Anasayfa

 

Kitapsız okul kalmasın!


Pin It
Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Tavşancıl Ziya Toplan İlköğretim Okulu'nun kütüphanesi bir süredir kitapsızlıktan dolayı kapalı. Bu konuda başlatılmış resmi bir kampanya söz konusu olmasa da haberi Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nde çalışan kuzenimden öğrendikten sonra okulun adresini, telefon numarasını, vs. buldum ve bigucuların bu konudaki destekleri için sizlerle paylaşmak istedim 8)

Okul bilhassa 7-13 yaş arası çocukların okuyacağı çocuk kitaplarına, Türk ve Dünya Edebiyatı Klasikleri'ne, 7-13 yaş arası çocuklara hitap eden dergilere ve yine bu yaş aralığındaki çocukların yapabileceği araştırmalara uygun her türlü kitaba ihtiyaç duyuyor.

Bu konuda yapmak isteyeceğiniz her türlü yardım için okula ait bilgiler aşağıdaki gibidir:



Tavşancıl Ziya Toplan İlköğretim Okulu
Adı : Tavşancıl Ziya Toplan İlköğretim Okulu
Tel : 2627530022
Faks : 2627530023
E-posta : MEBE23A32464@mail.koc.net
Web :  -
Adres : Tavşancıl Ziya Toplan İlköğretim Okulu
Tavşancıl Köyü Gebze/Kocaeli


Pin It

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

Yorumlar


komplike (21 Aralık, 2006 07:37 Perşembe)
:(

Kütüphaneyi ayağa kaldırmak için tekil yardımların pek bir işe yarayacağını sanmıyorum maalesef. Bu konuda hep beraber ve hatta başkalarıyla da birlikte ne yapabiliriz?

Aklıma ilk gelen, toplanıp koordineli bir şekilde asgari ihtiyaçları belirleyip toplu halde tamamlamaya çalışmak.

Mankind (21 Aralık, 2006 22:16 Perşembe)
Bilmiyorum ama yillardir böyle sosyal dayanisma
platformlari olusuturuyorlar, benim bildigim en az 10 tane var. Yok egitime katki, okulsuz köy kalmicak, çocuklarimizi okutalim iyi anladik hepsi çok güzel ama bunun muhatapi biz olmamamiz gerek. Seçtigimiz insanlarin ülkeyi getirdigi durum belli . ilk ögretim düzeyindeki  okulun bile ihtiyacini karsiliyamiyorsa birakin gidin yaa yakamizi. Bu ülkede okadar yardima ihtiyaci olan okul ve köy varki inanlarini sayisini siz tahmin edin. Yillardir bir çözüm bulamadiysak bu toplanip giderilebilcek bir durum gibi gözükmüyo. Gayet bireysel haraket etmek gerekiyo. Seçiminizi iyi yapin arkadaslar.

komplike (22 Aralık, 2006 00:51 Cuma)
Bu insanları ben seçmedim ve ne yaptıkları/yapmadıkları çok da umrumda değil. Yönetiliyoruz bir şekilde. Ama şu var, eğer bu ülkede hep beraber yaşıyor veya yaşamaya çalışıyorsak bazı şeylere kayıtsız kalamayız, böyle bir lüksümüz yok maalesef. "Ben oy verdim, yapsınlar" mantığı çok ilkel ve yararsızdır bana göre.

Sosyal dayanışma platformları apayrı bir olaydır, şu habere baktığımızda hele. Ben platform kuralım demedim. Hali hazırdaki platformlara da (zaman zaman umudum olsa dahi) pek güvenim yok açıkçası. Kimin eli kimin cebinde belli değil bu ülkede bildiğiniz gibi. Ben gayet "biz bize" mantığı ile ufak çaplı ama belki de hatırı sayılır bir etkiye sahip olabilecek geçici bir oluşum/toplanma önerdim.

"Toplanıp yapamayız, bireysel hareket etmeliyiz" olayını anlayamadım. Tam tersi olsa anlayacağım da toplu olarak yapılamayan bir şeyi nasıl tekil olarak yapacağız merak ettim açıkçası.

Mankind (22 Aralık, 2006 11:46 Cuma)
Zaten burda birini suçlamiyorum. İyiki burda böye bir haber varda tartisma imkani bulduk çok tsk. Ama senin bu yaklasimina katilmiyorum bende seçmedim, nasil yönetiliriz, beni ilgilendirmiyo böyle bir mantik olamamali.

Bu tür düsünce tarzi olan insanlar ülkeyi yönetirse biz her yil degll her gün yardim etsekte bir sonuca varamayiz. Bir sistem olmali. Su an yönetiliyoruz bi sekilde ama kötü yönetiliyoruz haberin olsun:) Yönetim biçimi çok önemlidir. Basite indirgiyelim bir futfol takimi kuruyorsun milyon avro'luk bir kadro var ama basinda iyi bir direktor yok yada iyi bir menejer yok basari hayal gibi. İstedigin kadarda gol at ve bir okadar fazlasini ye. Okadar çok kazanki  yil sonu bütçede açik olsun gibi..

