Anasayfa

1285_2483.jpg Resimleri
 

Ratatouille: pixar'dan yeni animasyon


Pin It
Pixar, 2007 yılında yine mest olacağımız yeni bir film geliyor, Ratatouille.

Çok laf etmeden bu heyecanı hemen paylaşalım.




Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


Erman Sinan (10 Aralık, 2006 22:47 Pazar)
HD versiyonunu buradan izleyebilirsiniz!

alisureyyatorun (10 Aralık, 2006 22:51 Pazar)
2005 in haziranindan beri bu teaser gosterimde. sahane olcak sahane :)

komplike (10 Aralık, 2006 23:03 Pazar)
Süper her zamanki gibi :))

2007 yılı (ve sonrası da tabi ki) filmler açısından oldukça bereketli geçecek gibi.

sadi (su geçirmez balık) tekin (10 Aralık, 2006 23:15 Pazar)
süper süper süper. nefis, heyecanla bekliyoruz biz ailecek hehe. di mi settar, viki canlarım

Yalçın (settar) Pembecioğlu (10 Aralık, 2006 23:19 Pazar)
Aynen oyle SGB'cim :)

Erman Sinan (10 Aralık, 2006 23:24 Pazar)
Ali sende atla gel burada seyredelim cikinca...
Olmayacak boyle!

alisureyyatorun (10 Aralık, 2006 23:27 Pazar)
hahahaa. olur sen sinema biletlerini ayir ben vizeyi ayarlamay calisiyim :D

sadi (su geçirmez balık) tekin (10 Aralık, 2006 23:30 Pazar)
alicim sana vize vermiycekler de kime vercekler. ara konsolosluğu, eve göndersinler ;) anladın sen

alisureyyatorun (10 Aralık, 2006 23:38 Pazar)
hpauhpuahpuahpuaph. sgb bitanede senin icin isteteyim. nerde benim kredi kartim :D

Erman Sinan (10 Aralık, 2006 23:43 Pazar)
Ali sorun cikmaz vize'de ....
Giriste adimi ver yeter :)

alisureyyatorun (10 Aralık, 2006 23:45 Pazar)
bende oyle yapcaktim zaten :D

mortiis (11 Aralık, 2006 02:49 Pazartesi)
böhüüüeee bunu ben eklicektim yaaaa

mortiis (11 Aralık, 2006 02:56 Pazartesi)
rat-a-too-ee diye okunuyomuş bu arada fransızcamı neyse

mortiis (11 Aralık, 2006 03:07 Pazartesi)
heheehehe çok hoşuma gitmişti ilk gördüğümde, telaffuzunu yazmaları.
dö la anmimasyoon

rabitelli (11 Aralık, 2006 08:25 Pazartesi)
canım pixar'ım.. bu sene de (07) boş geçmeyecek :)

ozan can (ocb) bozkurt (11 Aralık, 2006 10:59 Pazartesi)
pixar'ın "vasat" işi yok bence. muhteşemler ve daha muhteşemler var. ratatouille "daha muhteşemler" arasında yerini alacak gibi geliyor bana.

gonca (gonja) uncu (11 Aralık, 2006 13:52 Pazartesi)
ayy yazık kaçarken bide bırakmıyor peynirini elinden :) Scrat gibi iyi de yaza kadar kim bekliycek :/

alisureyyatorun (11 Aralık, 2006 14:09 Pazartesi)
hep oyle diyoruz zaten. iki sene oncede "ohoo cars 2006 da gelcektee kim bekleycek" falan diyodum. ama bakin geldi ve sipsak gecti gitti.

komplike (11 Aralık, 2006 14:27 Pazartesi)
Scrat bambaşka bir şey ya. Bir yandan üzülüyorsun bir yandan kopuyorsun :))

gonca (gonja) uncu (11 Aralık, 2006 14:31 Pazartesi)
evet günler birtürlü geçmezken yıllar hayatla geçiyor demiş teoman boşuna dememiş bak ali :)

komplike (11 Aralık, 2006 14:49 Pazartesi)
Arockçı Teoman'dan bahsediyoruz değil mi? :))

gonca (gonja) uncu (11 Aralık, 2006 15:12 Pazartesi)
yes :))

alisureyyatorun (11 Aralık, 2006 15:26 Pazartesi)
@ gonja: hehehehhe dogru soze ne denir :)

