Yorumlar
Aygül Pembecioğlu (01 Temmuz, 2006 11:26 Cumartesi)

Bu da Belçikalı sigaraya karşıyız çalışması.
Body copy'si:
"Sigara içenlere iyi davranın. Sizin kadar uzun yaşamayacaklar"
bella donna (01 Temmuz, 2006 11:30 Cumartesi)çalışmalar çok başarılı. boy boy görmek isterim sağda solda
8))
ferhat can (01 Temmuz, 2006 13:46 Cumartesi)vapurda sigara içilmesin...
Yalçın (settar) Pembecioğlu (01 Temmuz, 2006 20:59 Cumartesi)ortak kullanılan hiçbir mekanda sigara içilmesin. barlarda bile... başaka bir insanın zehrini solumak zorunda değilim.
cemgul (01 Temmuz, 2006 21:18 Cumartesi)sigara öldürür! ben yanımda içen birini öldürebilirim örneğin

alisureyyatorun (02 Temmuz, 2006 02:37 Pazar)sigara rezil bisi. annem babam gunde iki paket ice ice beni sigaradan nefret ettirdiler :P
nick (02 Temmuz, 2006 04:22 Pazar)ohannes, nedir bu tutun dusmanligi yahu, adabiyla ictikten sonra tutun bir keyifti efendiler, acik hava olan her mekanda her turlu icilir, icilmelidir.
Kapli mekanlarda icilmiyor ki artik zaten, gelelim barlara settarcigim, e abi el insaf, alkol zararsizgillerden de, sigara mi batti sana? gitme bence hocam bara o zaman cafeye git heheh.
selametle.
ferhat can (02 Temmuz, 2006 11:22 Pazar)vapurda içiyorsunuz mesela. ben oraya temiz bir deniz havası almaya çıkmışım. vapurun hızıyla birlikte senin içtiğin sigara benim ağzıma giriyor.
vapurda sigara içilecekse sadece en arkadaki o motorların olduğu yerde içilsin.
zaten yeni vapurlarda sigara yasağına kesin gözüyle bakıyor, vapur sigarası olayına gönülden karşı olduğumu haykırıyorum.
eğer yeni vapurlara sigara yasağı konmazsa gerilla çalışması yapabilirim. kendim alırım içilmez stickerlarını her gün 2 kez kullanıyorum vapur her gün birine yapıştırırım. çok zor bir şey değil. bigucular da bana destek olsun :)
Bilirkişi Raporu (02 Temmuz, 2006 21:48 Pazar)sigara keyiflidir, özellikle de barlarda ve vapurlarda:)
serianno (03 Temmuz, 2006 09:15 Pazartesi)sade ve etkili.
Araya hiç bir düşünce girmesine izin vermemişler.
Çok güzel iş!.
serianno (03 Temmuz, 2006 09:21 Pazartesi)Bu arada Belçika işine yakın bir örnekte İnternetten izlemiştim Tv reklamı:''yaşlı bir adamın,sigara içen genç adama yer vermesi''vardı.
Yani erken ölecek maksadı ile...düşünce yakın.
nick (03 Temmuz, 2006 10:50 Pazartesi)bu arada sigara geyigi bir yana, sunu merak ettim, viki'nin ekledigi islerde en ustteki resimde, oje suren hatunun posizyonu dusunulmus bir dikkat cekme atraksiyonu mudur? yoksa yanlis sekilde uygulanmis bir calisma midir?
Neden derseniz, hatunun su anki pozisyonu ""birine oje surmek, hizmet etmek, aman caniim yakinda olecek""" konseptinden daha cok, """benim yusyuvarlak popom var hafiften de beli acar catal frikiki veririm, ahanda buyrun""" der gibi?
diye dusunmekteyim.
sadi (su geçirmez balık) tekin (03 Temmuz, 2006 12:50 Pazartesi)evet barda da içilmemeli bence.. sen orda keyif yapacaksın diye benim için ızdırap olmamalı o gece. sevgili nick, senin bardağındaki alkolun bana bi zararı yok o bakımdan alkol zararsızgillerden sayılabilir evet. çünkü aslolan senin başkasına verdiğin zarar, kendine değil.
ayrıca açık havada da yasaklanmalı. mesela harbiye. ya konser izliycez keyfiynen, iki kişi tüttürmeye başlıyor, haydii.. seyredebilirsen seyret. ne hakkınız var kardeşim.
o kadar ki; yolda yürürken bile, önündekinden aniden çıkan duman ferhatın dediği gibi, aniden ağzına burnuna giriyor. o anlarda ciddi ciddi cinnet geçirip boğazlayacam birini bigün ama.. du bakalım..
