Anasayfa

1221_2325.jpg Resimleri
 

Bir de Zaman'ı okuyun


Pin It


Zaman Gazetesi'nin tvlerde dönen reklamı, bence tam hedefini tutturan bir reklam, Zaman gazetesinin hala basıldığını hatırlatıyor ve günümüzdeki medya çöplüğünün içinden "bir de bunu okusanız ne kaybedersiniz"i kafaya sokuyor. Etkileyici bir prodüksüyonla hem de. Aynı zamanda bir dönüp kendimize bakmamız gerektiğini de çarpıyor suratımıza.
(tiryaki'nin genel isteği üzerine(bkz:http://www.bigumigu.com/bigu/haber.asp?hid=1205))


Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


Yalçın (settar) Pembecioğlu (27 Kasım, 2006 23:23 Pazartesi)
ajans: ogilvy & mather

byparlak (27 Kasım, 2006 23:29 Pazartesi)
cok guzel cekilmis ve gercekden icden bir reklam olmus.

byparlak (27 Kasım, 2006 23:30 Pazartesi)
bu arada zaman amerikada baskilari bulunan ilk gazate burada baya satiyolar. ogilvy & mather gibi yabanci bir agency ile calismalarinin amacida yillarca burda kurulu olmalari.

phoenixia (27 Kasım, 2006 23:45 Pazartesi)
en çok "biz ne zaman ayrı düştük" beni vurdu.. neyin reklamı,ne için yapıldığını kenara koydurdu..
seslendiren serra yılmaz değil mi.. tanımlayamadığım güzel seslerden...

tiryaki (28 Kasım, 2006 01:07 Salı)
çok teşekkür ederim. bu reklam çok güzel. beni etkileyen bi reklam ve güncel özellikli, şiddetin tırmandıı şu günlere ait bi reklam. toplumsal mesaj veren bi reklam... yalnız ses e ben de takılmıştım, ama o reklama hafif gelmiş bence... kenan ışık fln mesela... hoş dururmuş gibi gelio... renkler, roller, mesaj... zaman gazetesinin tasarımı dışında pek az şeyini beğensem de... tebrik edilesi bir reklam...

gandy.phoebus (28 Kasım, 2006 01:27 Salı)
doğru dedin tiryaki. türk basınında tasarımı en başarılı gazete zaman olmalı, hatta bunun için uluslararası bir ödül aldıklarını hatırlıyorum. diğer taraftan iyi bir tasarım ve barış mesajlı duygusal reklamlar, fethullahçı 'ılımlı' islam çizgilerini gizlemeye yetmiyor. yine de internette düzenli takip ettiğim ilk beş gazete arasında...

tiryaki (28 Kasım, 2006 01:37 Salı)
hatta kısmen şişirilmiş bi tirajları olduğu da vakidir. fakat o tasarım... yer beni yani... ama burada konu reklam :) hiç girmeyelim adamların cemaatçiliğine -gerçi gazeteciliğe çeki düzen veren gazetelerin başında dır zaman (hatta posta vs zaman) :)-. tasarım; zaman, radikal, cumhuriyet diye gider sanırım... bu Bank Asya kredi kartı reklamı da bu ajansındı dimi... farklı bağlantılar olmasın :) paranın rengi yok ama para sahipleri hep başka renklerde.. :) (faşist gibi oldum :) ne olursa olsun, o zaman için o reklamı da beğenmiştim farklıydı çünkü... bunu da beğendim, yapanların ellerinden yaptıranların gözlerinden öper büyüklerime selam ederim :)

alisureyyatorun (28 Kasım, 2006 04:19 Salı)
ust uste birkac kere kazandilar en iyi tasarim odulunu zaman gazetesi. son 3-5 senedir ataga gectiler zaten. reklami tvde izledim. ilk once show tv reklami sandim. bir zamanlar buna benzer bi reklam yapmislardi. sonra zaman oldugunu gorunce saskinligimi gizleyemedim. basarili bir calisma.

gonca (gonja) uncu (28 Kasım, 2006 09:29 Salı)
Zamanın bu reklamı gerçekten çok etkileyici mizanpajı da sadece Türkiye'de değil her yıl Dünyada ses getiriyor bu adamlar Dünyanın 29 ülkesinden 450 gazetenin katıldığı SND (Society for News Design) en iyi gazete tasarımı yarışmasında, 1 gümüş madalya ve 4 mükemmellik ödülü alarak arka arkaya üçüncü kez dünyanın en prestijli gazeteleri arasında yer aldı. Reklamdaki toplumun ayrı düştüğü noktalara çok içten bir tavırla değinmişler 'biz ne zaman ayrı düştük anlamaktan vaz geçtiğimiz zaman' cümlesiyle mesajı çoktan veriyor ulaşmak istediği kitleye.. tasarımını içeriğini gazetecilik anlayışını taktir edip sürekli takip ettiğim bir gazetedir.