elifbb (11 Aralık, 2006 17:31 Pazartesi)
Giderek daha heyecanlı hale gelen Pixar(Disney)-Dreamworks parallelliği de ilginçleşiyor. İlk bakışta benzer görünen animasyonları yakın tarihlere denk getirmeye devam ediyor bu güzel insanlar. :) Gerçi Pixar "bakın ben fareli animasyon yaptııım" diye heyecanımıza heyecan katalı çok oldu, ama Dreamworks'ün de Aardman gücüyle lezzetine lezzet katılmış "Flushed Away" animasyonu iddialı bir film. Bilgi veriyim dedim :)

Mehmet (3Duman) Duman (12 Aralık, 2006 14:40 Salı)

Pixar'ı Disney satın aldığından beri Pixar ile ilgili endişelerim var. Ratatouille ilk başta Pixar'ın önceki animasyonlarından farklı gelmişti.  Umarım endişelerimi boşa çıkarır.


elifbb (13 Aralık, 2006 00:19 Çarşamba)
ali hiç okuma, çok lüzumsuz yazıcam :)

Pixar-Disney ilişkisiyle ilgili de, NBC konusundakinden hallice bir bilgi eklemek istedim. Ne de olsa daha da karıştırılan ya da bilinmeyen bir hali olabiliyor. Belki yararı olur. :)

80 ortalarında Disney'den ayrılan sevdiğimiz animatör bir amca Lucas'ın özel efektler bilgisayar grubuna katılıyor. E Lucas ve Disney'in birbirlerini seven iki gönül olduğu göz önüne alınırsa bu amca çok da uzaklara gitmiş olmuyor. Bir iki yıl sonra, bu özel efektçi grup elemanları içlerindeki animasyon ateşini söndüremeyerek "biz en iyisi ayrı bir isim altında olalım ki ilerde problem yaşanmasın" diyerek Pixar adı altında Lucas'ı terk ediyor.

Küçük animasyonlarla başlayan ve 86'dan günümüze gelen ağız sulandırıcı Pixar tablosu da böylece başlıyor diyebiliriz sanırım.

Pixar'ın diğer şirketlerle ilişkisi önemli. Çünkü, Pixar sadece animasyon yapmakla kalmıyor, hatta daha önemli derecede bilgisayar tabanlı katkılar sağlıyor cümlealeme. Ama bu ilişkilerin içinde biri var ki, o daha ön plana çıkıyor, ve Disney Pixar aşkı coştukça coşuyor.

Disney ve Pixar çifti, sürekli organik bağ kurmanın yanısıra, sözleşme yöntemiyle ortak filmler yapmaya başlıyorlar. 3 film yapalım haydi diyorlar mesela, ve biz Toy Story'yi izliyoruz. Haydi bu sefer 5 olsun diyorlar, ucu Cars filmine kadar geliveriyor. Pixar yapıyor, Disney dağıtıyor gibi görünse de işin mutfak kısmında da birliktelik bir şekilde yaşanıyor. Hatta Disney "dur ben Pixar olmadan bir 3 boyutlu animasyon yapiyim de milletin dudağı uçuklasın" diyerek Chicken Little filmini izleyicilere sunuyor, ve görüyor ki Pixar olmadan ol-mu-yor :))
Her şey toz pembe ve mümkünse saniyede 24 kare devam ederken 2004 yılı, animasyon sektörünün başarılarının boğazda düğümlenmesine yol açıyor. Pixar Incredibles ile bir ödülden diğerine koşmasına rağmen, korsan film etkeni (evet yanlış duymadınız, sadece ve sadece korsan film etkeni) Pixar ekonomisini temelden sarsmaya yetiyor. Aynı yıl Dreamworks'ün animasyon tarihine ilkler yazabilmiş filmi Shrek 2 için de aynı senaryo karşımıza çıkıyor. Ve hatta Dreamworks üzücü bir şekilde "en çok izlenen filmin sahibisin, nasıl böyle bir muhasebe defteri sunarsın utanmaz şirket" nidalarıyla soruşturma ardına soruşturma geçiriyor.