şu bi gerçek ki, sigara içen kişi kendinden başkasını düşünmüyor, sadece sigara içmesi bi hakmış ve onu ilgilendirirmiş gibi bencil. hiç hoş değil..
hindistan örneğine gelince, çalışma güzel de, benim bildiğim çoğunluk yakılıyor ölünce.. mezara gömülme ne kadar yaygın hindistanda?
Yalçın (settar) Pembecioğlu (03 Temmuz, 2006 14:49 Pazartesi)A haklısın Su Geçirmez, üstelik bir katolik rahip de var cenazenin başında sanırım...
felidae (03 Temmuz, 2006 18:03 Pazartesi)aman allahım benim gibi düşünen bir sürü insan varmış! içten söylüyorum artık bende bi anormallik olduğunu düşünmeye başlamıştım..
reklama dair yazılanı okumamıştım henüz,bana verdiği mesaj " sen keyif yapacaksın diye başkalarına yük oluyorsun,eza çektiriyorsun ve bu yüzden gençliğine güzelliğine rağmen çok itici görünüyorsun" du.onların elleriyle oje sürmek-eşya taşımak vs yerine sigarayı ellerinde tutması böyle düşündürdü.
sigaraya olan duyarlılığım , en yakınlarımı bile etkilemiyor.sağlık sorunumun olması,dokunması bile onları bu konuda durdurmadı.durdurmaz da,kendi hayatına acımayan başkasını düşünmüyor anlaşılan.
felidae (03 Temmuz, 2006 18:07 Pazartesi)bu arada,dediklerim ek olan resimler içindi tabi.soldaki çok etkili,tavan olur duvar olur ,özel sigara odası olarak durulan her yere eklenebilir,fikri çok iyi...
idiotbox (03 Temmuz, 2006 18:55 Pazartesi)sigara içenlerin %50'si aptaldır desem olmaz heralde

sadi (su geçirmez balık) tekin (03 Temmuz, 2006 19:14 Pazartesi)yaşa settar. ben de bu listeyi uygulamaya başlayacam en kısa sürede..
bu arada benim evde balkonda bile sigara içilmiyor, söylemiş miydim :)))
Bilirkişi Raporu (03 Temmuz, 2006 19:21 Pazartesi)merak ettim de idiotbox, diğer %50'sine ne desen olmaz acaba?
nick (03 Temmuz, 2006 19:34 Pazartesi)yahu tamm eyvallah sevmeyen icmeyen yanind icirmeme hususunda haklidir sudur budur vs. ama;
1. acikhavada durumunu hepten abartmissiniz, benim ufledigim dumandan alacagin toksik madde, emin ol sehir trafigi egzozundan alacagindan azdir, hepiimiz de kose baslarinda agzina agzina uflemek icin seni bekliyor degiliz hani. Vapurlar hakeza, farzet oturdun yanima agzim kokuyor, kalk git uzaga oturuver, vapurlarda acikhavadaki
yerlesim mesela sag sol olarak ayrilacak sigara icen icmeyen olarak ayarlanabilir, bu kadar rahtsiz olan varsa, kaldi ki bu halk oylamasina sunulsun, kesin kazaniriz o ayri.
2. yani sigarayi afedesiniz, bole super zararli olarak gostermis durumdasiniz, merak ediyorum, bu kadar ozenli yesilayci insanlar olarak; sanirim damla alkol kullanmiyorsunuz, terli terli su icmiyorsunuz, istanbul trafiginde araba kullanmiyorsunuz, hayatinizda size zarar verebilecek hic bir riskli atraksiyona bulasmiyorsunuz.
yedik bizde peki.
guzelim acin davanizi, kazanin amenna, ben o saate kadar, SGBye denk gelir umuduyla yolda suratiniza suratiniza uflemeye devam edecegim, bar ve vapurlarda da dumanalti organizasyonlarinin basinda olacagim. hehhe. sirayla gelin ama efendiler.
Fantasy_X (03 Temmuz, 2006 22:05 Pazartesi)sigara içmeyenlere katılıyorum

hem biz zehirleniyoruz. içmenizede iyimser olurduk (ama bizi zehirlemeseydiniz. hem kim vermişki bu hakkı size

) (benim bigu görüşüm tabikide bu :) )
firat® (03 Temmuz, 2006 22:25 Pazartesi)Konuyla ilgili güzel bir yazı.
(Ben de bu sırada bir sigara yakayım.)
firat® (03 Temmuz, 2006 22:34 Pazartesi) nick (04 Temmuz, 2006 13:42 Salı)Settar Bravo yani alternatif olarak verdigin linkteki kose yazarina gel, damdan dusme oyuncu nisantasi burjuvasi, hadi diyelim, ben kilim kendisine, yazdigi yazinin niteligidir diyecegim onemli olan, e orada da is yok, icmeyin efendim rahatsiz oluyorum efendim bidir bidr laf ebeligi.
