Yorumlar
phoenixia (22 Aralık, 2006 15:32 Cuma)çok şeker..evet bettle olmuş biraz.. biraz da elektrik süpürgesi gibi.. ama benim hoşuma gitti...:)
diğerlerini daha az/çok beğendim karşılaştırması yapmıcam ama..:)
yalnız yerden yüksekliği düşündürücü geldi,raylı sistemi falan mı var..:))
MioCaro (22 Aralık, 2006 15:36 Cuma)Evet gerçekten ilginç tasarımlar var ama bir de bu tasarımların peugeot'nun varolan imajinin yansımalarını barındırması gerekmez mi?
Aksi halde peugeot'nun aslanını çıkarıp başka bir markanın amblemini koyduğumuzda rahatsız etmiyorsa o tasarım peugeot için yapılmış olur mu yani?
phoenixia (22 Aralık, 2006 15:55 Cuma)miocaro..parmak bastığın konu ilk anda,aaa evet doğru, şeklinde düşünmeme sebep olsa da, yeni tasarımlar markanın da yeni çizgisini oluşturmaz mı, diye de düşünmedim değil..
dediğine benzer durumları yollarda görüyoruz, ayırtedici unsur amblem oluyor..(dışarıdan ve ilk bakışta)
ve zati bir noktadan sonra, eğer yeni modeller sürülüyorsa piyasaya-her ne kadar buradakiler prototip,konsept falan olsa da- model markayı şekillendirebilir, şekillendirmeli diye düşünüyorum...
tasarım hangi markanın amblemini taşıyorsa onundur evet,ama sonuçta marka imajı sadece ürünün tasarımı değildir ki..
(ama ama ben bugün konuşmayı mı unuttum nedir...cümlelerim marsça geliyor bana bile)
bella donna (22 Aralık, 2006 16:15 Cuma)tasarımların hepsi birbirinden güzel, eywallah... ama araba deyince... yani gelecekte bunlara benzer şeyleri kullanmamız fikri kabus gibi geliyor... aman allahım... düşünmek bile istemiyorum...
nick (22 Aralık, 2006 16:34 Cuma)bir bankaci icin urun tasarimi ve marka kimligine ait derin bilgine hayran kaldik, heyecanla okumaktayiz.
bu baglamda "bang olufsen" burada haber olan
hanspree nin tvleri gibi televizyon yapabilir he mi??? bak sen..
peeh.
phoenixia (22 Aralık, 2006 16:47 Cuma)"bankacı"ların doğru ya da yanlış tasarım konusunda fikri olmaz mı...ya da her tasarımcının fikri ve sözleri doğru mudur...
hem ben...ama ama ama..ben sadece...(ağlamiciiim ağlamiciiiim)
bahse konu ana öğe otomobil...anahtar kelimeler, tasarım yarışması..konsept oto...vs
ona bakarsan konsept otolar,tasarım bile sayılmıyor bazılarımız için..;)
ve dahi, tercih denilen bir anahtar kelime daha var... isteyen istediğini yapabilir, çizgi ve sınırlarını kendisi çizer...
nick (22 Aralık, 2006 17:05 Cuma)tabi olabilir, bu bir genellemedir. istisnalari kale almadim sadece. malesef senn ustte degindigin konulardan, senn kadar bile anlamayan tasarimci insanlar da tanidim malesef.
dilersen, seni
soyle alalim.
sadi (su geçirmez balık) tekin (22 Aralık, 2006 17:07 Cuma)pho, muhtemelen yanlış anlamışsın. kimse konsept otomobilleri tasarımdan saymazlık yapmaz..
phoenixia (22 Aralık, 2006 17:16 Cuma)haa pardon nick..sen iyi bişi demişsin banaaa..:):)
genelde amacım istisna olmaktır..heheh...