Sonuç; 2006 yılı başında Disney Pixar'ı, Paramount  Dreamworks'ü satın alıyor. Bu satışların, animasyon dünyasının ilk iki sırasında olan bu şirketlerin hayatlarına devam edebilmesi için yapıldığı da (Stevencım Spielbergcüğümün hüzün dolu bakışları ile pekiştirilerek) açıklanıyor.

Yani kıssadan hisse: 1. Pixar hisse senedi sahibi değilseniz, veya muhasebe defterlerini tutmuyorsanız bu satış sizi etkilemez.
 2. Korsana hayır :)

alisureyyatorun (13 Aralık, 2006 00:45 Çarşamba)
sana inat okudum :D pixar in gecmisini guzel ve sade aciklamissin hosuma gitti. gerci biliyordum ama seninki ayri bir hosluk olmus :) bu arada neden uzun yazilari okuyamadigimi anladim. gozumden kaynaklanan bir sorun yuzunden okumaya basladigim sirada basim agrimaya ve okudugumu anlayamamaya basliyormusum. demek ki tekrar gozluk takmam gerekecek ühüüüü :(

elifbb (13 Aralık, 2006 00:51 Çarşamba)
: )))) Ben de bir ara, "acaba bu yazıları ayrı yorumlar halinde paragraf paragraf göndersem daha mı rahat olur ali için" diye düşünmüştüm okuma yöntemi açısından. Ama sopayla döverler adamı biguya blog muamelesi yapmaktan sanırım eheheh....
Gözlükte kötü bişi yok, öyle hüngür hüngür ağlamayalım lütfen aaa :D

alisureyyatorun (13 Aralık, 2006 01:33 Çarşamba)
ehehehhe paragraflamada bir yontem :)

melekzek (13 Aralık, 2006 02:07 Çarşamba)
Disneypixar tarihindeki gergin donemi de unutmayalim. Disney oyunbozanlik yapip, uc film dedik, ama devam filmleri sayilmaz o yuzden toy story iki kere saymam, daha film cekecegiz dedi. Pixar ise basta dagitim agina erismek icin ihtiyac duydugu disney yukunu sirtindan atmak istiyordu, bu yuzden biran once disney ile bagini koparmaya calisiyordu.... Derken disney pixari aliverdi.... mi acaba?

Hesapta disney pixari aldi ama kacirilmamasi gereken pixardan Ed Catmull (catmull-clark subdivision, anyone?) birlesik animasyon bolumunun basina geciyor, gene pixardan John Lasseter patron oluyor, pixarin buyuk patronu Steve Jobs'da disney yonetim kuruluna yerlesiyor. Disneyin animasyon departmaninin %20si isten cikartiliyor. Ucuncu toy story filmini kendi basina cekecegini iddia eden disneyin basina gecen Lasseter'in ilk icraati ucuncu filmi iptal etmek oldu.

sadi (su geçirmez balık) tekin (13 Aralık, 2006 09:01 Çarşamba)

bunlar dallas'ın animasyonunu yapsalar ya keşke..


tuuba (13 Aralık, 2006 10:38 Çarşamba)
hehe süper olurdu valla

elifbb (13 Aralık, 2006 14:05 Çarşamba)
melekzek, işin bu tarafı da içler acısı şekilde sürüyor aslında, haklısın :) Disney "live-action" stüdyo kısmının işgücünü %20, film yapımı kısmını da %30 düşürdü. Bu çıkartılan kısımlarda Pixar ile birleşme kapsamında direk transfer edilmesi düşünülen ve tüm personelinin aynen kalacağı bölüm de bulunuyordu.

Disney Aralık ayı başında bir açıklama daha yaptı, ve Uzun Metraj Animasyon, Televizyon Animasyonu ve Disney Toons kısımlarından da toplam 800 kişiden 160 civarı kişiyi çıkartıyor olduğunu söyledi. Buna bağlı olarak animasyon yapımında farklı bir yönteme de gittiklerini, 12-14 aylık animasyon yapım sürecinin 18 aya çıkarıldığını, her yıl bir Disney bir Pixar olmak üzere sadece iki animasyon yapacaklarını da ekledi.

Her bir animasyon yapım ekibinin kendi yapısını ve programını yapma kararından dolayı böyle bir personel azaltmasına gidildiği açıklaması da yapıldı, ancak bu konuda "Disney kendi ismini her zaman her şeyin önünde tutmaya kararlı" görüşleri de var.