Yaziyi yazan hislerime tercuman olmus bi onceki yorumumdaki gibi, guzel seyler yazmis. rahatsiz olana saygim sonsuz ama, acikhavada rahatsiz oluyorum dumandan diyene gulerler abi. Ben de bundan sonra coplerinizi ayirin istiyorum, kagit metal cam olarak.
Tiryaki degilim, sigarayi keyif elemani olmaktan cikarip gunde 2 paket icenlerden de hazetmiyorum. Ama tutunun, nargilenin piponun puronun keyifli birer aktivite olma niteligini es gecip komple zararli bu derseniz, mcdonalsdan hamburger alirken gormiyim sizi derim. onun zarari kendine derseniz, coluk cocuk gorup imreniyor etkileniyor komple kapansin derim, deroglu derim hazimsizca muhalefet olunan her seye oldugu gibi.
snt (04 Temmuz, 2006 17:46 Salı)Bir polisle bir katil aynı değildir, ikisi de silah taşıyor olsa da...
Ben "Sigara içenler" diye her tiryakinin bir kefeye konmasına hastayım.
12 yıldır sigara içiyorum, açık ya da kapalı ortamlarda her zaman yanımdakileri rahatsız etmeden içmeye çalşırım, rahatsız olan varsa da söndürürüm. Çünkü öküz değilim.
Kendim de -açıkhavada dahi- başkasının sigarası burnuma tüttüğünde sinirlenirim, benim de o insanı boğmak gelir içimden. Bir bardan çıktığımda üstüme sinen kokuya ben de deliririm. Çünkü içmeyenlerden farklı, başka bir yaratık değilim.
Ama... Ama sigara içmeyi seviyorum ve buna karışılmasından da nefret ediyorum. Başkaları diğer insanlara saygısız diye, bana neden kızdığınızı bilmiyorum. Trafik de öküz dolu, onlar da hepimizi rahatsız ediyor. Neden otomobil kullanmak yasaklanmıyor?
Çünkü sigara konusunda tartışılması birilerinin işine geliyor de ondan. Geçen gün Settarla konuştuk, her tür sigara karşıtı eylem de sigara iletişimidir aslında diye. Buradaki bu tartışma bile, bir tiryaki için tetikleyicidir. Bundan karlı çıkanlar da sigara şirketleridir :)
Diyeceğim odur kl, sizin sorununuz tüm sigara içenlerle değil, saygısız tiryakilerle. Onlar araba kullanırken de aynıdır, sigara içerken de, banka sırasında da...
Hedef şaşırtanlar da bilfiil sigara üreticileridir, çünkü "sigara içenler"i yaşam sevinci olmayan, geleceği umursamayan ve kendini yalnız hisseden, dışlanan insanlar olarak konumlandıran yukarıdaki gibi tüm iletişimler onlara yarar.
Çünkü dünya nüfusunun çoğu kendini böyle hissediyor:)
Bence.
Di mi Settar?
Yalçın (settar) Pembecioğlu (04 Temmuz, 2006 18:34 Salı)Genellikle haklısın snt, burada herkesin düştüğü elma armut toplaması, sapla samanı karıştırma hatasına sen de düşmüşsün ama.
2 yanlış 1 doğru etmez. Trafikte de kötü otomobil kullanılıyor olması, sigara içmeyen bir insanın içen kişi tarafından terörize edilmesini haklı çıkarmaz. Kaldı ki trafik kurallarını ihlal ederek otomobil kullanmanın cezası ve yaptırımı var.
Ofiste biri bağırarak şarkı söylerse diğer bir çalışan ona susmasını ya da sessiz olmasını söyler. Peki ofiste sigara içme yasağı yoksa ve senin gibi duyarlı arkadaşlarımız da çok az sayıdaysa ne yapacağız?
Daha 2 saat önce 6 metrekarelik bir odada 4 kişi toplantıdaydık ve 2 kişi arka arkaya sigara içti. Bu insanların benim hissettiğim dehşeti anlamaları için başka ne yapabilirim?
Ailemde 3 kişiyi kanserden kaybettiğimi hem anne hem baba tarafından kalp hastalığını genetik olarak aldığımı, bir pasif içici olarak bana belki de kendilerine verdiklerinden daha fazla zarar verdiklerini nasıl açıklayabilirim? 30 yıl sonra akciğer kanseri olursam şu anda aynı odayı paylaştığım arkadaşlarımı o zaman bulup "niye benim yanımda sigara içtiniz layn" mı demem daha normal, yoksa şimdi antipatik ve gıcık biri olarak anılma bahasına onlara her sigara yakışlarında camı açmalarını hatırlatmam mı?