bella donna (28 Kasım, 2006 09:29 Salı)
aslına bakılırsa tirajlarının hiç de şişirildiğini sanmıyorum 8) eskiden pek çok gazetede olduğu gibi abonelik sistemini hala sürdürüyorlar. feto sistemi burada da hala mevcut. bir fetocu çıkıyor 10 zaman aboneliği birden yaptırıyor. biri öğrenci evine, biri iş yerine, biri çocuğuna, biri komşusuna, vs... hatta 3 gündür zaman gazetesi bu şekilde dıdının dıdısı olarak benim de kapıma bırakılmaya başladı.

zaman gazetesini yıllardır çok kaliteli buluyorum. ancak islami konulara karşı cepheli bir insan kesinlikle olmasam da kalitesi dolayısıyla gazetenin biraz daha esnek bir tutum içinde bulunması da sanki vatana millete daha hayırlı olurdu gibi geliyor. ama bizim insanımızın derdi hala but, kalça görmekse... hadi neeeeyse 8)

zaman'ın evvelki reklamlarını da hatırlıyorum hayal meyal. onlar da oldukça başarılıydı. ayrıca bana kalırsa serra yılmaz'ın dramatik sesi reklam için on nömöro olmuş 89

phoenixia (28 Kasım, 2006 09:44 Salı)
şişirilmekten kasıt sanırım bu bellacım..:) 
yani 'isteyerek satın almıyor insanlar, birileri gönüllü olup gazete aboneliği yaptırıp, milletin kapısına gazete bırakılmasını sağlıyor' demek isteniyor.. 
sonuçta dağıtımı yapılan gazete kalite olarak düşük diyemeyeceğimiz, okunabilecek,okunduğunda birşeyler kapılabilecek bir gazete..o yüzden tiraj suni ya da değil,önemli olan okunurluluğu arttırmaksa hoş bile denebilir...bence..:)
yanlı/taraflı olmadığını söyleyebileceğimiz gazete var mı? olması da gerekmez sanırım.. olay okuyanda biter,yine bence..

skkd (28 Kasım, 2006 12:41 Salı)
seslendirmeyi son derece başarısız buldum (kulaklarım beni yanıltmışyorsa serra yılmaz bu).. çok yapay..

özellikle "tam anlamak için, tamamlamak için" kısmı, protest lise öğrencisi kompozisyonu kıvamında olmuş..

ha ama diğer her şey çok güzel..
evet

msecure (28 Kasım, 2006 13:31 Salı)
Bu reklamı ilk gördüğümde merakla sonuna kadar bekledim zaman gazetesi reklamı olduğunu görünce cidden şaşırdım. Gayet etkiliyici olmuş. Hatta burayada ekleyecektim sonra işim çıktı ekliyemedim :)
Cidden başarılı buldum reklamı. Tebrikler hakkaten.

ozanuenal (29 Kasım, 2006 10:20 Çarşamba)
 Bu tasarım denen şey nasıl bir ciladır ki; en küflü zemini bile ışıldatabiliyor... Ne tasarladığınla beraber ne için de tasarladığın da önemli olmamalımıdır acaba tasarımcı için?
reklam güzel; etkili, duygusal; nokta vuruşu yapıyorrrrrrrrrrrrr da kimin adına?

emireruyan (29 Kasım, 2006 10:51 Çarşamba)
Hayret bisi  gucune mi gitti siyaset konuscaksan git baska yerde konus .tasarimi hakkinda fikir beyan etceksen buyur et . anasini  satiim memlekete bak yau herkes baska bi uc olmus birbirini tasliyo

ozanuenal (29 Kasım, 2006 11:01 Çarşamba)
siyasetle işim olmaz. anlatmaya çalıştığım tasarımcının yeteneğine bir de dünya görüşü ve felsefe eklemek gerekliliği idi. tasarımcı tasarımın bir parçası deil mi

phoenixia (29 Kasım, 2006 11:07 Çarşamba)
tasarımı yapan isterse dünya görüşünü işinin parçası yapar ve muhtemel işlerde kendine uyanları yapar, uymayanları yapmaz diye düşünüyorum.. 
avukatlar bile diledikleri davaları alır,ama bu herkesin yargı önünde savunulma hakkını yok etmez..
yine bence, eğer ben bilmemneciyim diyorsa bir insan, diğer tüm kimliklerini kenara koyup, bilmemneci olduğu işini layığıyla yapmalı,yapmaya çalışmalıdır...yani doktorlar gibi...