su geçirmez balıkcım,mümkündür yanlış da anlamış olabilirim, yanlış yönlendiriyo da olabilirim,ama -
miami green tower haberini- tekrar okuyacağım..:)
efe efeoğlu (22 Aralık, 2006 18:47 Cuma)tüh ya kaçmış gözden kazım, habuki okadar da bakmıştım başka var mı diye. ama kaçıyor gözden. çünkü geçen sene 104 adet tasarımla en çok tasarım gönderen 3. ülke olmuşuz. vardır dedim ama geç saat kafa göz kayıyor tabii 8) bu arada 104 işi geçen sene kim gönderidi yahu. niye görmüyoruz biz onları.
bu ve bunun gibi yarışmaların esas amacı gelecekte kullanacağımız arabaları çıkarmaktan çok gelecekteki arabalara çeşitli fikirler vermesi ve malesef ben göremedim.
Mankind (22 Aralık, 2006 18:52 Cuma)pho yorumlarina karşi gayet kuzey güneyiz bir çoğunu anlamadimda:(( anladigim kadari ile:)) he bu arada o bazilarinin agzina birber sürücem:))
Modl hiçbir zaman marka'nin önüne geçmemelidir Bu markanin sonu olur Mustang-Ford bunlara en büyük örnek olsa gerek. Hangi segment'te olduklarini çözemedim ama Peugeot'un kendine has çizileri yok ayrica model kavraminda da kendini soyutlamis.
Amblem kimdeyse tasarim onu taşir mantigi komik yok böyle bisey hedef kitle neder sonra:))
Fr arabalarinin bu sektörde fazla ön siralarda olamamalarin sebebide tasarim ve mekanik'te stratejjik hatalari olarak görüyorum. Burdada anliyoruzki yeni bir yüz her zaman dogru olan degildir.
Bu alanda en önde yer alan firmlara göz atalim. Otomobil tasarim dünyasinda konseptleri belirliyen en basta yer alan iki firma Honda ve Audi'dir. Bir Audi'i tanimak için amblemlerine bakma gerekliligi duyulmaz yada bir İtalyan'a. İster bundan 10 yil geriye gidin yada consept'lerini görmek için ileriye belirli bir çizgi otutturmuslar ve her gelisim kademesinde ufak detaylar eklemis olarak karsimiza çikarlar. Kisa vadede modelleri incelerseniz çizgide çok farklilik göremessiniz. Dedigim gibi bundan 10 yil öncesine gidin yada sonrasina o markayi her zaman tanirsiniz. Ama model'lere baktiginizda ise uçuk farklar olusmus olarak karşimiza çikarlar. Buda markanin model üzerindeki hissedilir gücün ifadesidir.
İleride elbette bu tarz arabalar kullanilmicak ama sinema sektörüne girer kesinlikle. Araçlarin kullanilabilir alan ve sürüs rahatliigi'na göz atmak gerekirse ancak garajinizda yada showroom'unuzda sergileyebileceğiniz ifade biçimi çok üst seviyede olan bir objeden öteye çikmaz.
cemgul (22 Aralık, 2006 19:45 Cuma)bundan 24 yıl önce çekilen TRON filmindeki lightcycle'a bakınca ohha olabilirdim ama e yeter artık yıl 2007, top tekerlekli, tosbağa kılıklı spheric tasarımlardan bıktık kardeşim bu mudur yani concept car diyince başka bir form gelmiyor mu kimsenin aklına? Nick sen bilirsin yavrucum sana havale ediyorum saydır allah aşkına.

Kazım'ın tasarım süper fantastik olmuş benim favorim ise 18 yaşındaki Iliya Bridan uçmuş çocuk :)
http://www.peugeot-concours-design.com/projets/projet19/img5.jpg nick (22 Aralık, 2006 22:33 Cuma)saydirayim hemen.. heheh... saka bi yana peugeut un gecen seneki yarismada sectii birinciden sonra, emin olamiyorum karsimiza ne ile geleceklerinden. Ertug un isi bence cok oturakli olmus, guzel bir gelecek konsepti ama, beetle icin. Bu kadar bariz bir benzerlikle, secilemsi buyuk supriz olacaktir tabi ki de.
bazi isler Cem in vurguladigi uzere, kisilerin modelleme becerisi gosterme ve amorfu formu bol bulup israf etmeleri giibi olmus. 30 isden kafadan 20 tanesi, madem ucacagiz madem konsept, direk sacmalayabiliriz tadinda isler zaten..