Yine de, Lucascı bilgisayar grubunun en önemli adamlarından Ed Catmull'un bölümün başına geçmesi, Pixar'ın kurulmasına sebep olan yegane adam John Lasseter'in patron olması :) ve her ne kadar hem Pixar hem Apple CEOsu olması tartışılan bir konuysa da en büyük Disney hissedarı ve bilgisayar delisi olan Steve Jobs'ın yönetim kurulunda bulunması yanlış tercihlermiş gibi gelmiyor bana :)

Dağıtım ağı ve Pixarın Disneyden kurtulma kısmında ben açıkcası farklı düşünüyorum. Sonuçta isim de önemlidir, ve kurtulmaya çalıştığınız bir isme kurumunuzu satmazsınız, ki dünya üzerinde alıcınız olmak isteyen bir dolu adam da varken. Sanki zaten beklenen bir "birleşme" gerçekleşti gibi geliyor bana. :)

Yani işkilli durumlar da olsa bu satış işinin animasyonları birebir ve kısa vadede etkileyeceğini sanmıyorum.

alisureyyatorun (13 Aralık, 2006 15:03 Çarşamba)
elbette ki animasyonlari etkilemez. adamlar oturup yine is basi yapacaklar. bak disney pixar birlesti boyle oldu diyemez kimse. zaten senelerdir beraber calisiyorlar. birbirlerini iyi taniyorlar. disney'in kendi animasyonlarinda bile pixar'in yardimi dokunmustur (örn. aslan kral) son donemde devler kendinden kucukleri satin aldi. son 3 sene garip bir furya geldi gecti. simdilik ortalik sakinlesti. su anda bu birlesmelerin artilari ve eksileri gorulmeye baslaniyor yada baslanacak. disney ve pixar acisindan musteri tarafli arti/eksi soz konusu kanimca yoktur. sonucta satin aldiginiz bir sinema biletinden baska birsey degil. renderman konusunda sadece atip tutabilirim. oda bir urun, onunda hicbir sekilde etkilenecegini sanmiyorum diyebilirim.

sadi (su geçirmez balık) tekin (13 Aralık, 2006 15:25 Çarşamba)
yapma alii.. nasıl satın aldığımız sinema biletinden başka bişey değil. bizler düşler alıyrouz, hayaller alıyoruz, ve rüyalar alıyoruz. lütfen..

alisureyyatorun (13 Aralık, 2006 15:38 Çarşamba)
sgb o konuya girmiyorum bile :D

sadi (su geçirmez balık) tekin (13 Aralık, 2006 15:51 Çarşamba)
bir bilet deme ali, bir bilet deme.. 

dostum sen de o konuya girme bu konuya girme.. nereye kadar :))

elifbb (13 Aralık, 2006 17:25 Çarşamba)
Alt dudak titreten ağlamaklı bir bigu suratcığımız olsa da ben buraya :

"bir sinema biletinden baska bir sey degil" yazıp yanına dudak titretebilsem :)

alisureyyatorun (13 Aralık, 2006 18:04 Çarşamba)
arkadaslar sinema biletinden kastim onun bir urun, satin alinan bir product oldugunu soyledim. ruyalar, dusler ve hayaller satin alinamayacak seyler. aldiginizi saniyorsaniz kendinizi kandiriyorsunuz demektir. aliyorsunuz urunu tuketiyorsunuz ve fikrinizi beyan ediyorsunuz budur. abartmaya gerek yok. sinema entertainment aracidir begenirsin, seversin, sevmezsin, igrenirsin. aksam aksam tartismadan kacinayim dedim, dun iyi bir sopa yedim gandy'den simdi sizle tartismak istemiyorum ve susuyorum. keyfim kacik zaten. amma velakin gelin ve gorun siz evirip cevirip ne hale soktunuz. teesuf ederimmmmm... :(

elifbb (13 Aralık, 2006 18:10 Çarşamba)
Ay ay ama ben arada bıdılık yapiim demiştim, keyfinin kaçık olduğunu bilsem körükler miyim öyle hiç... Zaten sgb galeyana getirdi beni de, hepsi onun suçu :P

