Anasayfa
3480_7186.jpg Resimleri
 

Vakıfbank Logo Değişimi

Vakıfbank kurumsalında değişiklik olacağını meraklandırıcı reklamlardan ve şube tabelalarındaki giydirmelerden anlamış, beklenti içindeydik. (Bazı üyelerimiz tabelaların gizlice fotoğrafını çekip haber yapmayı bile düşündü!) :)

Karşımızda yeni Vakıfbank. Türk Nokta Net'in beynime kazınmış olan "senin yerin burası" sloganının benzerini de logo altına eklemişler "Burası Sizin Yeriniz".

Bir çok logo değişimini gereksiz bulurken şimdi VakıfBank'ın eski VB amblemine bakınca değişimin gerekli olduğuna ikna oldum. Yeni kurumsal da fena olmamış. İnternet sitelerinde sarı/gri/siyah görüyoruz bol bol. Siz ne düşünüyorsunuz yeni logoyla ilgili?

Haber mini adres: adresi kopyala
Paylaş

Bu haberler de ilginizi çekebilir:

tiryaki (10 Temmuz, 2008 10:18 Perşembe)
barbaros caddesindeki vakıfbank (sanıyorum orası) geceleri tabela ışıklarını açık bıraktığı için branda etkisiz kalıyordu. Dinamik ve daha çağdaş olmasının yanında ciddi de duruyor. Ama en az bir trenyolu şirketi kadar... Bir çok tren seyahati neticesinde, yeni logonun bir trenyolu işletmeciliği şirketine ait olabileceği kanaatine vardım... Gri ve sarı Opel in renkleri. Eskiden opel o renkleri bayasıya kullanırdı şimdilerde değişti tabi, işte vakıfbank o eski günler gibi bi web sitesi yaptırmış... Ne olursa olsun değişim iyidir, gereklidir.. Vakıfbank için ise çok gerekliydi ve çok iyi olmuş. Ama şekilde şemalde değil kafalarda da değişim gerekli sanırsam...

big mac (10 Temmuz, 2008 10:35 Perşembe)
guzel yeni dinamik bi hava katmis .. site biraz daha ferah olsaymis keske neden kocaman alani bos birakip kucucuk bi alana sikismislarki.. bazen kucultulmus siteler hos olabiliyo ama sen bi bankasin yahuu... bi cok islem bicok durum mevcut ve sureki yenileniceksin nicin ufacik dar bi alanda sikis tikis?

ardaerdik (10 Temmuz, 2008 10:37 Perşembe)
benim bildigim "burası sizin yeriniz" sloganını 3-4 sene önceki sarı banklı filmden beri kullanıyor vakıfbank.

tiryaki (10 Temmuz, 2008 10:42 Perşembe)
şurada görülebilir kendisi

anafikir (10 Temmuz, 2008 10:45 Perşembe)
Ben Twiter'ımda şöyle yazmıştım; Uzun zamandır ilk kez yenilenen bir logoya "beğenmedim" diyemedim. Ki daha gözün alışma süreci var. Aferin Vakıfbank : )

Belki de eskisi bir hayli sevimsiz olduğu için bu değişim olumlu gelmiştir bana, büyük ihtimal öyle.

mezzoalto (10 Temmuz, 2008 11:06 Perşembe)
aaa hakkaten bi dinamizm bi modernleşme gelmiş logoya yahu..

ARTanubis (10 Temmuz, 2008 11:15 Perşembe)
eski logo o kadar hantaldı ki bu hoşumuza gitti bence..

bence yarın sabah kalkıp bu logoyla yeni bir banka kurulduğunu görsek ve haber yapsak hepimiz banka ciddiyetini yansıtmayan, trenyolu, posta, kurye şirketine ait bir logo oldugu yorumunu yapacaktık:))

"burası sizin" ve "sizin yeriniz" arasındaki boşluklar dengeli mi sizce?? ben mi kuruntu yapıyorum?