edit etmek istedim... diğer tüm kimliklerini kenara koymalı derken, yaptığı işe önyargıyla yaklaşmasına sebep olacak yan etkenlerden kendini arındırmalı demek istedim...evet..:)

nick (29 Kasım, 2006 11:18 Çarşamba)

Burasi insanlarin birbirlerini kirmadan, sakin sekilde, politikadan tasarima herseyi edebince konusabilecekleri bir yer. Bu bir gazete reklami, hem de Turkiye degil unu dunyaya yayilmis dini bir cemaatin yayin organi olan bir gazetenin reklami. Dolayisiyla siyaset tabiki konusulur. 
Ama yargilamadan, kotulemeden, dogru sekilde elestirerek.

Bu baglamda su ana kadar abes bir yorum yok burada. Zaman gazetesinin bagli bulundugu cemaat, belki de yaptiklari, insanlara benimsetmeye calistigi gorus ve hayat durusu ile ayriliklara sebeb olmus olabilir en basta. Bunu konusmaktan korkmamak gerek, korkuluyorsa da boyle reklam cekmeden 2 defa dusunmek gerek.

Zaman iyi bir gazete, ozellikle muadilleri olan sabah hurriyet vs. den kat be kat  kaliteli bir gazete. Ama taraf bir gazete. Objektif bir gazete degil. Turkiye de diger her yayin organinin oldugu gibi.


ozanuenal (29 Kasım, 2006 11:26 Çarşamba)
aslında bu öznel bir mesele; phoenixia' ya katılıyorum. Ve tasarım kavramının sunduğu" tüketici yönlendirimi" artısını her marka; haketsin ya da haketmesin kullanmak istiyor doğal olarak. örneğin art nouveau tam anlamıyla "doğacı" bir sanat ve tasarım akımı olarak makinalaşmaya karşı oluşmuşken; en iyi Art nouveau afişler de Ford markası için tasarlanmışlardı. 
bir polemik değildi niyetim. Sadece bu kadar güzel, doğru ve müziği, görselliği ve temasıyla bu kadar etkileyici bir reklamı daha objektif bir markada görmek isterdim- kişisel fikrimdir- hepsi bu. kırılanlara özür...

gonca (gonja) uncu (29 Kasım, 2006 11:48 Çarşamba)
Kırılıcak bişey yok bence de, Zamanın zaten ben tarafsızım gibi bir iddası da yok Cemaatiyle ilgili haberleri de yapıyor objektif haberler de yapıyor en azından hükümetlere görü kılıf değiştirmediğini yada değişştirmeyeceğini biliyorum. Burada siyasetle bağlı olunan fikir ayrı şeyler, Cemaatinin siyasete çok sıcak bakmadığı da biliniyor, çizgisi belli ve bu çizgide ılımlı bir çizgi bağlı olduğu cemaat de bildiğim kadarıyla ılımlı islam ve dünyada dinler arası diyalogu kurabilmek gibi bir misyonu var bunun için dünyanın heryerinde bir araya geliyorlar her dine mensup insanlarla bu aşırı dinci kesimlerin büyük nefretini kazanmalarına dahi rneden oldu. Bu adamlar dialog kurumayı deniyorlar ve sundukları gazete de kalitesiz değil reklamın sonundaki 'bir de' zamanı okuyun lafı bundandır. Önemli olan onların herkese yaptığı bu daveti ön yargısız değerlendirebilmek.

nick (29 Kasım, 2006 11:55 Çarşamba)

""Cemaatinin siyasete çok sıcak bakmadığı da biliniyor, çizgisi belli ve bu çizgide ılımlı bir çizgi bağlı olduğu cemaat de bildiğim kadarıyla ılımlı islam ve dünyada dinler arası diyalogu kurabilmek gibi bir misyonu var bunun için dünyanın heryerinde bir araya geliyorlar her dine mensup insanlarla bu aşırı dinci kesimlerin büyük nefretini kazanmalarına dahi rneden oldu. Bu adamlar dialog kurumayı deniyorlar""""