Sosyal dayanisma platformu nedir açiklama yaparsanda sevinirim. Kavram itibari ile tam üstüne basmis durumda bence. Resmi olmayipta böyle bir olusum için çok büyük bir kitleye ihtiyac yoktur diyebilirim. Toplum olarakta, birey olarakta o kadar ezik kaliyoruzki, herhangi bir haykirisimizda oramiza buramiza yemedigimiz darbe kalmiyor.

Birey olarakta konumunda en iyisini verebilme adina elinden geleni degil gerekeni yapman olucak. Bu artik yönetim degisikliginde vericegin kararmi olur yoksa sokakta simit satarken en tazelerini mi halka sunmaktir, örnekleri istedigimiz kadar çoğaltmak mümkün:))

phoenixia (22 Aralık, 2006 12:07 Cuma)
tersinden bakalım..herşey herzaman yönetimle alakalı değildir... yönetilen grup da önemlidir... harika bir yönetici olursun yönettiğin grup elemanları topluluk olmaktan, takım olmaktan uzaksa birşey yapamazsın...
bir de sürekli topu taça atarak ya da başkalarına atarak pek bir fayda sağlanamıyor... fayda sağlanması umursanmıyorsa kişiyi bağlar, selametle deriz...

ve köri tavuk yemeğine yakışan bir "malzeme" olabilir,ama her yaptığımız yemeğe hatta tatlıya bile koyarsak kabak tadı verir... bilmem bu örnek anlaşılabilir oldu mu...

iğnemi batırıyorum şimdi de... bellacım yüreğine sağlık... :)ancak ben ne zaman bu tip oluşumları duysam, bir kenara not ederim unutmayayım ve katılayım diye ama sonrasında unuturum..ve bir süre sonra o notumu gördüğümde canım acır...pasif ve unutkan biri olmam benim eksikliğim, üzgünüm...

komplike (22 Aralık, 2006 13:32 Cuma)
Yaklaşımım şu, %35'lik bir "azınlığın" seçtiği ve benim kesinlikle gelmesini istemediğim adamlar var başımızda. Umrumda değil derken yaptıkları veya yapmadıklarından ben sorumlu değilim ve aktif olarak da bir şey yapamam/yapmam demek istedim. Onlar da zaten bu tür konularla ilgili bir şeyler yapmadıkları için iş topluma düşüyor, bunun aksi düşünülemez bile.

İnan ki başımızda kim olursa olsun eğer bir şeyler yapmayı ister ve yapmaya yeltenirsek başarıya ulaşırız. Ben tüm ülkenin eğitim sistemine müdahale edelim demiyorum, böyle bir şey olamaz da :) Ama 1 olsun en başta, sonra 2,5,10, vs. bir sürü okula ulaşırsan hatırı sayılır bir başarıya ulaşmış olursun. Futbolla pek ilgili değilim ama şunu biliyorum ki bazen takımı 1-2 as oyuncu kurtarabilir :)

Sosyal dayanışma platformu olarak da senin "...böyle sosyal dayanisma platformlari olusuturuyorlar, benim bildigim en az 10 tane var. Yok egitime katki, okulsuz köy kalmicak, çocuklarimizi okutalim..." demenle alakalı söyledim. Benim naçizane çağrım bir "platform" amacını taşımıyor. Tek başımıza gayet kolayca ve sessizce yapabileceğimiz bir yardımı biraz daha genişçe ve daha yararlıca yapmaya çalışmak...

Bireysel olarak yapılabilecek tek şey olanlara fazla bulaşmadan yaşama devam etmektir. Aktivist veya türevlerinden değilim, aynen az önceki cümlede yazdığım gibiyim. Fakat bu haber için söylediğim şey, sistemin her tarafındaki herkes için kesinlikle zararsız ama o ufacık yerdeki minikler için oldukça yararlıdır.

Neyse, ben bunu çok uzatmak istemiyorum.

Saygılar, sevgiler

Mankind (22 Aralık, 2006 14:48 Cuma)
Bende yillardir bu tür dayanismalar içinde bulundum elimden geldigincede bulunucam. Ama degisen hiçbirşey yok beni geren taraf bu.

Senin dediklerine katiliyorum ters düstügüm tek konu bir iki as oyuncu meselesi:) onuda bosver:) artik bende futbolla ilgilenmemeye basladim. Paylasimin için tsk.

Selam ve sevgilerimle

bella donna (22 Aralık, 2006 16:05 Cuma)
nolmuş burda böyle ya... 8)

arkadaşlar bahsi geçen haber için özel olarak oluşturulmuş hiçbir yardım zımbırtısı söz konusu değil. elbette neden bu okul ve daha pek çoğu bu duruma düşmüş bunlar tartışılması gereken şeyler ama bireysel veya grup olarak destek vermek yoluna gidilmedikçe bunlar hakkında konuşmanın da faydasını göremiyorum açıkçası. duyarlılık ilk başta toplumun içinde yer bulmalı kendine ki seçilenler beklenen duyarlılığı gösterebilsinler.

Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan giriş yapabilirsiniz.