Aygül (viki) Pembecioğlu (10 Temmuz, 2008 11:25 Perşembe)
Tam bunu ben yapacaktim. Bugün toplantiya giderken farkettim ben logo değişimini :)

mezzoalto (10 Temmuz, 2008 12:09 Perşembe)
ben bakınca kurye-trenyolu filan görmüyorum.. bende finans kuruluşu duygusu uyandırıyor, hani illa başka bişeye benzeteceksek, sigorta olabilir mesela.. ama kesinlikle ulaşımla ilgili bir çağrışım yapmadı.. kurye için de fazla resmi geldi hatta bana.. hastane filan da olabilir gibime geldi ama hani zorlamaya ne gerek var.. mesela sırf bu logo bile bende vakıfbank denince uyanan "köhnemişlik" hissiyatını hafifletti.. darısı ziraat'in başına:)

phoenixia (10 Temmuz, 2008 12:38 Perşembe)
çoğu banka uçak bileti için ürünler çıkarırken vakıfbank'ın tren yolu için kart çıkartması ve yeni logodaki tren yolu şirketi çağrışımı çok da yanlış bir algı olmasa gerek..:)

kemal (KAghast) şahin (10 Temmuz, 2008 12:48 Perşembe)
bence sitedeki siyah zemin yine bilindik öldürülmeye çalışan  yıllanmış vakıf bank ruhunu hortlattı bende.

aaa ne güzel olmuş logo derken zemini gördüm ve irkildim.

ayrıca alt sayfalarda üst menüdeki butonlara bakın bi!
bankacılık ve krediler butonlarında hizalama sorunu var.
Bir acelecilik bir çabuk tamamlama hissiyatı uyandırdı bende!
işte öyle bişey işte...

msbekil (10 Temmuz, 2008 13:40 Perşembe)
Olması gerektiği gibi bir değişim olmuş. Kim yaptı acaba?

msbekil (10 Temmuz, 2008 13:42 Perşembe)
Sitesinin dar alana sıkıştırılma nedeni çözünürlük ve görüntülenme sorunlarının önüne geçmektir. Zaten pek de dar sayılmaz.

elinethuil (10 Temmuz, 2008 13:49 Perşembe)
gerekli inovasyonu yapamadıktan sonra en sağlaml logoya sahip olsa ne olacak diyebiliyorum sadece.
ayrıca ben de çook da farklı bir etki uyandırdığını söyleyemem.

Omer Azak (10 Temmuz, 2008 14:05 Perşembe)
logo gayet hos duruyor ama eski logosununda dunyanin en iyi banka logolarindan biri oldugunu soylemeden gecemeyecegim.... umarim logolariyla beraber musteri iliskilerini ve mentalitelerini de modernlestirirler.

Aydın (tetanoise) Gürer (10 Temmuz, 2008 14:42 Perşembe)
Ben B'nin içine sıkışmış ve tırnakları rüzgara kapılıp uçuşmaya başlamış tuhaf sarı şeyin içindeki V'yi hiç sevmedim. Ayrıca neden Vakıf yazan fontlar keskin ve sağlam duruyorken Ban kısmında bu sertlik yerini birden oval köşelere ve yumuşaklığa bırakıyor? bana "eskiden serttik, şimdi yumuşuyoruz, halkın arasına karışıyoruz" mu dedi? yok hayır... ben beğenmedim valla. Nasıl ki yapıkredi benim için o leylekti, buda o kadar olmasa bile bu logo da değil yani. Websitesindeki spot'da yeralan "Vakıfbank" yazısı bile daha uygun olurmuş bi logo için... Ha keza şuna da karar verilmemiş sanırsam VakıfBank mı Vakıfbank mı? :)

buraKargın (10 Temmuz, 2008 16:45 Perşembe)
VakıfBank'ın logosunu ben de bugün farkedenlerdenim. Bir değişime girdikleri belliydi, birden değil de yavaştan gittiler. Bunu anlamış değilim, bir ağırdan alma durumu var gibiydi. 