İliya nin favori oldugu konusunda hemfikirim, sunlar da diger takdir ettiklerim.



phoenixia (22 Aralık, 2006 22:45 Cuma)mankind... sorun sende değil sanırım, yorum ve/veya yazılarımı anlamadığını söyleyen ilk kişi değilsin... (herkes anlamıyor demiyorum bu arada,bunu da yanlış anlamayasın)
ama şu anda, yazdıklarım ve yazmış oldukların üzerinden giderek, "aslında,yani, şöyle ki"li cümleler kuramayacak kadar kendimi yorgun ve bıkkın hissediyorum...
o yüzden en kestirmesi
a)anlamaya çalışarak tekrar oku diyebilirim..
ya da
b)unut gitsin,anlamaya çalışarak okuyabileceğin bu işin ehli daha kıymetli yorum sahibi arkadaşlarımızın yazılarını oku diyebilirim..çoktan seçmeli,tercih senin...:)
haberle ilgili iki kelam...kazım doku'nun tasarımı çekirgeyi andırdı bana...:)
ps:bir de yazı alanlarında özel vurgu gerekmedikçe bold, kavga edilmediği,bağrılmadığı sürece de,ki olmaz sanırım, caps kullanılmasa nasıl olur..:)
cemgul (23 Aralık, 2006 00:55 Cumartesi)ilk gösterdiğin modeli de ben çok gerçek (üretilebilir anlamda) buldum ve beğendim Nick Usta. Saçmalamakla uçmak arasındaki ince çizgiyi geçmeyenler kazansın diyelim!
nick (23 Aralık, 2006 15:45 Cumartesi)estagfir ustadim...
alisureyyatorun (24 Aralık, 2006 00:42 Pazar)cogu cok sıkıcı bunlarin yahu. hakikaten kullanilabilirlik acisindan cogu sinifta kaliyor. concept yapacaz diye isin b.kunu cikarmislar.
bineger (25 Aralık, 2006 11:44 Pazartesi)Ertuğu bu çalışmasından ötürü tebrik ederim.
kullandığı renk tonları ışık ve sahne çok iyi. Fakat consept carı ezip geçip arkada bırakmışlar. İlk bakışta render kalitesi ve renkler göze batıyor, form arka palnda kalmış. :(
Bu formun yetersizliğindenmi ona karar veremedim. :)
Yalçın (settar) Pembecioğlu (25 Aralık, 2006 17:24 Pazartesi)Bu arada yarışmada 2 Türk'ün finale kaldığı haberini bugün Radikal ve Sabah'ta gördüm. Bigu haber merkezi olarak günlük gazetelerden yine daha hızlıyız

buraKargın (25 Aralık, 2006 19:45 Pazartesi)Ben de Vatan'da okudum biraz önce, bağımsız gazete ya onu da es geçmeyelim :)
'24 yaşındaki Kazım Doku Üsküminki adlı tasarımı ve 25 yaşındaki Ertuğ Yenidemir, 910 adlı tasarımı ile finale kaldı. Yarışmada şimdi ikinci aşamaya gelindi. 23 Ocak'a kadar finale kalan tasarımlar ilgili adreste oylama için sergilenecek. 22-26 Ocak haftasında ise ilk on proje toplu olarak internette yayınlanacak. Şubat'ta sonuçlar açıklanacak ve Mart 2007'deki Cenevre Fuarı'nda kazanan tasarımcı basına tanıtılacak.'