Daha geçen gün konuştuğumuz konuya gelince, sigara karşıtı her türlü eylem sigara şirketine yarar sağlamıyor, bireysel eylemler zorunlu. Bu haberde konu olan ilanlar ve afişlere taşınan kampanyalar ise aynen senin dediğin gibi gereksiz bir şekilde sigaracılara yarıyor ne yazık ki. Ama sigaranın kendisini ne kadar rahatsız ettiğini söyleyen bir bireyin susup herkesin sigarayı bırakacağı o aydınlık günleri bekleyecek hali de yok. Tavrını belli etmeli.
ix (04 Temmuz, 2006 18:43 Salı)ne güzel demişin be snt, tebrik ediyorum.
sigara içen öküzler ve içmeyen öküzler olarak ayrılabilir bu toplum.
bu aynı yanınızda saatlerce telefonda konuşmak, lahmacunu soğanı basarak yiyip dibinizde birinin soluması gibi. insanın insana verdiği değer bence önemli olan... sigara içmiş içmemiş ne fark eder?
Yalçın (settar) Pembecioğlu (04 Temmuz, 2006 19:51 Salı)ix ne farkeder soruna cevap:
ben senin yaninda osurursam sen bana hayvan dersin. sen benim yanimda sigara icersen benim cigerlerime icmedigim zararli maddeler yapisir :)
bella donna (04 Temmuz, 2006 20:05 Salı)1 sene evvelsine kadar çevremdeki insanların "rahatsız oluyorum"larına çok da aldırış etmeden, ancak topluluk içinde yine de alışkanlığıma dikkat ederek yaklaşık 6-7 sene boyunca sigara kullandım. son 1 sene içinde ilk başta sigarayı bırakma çabasından, ardından sesime özen göstereceğim telaşından başlayan sigaradan uzak durma çalışmalarım nihayetinde bir sigara kabusuna dönüştü. burada istenildiği kadar tartışılsın sigara içen hiç kimse "açık veya kapalı ortam fark etmeksizin" yanında sigara içtiği insanlar üzerinde bıraktıkları etkiyi kolay kolay ölçemez.
sigara içen bir sevgiliyle öpüşmek hoş değil. sigara içen bir insanla otobüste dip dibe durmak hoş değil. yanınızdaki insan vapur sefanızın en iç gıcıklayıcı anında ciğerlerinizi dumana boğup sizi öksürük krizine soktuğunda içine düştüğünüz durum hiç hoş değil. kaldı ki, pek çok defa denenmiş ve görülmüştür, bağımlı kişi bir süre sonra yanındaki hamileymiş, bebekmiş, çocukmuş bunları da görmüyor gözü her ne kadar eğitimli olursa olsun.
çikolata da bir bağımlılıktır. zararı kantardaki ibrenin her geçen gün daha yüksek rakanları işaret etmesiyle kişisel boyutta başlar, ancak ilerleyen zamanlarda otobüste veya asansörde iki kişilik alanı kaplamanızla topluma mal olur düzeye erişir.
ix (04 Temmuz, 2006 20:51 Salı)DİKKAT! BU YAZININ İÇİNDE HOŞUNUZA GİTMEYECEK KELİMELER OLABİLİR. OKUMAK YA DA OKUMAMAK SİZİN TERCİHİNİZE KALMIŞTIR!
settarıma cevap:
yaaa öyle mi?
o zaman hayvan derim tabi. ama sen osurduğun zaman da sadece havaya herhangi bir gaz bırakmıyor, minik partiküller de saçıyorsun. hijyenik değilsin beni bu partiküllerle iki gün sonra öldürebilirsin bile. lakin sen bir noktayı kaçırmışın, insanlık. içmiş içmemişten kastım buydu. ben etrafta çocuk varken sigaramı içemem mesela, yaşlı birileri olduğunda ya da havalandırması kötü bir ortamda. burada önemli olan zihniyet, senin osurman ya da benim sigara içmem değil. (hahahah osurmak senin üstüne kaldı.)
snt (05 Temmuz, 2006 10:33 Çarşamba)Ben de burnuma tüttürülen sigaradan nefret ediyorum, ben de kanser olmak istemiyorum. Kapalı yerlerde, bizim ofis de dahil sigaranın yasak olması gerektiğine inanıyorum. Ben de gerektiğinde insanlara "pencereyi açar mısın, çok duman oldu" diyorum. Ama sigara içenlere "hayvan" muamelesi yapılmasından da hoşnut değilim.
Hala suratımıza osurulma benzetmesine maruz kalıyoruz. Bu yaptığınız şiddet uygulamak değil mi?
Sizi benden üstün yapan, sigara kokmamanız mı?
Siz sigara içmeyenler birbirinizle öpüşün durun o zaman. Bizimle arkadaşlık etmeyin, bizim gittiğimiz yere gelmeyin. Karşılaşırsak da yüzümüze osuruverin... Bu mu sigarayla savaş yönteminiz?