Burda üzerinde durulması gereken diğer bir konu renk meselesi aslında. VakıfBank; yeşillerin çoğaldığı banka sektöründe, yeşilden vazgeçerek sarıya yönelmiş ve aşağıdaki şu bilgiye rağmen iyi yapmıştır. 

Sarı, geçiciliğin ve dikkati çekiciliğin ifadesidir. O yüzden tüm dünyada taksiler sarıdır. Dikkat çeksin ve geçici olduğu bilinsin diye. Araba kiralama firmaları logolarında hep sarıyı kullanırlar. 'Ürün geçici, lütfen geri getirin' demek istiyorlar. O yüzden dünyada hiç bir banka ambleminde bildiğimiz sarıyı kullanmaz. (Portakal ve bronz ya da bakır kimi zaman yer alabilir) Paranın geçici değil, kalıcı olmasını isterler. Türkiye'de sarıyı logosunda baskın bir renk olarak kullanan tek banka, devlet bankası Vakıf bank'tır. 

Garanti Bankası, Şekerbank, TEB gibi bu aralar Bonus iletişimiyle bol bol görünen ve yeşil rengi kullanan bankaların yanında Vakıfbank'ın üç renginin(siyah-sarı-yeşil) birinden vazgeçilmiş ve sarı-beyaz ağırlıklı etrafına ışık saçan ama baskın bir özelliği olmayan renk seçilmiş. Eskisinden daha başarılı buldum. Daha yenilikçi ve zamana ayak uyduran bir yapısı var. Eski hantal görüntüsünden uzaklaşmış.

ceku (10 Temmuz, 2008 17:03 Perşembe)
nihayet :)

ceku (10 Temmuz, 2008 17:03 Perşembe)
ben uzun zamandır bekliyordum bu değişikliği. gayet güzel olmuş...

Omer Azak (10 Temmuz, 2008 19:43 Perşembe)
sari renginin geciciligi konusuna katilmiyorum. hizli veya tetikleyici bir renk bence ve cok iyi bir secim eski renklere bagli kalmak acikcasi. ayriyetten dunyada sari-beyaz sari-siyah logo lu bayaa fazla banka var. arastirmani oneririm. typeface konusunda da yenilikci falan diyemeyecegim. ama cagimizin interaktif ortaminda goze batmayan bir logo olacagi kesin en azindan amaclari bu yondeyse ki oyle olmali yaptiklari secim cok basarili denilebilir fakat ben de VAKIF BANK mi? VAKIFBANK mi konusunda katiliyorum. Fakat eski logonunda VB oldugunu unutmamak lazim...

tiryaki (10 Temmuz, 2008 23:06 Perşembe)
bugün yaptığım araştırmalara göre, istiklal caddesindeki koca pirinç (bilmiyorum pirinç mi sgb bilir onu) harflerin logosu eskiiii :) atm yazılımı değişmiş ama görseller aynı. şubeler hâlâ aynı... bu ciddi bi problem bence. her neyse. asıl problem şu ki; ING gitti, oyakbank ı aldı. tmm. 7 temmuz da ING tabelalarını astılar. o da tamam. ama ama şubeler hâlâ egebank!!! yuh diyorum ve go home yankee diyorum yaa. abi üç beş para dökün de dekor neyim yapın a.p.. bu ne ya. adamlar bi de CEO larını getiriip turkey master planlarını anlatmışlar. ne diosun kardeşim egebank batalı 10 sene oldu senin dış cephen hala aynı. neyse. logo güzel logo. ama tren yolu sahibi olsam koyardım. ayrıcana da; o VB logosunun o salak yerde olması ısrarı neden? grafik açıdan bi açıklaması var mı? yani estetik değil çünkü.

bilalbal (11 Temmuz, 2008 03:21 Cuma)
http://selimtuncer.blogspot.com/2008/07/ok-yalandm-oook.html 