Başarılar dileyelim genç Türk kardeşlerimize...
cemgul (25 Aralık, 2006 22:20 Pazartesi)hızlı olmak bir kenara dursun bence bütün gazeteler çaktırmadan biguyu izliyor.
ertugy (27 Aralık, 2006 19:38 Çarşamba)yorumlarnz için öncelkle teşekkür etmek istyorum, fakat bazı eleştirler bana göre ölçüyü kaçıryor. öncelkle katılan hiçbir tasaarımı beğenmeyen, kaydadeğer bulmayan hatta gelecekte bunları kullanmak zorunda kalacağını düşünce derin kederlere sürüklenen kişiler hangi kriterlere dayanarak bu yorumları getrdğini merak ediyorum. rahat olun bunlar gelecekte kullanıcak arabalr değil, tıpkı moda şovlarnda giymeyi düşünmyceğinz 'tuhaf' giysiler gibi, bunlar sadece alışıla gelmş mevcut çizgilern ötesinde olan, kullanım koşulları, seri üretime yatknlk, ekonomklk gibi pek çok unsurun fazla dikkate alınmadğı 'şov' amaçlı fikir yarşmaları.. geleceğin çizgilerini taşısalarda bunların hiçbiri elbet günlük kullanm mantğyla değerlndrlemez..kendi tasarımım ile ilgili bana gelen eleştirelern birisi çok fazla beetle koktuğu..
http://encyclopedia.quickseek.co...new.750pix.jpgşu linke bakacak olursanz tek benzerlğin yuvarlak hattalrdan başka bir şey olmadğını göreceksinzdr, bazen bir model başka bir markanın modelini kafalarda çağrştrablir, fakat resmleri yanyana koyup bakma zahmetnde bulunanlar hiçbir detayn alakalı olmadğını göreblirler..
diğer 29 katılmcının emeğini gözardı edecek şeklde, 'bunlar ne ya bunları mı seçmşler' 'bunlar işten anlamıyor, hayal krklğına uğradm' tarzı yaklaşmlar pekte hoş değil, öncelkle ortaya konulmş emek var, kimse kimseyi zorla oylamaya sokamaz, yada illa türk diye buna oy ver diyemez. varsa beğendğin verirsn oyunu, ha yoksa eğer bunu dile getreden önce oturup daha iyisini düşünüp çizip yollarsn, seçilrsen gurur duyarz bizde.. ben bunların hiçbirini beğenmedm demekle bunların hepsi kötü yada amaca uygun tasarmlar değil demek arasnda çok fark var. 2. yargınzda insanlar sizin kim olduğunzu ve hangi bilgi birikm deneym ve sfatla bu hükmü getrdğinizi sorma gereği duyar..
tekrar teşekkür ediyorum destekleyen desteklemeyen, yapıcı eleştrilerini sunan herkese
Saygılar
sadi (su geçirmez balık) tekin (28 Aralık, 2006 02:41 Perşembe)sevgili ertuğ, öncelikle tebrik ederim. umarım güzel sonuçlara ulaşırsın.
lakin yazdıklarınla ilgili bir kaç yorumum olacak.
sen de bilirsin ki, otomobil bir çok tasarım objesinden farklı olarak bir duygu yükü de taşır. bu durumda insanların rasyonel olmaktan öte duygusal tepkileri hoş karışlanmalı diye düşünüyorum.
"2. yargınzda insanlar sizin kim olduğunzu ve hangi bilgi birikm deneym ve sfatla bu hükmü getrdğinizi sorma gereği duyar" demen de biraz garip olmuş aslen. birincisi evet burada yorum yapan insanlarım kim olduğunu bilmemen normal, umarım bizlerle bir süre daha birlikte olursun ve yavaş yavaş o birikim ve sıfatları öğrenme fırsatın olur. peki ya sokaktaki insanları ne yapacaksın? biz tasarımcılar her zaman tasarımcılara tasarım yapma şansı yakalayamıyoruz malesef ve engel olamadığımız bir şekilde sokaktaki insanlar da bu tasarımları alıp kullanabiliyor. (evet, ben de sokakta geziyorum, halkın arasına iniyorum ara sıra ne yapalım, halkın nabzını tutmak lazım) işte bu sebeptendir ki, ben kendim bizzat çoğu zaman yaptığım tasarımları, tasarımla hiç alakası olmayan arkadaşlarımla paylaşıp görüşlerini almaya çalışırım. (her ne kadar bir bilgi birikim deneyim ve sıfatları olmasa da..) tasarımcı arkadaşlarıma yaptığım gibi. çünkü o arkadaşlarım da kullanacak onları sonuçta. keyifli olabiliyor, tavsiye ederim. (beğenmediklerinde içimden saydırıyorum, o ayrı)

tekrar başarılar.