Dediğini anlıyorum zaten alicim, katılmasam da. Demek istediğim de rüyaları hayalleri alalım gibi bir şey değildi. İfadeye ayağım takıldı benim :) Barıştık dimi bak tartışmıyoruz da hem :)

alisureyyatorun (13 Aralık, 2006 18:22 Çarşamba)
:l

melekzek (14 Aralık, 2006 08:31 Perşembe)
Disneyin zaten bir atilim yapmasi gerekiyordu, ne de olsa eski DISNEYin (buyuk harfli disney, hah ha) basarisiz bir golgesi son 10 yildir. Aslan kraldan beri elle tutulur birsey cikti mi disney studyolarindan?  Nerede bir zamanlarin oncu disneyi, nerede gunumuzun diger animasyonlardan taklit ya da kendi eski filmlerinin devami fabrika usulu direk-videoya filmler ureten disneyi? Disney kendini toparlamak zorunda idi zaten bu pazarda kalmak istiyorsa. Bu birlesmede rahat davranan pixar, zaten sonucta butun kontrolu eline aldi.

elifbb (25 Mayıs, 2007 11:45 Cuma)
Ratatouille yemek bilgileri için buyrunuz, faremizi biraz daha görünüz :))

Yüksek Çözünsün
Orta Çözünsün
Düşük Çözünsün

mezzoalto (25 Mayıs, 2007 17:03 Cuma)
tanrım bu fare benim, babası da kısmen benim annem:)))))  sadece figürleri değiştirmemiz lazım (ben tombikim o daha az tombik) mükemeeeeel, hadi gelsin gelsin gelsiiiiiiiiiiin:)))

elifbb (19 Haziran, 2007 15:28 Salı)
son fragmanı paylaşmamışız sanırım :) izleyelim  heyt heyt

bu arada sayfada gördüğümüz 29 Haziran tarihi de yanıltıcı olmasın, Türkiyede 24 Ağustosta gösterimde... hımpf...

Yalçın (settar) Pembecioğlu (19 Haziran, 2007 16:04 Salı)
24 Ağustos'ta filmi izleyip sonra da süper bir yemek yemeyi düşünüyorum ;)

elifbb (19 Haziran, 2007 17:58 Salı)
e pek güzel bir düşünceymiş bu :) bu arada Disney tayfasından Ratatouille için bir fısıldama daha geldi; Pixar'ın en iyi animasyonu olduğunu iddia ediyorlar. hım hım... tray lay falan hatta :)

Aygül Pembecioğlu (20 Haziran, 2007 08:54 Çarşamba)
MUHTEŞEM görünüyorrrrr :'''))))

sadi (su geçirmez balık) tekin (20 Haziran, 2007 09:33 Çarşamba)
seyrederken uyuyakalınacak kadar harkuladeeee

fair (20 Haziran, 2007 09:54 Çarşamba)
uyuyakalmak mı? huh? hatta çok yakından izlemek lazımm

Yalçın (settar) Pembecioğlu (07 Eylül, 2007 13:33 Cuma)
mukemmeldi. ama yemek yiyemedim.

cemgul (07 Eylül, 2007 23:30 Cuma)
ilk gun gittik izledik onayladik Pixar daha iyisini yapana kadar en iyisi bu. ziplayan hoplayan sirin hayvan filmlerinden bikmis oldugumuz halde Pixar'in kendi deyimiyle "bu yeni ve baska birsey" olan filmi cok begendik. Pixarin teknik ve artistik anlamda da baya olgunlastigini gormek isteyenler koşarak gitsin.

tuuba (08 Eylül, 2007 13:17 Cumartesi)
süperdi. animasyon, konu, hepsi gayet başarılı.... ama gerçekten acıktıryor insanı yahu ben bile eve gidince yemek yapıcam diye tuturdum valla. Seyredemeyen varsa koşun yetişin seyredin. dvd si çıksın alıp bi daha izlicem canım. :))

cemgul (08 Eylül, 2007 14:59 Cumartesi)

::: spoiler :::

Gurme'nin ratatui'den ilk lokmayı aldığında çocukluğuna dönmesi yıktı geçti ortalığı koptuk orda, zevkten gözünden yaş gelmesini de bekledim o derece ahahahah.


Yalçın (settar) Pembecioğlu (10 Eylül, 2007 18:40 Pazartesi)
bu arada fragmanlar sirasinda ogrendik ki wall-e bizde vol-i adiyla gosterilecekmis :)

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.