Valla bi de Selim Abi'yi okumak lazım..

sadi (su geçirmez balık) tekin (11 Temmuz, 2008 09:38 Cuma)
o tepedeki sarı zımbırtı ne kadar manasız olmuş..

braincircle (11 Temmuz, 2008 10:07 Cuma)
Logo değil de müzikal reklam beni benden aldı... Tiksinme ve bir müddet görüşmeme arası bir duygu şuasına maruz kaldım.

ozlemceylan (11 Temmuz, 2008 10:30 Cuma)

sabah işe gelirken gördüm ve hiç begenmedim. logonun kendisi de konduruldugu yer de çok egreti duruyor bence.


kudra (11 Temmuz, 2008 10:49 Cuma)
vakıfbank logosunun artık değişmesi gerekiyordu. çok daha iyi bir logo olabilirdi ama adamlar logoya binlerce dolar yatırmaktan kaçınıyorlardır. muhtemelen çok para vermediler bu logoya da... e para kadar iş! her iş gibi bu iş de böyle; parası kadar. bi kere yeni vb çok çok kaba olmuş, o B ne öyle kalantor kalantor duruyo orda! bi kere bence de, logo değişimiyle olmaz bu işler. kafaların da değişmesi lazım, buna tamam katılıyorum. ammmmaaaaa, o eski, berbat, iğrenç logoyu ısrarla kullanıcaklarına, bu süper olmuş yani adamlar biraz çağ atladılar hiç diilse, 2000'li yıllara geldiğimizi kavramış bi logo görüyorum ben orda. kötünün iyisi ama herşeye rağmen iyiki değişmiş...

negrofil (11 Temmuz, 2008 11:01 Cuma)
Logo değişimi için farklı yorumlar yapılabilir, eskinin hantallığına hareket getirdiği de kabulümdür ancak TV reklamı tüm yeniliği, -varsa- tüm inceliği alıp götürmüş. Casablanca'yı mı izliyorum, Broadway'de miyim bilemedim.

ix (11 Temmuz, 2008 11:13 Cuma)
vakıfbank'ın reklam filmini gördünüz mü?
görmeyin... zatn bünyeniz direkt olarak reddecek.
logo iyi olmuş. en azından biraz devlet kurumsallığından çıkmış.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (11 Temmuz, 2008 11:18 Cuma)
kudra, kurumsal kimlik değişimi 15 milyon dolarlık bir operasyon olmuş VakıfBank'ta.

Yalçın (settar) Pembecioğlu (11 Temmuz, 2008 11:21 Cuma)
Bu arada reklam filminin dış sesi Yapı Kredi'nin 2006'da Koç'a geçişini kutladığı logo değişim filmindeki dış sesle aynı galiba (Mehmet Atay).

mezzoalto (11 Temmuz, 2008 11:45 Cuma)
ben sanırım en fenasını barboros bulvarnda gördüm.. eğer gözlerim beni yanıltmadıysa, barbarostaki şubenin tabelası değişmiş, fakat logo bu değil:) o üsste duran sarı vb sola gitmiş, yazının üstünde hiçbirşey yok, en kötüsü de sarı olması gereken vb turuncu.. bildiğiniz turuncu ama.. eğer ben renk körü değilsem, ki bildiğim kadarıyla değilim, resmen kurumsal rengin pantonesini tutturamamışlar gibi duruyor tabelada, logo farkı bi yana..

Yalçın (settar) Pembecioğlu (11 Temmuz, 2008 11:47 Cuma)
sen ING Bank görmüşsün mezzo

mezzoalto (11 Temmuz, 2008 12:30 Cuma)
ben de diyorum, bi tuhaflık var

ARTanubis (11 Temmuz, 2008 16:15 Cuma)
ING bank maslakta bir bina giydirmesi yaptı ki, hiç sormayın... bugun oglen gecerken arabadan cektim.. bir sekilde paylaşsam diyordum settar pas verdi ben de gole cevireyim...

aslandan tiksindim bu ne yaw...