ertugy (28 Aralık, 2006 06:32 Perşembe)dostum anlaşılamadm sanrım ben kimseye neden beğenmiyorsun demem, ama 'tasarm yapacklar diye işin b.kunu çkarmşlar' tarzı cümleler kullanan insanlara da eyvllah o senin düşüncen demem. Her fikre her görüşe açık olunmassa bu iş zaten yaplmaz,bizde arada bi halka karşmak lazm dedğin halkız sonuçta,herkesn fikrine saygı duyar ve belrtmesnden keyif duyarm. fakat tutupta birşeye 'beğenmedm' demek ile 'kötü olmuş' demek arasnda çok fark vardr, kötü olmuş yargısı birimcisi emeğe saygszlktr, ki hadi onu geçtm, diyen kişinin bu sektördeki yerini ve yaptklarını merak ederm, ve tasarmların neden kötü olduklarını izah etmesini isterm.. yani bu firmanın başndaki insanların görmeypte bu çalşmalara 'kötü' diyen insanların arasnda farkı duymak isterm kısaca.. söyledklerm birbirine karştrlmasn sakın, beğenmeyenlere saygım sonsuzdur, ama aynı saygıyı, emeğe saygı göstermeyenlere malesefki gösteremem....
Kolay gelsin
Erman Sinan (28 Aralık, 2006 06:34 Perşembe)"bunlar sadece alışıla gelmş mevcut çizgilern ötesinde olan, kullanım koşulları, seri üretime yatknlk, ekonomklk gibi pek çok unsurun fazla dikkate alınmadğı 'şov' amaçlı fikir yarşmaları"
Demissin....
Sen her ne kadar yaptigin tasarim ve fikirlerinle var oluyorsan, "begenmiyorum kardesim" diyen bir insanda o fikirlerle var oluyor bu dunyada. Verilen emek var diye kimse beyenmek zorunda olmadiginin farkindasindir umarim.
Sunu belirteyim. Concept arabadan anlamam, tasarimi kendi capimda yaparim, tasarimci degilimdir lakin benim tasarimci olmamam gordugum bir gorsel hakkinda yorum yapmamam anlamina gelmez! SGB'ye katiliyorum yani soylediklerinde
Yapilan bir iste kotu olmayabilirsin kendine gore, veya gercektende cok iyisindir bu konuda ama hayatta mutlaka seni karalayan, isin iyi olsa bile begenmeyen birisi mutlaka cikacaktir. Keske herkes "bu mu isler? Hayal kirikligina ugradim" gibi cumle kurabilecek kadar bilgi sahibi olsa!
"...ha yoksa eğer bunu dile getreden önce oturup daha iyisini düşünüp çizip yollarsn, seçilrsen gurur duyarz bizde... "
Umarim istedigin yere varirsin ama tutumun birazdaha farkli olmasini beklerdim!
cemgul (28 Aralık, 2006 10:32 Perşembe)Ertuğ, çalışman çok çok başarılı tebrik ederim, eğer bu bir modelling ve render yarışması olsaydı ödül alma ihtimalin çok yüksek olurdu. Ancak kendin dile getirdiğin tanıma senin tasarımın uymuyor, alışılagelmiş çizgilerin ötesinde değil, seri üretime basbaya yatkın bence üretilir ve çokta güzel olur. Alışılmış ötesi birşey yok aksine çok sağlam ve oturaklı bir tasarım. Tekerlekler, farlar, tamponlar, camlar herşey bir otomobilde alıştığımız ve bildiğimiz yerlerde ve proporsiyonlarda. Buna kötü tasarım denmez çünkü form çok güzel ama yeni değil. Yani senin otomobil tasarımın yeni ve alışılmadık değil, eğer dediğin amaçla yapılıyorsa bu yarışma. Ama çok güzel ben çok beğendim, kim olduğum da hiç önemli değil, içimden geldi yorumladım bilmem anlatabildim mi? Eline sağlık, ödül kriter değildir, başarılar diliyorum.
