye tırmanmaya çalışan kedim için böyle bir terim kullanmıştı diye hatırlıyorum. bir habere sinirlenmiş olsa gerek... ama bunun ötesinde, sigarayı 'yanlış' diye nitelendirip yasaklamaya çalışmak da korkutucu bir fikir. zaten yanlış ne demek? tehlikelidir, zararlıdır, çirkindir, pistir ama yanlış sigara olsa olsa tersinden yakılmaya çalışılan sigaradır, veya patlayan çatlayan şaka sigarası... ben kamusal alanlarda sağlıklı nefes alma özgürlüğümün kısıtlandığını düşünüyor ve sigara karşıtı kampanyalara sempati duyuyorum. ama mücadelenin yasaklar icat ederek değil, sigara içmeyene saygı kültürünün oluşmasıyla başarıya ulaşacağına inanıyorum. sigara içenler, sigara karşıtı oluşumlara sahiden sinir oluyorlarsa, onlar da "yaşasın nikotin" yürüyüşleri, sigaraya özendirme kampanyaları, tütün kulüpleri vesaire kurarak mücadele etsinler, dumanı suratımıza üfleyerek değil. bir de asıl konumuz olan kitaba dönelim :) sinirlar ve para kalksin tum insanlik kardesce yasasin demek icin marx okumaya gerek yoktur. Evet, gerek yoktur. Zaten sadece bunu söylemekle yetiniyorsa insan, zaten sözünün pek bir değeri de yoktur. Ancak eyleme geçildiği vakit, tüm tarihin birikimine, düşünürlerin fikirlerine, uzak yerlerin anlatısına ihtiyacımız olmaktadır.

Erman Sinan (06 Ekim, 2006 05:44 Cuma)
Hollanda`da yasak degildir uyusturucu dogru ama buradaki konu o degildir saptirilmasin...
Kapali mekanlarda sigara icilmemesini kinamiyorum ben, bencede icilmesin halka acik yerlerde ama evine kadar karisamazlar burada amaca "ev ortami yaratmak"

Yasadisi yaptigin bir isi evde yapiyorsan bu `illegal ev hali"dir bana gore cunku evine karisamazlar diye bir durum soz konusu degildir sigarada oldugu gibi.. "evim kardesim sigara icerim kapali mekanimin parasini ben oduyorum" diyipte uyusturucu yetistirmen yasadisidir... sigara icmen degildir!

Ev teroristi sudur (en azindan benim kastettigim): 
Munich filmini seyredenler hatirlayacaklaridir ki safe hosue denilen yerler vardir ve teroristler icin, hitman`ler icin ayrilmis polisi bilmedigi yerlerdir.
her turlu illegal planlar, bomba ve ekipmanlar barindirabilirsin...

Sigarayi biraktigimi soyleyebilirim son 3 gundur o yuzden sigarayi savunmuyorum ama konuya donersek, burasi bir ev halidir isteyen insan rahat rahat evinde sigara icme ozgurlugune sahiptir nokta

nick (06 Ekim, 2006 10:24 Cuma)
guzel yazi gandy,

Ancak eyleme geçildiği vakit, tüm tarihin birikimine, düşünürlerin fikirlerine, uzak yerlerin anlatısına ihtiyacımız olmaktadır.

Aslinda tam tersini dusunmekteyim, anlati sahibi eskilerle ayni ruhu ve coskuyu yakalamak icin, insan kendi kesfetmeli diyorum, hayir komple amerikayi degil, sadece aymak ve idrak babinda... detaylar zaten farkli guncel yaklasimlarla cozumleniyor.

Yani bu tip anlatim fikir barindiran kitaplarin, birseylerin utopikde olsa gerceklesme, yada eyleme donusebilme noktasinda katkisi oldugunu savunmaktasin. Ornek uzerinden gidersek, ongorulen tarzda bir, tek vucut hareket insan dogasina aykiri, keske olsa, ama olmuyor anasini satiyim garip mahlukat bu insan evladi, ille killik yapacak, kendine farkli bir yol cizecek.

Ornek disi gidersek de, felsefe akimlarini ve bunlari bulan yazan arkadaslari dusunelim en iddialisindan? icgudusel olarak zaten yeter duzeyde kapasiteye saip her insan, kendine bi felsefe bulup cikartiyor, varolanlari okumak vakit kazandiriyor muhakkak, ama hizli bilgilenmenin hazimsizligina cozum de insann gene kendi icindeki idrak ve olgunlasma mekanizmalari ile paralel ilerlemekte. Oyuzden bahsi gecen vakit de her daim kazanilabilememekte.

Okunmasi guzel okunmadiginda gidilecek yere er gec variliyor demek istedigim. Gandi cim ongordugun uzre, o anlatilar olmadan yeni kusaklar birseyleri akil edip, farkli cozum ve istikrarli olusumlar sagliyamiyorlarsa, zaten ne o akil edilen cozumden, ne de yeni kusaklardan bir b*k olmayacagi kanaatindeyim. Sonuc olarak, o bahsettigin anlatilarin, eylem ve faaliyet anlamindaki katacagi destegin de, tek kelime ile "suni" oldugunu dusunmekteyim.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (06 Ekim, 2006 11:26 Cuma)
birikmiş bilgi ve birikmiş düşünceye inanıyorum da şöyle bir soru geldi aklıma:

- ileriye mi gidiyoruz, geriye mi gidiyoruz? teknolojiden falan bahsetmediğimi anlamışsınızdır. bunca yılın bilgi birikimine rağmen ileriye gittiğimize inanamıyorum ben. inanmak istesem de...

nick (06 Ekim, 2006 11:56 Cuma)
katilmamak elde degil, hatta bu kadar arsivlenen bilginin israfina bir ispat gibi soyledigin.

elifbb (06 Ekim, 2006 14:28 Cuma)
gandy, şu anda kulaklarımı kapatmış "lalalaalaaa duy muuu yooo ruuuum" şeklinde konudan kaçan bir insanım :) sigara ve buna bağlı konularda, her ne kadar şu anda damarlarım bile dile gelmek ve konuşmak istese de, ben yorum getirmek istemedim : )))

Nikotinden bağımsız şekilde ise, uygulamayı ben gayet rastlanılabilir, ilginçlikten uzak, ve hatta tuhaf ama benim en az on tane film ya da dizide gördüğüm bir uygulama olarak yorumlandırır ve kaçarım olanca gücümle heheheh

cemgul (07 Ekim, 2006 21:12 Cumartesi)
sigara içme eylemine bir karşı tutumum yok ama üstüne, başına, saçına, evine, ofisine, arabana sinen, geriye kalan o pis kokusu çekilir gibi değil. Sigara içenler bu kokuyu duymuyorlar haliyle bi duysalar leş leş. Sigarayı bıraktıktan 2 ay sonra koku kanalları açılıp bu kokuyu duymaya başlayanlar bilir nihoahah. Ben hiç içmedim ama bunu bir sosyal kampanya haline getirmekte abartı. Sana ne kim ne içerse içsin yahu. Ama kokunla beni rahatsız etme yeter.

Vitrinde tiyatrocuya kitap okutturma fikri de süper bayat ve uyuz bi fikir. Gidip taksime "ne işin var burda salak mısın? para için düştüğün hallere bak, tiyatrocuysan git sahnede oyna loser!" diye taciz edicem o kadını muhaha.

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.