Aydın (tetanoise) Gürer (11 Temmuz, 2008 16:22 Cuma)
aslanda "-lan türkiyeye geldik maymun olduk iyi mi?" durumu var :) tam karikatürlükmüş :D ahah

buraKargın (11 Temmuz, 2008 17:32 Cuma)
Konu ING logosundan açılmışken, ING aslanının geçmişini okumanızı öneririm. Turuncu Hollanda'nın ulusal rengi ve aslan da ülkenin ulusal sembolü... Eee, daha ne olsun ikisini birleştirmişler işte! Ancak aslanın eski halleri daha kral duruyor, biraz mahmurlaşmış yıllar geçtikçe... :D

cbk (11 Temmuz, 2008 18:50 Cuma)
böyle en hariçlerden gazel okumayı hiç sevmem ama az önce logoya baktığımda Vakıfbank 50 yıl gerideydi (ki şirketimizde çalıştığımız bir banka olarak da biliyorum kendisini) ancak 10 yıl öncesine kadar gelebilmiş dedirtti. Bana etliye sütlüye karışmayan, ortalardan giden, 15 milyon liralık bir zahmeti taçlandırmayacak averaj bir logo olmuş fikrini iletti yavrucak...

Çok pis yanılıyor olabilirim ama madem böyle bir işe kalkışıyorsun insanların bu konuda daha çok lakırtı edebileceği bir malzeme üretmeye odaklanmayı ben daha doğru buluyorum...

- Vakıfbank'ın da logo değişmiş.
- E iyi idare eder. Ya o değil de geçende bir yere gittik...

türünde bir diyalog kadar ömrü var sanırım.
Sevgiler.

ARTanubis (11 Temmuz, 2008 22:15 Cuma)
ooooo reklami da biraz once izledim... bence reklam tarihine gececek... hayatta en cok olmak istedigim seydi muzikal sarkicisi, beni bile soguttu muzikalden... danseden musterileri ING aslanin atasim geldi...  

Ugur Abi (11 Temmuz, 2008 23:06 Cuma)
Vakıfbank logosu bana VAPUR hatırlatıyor. (Bu kelimeyi de yıllardır kullanmamıştım)

tiryaki (12 Temmuz, 2008 01:01 Cumartesi)
bu arada  ING nin web sitesi gayet avrupa bankası soğukluğunda... iğrenç! türkiye de bankacılığın çok daha canlı, dinamik ve gelişmiş olduğu gerçeğine inanıyorum ve seviniyorum. DEXIA adını koruduğu için belki bir nebze ama; Fortis meselâ güm oldu sanki...

sadi (su geçirmez balık) tekin (12 Temmuz, 2008 12:22 Cumartesi)
tabi logo değişimine harcanan 15 milyon yeteleyi logo tasarımına harcanmış gibi düşünmeyelim. ciddi bir operasyon bu, tabelalardan basılı malzemeye, araçlardan kıyafetlere ciddi bir değişim. sanmıyroum tasarıma adam gibi bi para ödediklerini.  gerçi ne kadar ödeseler de.. sonuçta değerlendirip kabul eden zihniyet aynı..

turkhaber (12 Temmuz, 2008 22:19 Cumartesi)
Türkiye bankacilikta teknoloji kullanimda dünyada 1 numara bence... Avrupada bankamatiklerden sadece para cekebilirsiniz.. Yada baska bir bankaya yapilan hava 2-3 gün sürer, kendi bankasi icinde en azindan 1 gün.

mezzoalto (12 Temmuz, 2008 22:38 Cumartesi)
ben bugün bir kaç kez vakıfbank'ın tv reklamlarına maruz kaldım.. aman tanrım! uzun zamandır bu kadar kötü bişi izlemedim sanırım reklam başlığı altında..

