Yorumlar
Şahika (serenity) Civelek (09 Mayıs, 2008 12:51 Cuma)plastik poşetlerden nefret eden birisi olarak bu çantaları çok sevdim. yayılması ve kullanımının artması dileği ile:)
nurdoncon (09 Mayıs, 2008 15:43 Cuma)Kucukken annem bakkala elimde bez bir canta ile yollardi. Bunlari ara ara yikardi ve surekli kullanirdik. Sonra ne ara bu aliskanlik kayboldu hic anlamadim. Ben de cok nefret ediyorum plastik plosetlerden ve bu aliskanliga geri donmek istiyorum ama nedense bir turlu olmuyor

creative (09 Mayıs, 2008 17:22 Cuma)aslinda marketlerde plastik poset kullanimi ücret karsiligi yailsa ( bunun örnekleri var) bence tüketimi azalir... ayrica alternatif cözümlerde daha da cogalabilir...
mellekhly (09 Mayıs, 2008 17:41 Cuma)Bez torba kullanmaya çalıştım,çalışıyorum hala çalışıyorum.
Neden mi ?
Plastik poşetlerin ergonomik kullanımı bu kadar kolayken bez torbaların saplarının çok uzun, kısa, derinliğinin dar olması...
hayır anlamıyorum plastik torba üreticiler başarıyorda bez torba üretenler niye yapamıyor 
layni (09 Mayıs, 2008 21:51 Cuma)eskiden fileler vardı renkli renkli markete pazara filan giderken annelerimiz yanına alıp aldıkları şeyleri fileyle taşırlardı hem çok güzel görünürdü hem de plastik poşet kullanmamış olurduk bazen hala yaşlı teyzelerde görüyorum bence fileler geri dönmeli
ARTanubis (10 Mayıs, 2008 14:08 Cumartesi)ben de "laylon" poşetlerin parayla satılması gerektiğini düşünüyorum... avrupada "çop poseti filan yaparım" diye 10ar 10ar alma alışkanlığı olmaması ve insanların alışverişe kendi bez çantalarıyla fileleriyle gidiyor olmalarının tek sebebi o aptal poşetlere cüzi de olsa bir para ödeniyor oluşu... oy ne kötü cümle kurdum, neyse duzeltemeyeceğim şimdi..:)
ARTanubis (10 Mayıs, 2008 14:09 Cumartesi)"gojeko" brandi japon korku filmi gibi olmuş yanlız... cok masum gorunen ama kuyudan çıkıp kafamıza geçip boğacak poşetler filan geldi aklıma...
ozlem aksoz (10 Mayıs, 2008 16:53 Cumartesi)Renkli misinalardan sık ve düz dokuma şeklinde olan çantalarda vardı. (Aralıklı dokunanları pencerelere sineklik olarak takılabiliyor). Özellikle (80 li yıllarda) pazara gidenlerin ellerinde görmeniz çok normaldi. Hatta bunların minik olanlarının içine nineler ve dedeler ilaçlarını koyup evin görünen bir yerine asarlardı. Bir zamanlar atkı ve çözgü kelimelerini çok duyardım babamdan.

bahaeddin (11 Mayıs, 2008 02:46 Pazar)Biz plastik poset uretici bir firmayiz... firmamiz BIO DEGREDABLE (dogada %100 yokolan) ozellikli posetler uretmeye bu sene baslamis ve uluslarasi odul almistir...
her poset kotu degildir... uretimini bilmeden dogaya zarar verip vermedigini kestiremessiniz
gojeko (11 Mayıs, 2008 08:48 Pazar)bahaeddin bu habere çok sevindim. gojeko.com' da ben bio-degradable poşetler üreten bio-plast firmasıyla ilgili bir yazı yazmıştım. bilmiyorum sizin firmanız bio-plast mı. eğer değilse sizin firmanızı da öğrenmek ve yazmak isterim. ve poşetlerinizi nerden bulabileceğimizi. biliyorsun ki bir çok insan bio-degradable poşetleri 4 gözle bekliyordu. en azından ben! plastik kullanmak istemediğim ama çöp problemine de geri dönüşüm ve çöp öğütücüsü dışında bir çözüm getiremediğimi için!
kurtyiyenkırmızıbaşlıklıkız (11 Mayıs, 2008 13:03 Pazar)Poşet-çanta geçiş formu gibi, poşet gibi değiller sanki ..Ki su geçirmez , leke tutmaz kumaştan olmadıkça da plastiğe her daim alternatif olabilmesi güç görünüyor gibi..