Bu genelleme hastalığı çok tehlikeli: müslümanlar teröristtir, galatasaraylılar şerefsizdir, sigara içenler bencil hayvanlardır, bankacılar sıkıcıdır... Böyle mi yaşayacağız?
Sigara içiyorum ve tek zarar verdiğimin de kendi ciğerlerim olmasına özen gösteriyorum. Ama yine de birgün kanser olursam bunun tek sebebinin sigara olamayacağını; soluduğum egsoz dumanları, global ısınmanın yan etkileri, sanayi emüsyonları ve vücuduma giren kanserojen katkı maddelerinin de en az sigara kadar zararlı olduğunu biliyorum.
Siz de biraz ne yaptığınızı düşünseniz iyi olur sanki.
Bana mı karşısınız yoksa sigarası ile, fabrika bacası ile, zehirli atıkları ile ya da egsozu ile bu dünyayı zehirleyenlere mi? Hedef kim?
Yalçın (settar) Pembecioğlu (05 Temmuz, 2006 10:46 Çarşamba)snt alınma ama öyle. Yorumların başına baksana, tartışma ortak mekanlarda sigara içilmesinden rahatsız olunmasıyla başladı. Konudan biraz sapmış olabiliriz ama özünde benimle aynı mekanda sigara içmekte sakınca görmeyen insanlara cevap yetiştirmeye çalışıyorum daha çok. Senin sigara içtiğini bile farketmiyorum yoksa çoğu zaman sen de biliyorsun. Gülse Birsel'in yazılarının konusu da buydu ama Nick kardeşim filip moris casusluğu yapıp belden aşağı vurdu :)
Burada hep atlanan şey şu: sigara içen bir kişi gayet bilinçli ve rahat bir şekilde başkasını etkileyebildiğini senin kadar rahat kabul edemiyor. Diğer arkadaşlar, sözüm size değil, alınmayın. Ne nick, ne de ix sigarasıyla boğmaya çalışmadı beni henüz. Ama başkaları denedi ve bunu da yazmam lazım.
Ben sigarayı bıraktım.
Aylarca kendi kendimle mücadele edip kurtuldum işte. Ama sonuçta keyfinden (göreceli de olsa) mahrum olduğum bir şeyin sadece zararını çekmeye başladım bu sefer de. O zaman da koşulların aslında sigara içenlerden yana olduğunu farkettim ve bu durumdan şikayet ediyorum. Bu kadar basit. Kimseyi afaroz etme ya da çarmıha germeye niyetim yok. Aynen senin dediğini söylüyorum ben de: kapalı yerlerde sigara içilmesin.
nick (05 Temmuz, 2006 13:00 Çarşamba)Burada yazidiginiz herseye komple katiliyorum zatende, ozellikle 3 sey tahrik etti beni,
1. acikhavada bile rahatsiz oluyorum olayi
2. vapurlarda icilmesin olayi.
3. ben balkonumda bile yasakladim gibisinden cumleler.
benim kirmaya calistigim bu zihniyet hocam, camdan, kristalden degil hickimse. abartmanin alemi yok futursuzca, tutun kullanan her akli basinda insan gibi dikkat ediyoruz zaten. Yani ben sokakata sigara icerken otobus duraginda biri gelipde abi rahatsi oluyorum derse, baba o zaman bi zahmet uzxaklas 2 adim derim.
Kaldi ki gulse birsel adli cokbilmis arkadasi yakalasam ayni kafede yuzune yuzune uflemek ister ama hayvan bi sahsiyet olmadigim icin yapmazdim herhalde, ama haketmistir kesin o. ehheheh
ferhat can (05 Temmuz, 2006 20:28 Çarşamba)nick biz niye uzaklaşalım vapurda durakta vs. sen sigara içeceksin diye ben niye yerimden kalkayım.
en sevdiğim şey vapurda yan tarafta yolculuk etmek. inan yanımda değil 3 4 yanımda birisi yakınca sigarayı ağzından çıkan duman direk gözüme ağzıma yüzüme geliyor. canın sigara çektiğinde gidersin en arkaya orada içersin. kimseyi rahatsız etmezsin. (vapur sigarasının çok keyifli olduğunu biliyorum sizler için)
ayrıca ben sigara içilmesin de demiyorum. mümkünse heryerde içilebilir olsun. ne kadar içilebilir olursa o kadar az genç başlar sigaraya. sigara yasakları sadece sigara bağımlısı genç sayısını artırıyor.
yasaklamak çözüm değil o yüzden. fiyat artırmak bir çözüm ama bu seferde kaçak artıyor. geriye bir tek eğitimi, kamu oyu, sivil toplum örgütlerinin çabaları kalıyor.