şantiye (14 Temmuz, 2008 17:07 Pazartesi)

fevkaladenin fevkinde bir logo.reklamınıda beğenmiştim,dertlerini nekadar da güzel anlatmışlar


meriç (zalambodont) kara (14 Temmuz, 2008 17:17 Pazartesi)
@bigmac, bence siteyi 1024x768 ekran cozunurlugu kullanan musteri yuzunden sikistirmislardir o boyuta. reklam rezalet ama! abi nasil bir reklamdir o? alahim nedir ya nedir allah askina nedir o, yani bunu hangi reklam ajansi hangi yuzle musteriye sunabilir, ve hangi musteri hangi kendini bilmezlikle kabul edebilir aklim hayalim almiyor! AL- MI - YOR ALAMIYTTIRAW:OJSG!!!!

mezzoalto (14 Temmuz, 2008 17:53 Pazartesi)

zalam, hislerime tercüman olmuşsun.. olan güzelim west side story'e olmuş.. bu arada benzer bir kullanım arstil reklamında da vardı ama en azından ürün mobilyaydı ve gerek kareografi, gerek sahne geçişleri, gerekse sözler çok daha uygundu.. müzikal zaten süper riskli bir tema -bir sanat dalı olarak risklidir ayrıca zaten- ve 15 milyon dolarlık yatırımını sunmak için bunu seçiyorsun öyle mi?


şantiye (14 Temmuz, 2008 22:38 Pazartesi)
fenerbahcenin 2007-2008 sezonu sarı-beyaz formasına hasta olanlar bu logoyu oradan anımsayacaklardır:)

buraKargın (15 Temmuz, 2008 00:11 Salı)
Bu arada bugün televizyonlarda ING reklamı da dönmeye başladı, yakında eklenir umarım, bulamadım. Sonunda 'İyiler mutlaka kazanır' diyen Oyak Bank'ın yolundan giden ING 'Gücünüze güç katar' sloganıyla yoluna devam ediyor.

Habere göz atarsak güç katacağı belli. 

Eminsoy, bankanın isminin 8-9 ay sonra ING Bank olarak değişeceğini ve bunun için önemli bir tanıtım kampanyası başlatacaklarını kaydederek, "ING Bank Türkiye'nin rengi turuncu. Turuncunun orijinal sahibi Türkiye'ye geldi. Bankanın sloganı, kolay, kullanışlı, girişken ve atak bankacılık olacak" şeklinde konuştu.

Aşçıyı dinlerken reklamın sonunu bekledim, iyi bağlamışlar. Koç'un Yapı Kredi ile birleşmesini, Dışbank'ın Fortis olmasını izledik. Bu örneklere göre Oyakbank-ING değişimini daha başarılı buldum. Devamı turuncu renginde ve yeniliklerle devam edecek gibi görünüyor.

 


mezzoalto (15 Temmuz, 2008 09:31 Salı)

ING reklamını ilk dün gece izledim ve çok beğendim.. bu sabah gazete ilanını da görünce beğeni hepten yerine oturdu.. Türk insanını tam kalbinden vuracak bir yaklaşım söz konusu, malum bizler yabancıların bizi methetmesini çok severiz (Çetin Altan buna "Türk'ün Türk'e propagandası" diyor ama olsun severiz işte:D), üstelik banka sadece buraları seven değil buralara faydası da olan bir kişiyi seçmekle daha da akıllıca bir mesaj vermiş.. gazete ilan metninde de benzer vurgular var.. özellikle de ordu yardımlaşma kurumunun satmak zorunda kaldığı bankasını alan bir yabancı kurum için çoook zekice bir başlangıç noktası olmuş.. advantage turuncusu algımızı aslan imajıyla pekiştirerek o turuncuyu advatage'a has olmayan birşeye de dönüştürebilme potansiyellerini de çok yüksek gördüm, şimdiden benim aklıma INGBank denince turuncu aslan geliyor mesela.. hakikaten fortisten felan çok daha iyi bir geçiş kampanyası oluyor.. tv reklamlarının diğer yüzlerini de -maximillian amcadan başkaları da vardır herhalde- merakla bekliyorum..