ertugy (28 Aralık, 2006 21:31 Perşembe)polemik yaratmaya çok meraklyzdr toplum olarak, söyledklermn tam tersi anlamlara çeklmesine şaşrmadm. tekrar yazma gereği duymacağm zaten, son kez söylüyorum 'beğenmedim' diyen insanın başımn üstünde yeri var, ben burda kendi tasarımım için değil bütün 30 çalşma için doğru ve düzgün tutumlar içinde olmamz gerektğini hatrlatyorum. Kendi tasarımım için fikrimi hemen belirteym; bu otuz tasarım içinde sıradışı çizgiye sahip olma, özgün bir fikir yakalama gibi konularda benim çalşmam en arkalarda kalıyor, bu da benm özeleştirimdir. o yüzden kendi oylarımı başka 3 modelden yana kullandım.
anlatmaya çalştğm şey çok basit arkadaşlar
S.A.Y.G.I.
'işin bokunu çıkarmşlar..' tarzı cümleleredir benm tepkim bu bir, ikincisi ise kullanılacak değişk yorumlar varken örneğin 'ben beğenmedm, bana hitap etmedi vs' yerine 'bunlarmı seçilmş ya çok kötü' tarzı yorumlar ve bu karalamayı yapan kişinin yorumunu hangi noktalara dayanarak yaptğı..
daha özetle,
'beğenmedim' kelimesi herkes kullablir elbet, fakat 'kötü' kelimesini seçecek insanın bu konuda bu çalşmaları seçen insanlardan daha fazla bilgi birikm sahibi olması ve yargısını desteklyecek açklamalarda bulunması gerekir.
son yazacaklarım bunlardr, umarım tekrar çarptılmaz
cemgul (28 Aralık, 2006 23:06 Perşembe)Kim çarpıtmış neyi çarpıtmış çalışman çok güzel dedik tebrikler dedik ama sadece "yenilikçi" olmadığı için kazanma şansı az diye bir öngörüde bulunduk, kendi özeleştirinde sen de buna katılıyorsun. Bu bir hakaret değildir ki? Bu kadar alıngan olmayalım lütfen. Herkes hertür yorumu yapsa bile olumsuzlara takılıp küsmek yerine arada yapıcı olanları da farkedebilip bunu artı değer olarak görmek lazım.
Ha siz kim oluyosunuz kardeşim koskoca Peugeot seçmiş beğenmiş demeye de hakkın var. Biz jüri değiliz aramızda konuşuruz kimseyi öldürmez de kaldırmaz da. Sen boşver devam et...
nick (28 Aralık, 2006 23:40 Perşembe)y oy hareketlenmis burasi gene, Oncelikle Ertug hosgeldin, sanal olarqkda olsa tanismak, bu guzel calismayi yapan genc arkadasimi kutlamak gurur verici, soyle ki sayet bilgilerinde yasini dogru yazmis isen (peugeot sayfasinda 25 yazmakta, burada 15?) calisman sadece render 3d olarak degil, tasarim olarak da buyuk potansiyel tasiyor gelecek vadediyor, ancak bu basari, yarisma kriteri olarak degil tabi, senn kabul ettigin ozelestirin gecerli malesef. Ama sundurgun is, detay cozumleri olsun, form proporsiyonlari olsun gercekten dusunulmus tasarlanmis. Goren bir goze sahipsin.
Gelelim benzeme mevzuna, konusacak malesef fazla birsey yok, beetle ve senn tasarimin hacim model olarak yanyana buyuk benzerlikler tasiyor. Bilncli yaptigini, yada ozellikle oradan ilham aldigini dusunmuyorum bile. Normaldir olur boyle seyler. ;)
Son olarak buradaki insanlarin yorumlari seni gucendirmesin, "b.kunu cikartmislar" lafini Ali buyuk ihitimalle, suursuzca tasarim yapmanin yanlisligindan dem vurmak icin kullanmistir ki, bu yorumu yapmak icin de, ne arac tasarimcisi olmaya gerek vardir, ne de mesleki kariyere, statuye vs.