mezzoalto (12 Mayıs, 2008 00:11 Pazartesi)haberde görselleri bulunan çantalar, birer poşet alternatifi değiller, çünkü pazar torbası olarak kullanılmak için fazla güzeller.. bunun da ötesinde mellekhly'nin bahsettiği ergonomi problemleri de çok bu ürünlerin.. pazar fileleri sanırım sözü edilen problemi çözmüş tek örnekti, onun da delikli yapısı, süpermarket alışverişi sürecini zorlaştıran birşey.. ayrıca eskiden alışveriş planlı programlı bir etkinlikti, nitekim halen pazara giden amca ve teyzelerin çekçekleri var mesela (ama onun içine de poşetle koyuyorlar.. zaten poşetle konmasa kesekağıdı ile konacak, kağıt israfı da çok daha iyi bir alternatif değil sanki.. poşetlerin ücretlendirilmesi bir çözüm olabilir ama bu ancak tüm zincirlerin ortak bir karar alımı ile olacak birşey.. yoksa biri yapıp diğerleri yapmazsa bu sefer ücretli yapan kaybedecektir.. daha da fenası bazı zincirler maliyet düşürmek için süper dayanıksız torbalar kullanıyor, bunu bilen müşteri de ikişer ikişer torbalıyor ürünleri, hepten zarar ziyan oluyor her anlamda..
benim hayalim geri dönüşüm olayının yaygınlaştırıldığı bir Türkiye, en azından bir İstanbul.. evdeki odamda okuldaki kutulara atmak üzere kağıt-plastik-cam biriktiriyorum, bunları üşenmeden paketleyip okula taşıyorum diye yarı deli muamelesi görüyorum.. oysa ki evimin yakınında dönüşüm konteynerları olsa, bunlar düzenli olarak boşaltılsa, belediye bizi bunları ayrıştırmaya mecbur tutsa.. mesela tüm bankalar vb posta yoluyla iletişim kuran kurumlar zarf ve fatura/ekstreleri dönüştürülmüş kağıt yapmak zorunda bırakılsalar.. plastik malzeme üreten firmalar, üretimlerinin belli bir yüzdesinde atık plastik kullanmak durumunda bırakılsalar.. bütün dünya buna inansa, hayat bayram olsa:)
bahaeddin (12 Mayıs, 2008 01:52 Pazartesi)Ürünlerimiz perakende sektöründe satılmaya başlanmadı.
Şu an için bir çok yabancı müsterimizden bu konuda siparisler almaktayız...
Onların istedikleri ürünü biz BIO hale getiriyoruz...
Biz bio-plast firması degiliz....
Firmamızın ismi Naksan Plastik
asli (12 Mayıs, 2008 09:34 Pazartesi)Japonların kumaş ile çanta yapma sanatı furoshiki de plastik posete çare olabilir. hem de çok eğlenceli :)furoshiki.com
gojeko (12 Mayıs, 2008 23:34 Pazartesi)mellekhly ergonomi konusunda haklısın ben de aslında hala daha ürün geliştirme üzerinde çalışıyorum ve her yaptığım poşeti süpermarkete götürüp deniyorum. fakat kişisel istekler de çok çok farklı olabiliyor, oyüzden farklı modeller yaratılıyor.
layni pazar filesi var gojeko.com'da bakmak istersen! ben bayılıyorum pazar filelerine ama kullanımı biraz zor gerçekten.
ve mezzoalto güzel bulduğuna sevindim çantaları ama inan alışverişte kullanabilirsin bir çoğunu. ben kullanıyorum şahane oluyor!