Evet bunlar sen ve insanlarin sadece bildikleri. Detaya girmeyecegim. Cok merak eden olursa anlatirim.


gonca (gonja) uncu (29 Kasım, 2006 12:00 Çarşamba)
okunu atıp yayını saklamamak lazım :) ben merak ediyorum..

phoenixia (29 Kasım, 2006 12:02 Çarşamba)
okun düşeceği yer burası olmamalı arkadaşlar...;)

tiryaki (29 Kasım, 2006 12:11 Çarşamba)
heyt susunuz lütfen... bakın haber i ben istemiştim, reklamı değerli bulduğum için. ama lütfen burası geleceği tasarlayanların buluştuğu bi yer, aklın yolu birdir o yüzden gidilecek noktaya ulaşmak için, lütfen...

ozanuenal (29 Kasım, 2006 12:11 Çarşamba)
phoenixia yine haklı. iş tasarım konusunu aşacak bu gidişle. ve evet sonrasının yeri burası değil bence. istemeden etkim olduysa çok üzüldüm.

tiryaki (29 Kasım, 2006 12:14 Çarşamba)
bi de serra yılmaz galiba dün papa ya tercümanlık mı ne yapmış, görev almış yani...

gonca (gonja) uncu (29 Kasım, 2006 12:19 Çarşamba)
arkadaşlar kimse kötü bişey demedi kırmadı ama bu tarz konular karışıktır doğru hiç açmamakta fayda var, tamam ben sorumu geri aldım, sustum gittim hatta :)

tiryaki (29 Kasım, 2006 12:35 Çarşamba)
aslında bi yerde bi sorun varsa varsa ya da varlığı ortaya çıkmış , farkedilmişse; mutlaka konuşulması gerektiği inancını taşırım ben. ama, buranın konseptine birazcık uzak gibi dimi. adamlar bu reklamı yapmak acaba kaç paraya çekti. bütçe neydi, bi de bi dip not; ilgili gazetenin yenibosna da merkez binası var; o da sanat eseri gibi duruo uzaktan.. demek ki koç boynuzunu ilgili bankaya logo yapanlardan daha estetik bilinci gelişmiş yöneticileri fln var. göz ardı etmemek lazım.

nick (29 Kasım, 2006 14:14 Çarşamba)
eh ucundan da olsa dogru yorumlar, ihtiyaca gore estetik gelistirmekle mukellefler cunku, o da olmasa mal meydanda malum. merak eden varsa  ozelde anlatirim dedgim, burasi yeri degil elbet, (edit: cemaat ile alakali soyleyeceklerimin yeri degil burasi, ama siyaset, belli basli iliskiler, kurum ve kuruluslarin durusu,  misyoner faaliyetler, amaclar vs. degil konusulmamasi gereken) ama bedava prim alirken  kdvsini keserler adamin. derler boyleyken boyle diye.

hadi bana selametle simdi efendiler.

gandy.phoebus (29 Kasım, 2006 16:05 Çarşamba)
arkadaşlar anlayamıyorum, bunları konuşmanın yeri burası değilse neresi? burası sahiden geleceği tasarlayanların buluştuğu bir yer ise, siyaset konuşmayacağız da ne yapacağız? "iş tasarım konusunu aşacak" ne demek, ve "bu tarz konular karışık" diye konuşamayacak mıyız? ne zaman "buranın konseptine" aykırı oldu politik tartışmalar?

Erman Sinan (29 Kasım, 2006 16:49 Çarşamba)
Sanatci toplumun aynasi olmalidir.
Film bir sanat eserimidir tartisilir ama bana gore bir dusunceyi, bir temayi barindirir ve evet, sanat unsuru icerir...
Burada reklamcilardan, tasarimcilara, animatorlerden, yazarlara bir cok kesim var (BiguMigu'da)
Tartisilmasi makul bir yerdir bana gore ama birde su vardir:
Ulkemde siyaset kaka gorunup, "isin icine siyaset girdim mi olmaz!" diye bir kaygi vardir bunuda bizim ulkemizin bize yaptigi baskidan kaynaklanir. Gordugumuz siyasetcilerden aldigimiz negatif enerji, palavralar, entrikalar, skandallar bizi bu dusunceye suruklemistir.
Gandy'ye katiliyorum ama buradaki herkesin objectif olarak konusacagina inanmiyorum!
Sanatcilar arasinda siyasetin konusulmasi gerektigini savunuyorum...