Simdiki araclardan ayri, farkli, daha yeni duran, bilinmedik ve saglam bir gelecek konsepti cikartmak icin, once gelecege dair dogru bir hikaye ve senorya yazmak gerekir, dogru ongorulerde bulunmak, uculacaksa da, tasarimin bilincsiz olmamasi, havada durmamasi adina dogru tanimlamalar yapmak gerekir.
Yani tasarimini birseylere dayandirabilmelisin, burada hot couture elbise tasarim yarismasi yapilmiyor malesef, salt sanat salt gorsel bir sahika cikartmakla mukkelef birakilmis degilsiniz. mukemmel modelleyen, harika cizim yapan kim varsa, gelip gorsel tarz tair ve duruslarini bizimle paylassinlar yarismasi degil bu malum. O sekilde yapilmis olan calismalar 3 metreden kendini belli ediyor, tavanda gezen form kaygilari, alti bos ici doldurulmamis konsept calismalar vs. Ben sahsen tasarimci olmaya, hergun ogrenmeye, kendini gelistirmeye calisan 27 yasinda bir tasarimci olarak, kiniyorum bu sekilde tasarim yapan insanlari, bir yarisma dahi olsa, koydugu noktanin sebebini bir sekilde aciklayamayan, boyle guzel duruyor deyiveren tasarimcilarin, her turlu agir yorumu hakkettikleri kanatindeyim..
Yorumlar rahatsiz ediyorsa, muhattab alinmamalidir..
Sevgiler Ertugcum, umarim tasarimi meslek edinir, bu konuda bizi temsil etmeye layikiyla devam edersin.
cemgul (28 Aralık, 2006 23:54 Perşembe)Ertuğ yaşını doğru yazdıysa (1991) gerçekten birkez daha tebrik ederim, takdiri ve desteği hakediyor.
phoenixia (29 Aralık, 2006 00:07 Cuma)teknik yönleri çok anlamasam da, nick müsadenle imzamı atmak istiyorum ben de yazına..(bikaç satır hariç ama lafı olmaz yani)
ahanda attım..:)
ertugy (02 Ocak, 2007 13:13 Salı)'..Son olarak buradaki insanlarin yorumlari seni gucendirmesin, "b.kunu cikartmislar" lafini Ali buyuk ihitimalle, suursuzca tasarim yapmanin yanlisligindan dem vurmak icin kullanmistir ki, bu yorumu yapmak icin de, ne arac tasarimcisi olmaya gerek vardir, ne de mesleki kariyere, statuye vs. .'
beni gücendrmez yapılan yorumlar sadece emeğe saygszlğa tahamül edemem, burda en bariz örneği duruyor. bokunu çıkaranlar lafı kapsamına kendimi sokup tepki göstermş değilm, bu sözün birşeylere emek verip sergilemş herhangi birisi için kullanlmş olmasına tepki gösteryorum..arkadaş dayanşmanızı takdr ediyorum da bu cümlenin savunulacak yanı olmadğını siz de benm kadar net biliyosrsunzdur eminim
'81' doğmluyum ve para kazandğm meslek zaten end. tasarm
'yorum' yapan herkese teşekkürler..
alisureyyatorun (02 Ocak, 2007 16:02 Salı)dedigim gibi b.kunu cikarmislar. abartmislar. ne kotu olmus dedim nede super isler var dedim. siradan egri kavisler, abartili koseler ve en onemlisi kullanilabilirlik acisindan hakikaten b.ku cikmis. insanlar bunlara binip kullanmaya kalksa iki buklum olur. gerci uretime girmesi hayal olan bu araclar icin yaptigim bu yorumu kimisi gucenme olarak algilayabilir kimisi kotulemek kimisi hakaret. ne asagiladigim bir is var nede su soyle bu boyle olmus dedigim bir calisma. genelleme yaptim. ha daha kibarda olabilirdim ama olmadim. saygisizlik da etmedim. b.kunu cikartmak nihayetinde abartmak anlamina gelebilen bir kalip.