ferhat can (05 Temmuz, 2006 20:34 Çarşamba)bir de sntnin yazısı için küçük bir cevap vereyim. okulda bir çok araştırma sonucu vs. aktarılıyor hocalarımız tarafından. sigara içen birisi ile içmeyen birisi arasında akciğer kanseri riski teoride 10 kat daha fazla. -ki ben bu araştırmaların bile saptırılarak yayınlandığını düşünüyorum.
ama hocam şöyle bir şey demişti şu an onkolojide akciğer kanseri teşhisi konup da "hayatı boyunca hiç sigara içmemiş" olan 1 kişi var. istatiki bir değer taşımıyor tabi ki. ama aklında bulunsun.
bella donna (05 Temmuz, 2006 22:12 Çarşamba)arkadaşlar tartışmaya ne hacet?vapurun bir kısmı vardır mesela. yarı kapalı, büfe kapısının tam karşısında. yaz kış sigara kullananlar tarafından kullanılır orası. alt kattaki bölümün sağ kısmını sigara kullanmayanlara tahsis etsinler mesela, diğer kısmını da sigara kullananlara... herkes rahat... bu her zaman böyle değil miydi? geçelim lüks restoranları fast food'larda bile söz konusu olan durum budur... 8))
nick (06 Temmuz, 2006 00:21 Perşembe)agzina saglik bella
ferhatcigim, onemli olan "icmesin, icecekse de gitsin arkada zikkimlansin zehrini" taviridir ki bu bakis acisi yanlis olan.
bir hikaye anlatayim bak, bundan 2 ay evvel bir aksamustu bostancidan burgaza dogru vapura binmis gidiyorum, normalde oturmadigim yan taraflara gunes tepede olmadigi ve mevsimlik isittigi icin oturayim dedim. vapur kalkinca, sivriada ve yassiadanin hemen tepesinde batmaya direnen nefis gunes, duuumduz carsaf gibi bir denize gokyuzunun renklerini resmediyor resmen. cayimi her zamanki gbi vapur kalkmadan almayacagimi soyleyip gonderdigim garson arkadas, kalktiktan 5 dakika sonra tekrar servis yapmis incebellide, bu esnada, heyecanla sigarami sarmisim, muzikcalar aletinin play tusuna basip ilk nefesimi cekmisim, david abi de kulagimda blindman i baska bir guzel soyluyor sanki. Oyle ki keyiften aglayacagim birazdan. Hani birakin ferhatsal birinin gelip de icmeyin etmeyin demesini, yanimdaki kalpten gitse sansli sayar, ölürken garkoldugun huzura bak be kardesim derim oyle yani.
Neyse, 1-2 metre uzagimda bana dik dik bakan kizi gorunce dedim icimden, "hah zaten bana muzigi durdurtacak, bu keyifli dakikalari pic ettirecek biri cikmasa sasardim" diye, Once pause ardindan kulakligi cikartip, tum uyuzlugumla, "duman geliyorsa yer degistirelim" dedim ki, kizcagiz da demesin mi, "yok ben ates istedim de duymadiniz sanirim" diye. icledim o dakka elemani.
simdi ferhatcigim bunu anlatmamin sebebi su ki, bizler tütün tüttürüp endorfin salgilayip stresten uzaklasip omrumuze omur katarken, sen de vapurun yan tarafinda yay yutmus gibi, ay su yakti, aman oburude yandirdi, ay agzima duman kacti, ay burnumdan girdi diye, telef olursun, bu stresle kuruyup gidersin. Herseyin bir yolu bulunur, onemli olan tavir vs. sen dersen bana abi dumanin agzima kacti pasif pasif iciyorum 2 saattir diye, ben de seni alirim ruzgarin tersine merak etme. Ama lafimi carpitmissin, durakta kilimi kipirdatmam, 2 adim cimnastik yapiverirsin.
ferhat can (07 Temmuz, 2006 01:39 Cuma)tamam nick bu kadar düşünceliysen sen içebilirsin. stickerları ona göre hazırlayacağım. no smoking -except nick :)
vapur sigarasına hala gönülden karşıyım. herkes zaten senin kadar düşünceli olsa bırak vapur sigarasını kanseri vs. milletçe 100 yıl yaşarız huzur içinde.
sen benim karşı çıktığım "özgürlük ihlalini" yapmıyorsun zaten.
ama olayı kişisel seviyeye indirdikten sonra asıl tartıştığımız şeyden uzaklaşmış oluyoruz.
zaten uzadı gereksiz. yanlız bir gün vapur yolculuğu yapacaksak kıç tarafında oturucaksın ona göre. :)
nick (07 Temmuz, 2006 07:47 Cuma)uzasin canm ne olacak, herseyden once tatli tatli muahbbetle karisik geyik yapiyoruz, arada da punduna getirip tartisiyoruz.