Aslında bence en önemlisi Gojeko'nun bir bilinçlendirme projesi olması. Biraz zahmetli de olsa yapabiliyor insan (bez poşet kullanmayı). Yurtdışında birçok insan yapabiliyorsa biz de yapabiliriz. Tabiki tamamen kaldıramayız hayatımızdan plastiği ama AZALTABİLİRİZ. Bunu bir süreç olduğunu düşünüyorum.
Bu hafta içinde mesajlı çantalar çıkıyor ve sonra artık ilkokullara eğitme gitmeye başlayacağım.
asli, furoshiki'ye baktım. çok güzeller! deneyeceğim!
mezzoalto (13 Mayıs, 2008 01:57 Salı)siteye baktım harika şeyler var, hiçbirini pazarda kullanmam valla diye başlarsam söze gojeko beni vurur mu bilmem:))
yurtdışında insanlar dev kesekağıtları da kullanıyorlar zaten, lakin onlar da hiç ergonomik değil.. onları nasıl bir malzemeden yapıyorlar bilmiyorum ama poşet haricinde birşeyde taşıyorsan aldıklarını, dökülme sızma tehlikesi var.. plastik poşet suyu dışarı sızdırmadığı gibi, içi veya dışı kirliyse de hop atıveriyorsun.. bez çantaların malzemesinin kir tutmaz ve su geçirmez bir malzemeden yapılmış olması ve gerçekten ağırlığa dayanması lazım .. gördüğüm kadarıyla tek bir ürün vardı bu formatta..
üstelik standart herhangi bir alışverişimde 3 torbadan aşağısını taşıdığımı hatırlamıyorum.. ancak spontan minimal alışverişlere uygun olur, orada da sürekli yanında olması lazım çantanın.. üstelik doldurulmuş torbalara da baktım ama insan omzunda bile taşısa iki omuz var, üçüncünün nasıl taşındığını merak ettim..
yani benim görüşüm, fikir süper ama daha uygulanabilirlik yönünden epey çalışmaya ihtiyacı var.. bi de sitede yazmıyor ama fiyatlar ne civarda? veya yazıyor da ben mi görmedim? ne olursa olsun, almak ve hediye etmek isterim..
gojeko (13 Mayıs, 2008 08:56 Salı)Mezzoalto çok teşekkürler bu yorumlar için yeni tasarımlar için çok yardımcı olacaklar. Zaten planda olan su geçirmez modeller de gelecek demek ki çok yakında.
Ha ayrıca ben Ankara'da Bilkent'te oturuyorum. Çankaya belediyesi haftada 3 gün geri dönüşüm yaptıklarımızı topluyor. Fakat katılımın yine de çok olduğunu düşünmüyorum. Geri dönüşüm, çöp öğütücüsü, bio-degradable çöp poşetleri ve Gojeko çantalarımla bireysel olarak ben çok çok azalttım plastiği. Hayatı bayrama dönüştürdüm kendi adıma. :)
Fakat bir sorum var. Market alışverişinde ben bazen 7-8 poşet dolduruyorum. Zar zor onları taşıyorum çünkü omzuma asamıyorum. Ayağımla apartmanın kapısını tutuyorum ve geçenlerden yardım alıyorum. Plastik poşetleri sen omzuna asabiliyor musun? Yani demek istediğim zaten poşetleri taşıma konusu hiç bir zaman çok rahat olmadı.
ARTanubis (13 Mayıs, 2008 15:44 Salı)arkadaşlar... hevesinizi kırmak istemem ama
www.carrefourexpres.com u tıklıyorum... 5 dk da bilmemkaçyüz ytllik alışveriş yapıyorum.. ne istediysem eve kapıma geliyor, hiçbir seyi de omuzuma mı asayım elimde mi tutayım diye düşünmem gerekmiyor..
alışveriş için gideyim de özel plastik olmayan çanta alayım düşüncesi cok ütopik geldi bana birden.
sanalmarketlerdeki sorun da yogurt süt deterjan gibi ürünleri "poşete 1 ürün" mantığıyla kooyup getirmeleri.. bir alışveriste 15-20 poşetim olabiliyor bazen...