birisi bana soylesin abartmanin saygisizlikla bir iliskisi var ise?
cemgul (02 Ocak, 2007 17:22 Salı)Bu deyim "kaba" ama biz de kullanıyoruz abartmak anlamında bazen argonun bir parçası;
Cümle içinde kullanıyorum;
"Abi
bokunu çıkarmışsın helal walla
dehşet güzel bugüne kadar yaptığın en
hasta araba
nhaha"
bokunu çıkarmak: yapılabilecek en uç şeyi yapmak.
hasta: süper, manyak, dehşet derecede güzel.
dehşet: hasta derecede güzel, süper ötesi.
nhaha: Normalde gülerken çıkartmadığımız bir arsızca gülme sesi ifadesi.
benzer argo yorumlardan başka iki örnek;
-"Abi
hayvansın lan süper olmuş
yuh diyorum"
-"Senin
aazına xıçiym olm ne güzel yapmışsın yaw
ohha bee"
Sonuç olarak herkes hoşlanmayabilir, Ali'nin kullanımı olumsuz anlamda gelmedi bana da ama Ertuğ'da tanımadığı birinden duyduğunda yanlış anlama hakkına sahip diyerek hakemliğe son verip sizi barıştırayım diyorum.

agarhasan (04 Ocak, 2007 12:13 Perşembe)otomobil adına bir yenilik göremedim tasarımlarda.
daha çok başarısız bir şova dönüşmüş pejo nun yarışması.
şu an piyasada prototip olarak üretilen araçlarda bile daha uç denemeler mevcut.
hiçbir sınırın mevcut olmadığı yarışma gibi ortamlarda ise çok daha fazla zorlanmalı.
ps. ha bu arada konuşmak kolay (aynı benim yaptığım gibi), fakat otomobil tasarlamak gerçekten zor bir iştir.Ama burada tasarlamak için değil konuşmak için bulunuyoruz.
bineger (31 Ocak, 2007 11:23 Çarşamba)Etuğu buradan tekrar tebrik ediyoruz, ilk 10'a kalmayı başardığı için. Sarf ettiğin emeklerin karşılığını görmen bizleri sevindirdi. :)
Ertuğ çalışmasını diğer yarışmacılardan ayıran fark burda ortaya çıkıyor, üzerinde düşünülmüş vakit harcanmış bir çalışma olduğu belli.
İlk 3 e kaldığınıda görmek istiyoruz ve hatta birincilik :)
fair (31 Ocak, 2007 13:52 Çarşamba)Ben çok sevdim. Tıpkı toz torbasız dyson marka elektrikli güzel süpürgelere benziyor. Hatları çok sevimli.
bineger (31 Ocak, 2007 14:09 Çarşamba)sgb iyi bir şey bence, böyle arkadaşların atılım yapması derece alması ardından daha iyi işler gelecektir.
fair (31 Ocak, 2007 14:25 Çarşamba)Bence de iyi birşey. Fakat merak ediyorum dyson'dan bir esinlenme var mı diye? (affınıza sığınarak)
ARTanubis (16 Şubat, 2007 14:42 Cuma)tebrik edelim 20 yaşındaki sanatçısını... ancak kusura bakılmasın ama FLUX adı verilen bir dizaynın görsel olarak akmasını beklerdim... kenarlarından kerpetenle ezilmiş matchbox araba gibi olmasını değil...
oyy ne kötü aşağıladım yaw..utandım resmen...
phoenixia (16 Şubat, 2007 14:50 Cuma)hayvanların doğa içinde düşmanlarını yanıltma metoduyla kendilerini savunmasını hatırladım...
flux'un iki yanında da far varmış gibi hissedince...
sadi (su geçirmez balık) tekin (16 Şubat, 2007 14:52 Cuma)geçen senelerin aksine ben de çok yaratıcı bulmadım konsepti. benzerleri binlercesi yapıldı..
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.