gelelim vapur yolculuguna, az adami sigaraya baslatmadim, senide baslatirim, ama akilli tiryakiler oldu baslattiklarim, oyl emzik gibi sigara icmezler hicbiri. senin gibi etik bi adamda ben sahsen prensipleri olan bir tiryaki potansiyeli goruyorum.
ferhat can (07 Temmuz, 2006 12:50 Cuma)benim sigaraya başlamam imkansız. ailemden 3 kişiyi sigara kaynaklı problemler yüzünden kaybettim. hassasım biraz.
benim de çok ciddi sigarayı bırak sana boğazda yemek ısmarlıyayaım iddaalarım vardır. :)
mesela nick sigarayı bırak sana vapur alayım ?
nick (07 Temmuz, 2006 16:23 Cuma)asin sagolsun ferhatcim, dilerim birakmak isteyen ama birakamayan artik keyfini almayan herkes birakir birgun.
abi vapur kesmez beni, ada al bana sen. benim gibileri tikalim oraya. bu konuda calismalarim da var hani, bi gun mesai bitmesien yarim saat kala dedim bole bisi yapiim ama ragbet gormedi pek hehhe.
http://isolatedlife.5u.com
nick (07 Temmuz, 2006 17:15 Cuma)evert abi kacmior senden de hehhe.
senin benim yok abi, hepimizin sitesi, dogru orguıtlenip takilmak istiorum shakers misali.
ama tabi biz daa serbest olucaz baba. paso muabbet geyik, sadece yasamamizi saglayacak kadar calisicaz filan.
alisureyyatorun (08 Temmuz, 2006 00:15 Cumartesi)yaziyi bastan sona okuyacak vaktim olmadi bayagi da hararetli bi tartisma olmus. ama 4 sey soyleyecegim
1.sigara oldurur.
2.sigara icen insan hem kendisini hem de cevresindekilerin sagligini tehlikeye sokar.
3.sigara icmeyen birisinin yaninda sigara icilmemelidir hatta İÇİLMEZ.
4.sigara bir tur uyusturucudur.
arti yukaridaki soylediklerim 8 subat 2006 gunu yasa ile yururluge girmistir. ek olarak baskasinin sagligini tehdit edecek sekilde herhangi bir ortamda sigara icmek kesinlikle yasaktir. sigara icmeyen birisinin yaninda yasaga uymayanlara sigara icmeyenin tarafindan dava acma hakki bulunur. bazi serbest bolgelerin kapsami disinda bulunan bu yururluk, sokak, cadde, taksi, otomobil vb. tum tasitlar, kamuya ve ozel sektore hizmet veren kuruluslar, okul, egitim kuruluslari, devlet daireleri, halka acik tuvaletler, hastaneler, toplu yerlesim bolgeleri, restoranlar, oteller, kisaca eviniz disinda akliniza gelebilecek tum yerlerde gecerlidir. bu bolgelerin dahilinde eger bir sigarali bolum bulunuyorsa sigara icmek isteyen mutlaka o bolgede icmeli. aksi takdirde yukaridaki kanun sigara icmeyen her vatandas tarafindan mahkemeye basvurularak sorusturmaya acilabilir.
ayrica sigaralarin uzerine yazilan uyarilar sayesinde sigara satislarinda yuzde 40 lik bir dusus oldugu gozlemlenmis, ozellikle uzerinde "sigara oldurur" gibi sert ibareler iceren sigara paketlerinin satisinda ciddi bir azalma olusmustur.
yukarida yazdiklarim yururlukteki kanunun icerigi (Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü Hakkında Kanun (4207 Sayılı Yasa)) ve uygulanma sekli olup herkes tarafindan olumlu bir sekilde algilanacagini umarak tum biguculara saygilarimi sunuyorum.
bella donna (08 Temmuz, 2006 11:15 Cumartesi)o uyarılar sayesinsde gerçekleşen düşüş belki de arkadaşların paket almayı bırakıp sarmaya başlamasıylla gerçekleşmiştir 89
şakası bir yana bu konuda da alınan istatistiklerin verdiği bilgiler yeterince doğru değil. keşke sadece bakkaldan marketten alınan miktar kadar içliyor olsa..
ferhat can (10 Temmuz, 2006 22:50 Pazartesi)neyi yasaklarsanız, kötülerseniz, o daha fazla popüler olur. sigara daha önce hiç bu kadar populer olmamıştı. (bir de camelın saat verdiği zamanlar var)
yaşıtlarım arasında tehlikeli bir şey yapıp ilgi çekmek isteyen herkesin ilk durağı sigara oluyor.
mesela lisede bütün arkadaşların içiyorsa sen de içmelisin o "ortamı" bozmamak için. bu sadece sigara için geçerli değil. şu an bir uyuşturucu maddenin kullanımı inanılmaz artmış durumda. neredeyse her arkadaşım ya içiyor ya da bir kere denedi. (hangi madde olduğunu yazmam suç mudur sitede bilemedim)
buna ne diyeceğiz ?
alisureyyatorun (12 Temmuz, 2006 01:02 Çarşamba)hic birsey demeye gerek yok bence. gayet acik. onlar secimlerini yapmislar. uzun omurler dilemek yerinde olur.
mehmet (02 Ağustos, 2007 00:16 Perşembe) ruprect (02 Ağustos, 2007 02:05 Perşembe)Yakında barlarda içki içmek de yasaklanacakmış. Ben de Eddie Izzard'ın yalancısıyım.