ozanuenal (29 Kasım, 2006 17:08 Çarşamba)
Öncelikle bir iki sayfa ileride bir konu var:
Metin Kaplan : Electrolux Uluslararası Tasarım Yarışması'nda Bir Türk Finalist
Arkadaşımızın ne ve niye tasarladığını detaylı okuduysanız göreceksiniz ki:
Ortada endüstriyel teknikle üretilecek bir ürünün tasarımından öte; bir yaşam biçimine karşı eleştiri; bir dünya görüşünün yansıması var. (-ki bence bu nedenle finalist)
Diyor ki öğle yemeklerinde whoopper li big mac li bişeyleri alelade atıştırıp hızlı hızlı işe koşturup asosyal; hızlı tüketici bir adam olacağına; koy evden "nevale"ni sefertasına; aç bir güzel şirketin mutfağında; 2-3 kişi et sohpetini; ye güzelce yemeğini. Sağlıklı ye, sağlıklı dur durduğun yerde.
Tasarımcılar bilir; istesen o ürünün, daha köşelisi, daha yuvarlağı, uzunu, kısası, kırmızısı...30 tane alternatifi olur. Burada bu arkadaşı uluslararası bir yarışmada finale bırakan etki; görselliğinden ve işlevinden öte "fast live/food" felsefesine karşı duruşu ve önerdiği yaşam modülüdür.
Tasarımcının felsefesini yansıtması budur.
Bu reklamı ele alacak olursak; anafikir mükemmel; temayı ele alış, görsellikle destekleme ve keyword şahane:"Biz nerede ayrı düştük" gerçekten mükemmel. Seçtiğiniz taraf ne olursa olsun(-ki bu nedenle konu benim için siyasal değil diyorum) eğer bir taraf iseniz; doğal olarak bir karşı tarafa sahipsinizdir ve siz artık ayrısınızdır. Bu sizin tercihiniz ise; benim fikrim "biz neden ayrı düştük" diye sormaya hakkınız yoktur eğer bu tavrı sürdürmeye niyetliyseniz.
velhasıl bence şu an konuşulan konu siyasi değil; beni reklamın sahibinin hangi tarafta olduğu ilgilendirmiyor. sadece taraf olduğu halde neden biz"taraf"lara bölündük diye sorması etkiledi. bu nedenle daha merkez bir bakış açısını tercih etmiş bir kurumu ifade etmeliydi bu reklam diye düşünüyorum. Tasarım firması görevini en iyi şekilde yapmış; süper; ona lafım yok. Adamın işi bu tabii yapacak."Tasarımcı böyle bir durumda ne yapmalıdır"konusu tasarım tarihinden beri var. Olacak da. Konuyu ister siyasi bulalım ister tasarımsal; bence ortada oturmayan bişeyler var.

alisureyyatorun (29 Kasım, 2006 20:32 Çarşamba)
abowww burasi iycene corba olmus yahu. adam yapmis reklam filmini iste yaw daha ne sanatini tartisiyonuz. gazeteyi sattirmak icin yapilmis bir is iste. sanat konulu tartismalardan kaciniyorum caktirmayin :P

skkd (16 Ocak, 2007 15:13 Salı)
bu arada reklamda kullanılan şarkı gustavo santaolalla dan iguazu sanırım. geçenlerde the insider da duydum aynı melodiyi.. 
o gibi geldi..
meraklılara duyrulur.

tiryaki (18 Ocak, 2007 17:57 Perşembe)
bir yeni haber daha verelim yukarıdaki yorum un yazıldığı tarihte Today's Zaman isimli yeni bir gazete çıktı.müstakil bir gazete 1,50 liradan satılıyor. it's in english ve daily news e benziyor, daha iyi olacağız diyor. press media reklamları şahane...

tedmer (24 Şubat, 2007 09:27 Cumartesi)
gereksiz..

tiryaki (24 Şubat, 2007 18:07 Cumartesi)
evet gazeteye çıktıktan sonra baktım bi kere harbi gereksizmiş niye çıkartmışlarsa artık. ama basılı reklamları kendi içinde anlamlı bi görüntü çiziyordu.

zeyna77 (24 Şubat, 2007 23:23 Cumartesi)
zaman gazetesini hiç sevmiyorum, ancak reklam ve taşıdığı mesaj kaygısı çok iyi olmuş  

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.