aaa gojeko'ya fikir:) kurumsal anlaşmalar yaparak "doğa dostu market" imajı yaratmak adına, poşetle değil, özel bez torbalarla ürünleri getiren sanal marketler.. bir dahaki gelişlerinde eski boş torbaları alıyorlar, nasıl ama, ben beğendim:)
bahaeddin (13 Mayıs, 2008 16:03 Salı)GOJEKO
Bioplast firmasi ile gorusuyoruz, numune hammadeleri geldi, ancak teknik servis vermedikleri icin ilk denememiz basasirsiz oldu, bizim dogada yok olur posetlerimizin ismine OXO-BIODEGREDABLE diyorlar... dunya da en yaygin olarak kullanilan EPI firmasinin katkilari ile bu uretimi gerceklestiriyoruz. Bu hem daha ucuz, hem de mevcut teknoloji acisindan daha kolay uretilebiliyor. BIO-PLAST ise nisasta (misir, patates nisastasindan) uretildigi icin yaklasik 4 kati daha pahali olacak ve de sonucta dunyamizda bu kadar aclik varken gidalarin nisasta-poset uretiminde kullanilmasina karsiyiz. Dogayi kirleten posetin dogasi degil insanin dogasidir. Posetleri sokaga vecevreye atmassak ulkemizde geri donusum ulkemizde geri donusum kumbalarari olusturulursa Almanya gibi tertemiz bir ulke olur (BIO bozulur posetler almanyada gundemde yok , cunku kirlenme yok , herkes egitilmis tum urunleri geri donusume kazandiriyorlar.
rakunzell rakkadar (13 Mayıs, 2008 16:32 Salı)almanya'da bildiğim kadarıyla market poşetleri paralı ve bu yüzden tüketicilerin büyük çoğunluğu dayanıklı alışveriş çantalarına yönleniyorlar.
alışveriş poşetleri türkiye'de çöp poşeti olarak değerlendiriliyor aslında. bu anlamda doğaya karış(a)mamalarının sorumlusu daha çok belediyeler.
fransa, almanya gb ülkelerde çöp poşetlerini belediyeler geri dönüşüm sisteminin yürüyebilmesi için çeşitli renklerde 1 senelik olarak evlere dağıtıyorlar. dolayısıyla market poşetlerinin bizzat kendisinin çöp olduğunun farkında yaşıyor millet.
sevgili gojeko şurada iki kelam ettirmesiyle ve sarf ettiği çabayla takdiri hak ediyor ama tasarımlar çok yeni gelmedi açıkçası bana..
bir de, bez torbaları seviyoruz evet ama büzüştürülüp hap kadar olan ve hatta cüzdan ebatına ulaşan çantalar bence alışveriş için daha uygun.
mezzoalto (15 Mayıs, 2008 00:40 Perşembe)gojeko selam, haklısın taşıma konusu her daim bir sorun ama ben hem yapı olarak geniş hem de ezelden beridir külçe ağırlığında çantalarla dolaşan biri olarak ellerimde epey poşet taşıyabiliyorum, hareket kabiliyetimi engellemeksizin ama omzumda taşımam gerekseydi taşıyamazdım, çünkü yük bedenin inceldiği ayak baldır bölgesine değil bedenimin en geniş olduğu bel basen bölgesine gelmiş olurdu ve omzuma asılı 5-6 tane torbayla michelin adamı gibi dolaşmam hayli zorlaşırdı:) dolayısıyla ben maalesef bunları o açıdan -ve tabi art'ın vurguladığı açıdan- alışveriş poşetine alternatif göremiyorum..
ama söylediğin diğer önermeler çok dikkatimi çekti ve çok şahane fikirler gibime geldi: kadınlar sürekli yanlarında bişi taşıyorlar, hele de ben akademisyenim, kitap-kağıt-not eksik olmuyor elimden.. kağıt torbalar yeterince güçlü olmadığından sadece sert plastikten yapılma torbalar uygun oluyor.. oysa bez torba harika olurdu, üstelik tek torba olunca onu elimde taşımaktan daha kolay olurdu omzumda taşıma.. buna ek olarak, annelerle ilgili önermen de çok hedefine uygun, çocuğun kirlilerini içine koy, sonra kirlilerle beraber torbayı da yıka, çok mantıklı geldi bana..