ARTanubis (02 Ağustos, 2007 09:57 Perşembe)mehmet bu görseller mükemmel... renk kompozisyon inanılmaz... tablo izler gibi..
ama sigaradan soğutur mu tartışılır...
fair (02 Ağustos, 2007 10:37 Perşembe)bu çalışma ödülü kesinlikle haketmiş... gayet başarılı.. kapalı mekanlarda sigara içilmesin fikrine de sonuna kadar katılıyorum, sigara içenlerin içmeyenleri zehirlemeye hiç hakları yok.. gerçi ben vapurda içenlere de kızıyorum, üst katta içilen tüm sigaraların kötü külleri alt katta oturan insanların üstüne geliyor mesela ve çok rahatsız edici oluyor.. ya da aynı sırada oturup içen birinin dumanı devamlı yan tarafta oturanların yüzüne geliyor.. olabildiğince çevreyi rahatsız etmeden sigara içilse ve sigara içenlerin yerleri içmeyenlerin yanlarından biraz uzak olsa iyi olur...
rakunzell rakkadar (02 Ağustos, 2007 10:57 Perşembe)rise cihazına bağlanıp üstüne birazcık da kasarak sigaradan kurtuldum sayın seyirciler. hatta bugün 2. ayım. kihh!
tekrar tekrar söyliycem galiba bunu. senin geberip gitmen üstünden para yapılmasına katlanamıyorum. içmiyciiym, içmiyorum. gururum ağır basıyo! (:
fotoğraflar enfes. ama artanubis'e hak vereceğim. soğutacağını sanmam. sigara içerken öldüğünüzün sinyallerini almadığınız sürece bırakmak zor gb..
bir de yeni jenerasyon çok daha olumlu bir tablo çiziyor. deli miyim içeyim gb bir hal takınıyorlar onlar..
mehmet (02 Ağustos, 2007 12:00 Perşembe)kilo işini naptın rakunzel, ben 2 sene önce bi 2 ay sigarayı bıraktım aldığım kiloları hala veremedim, yılların atletik memeti 2 yıldır oldu sana göbekli memet (bkz. profil son foto)
rakunzell rakkadar (02 Ağustos, 2007 12:23 Perşembe)2 ayda 4 kilo ((: süt içmekten süt içmeklere koşuyorum, çok fena. ve fakat rise'a benimle girip hiç yemek yemek istemeyen bir arkadaşım var. o formunda.
bir de dikmen vadisini tırmanırken kalbim ağzımda tırmanmıyorum artık. boğazım nefes alırken yanmıyo, öksürüğüm durdu, leş kokmuyorum ve hödüklere para kazandırmıyorum. (: artı 2 kiloya bile eyvallah derim yani. ve ancak sonrası pek hoş olmaz tabi..
ek: ormanda yaşamıyoruz çok atletik olmaya gerek yok. hem koşup hem yüzebiliyosak sorun yok bence.
ARTanubis (02 Ağustos, 2007 16:01 Perşembe)mehmet profil son fotoya bakarsak hepimiz bir "göbekli memet" olmak için çaba sarfedebiliriz korkarım:)
ilgi 500% artmış, yaramış yani...
mehmet (02 Ağustos, 2007 17:04 Perşembe)ilginin 10% lere düştüğü halim desem :)))))))
ARTanubis (02 Ağustos, 2007 17:22 Perşembe)korkuyorum:)
abdulaziz (creaziz) şahin (02 Ağustos, 2007 18:43 Perşembe)fotoğraflar güzel ama, adam anlayana kadar bi paket sigarayı sırf stresten kurtulmak ve ölen beyin hücrelerini dumanla doldurmak adına tüketir.
içsen akciğer gidecek,bıraksan karaciğer yağlanacak, iki ucu .... değnek.
ARTanubis (03 Ağustos, 2007 00:23 Cuma)bok??

.....ne dedim ben???
mehmet (03 Ağustos, 2007 12:31 Cuma)ART çıldırmış olmalısın!!!!
ARTanubis (03 Ağustos, 2007 15:05 Cuma)ben ne yaptığımı

biliyor muyum

bunca sigaradan sonra

Yorum yapmak için
- sisteme
kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz ana sayfadan
giriş yapabilirsiniz.