BigCell (15 Temmuz, 2008 11:51 Salı)

SARI LOGO İÇERİSİNDEKİ " V " HARFİ TAVŞAN KULAĞI DEĞİLSE BEN DE NEYİM.

buraKargın (15 Temmuz, 2008 16:31 Salı)
Benim bildiğim üç tavşan var, kimi ikon kimi amblem...
Energizer, Nesquik, Playboy
Yeni bir tavşanlı logo mu geliyor yoksa? :)

LA.. (20 Temmuz, 2008 16:35 Pazar)
Bankanın yeni görüntüsü İstanbul'daki Polat Pasajı'nda satılan dandik t-shirtler gibi olmuş..
Hele o slogan yok mu? Müthiş..!

tiryaki (21 Temmuz, 2008 15:41 Pazartesi)
bazen acaba yeniliğe karşı tutucu mu davranıyorum diye özeleştiri yapmakytan alamıyorum kendimi. ama değil... hepimizin bankası nidalarıyla "gel ne olursa ol yine gel" mantığını bankacılığa taşımış olan vakıfbank; balonumsu bi hava verdi bana. zira trenyolu taşımacılığı işletmesi algısını güçlendirir nitelikte sözler de sarfediyorlar: daha hızlı, daha modern daha dinamik...
hızlı bi websitesi olabilir, garanti.com.tr porsche ile bunu ilişkilendirir, ya da türkiye finans bunu mümkün işlemleri hızlı bi şekilde söyleyerek ilişkilendirebilir. ama hızlı bi banka olamaz! hızlı tren olur. 320 kmph

tiryaki (06 Ağustos, 2008 23:16 Çarşamba)
ee o kadar yerdik dövdük yerden yere vurduk... yiğidi öldür adam gibi git göm, hakkını ne yiyosun.
vakıfbank world iş birliğine kimse bişey demiyor mu? renk alakasız kalmış biraz sanki. bu arada devlet ilişkili bankalar neden böyle çift taraflı oynuyor. akıllıca aslında..

tiryaki (06 Ağustos, 2008 23:44 Çarşamba)
bu da dünyanın ilk ve tek dokunmatik websitesi;
vakıfbank inernet

Lavveş (bella donna) Şeta (06 Ağustos, 2008 23:59 Çarşamba)
Daha ilk dakikada haber resmini görünce yeni logonun oldukça güven verici bir özellikte olduğunu hissettim. Yeni yazı stili öncekine göre biraz daha keskin hatlara sahip gibi bu daha bir kendinden eminlik, netlik, keskinlik sergiliyor. İtalik duruş ise geleceğin hedef alındığı hissini veriyor ve Güneş'in sıcak rengiyse geleceğin garanti altına alındığı hissini iyice pekiştirip güven dolu tabloya dikkatimizi daha derinden çekiyor.

Bende uyanan izlenim bu oldu. Çok beğendim açıkçası.

Tabii tüm bunların yanında haberi yeni fark etmem de, logo değişimini de ancak böylelikle fark etmem de bir ironi olsa gerek 8)

ARTanubis (07 Ağustos, 2008 09:45 Perşembe)
vay be bella tam hedeflenen "textbook" hissini alan bi sensin sanırım... yerden yere vurduk biz:)

ben de su aralar "daha modern, daha dinamik... logosuyla da..." cümlesine takıldım.. "yeni logo yaptık cok para verdik" bu kadar girmeli mi yaw kimlik değişimi iletişiminin içine??

ayrıca "logo" kelimesini yurdumun % kaçı biliyor acaba??