bi de hakkaten fiyatlar ne civarda onu merak ettim, art'ın önerisini de çok beğendim:)
gojeko (16 Mayıs, 2008 10:31 Cuma)sevgili artanubis, carrefour'da toprakta eriyen alışveriş torbaların satışına da başlandı. 2 model var. ikisi de çok güzel. kurumsal anlaşmalar yapma fikri de ayrıca müthiş o noktaya geldiğimde emin ol çok mutlu bir insan olurum!
bahaeddin insanın doğayı kirlettiği konusunda ne kadar haklısın! zaten aslında o yüzden
gojeko öncelikle bir bilinçlendirme projesi olarak ortaya çıktı.rakunzell rakkadar haklısın tasarımlar çok değişik değil ama zaten şu aşamada amaç tasarımdan çok bez torbaların sade, kullanışlı ve basit olmaları. ama hap kadar olan torbalar üzerinde çalışıyorum hala.
mezzoalto söylediğin gibi üzerinde çalışılıyor hala bir çok modelin. hem ergonomi, hem tasarım, hem de su geçirmez ama çok ta plastik içermeyen torbalar olmaları açısından. haftaya size bilgi ve fiyat vereceğim bu ürünler çıktığında. şu anda sitede gördüklerin 10-15 YTL arasında
Yalçın (settar) Pembecioğlu (24 Temmuz, 2008 11:04 Perşembe)Bizim iki cici Gojeko'muz var! :D Tatilde elimizden düşürmedik. Kastım Meyd Gojekolarımız için Gökçe'ye buradan tekrar teşekkürler :)
gojeko (27 Temmuz, 2008 19:50 Pazar)Settarcım çok rica ederim. Kastım meyd çanta yapmak harika oluyor. Sizinkiler güzel oldu, fikirler harikaydı çünkü!
Gojeko'ya çok yeni modeller geldi.
Facebook grubu kuruldu.
Plastik Poşet Kullanmayı Azaltanlar Grubu da kuruldu. Beklerim! Sevgiler...
rakunzell rakkadar (17 Ekim, 2008 12:05 Cuma)ya bunlar wwf çantası mıydı, benzer bir yerindi..
üstünde kocaman carrefour yazıyormuş.. ama ben nedense öyle alakasız bir yerler hatılıyorum. ortak çalışmış olabilirler mi, tamamıyle uyduruyo muyum?
ve ben şoka girdim görünce. tamam, uzun ömürlü ama bu daha çok plastikle sağlanıyorsa durum biraz garip değil mi! yap bez çantanı, sadece amblemini koysan bile satarsın, kullanılır.
üstelik şık da değil ki elinden düşürme..
*settar bez demiş ama bunlar plastikti yahu..
gojeko (18 Kasım, 2008 14:55 Salı)sevgili settar ve rakunzell rakkadar,
carrefourda satılan poşetler evet bez değil am bio-bozunur bir maddeden yapıldığı için en fazla 60-150 gün içinde toprakta eriyormuş. ayrıca çok büyük oldukları için çok rahat kullanılıyorlar ve de sadece 1,4 YTL ye satılıyor. Yırtılırsa geri götürüyorsun yenisini veriyorlar. kendi adıma çok kullanışlı buldum.
ama siz yine de
gojeko.com 'a bakın. çok şahane şeyler yaptım

ve bir çok soruna çözüm buldum kendimce!
rakunzell rakkadar (18 Kasım, 2008 15:09 Salı) hemen bakıyorum gojeko.com'a. (:
geçen ayki icon dergisi'nde bio plastiklerin çevreye karışırken çok fazla zararlı gaz çıkardıklarından bahsediyorlardı. bilmiyorum aynı malzeme mi.. kesinlike okunması gereken bir araştırma gözüyle bakıyorum ben o yazıya.
karfur çantaşarın yırtılırsa geri getir uygulaması ilginç.
Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.