Lavveş (bella donna) Şeta (07 Ağustos, 2008 14:24 Perşembe)
Yukarıdaki yorumlara senin şu yorumun üzerine baktım art 8) Normalde yapmayacağım bir yorumu tam yerinde yapmış bulunmuşum, şaşırdım kaldım bu isabete 8)

Buğra K. (19 Ağustos, 2008 14:06 Salı)
Logo değişimi, bankanın kendini yenilemesi; gerekli olan şeylerdi bana göre Vakıfbank için, o yüzden güzel de olmuş bence. Ama ben uygulama kısmına takıldım... Banka tabelaları çok basit, çok baştansavma yapılmışa benziyor; bakkal tabelası gibiler. Özellikle ışıklandırılınca. Bir Akbank, bir Garanti vb. gibi kabartmalı, ışıklandırması daha şık tabelalar yapılabilirmiş. Onların yanında görüntü kirliliği yaratan bir şirket gibi durmuş bence Vakıfbank bu dış görünüşüyle. Tabi zevkler, renkler... =))

braincircle (19 Ağustos, 2008 17:40 Salı)
Beyaz kullanmış bi de! halbuki beyaz yer kalmamalı, her yer cayır cayır olmalı yaa. beyaz ne ya... resmen israf!

Yalçın (settar) Pembecioğlu (19 Ağustos, 2008 18:00 Salı)
braincircle öyle deme yahu.

eminönü'nde eski bir binada şık bir şubeleri var. çok geniş bir fası var şubenin. metrelerce boş beyaz zeminli bir tabela o eski binanın üzerinde sakil durmuş. sanki altından asıl tabela çıkana kadar örtülmüş bir geçici şey gibi.

braincircle (19 Ağustos, 2008 18:24 Salı)
o tabela değil harici duvar olmuş artık.

buraKargın (21 Ağustos, 2008 02:55 Perşembe)

Bu arada ATM'lerden para çekeniniz var mı? Giriş sayfasındaki bilgilendirmeyi saymazsak, içerik aynen duruyor. Madem yeşil renkten vazgeçiyorsunuz; tüketicinin başbaşa kaldığı bu mecrayı da unutmamaları lazım. Yeşil renk o kadar karamsar duruyor ki, daha şeffaf olan sarı, o da olmadı beyaz yapınız efendim...

Bu konuda Referans gazetesinden Murat Yurddaş'ın kaleme aldığı bir yazı var, şu kısmı dikkat çekici:

Reklamın rolü
'VakıfBank'ın kullandığı "kirli sarı" ise, özünde diğer bankalardan daha fazla şeffaf olması beklenen kamu bankalarının ne renk olması gerektiğini bir kez daha düşündürtüyor. Vergilerimiz ile kurulmuş ve bizim adımıza yönetilen (mevduat toplayan ve kredi veren) bankalar için en doğru renk-paleti; karanlığa çalan kirli-sarı değil, şeffaflığı çağırıştıran "transparan renkler" olmalıdır. Kamu bankaları için algıda ve iş yönetiminde en uygun renk paleti şeffaflığı çağırıştıran renklerdir.
Bütün bunların üzerine, bankacılıkta reklamın yeni müşteri getirmedeki düşük rolünü de eklediğimizde, VakıfBank'ın bu algı değişikliğinin kısa ve uzun vadede markaya katacaklarının pek de büyük şeyler olmayacağı rahatlıkla ileri sürülebilir.' 

Kesinlikle katılıyorum; pazarlama departmanında inovasyon olmadıkça, müşterilerin algısını değiştiremedikçe, eski tas eski hamamla sadece yeniymiş gibi görünebilirsiniz. Bankayla ilgilenenleri bırakın, tüketiciniz bile bunu yutmaz. Kurumsal kimlik keşke logo ve renk değişiminin reklamlarıyla algılarda değişecek kadar kolay olsaydı. Ama nerde..?


Yorum yapmak için
- sisteme kayıt olabilir,
- Bigu üyesi iseniz burdan giriş yapabilirsiniz.